abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56439907
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:40 schreef Dreammaster het volgende:

[..]

LIMIT 1 werkt ook bij DELETE en lijkt mij ook de juiste oplossing voor jouw vraag
Met LIMIT 1 weet je niet welk item je verwijdert. Als je 1 item wilt verwijderen is het beter om een unique key (of primary key) te gebruiken om de rij te identificeren. Dan heb je echt iets unieks.
pi_56440510
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:24 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je echt zekerheid wil hebben dat het uniek is moet je een SHA1 hash gebruiken.
Ook daar zijn collisions gevonden. En met hashes ontkom je niet aan collisions of dubbelen. MD5 is 128 bit, SHA-1 is 160 bit. Er zijn veel meer dan 2160 bestanden en mogelijkheden. Anders kunnen we pas echt ruimte besparen. Complete DVD's (4GB) in 160 bits, leuke compressie
pi_56445405
Ik weet niet of het hier hoort maar misschien weet iemand de oplossing:

In de volgende rewriterule heb ik het volgende probleem: hij pakt wel register en password, maar login kan hij niet vinden.
RewriteRule ^user/(register|password|login)/?$ user/$1.php [L]
pi_56446187
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:15 schreef Light het volgende:
Anders kunnen we pas echt ruimte besparen. Complete DVD's (4GB) in 160 bits, leuke compressie
jammer dat je em niet kunt omdraaien omdat je een flink deel van de info weggooit.... maar anders was het een mooie compressiemethode geweest
pi_56449051
Weet iemand hier een gratis fatsoenlijk PHP editor programma met highlight code?

Liefst met de volledige PHP library van PHP 5. (hoeft niet maar liever wel zoals dreamweaver van adobe ook heeft.)
pi_56449409
Notepad 2? Does the trick op kleine scriptjes.
pi_56449538
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:25 schreef Geqxon het volgende:
Notepad 2? Does the trick op kleine scriptjes.
Weet je nog een andere voor wat grotere scripts ?

Notepad onthoud ik
pi_56449671
Deze Notepad2 is het overigens, zo te zien zijn er meerdere.

Voor grotere projecten? Ondanks dat ik er persoonlijk 0,0 ervaring mee heb, een klasgenoot van mij gebruikt deze: http://www.mpsoftware.dk/
pi_56449731
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:50 schreef Geqxon het volgende:

Voor grotere projecten? Ondanks dat ik er persoonlijk 0,0 ervaring mee heb, een klasgenoot van mij gebruikt deze: http://www.mpsoftware.dk/
Hmmm....

Ik had een andere notepad gezien. Thanks, die ga ik gebruiken!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 07:44:29 #85
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_56450640
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:57 schreef Qunix het volgende:
Weet iemand hier een gratis fatsoenlijk PHP editor programma met highlight code?

Liefst met de volledige PHP library van PHP 5. (hoeft niet maar liever wel zoals dreamweaver van adobe ook heeft.)
gPHPEdit. Werkt geweldig! Supersnelle check van je syntax en een highlighting voor php/javascript/html en nog vele anderen.

Ik gebruik het al jaren
Het is alleen niet voor windows
pi_56451653
Notepad++ FTW
pi_56452616
He ja, laten we het hele topic weer eens volspammen met alle mogelijke texteditors
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:45:51 #88
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56453232
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:18 schreef SuperRembo het volgende:
He ja, laten we het hele topic weer eens volspammen met alle mogelijke texteditors
Hij vraagt er toch om? Als in, letterlijk?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:57:12 #89
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_56453530
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:50 schreef Geqxon het volgende:

Die gebruik ik ook, die auto-completion
pi_56456438
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:45 schreef Litso het volgende:

[..]

Hij vraagt er toch om? Als in, letterlijk?
Het is al zo vaak voorbij gekomen. Vaak wordt het niet veel meer dan een enorme opsomming van editors waar je niet veel wijzer van wordt. Er is ook een eigen topic voor: Welke editor voor PHP?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  vrijdag 1 februari 2008 @ 13:13:07 #91
39436 Dreammaster
Dat zei je moeder vannacht ook
pi_56456791
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:56 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Het is al zo vaak voorbij gekomen. Vaak wordt het niet veel meer dan een enorme opsomming van editors waar je niet veel wijzer van wordt. Er is ook een eigen topic voor: Welke editor voor PHP?
Misschien is het handig om dat topic ook even in de OP te zetten
pi_56479805
Hier een vraag van een php-noob.

Ik probeer een simpele query uit die niet werkt.
quote:
<?php
mysql_connect("localhost", "gebruikersnaam", "pass");
mysql_select_db("db");

$res = mysql_query("SELECT * FROM jos_aanmeldingen");
mysql_free_result($res);
?>
Gebruikersnaam, pass en db zijn goed ingevoerd.
Als ik deze query uitvoer, krijg ik een leeg scherm.
Zit er een fout in de code? Deze heb ik van een tutorialsite geleend.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_56479914
mysql_query stuurt de query naar de db-server. Zijn antwoord moet je zelf expliciet opvragen, bijvoorbeeld met http://nl3.php.net/manual/en/function.mysql-result.php of http://nl3.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-assoc.php

Zie de examples op die pagina's
pi_56480260
Dank tot zover
Ben nu een stukje verder.

Ik heb nu deze code in het bestand staan:
quote:
$res = mysql_query("SELECT * FROM jos_aanmeldingen");
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
echo $row["Naam"];
echo $row["Adres"];
echo $row["Woonplaats"];
echo $row["Beginjaar"];
echo $row["Laatsejaar"];
}
mysql_free_result($res);
Ik dacht hiermee een overzicht te maken van die tabel. Hij pakt alleen de laatste kolom niet.
Los dat de uitdraai er nog niet uitziet, zie ik dat Laatsejaar ontbreekt.
zie http://85.92.147.131/~obcreunie/php/test2.php
Ook merk ik dat mijn idee met echo $row niet werkt.
Kan je me nog verder helpen hiermee?
pi_56480307
Probeer eens "print_r($row)", dan zie je exact welke data $row bevat.
pi_56480340
-edit-
Ik puzzel even verder en pas VEEL aan en kom dan later terug met een andere vraag.

[ Bericht 27% gewijzigd door -J-D- op 02-02-2008 16:05:20 ]
pi_56488359
Ik ben een oop-cms aan het bouwen en had wat voorbeeldjes gedownload omdat ik niet zo thuis ben in oop. Nou kwam ik het volgende tegen waar ik heel vreemd tegen aan kijk.

Ik heb een class die checkt of een user is ingelogd en wat zijn status is. In die class zit een functie die er zo uit ziet:
1
2
3
4
5
<?php

function checkLogin($user ''$pass ''$group 4$goodRedirect ''$badRedirect '') {
        [
code]...[/code]
    }
?>

Nu is één van de pagina's beveiligt en enkel te benaderen door een admin. Die beveiliging ziet er zo uit:
1
2
3
<?php

if (!$classname->checkLogin(2) ){ header("Location: login.php"); die(); }
?>

Zoals je ziet komen de parameters bij het aanroepen van de functie in de class niet overeen, toch werkt het. Ik begrijp niet wat hier gebeurt en hoe het werkt. Kan iemand mij uitleggen wat hier gebeurt?
pi_56488907
Als je die paar parameters niet meegeeft, dan vult PHP deze parameters zelf in. In het geval van "group" is dit 4. Het gaat echter wel fout als je geen "default value" meegeeft, maar dat doe jij met elke parameter. Bij goodRedirect is dit bijvoorbeeld ' '.
  zondag 3 februari 2008 @ 10:31:44 #99
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_56495205
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:07 schreef Tarabass het volgende:
Ik ben een oop-cms aan het bouwen en had wat voorbeeldjes gedownload omdat ik niet zo thuis ben in oop. Nou kwam ik het volgende tegen waar ik heel vreemd tegen aan kijk.

Ik heb een class die checkt of een user is ingelogd en wat zijn status is. In die class zit een functie die er zo uit ziet:
[ code verwijderd ]

}
?>
[/php]

Nu is één van de pagina's beveiligt en enkel te benaderen door een admin. Die beveiliging ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]

Zoals je ziet komen de parameters bij het aanroepen van de functie in de class niet overeen, toch werkt het. Ik begrijp niet wat hier gebeurt en hoe het werkt. Kan iemand mij uitleggen wat hier gebeurt?
Ik neem aan dat je een group checked? dan zul je de eerste twee parameters moeten geven om php te laten merken dat die 2 bij de derde parameter hoort

1
2
3
<?php
if (!$classname->checkLogin(''''2) ){ header("Location: login.php"); die(); }
?>
pi_56495757
@Geqxon
Ik neem aan dat die 2 in de aanroep dan voor de variable group is? Want het vreemde is dat een admin group-nummer 1 heeft, maar het is dus om alleen admins op de pagina te laten. Is de meegegeven parameter dan een maximum? Want geef ik dit mee dan werkt het niet:

1
2
3
<?php

if (!$classname->checkLogin(1) ){ header("Location: login.php"); die(); }
?>

Editors (group 2) kunnen nu nog steeds op de pagina komen :?

@ralfie
Tja, dat was juist mijn vraag. Logisch gedacht check ik inderdaad de group en dan hoeven de eerste twee parameters niet meegegeven te worden, want het werkt zoals ik het er neergezet heb. Maar na wat testen begin ik te twijfelen of het wel de group is die ik check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')