Met LIMIT 1 weet je niet welk item je verwijdert. Als je 1 item wilt verwijderen is het beter om een unique key (of primary key) te gebruiken om de rij te identificeren. Dan heb je echt iets unieks.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:40 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
LIMIT 1 werkt ook bij DELETE en lijkt mij ook de juiste oplossing voor jouw vraag
Ook daar zijn collisions gevonden. En met hashes ontkom je niet aan collisions of dubbelen. MD5 is 128 bit, SHA-1 is 160 bit. Er zijn veel meer dan 2160 bestanden en mogelijkheden. Anders kunnen we pas echt ruimte besparen. Complete DVD's (4GB) in 160 bits, leuke compressiequote:Op donderdag 31 januari 2008 17:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je echt zekerheid wil hebben dat het uniek is moet je een SHA1 hash gebruiken.
jammer dat je em niet kunt omdraaien omdat je een flink deel van de info weggooit.... maar anders was het een mooie compressiemethode geweestquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:15 schreef Light het volgende:
Anders kunnen we pas echt ruimte besparen. Complete DVD's (4GB) in 160 bits, leuke compressie
Weet je nog een andere voor wat grotere scriptsquote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:25 schreef Geqxon het volgende:
Notepad 2? Does the trick op kleine scriptjes.
Hmmm....quote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:50 schreef Geqxon het volgende:
Deze Notepad2 is het overigens, zo te zien zijn er meerdere.
Voor grotere projecten? Ondanks dat ik er persoonlijk 0,0 ervaring mee heb, een klasgenoot van mij gebruikt deze: http://www.mpsoftware.dk/
gPHPEdit. Werkt geweldig! Supersnelle check van je syntax en een highlighting voor php/javascript/html en nog vele anderen.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:57 schreef Qunix het volgende:
Weet iemand hier een gratis fatsoenlijk PHP editor programma met highlight code?
Liefst met de volledige PHP library van PHP 5. (hoeft niet maar liever wel zoals dreamweaver van adobe ook heeft.)
Hij vraagt er toch om? Als in, letterlijk?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:18 schreef SuperRembo het volgende:
He ja, laten we het hele topic weer eens volspammen met alle mogelijke texteditors
Die gebruik ik ook, die auto-completionquote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:50 schreef Geqxon het volgende:
Deze Notepad2 is het overigens, zo te zien zijn er meerdere.
Voor grotere projecten? Ondanks dat ik er persoonlijk 0,0 ervaring mee heb, een klasgenoot van mij gebruikt deze: http://www.mpsoftware.dk/
Het is al zo vaak voorbij gekomen. Vaak wordt het niet veel meer dan een enorme opsomming van editors waar je niet veel wijzer van wordt. Er is ook een eigen topic voor: Welke editor voor PHP?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:45 schreef Litso het volgende:
[..]
Hij vraagt er toch om? Als in, letterlijk?
Misschien is het handig om dat topic ook even in de OP te zettenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:56 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Het is al zo vaak voorbij gekomen. Vaak wordt het niet veel meer dan een enorme opsomming van editors waar je niet veel wijzer van wordt. Er is ook een eigen topic voor: Welke editor voor PHP?
Gebruikersnaam, pass en db zijn goed ingevoerd.quote:<?php
mysql_connect("localhost", "gebruikersnaam", "pass");
mysql_select_db("db");
$res = mysql_query("SELECT * FROM jos_aanmeldingen");
mysql_free_result($res);
?>
Ik dacht hiermee een overzicht te maken van die tabel. Hij pakt alleen de laatste kolom niet.quote:$res = mysql_query("SELECT * FROM jos_aanmeldingen");
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
echo $row["Naam"];
echo $row["Adres"];
echo $row["Woonplaats"];
echo $row["Beginjaar"];
echo $row["Laatsejaar"];
}
mysql_free_result($res);
1 2 3 4 5 | function checkLogin($user = '', $pass = '', $group = 4, $goodRedirect = '', $badRedirect = '') { [code]...[/code] } ?> |
1 2 3 | if (!$classname->checkLogin(2) ){ header("Location: login.php"); die(); } ?> |
Ik neem aan dat je een group checked? dan zul je de eerste twee parameters moeten geven om php te laten merken dat die 2 bij de derde parameter hoortquote:Op zaterdag 2 februari 2008 22:07 schreef Tarabass het volgende:
Ik ben een oop-cms aan het bouwen en had wat voorbeeldjes gedownload omdat ik niet zo thuis ben in oop. Nou kwam ik het volgende tegen waar ik heel vreemd tegen aan kijk.
Ik heb een class die checkt of een user is ingelogd en wat zijn status is. In die class zit een functie die er zo uit ziet:
[ code verwijderd ]
}
?>
[/php]
Nu is één van de pagina's beveiligt en enkel te benaderen door een admin. Die beveiliging ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
Zoals je ziet komen de parameters bij het aanroepen van de functie in de class niet overeen, toch werkt het. Ik begrijp niet wat hier gebeurt en hoe het werkt. Kan iemand mij uitleggen wat hier gebeurt?
1 2 3 | if (!$classname->checkLogin('', '', 2) ){ header("Location: login.php"); die(); } ?> |
1 2 3 | if (!$classname->checkLogin(1) ){ header("Location: login.php"); die(); } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |