Post je script eens?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:42 schreef Janteh het volgende:
[..]
ongetwijfeld, maar dat zijn andere functies voor dit doeleinde ook niet.
Met memory_get_usage() zie ik heel mooi dat na elk rondje er ongeveer 10 kb bijkomt, wat precies de grootte van de pagina is.
1 |
In mn CSS file staatquote:<td width="100%" valign="top" class="body_outer">
<?php if (mosCountModules('banner')) { ?>
<div class="banner_inner"><?php mosLoadModules( 'banner', 1 ); ?></div>
<?php } ?>
<?php if ( $user1 > 0 ) {?>
<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="content_table">
<?php
if ($colspan > 0) {
?>
<tr valign="top">
<?php
if ( $user1 > 0 ) {
?>
<td width="50%">
<div class="user1_inner">
<?php mosLoadModules ( 'user1' ); ?>
</div>
</td>
Hoe kan ik het aanpassen zodat het plaatje gecentreerd staat?quote:#banner_inner {
float: left;
padding: 0px;
height: 70px;
border: 1px solid #FCFCFC;
1 2 3 | sprintf('%01.2f', $variable) ?> |
number_format($getal, 2);quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:47 schreef Geqxon het volgende:
Afaik kan dat alleen als string. Mijn tip: Schrijf het als echte integer naar de database, en voeg die 00 (str_pad?) er in de presentatie-laag pas aan toe.
Waar moet ik dat omheen zetten? om mijn hele lus?(Met tabel en alles erbij)quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:05 schreef Dreammaster het volgende:
je gooit het met htmlspecialchars(); in de database? dan moet je bij het uitlezen htmlspecialchars_decode(); gebruiken
quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:11 schreef Dreammaster het volgende:
in de variabele waar je html in staat... maar ik zie het nut niet echt om iets met htmlspecialchars in de database te zetten om het vervolgens weer de decoden...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $_POST['name'] = htmlspecialchars($_POST['name']); $_POST['message'] = addslashes($_POST['message']); $_POST['message'] = htmlspecialchars($_POST['message']); if($_POST['name'] && $_POST['message']){ $query = "INSERT INTO reacties(naam, bericht, getID) VALUES ('$_POST[name]', '$_POST[message]', '$_GET[id]')"; mysql_query($query); } |
1 2 3 | $_POST['name'] = mysql_real_escape_string($_POST['name']); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $name = $_POST['name']; $message = $_POST['message']; if(is_string($name) && is_string($message) { $query = "INSERT INTO reacties(naam, bericht, getID) VALUES ('" . mysql_real_escape_string($name) . "' , '" . mysql_real_escape_string($message) . "', '$_GET[id]')"; mysql_query($query); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | $sql = sprintf( "INSERT INTO reacties (naam, bericht, getID) VALUES ('%s', '%s', %d)", mysql_real_escape_string($name), mysql_real_escape_string($message), $_GET['id'] ); mysql_query($sql); ?> |
Dankje, ik probeer het even.quote:
Afaik omsluiten de haakjes een collectie van karakters en tekens van wat er voor mag komen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:59 schreef Litso het volgende:
[..]
Dankje, ik probeer het even.
Kan je ook uitleggen waarom? Klopt het dat je binnen de [haakjes] staat wat er wél mag? Wat doen dan de slashes en bv. die plus buiten de haakjes, ook in het origineel?
Iemand nog een idee voor dit "probleem"?quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:12 schreef -J-D- het volgende:
Op http://85.92.147.131/~obcreunie/ ben ik bezig met het maken van een site in Joomla. Normaal gesproken is het in Joomla niet erg als je van PHP weinig afweet, aangezien er een mooi CMS omheen zit, maar ik heb het nu even nodig.
Op die site je het logo van "Over Betuwe College" in beeld staan. Deze probeer ik te centreren.
Volgens mij wordt deze banner geladen vanuit dit stukje:
[..]
In mn CSS file staat
[..]
Hoe kan ik het aanpassen zodat het plaatje gecentreerd staat?
Niet echt een probleem die hier thuis hoort, aangezien het gaat over css en html. Iig kan je wat proberen met die float:left; maar dat is moeilijk zeggen aangezien niet de gehele code duidelijk is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:08 schreef -J-D- het volgende:
Iemand nog een idee voor dit "probleem"?
Leer gewoon aan om altijd placeholders te gebruiken voor je sql query argumenten, dat heeft php afgekeken van perl maar met een goede reden. Het is veel beter (en efficienter, als je dezelfde query vaker gebruikt) dan dat ranzige gehack met dat ge-escape enzo want sql injection wordt er automatisch onmogelijk door gemaakt zonder dat je daar zelf nog over in hoeft te zitten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:17 schreef Geqxon het volgende:
Escapen in de query is persoonlije voorkeur, zelf vind ik het mooier om in een sprintf constructie te werken.
Of gebruik PDO.quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Leer gewoon aan om altijd placeholders te gebruiken voor je sql query argumenten, [...]
http://www.marksiedle.com/show_article.php?cat=3&id=11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |