Bij nader inzien kan ik hier wel eens een eigen topic over maken 
Ik las pas dat ondanks de vele petities die er in Nederland worden gehouden en aangeboden aan ministers, de petitie geen enkele waarde heeft, en de politicus het niet eens in ontvangst hoeft te nemen.
Al langer had ik het idee dat veel mensen werkelijk alles maar tekenen, en bij sommige petities die in het verleden langs de deur gekomen zijn, vonden ze het maar raar dat ik niet wou tekenen, of sterker nog, dat ik liever een naam weg wou strepen, oftewel een petitie voor het tegenovergestelde wou tekenen!
Waarom dan toch die vele petities, en vooral: waarom de persberichten met "50.000 handtekeningen voor het een of ander" als bekend is dat die 50.000 (0,3% van de bevolking, hoe ondemocratisch als je niet weet hoeveel mensen niet tekenden) handtekeningen zeer waarschijnlijk allemaal gezet zijn zonder enige interesse voor het onderwerp zelf?!
Een leuk filmpje hijerbij gaat over een petitie voor een verbod op dihydroxymonoxide, een chemische stof die in onze meren zit, in pesticiden, in ons drinkwater, en in babyvoeding en in heel veel andere producten!
Ze haalden bakken met handtekeningen op.........
Linkje:
http://www.youtube.com/watch?v=UXZRBJYX__E