Alle plaatjes doen het gewoon?quote:Op maandag 28 januari 2008 23:24 schreef Frutsel het volgende:
1 plaatje doet het nog ff niet, zie zo nog ff nie welke dat was en waar het probleem zit
als iemand het weet of de juiste link weet, let me know
Kans, kans, kans... laat het eerst maar komenquote:Op maandag 28 januari 2008 23:40 schreef Jodelaar het volgende:
Veel sneeuw in de laatste run, met koude temps, sneeuw kan wel een dag misschien 2 blijven liggen
Euhm... maart 2005?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:29 schreef tetske het volgende:
Elk jaar weer koude en sneeuwvoorspellingen en elk jaar worden we weer teleurgesteld . Wanneer heeft het nu voor het laatst echt gesneeuwd in het hele land, sneeuw dat bv een week bleef liggen , Hoelang geleden zal dat geweest zijn , 20 jaar 30 jaar?
Nou in het midden van het land heeft het al jaaaaaaaaaaaaaaaren niet noemenswaardig gesneeuwd hoor, een nat vlokje zo hier en daar en dat is dan ook allesquote:
L1quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef axz0l het volgende:
het zuiden zal wel weer weinig sneeuw krijgen
quote:Vrijdag krijgen we te maken met koudere lucht. Er komen talrijke buien voor die geleidelijk ook winterse neerslag als natte sneeuw en hagel met zich mee kunnen brengen. In de loop van de avond gaat de natte sneeuw over in 'echte' sneeuw. Dat gaat als eerst gebeuren in Limburg, Brabant en Gelderland. Later in de nacht wordt het overal wit. Uitzondering daarop zijn de kuststreken.
Ook zaterdag sneeuwt het nog. De buien nemen wel in intensiteit af. In Twente en Limburg wordt het maximaal 1 graad. In een sneeuwbui daalt de temperatuur onder het vriespunt. De sneeuw blijft in het binnenland hoogstwaarschijnlijk liggen. In het westen lopen de temperaturen overdag wat verder op en verandert de sneeuw waarschijnlijk in een papje.
Zondag is het overdag droog. In de avond gaat het vanuit het westen regenen. De temperaturen lopen weer op. Na het weekend is het winterse weer dan weer grotendeels voorbij.
ik quote mezelf gewoon..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef axz0l het volgende:
het zuiden zal wel weer weinig sneeuw krijgen
woensdag op donderdag nacht en donderdag op vrijdag nacht zeker nietquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:24 schreef kloas_wokkel het volgende:
is er vrijdag in het noorden reele kans op sneeuw in het noorden ? en dan eerder donderdagnacht of vrijdganacht? eigenlijks hoop ik op veel sneeuw en een dagje vrij van school
Gun me ook eens wat man.quote:Op woensdag 30 januari 2008 15:46 schreef aloa het volgende:
In het Noorden de meeste kans op sneeuw volgens dit verhaal.
Shit, jij komt net uit Frankrijk en heb nog niet genoeg gehad? was het zo slecht daar?quote:
Is China geen optie voor je...quote:
Door Frankrijk draag ik nu een bril.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:38 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Shit, jij komt net uit Frankrijk en heb nog niet genoeg gehad? was het zo slecht daar?
Nee, China vind ik een eng land.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Is China geen optie voor je...
Sneeuw .....en nog eens een keer nieuwjaar vieren.
Door frankrijk een bril? geen zonnebril/sneeuwbril op gehad?quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:03 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Door Frankrijk draag ik nu een bril.![]()
Kwam thuis met nogal veel oogpijn, ik dus naar de dokter.
Dokter zei: ga naar de opticien om je oogbol op te meten.
Ik dus naar de opticien, oogbol was goed maar na nader onderzoek bleek
dat ik met mijn rechteroog minder zicht had.![]()
In Frankrijk had ik voldoende sneeuw, dinsdag had het de hele dag gesneeuwd.
Volgende week voorspellen ze daar +10, de sneeuwkanonnen stonden al aan.
Ik heb altijd een zonnebril opgehad, daar ligt het dus niet aan.quote:Op donderdag 31 januari 2008 02:15 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Door frankrijk een bril? geen zonnebril/sneeuwbril op gehad?![]()
Ikke wel.......maar niet in NLquote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:22 schreef doos_vn_koos het volgende:
Geloven jullie nog steeds in sneeuw?
quote:***************************************
Winterstorm treft Groot-Brittannië
` Het noorden van Groot-Brittannië is
getroffen door zware storm en hevige
sneeuwval.Door de harde wind raakten
twee schepen in nood. Voor de Hebriden
liep een Spaanse vissersboot op de
rotsen en bij Blackpool strandde een
veerboot toen de lading ging schuiven.
In Schotland en het noordelijke deel
van Engeland viel 15 centimeter sneeuw.
In Durham moest de politie uitrukken om
150 ingesneeuwde automobilisten te
bevrijden.Ook een bus met 40 bejaarden
kwam in de sneeuw vast te zitten.
Het winterse weer trekt de komende
nacht over Nederland.Het KNMI heeft
gewaarschuwd voor sneeuw en gladheid.
quote:VOORWAARSCHUWING VOOR GEVAARLIJK WEER
Opgesteld door het KNMI op vrijdag 01 februari 2008 om 21.01 uur,
bestemd voor het wegverkeer.
Bericht nummer: 3
GLADHEID
Vannacht kan het in binnenland glad worden door sneeuwval.
Volgend bericht:
23.00 uur
Meteoroloog: Sjon van der Tol
Bron: KNMI, De Bilt
quote:Opgesteld op vrijdag 01 februari 2008 om 21.15 uur.
Vanavond en vannacht winterse buien.
Vanavond en vannacht passeert een storing ons land. Dat gaat gepaard met
neerslag. In de kustgebieden zal dat voornamelijk regen zijn, meer
landinwaarts valt de neerslag als natte sneeuw of hagel en later
mogelijk ook als sneeuw.
De wind is eerst west in het binnenland matig tot vrij krachtig, 4 of 5
Bft, aan de kust krachtig tot hard, 6 tot 7, later vanavond lang de kust
enige tijd stormachting 8 Bft.
Windstoten tot 90 km/u zijn dan mogelijk. De minimumtemperatuur ligt
iets boven het vriespunt. In de loop van de nacht neemt de wind wat
af.
Morgenochtend vallen er met name noord van de grote rivieren nog enkele
winterse buien. In de rest van het land is het droog en komt de zon
steeds vaker tevoorschijn. De westelijke wind is dan afgezwakt en is
matig boven land en vrij krachtig aan de kust en draait in de middag
naar het zuidwesten. De middagtemperatuur wordt zo'n 5 graden.
Blijft het ook liggen?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:45 schreef junkiexp het volgende:
Rotterdam meld sneeuwval !
Wow! mooie foto. Hier in Friesland gewoon regenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 02:26 schreef Jipo het volgende:
JAA! Eindelijk, het sneeuwt behoorlijk hard(oost brabant) en het blijft goed liggen. Volgens buienradar.nl gaat het nog wel even door.
Eerste foto:
Hier wel beetje wit..quote:Op zaterdag 2 februari 2008 02:38 schreef Caesu het volgende:
hier blijft het niet echt liggen. maar het smelt ook weer niet helemaal.
ligt wat natte drapsmurrie op de straat waar je volgens mij goed van op je bek kan gaan.
Reken er maar niet op.quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:26 schreef kepler het volgende:
oei, lekker koud
Hopelijk gaan die muggen dan ook dood
shitquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Reken er maar niet op.Dan moet je minimaal de -40 halen.
Ja en 's nachts halen we net de -3, woohooquote:Op donderdag 7 februari 2008 00:21 schreef -skippybal- het volgende:
Nou wat een kou zeg. 4 graden overdag
Prachtig weerquote:Op vrijdag 8 februari 2008 02:17 schreef -skippybal- het volgende:
Prachtig eensgezinde ensembles zeg de laatste runs!
Okee geen winter, maar een zonnetje, droog en nauwelijks wind is wel
ik bedoel eigenlijk meer dat de muggen nu gewoon weg moetenquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:38 schreef popolon het volgende:
Sorry, het was hier in MI een week rond de -20 / -30 en die muggen zie je toch weer in de zomer.
Moet wel zeggen hoe kouder de winter, hoe minder vervelende insecten in de zomer.
Maar de huidige kaarten zijn toch wel goed voor de Alpen?quote:Op zondag 10 februari 2008 01:54 schreef Jodelaar het volgende:
Zo dichtbij en tog zo ver weg
[ afbeelding ]
quote:Samenvatting meerdaagse-periode:
Rustig, droog en overdag vrij zacht weer met perioden met zon.
Geleidelijk toenemende kans op mist in de nacht en ochtend. Minder
zacht.
Samenvatting EPS-periode:
Rustig en vrij zonnig weer met maxima rond en minima iets onder de
langjaargemiddelde waarden.
bron:
quote:Duitse weerdienst zinspeelt op flink wat kou
Offenbach zet de winter in! Het Duitse weermodel verwacht dat de hogedrukblokkade boven het Noordzeegebied later deze week zijn rug naar het noorden/noordwesten gaat uitsteken. Op zeeniveau komen de Duitsers met een sterk hogedrukgebied van circa 1048 hPa tussen IJsland en Spitsbergen. Tussen het krachtige hoog en een omvangrijk lagedrukgebied boven Rusland, stroomt zeer koude lucht vanaf de Noordpool naar het noorden en noordoosten van Europa. Ik sluit niet uit dat Scandinavië, Finland en Rusland aan het eind van deze week te maken krijgen met diepvriesminima tussen -25 en -35 graden, lokaal waarschijnlijk nog wat lager. In het weekeinde bereikt het hogedrukgebied Scandinavië en afgaande op het Duitse weermodel zou dat ook voor ons land op een gevoelige daling van de temperatuur kunnen uitdraaien. Omdat het Europese weermodel (ECMWF) deze ontwikkeling niet ondersteunt, houden we hem voorlopig even ‘ter tekentafel’.
Jan Visser
Ensembleverwachtingenquote:Toch nog winter?
zondag, 10 februari 2008
Het ziet er naar uit, dat wij toch nog kans maken op een periode met winterweer. De echt koude lucht moet ons vrijdag of in het komende nieuwe weekend bereiken. Hierdoor kan het volgende week zaterdag al een volle winterdag worden met in de nacht matige vorst. Het gaat hier om de lange termijn, dus kan er vanavond of maandag alweer een bijstelling volgen. Ik blijf de ontwikkelingen de komende dagen via mijn Blog volgen. Groeten, Piet Paulusma
Het ziet er naar uit, dat wij toch nog kans maken op een periode met winterweer. De echt koude lucht moet ons vrijdag of in het komende nieuwe weekend bereiken. Hierdoor kan het volgende week zaterdag al een volle winterdag worden met in de nacht matige vorst.
Het is nog de vraag hoe lang het winterweer het kan volhouden, maar een paar nachten met matige of misschien wel sterneg vorst lijken mogelijk. De kou trekt van vrijdag op zaterdag vanuit het noordoosten ons binnen en zal zaterdag over geheel Nederland zijn uitgestroomd. Niet alleen in de onderste luchtlagen wordt deze koude lucht aangevoerd, maar ook in de hogere luchtlagen. Het gaat hier om de lange termijn, dus kan er vanavond of maandag alweer een bijstelling volgen. Ik blijf de ontwikkelingen de komende dagen via mijn Blog volgen. Groeten, Piet Paulusma
Piet Paulusma
die voorspelling over 10 dagen is natuurlijk onvoorspelbaarquote:Op maandag 11 februari 2008 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Ja pcies ja...pas als er een dag vantevoren kou wordt voorspeld geloof ik het. Op dit moment zijn er vaak mooie kaarten voo een week verder en elke keer komt er nix van terecht. De ensembles gaan over een dag of 10 weer richting 12 tot 15 graden.
die verzachting wordt hopelijk steeds weer uitgesteldquote:Op donderdag 14 februari 2008 16:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Later volgende week wel weer 10 graden... maar ja... meer dan dit kun je tegenwoordig niet verwachten. Ik zal er maar even van genieten...
en over +7 nee de winter is voorbij.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:48 schreef kepler het volgende:
waarom post niemand hier meer
Komende nachten staat er -6 op planning volgens het KNMIMoet toch in het oosten wel plaatselijk matige vorst opleveren denk ik?
Yup. Enige waar we nog op kunnen op hopen is een onverwachte sneeuwattaque.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:12 schreef WEST het volgende:
[..]
en over +7 nee de winter is voorbij.
quote:in de eerste helft van maart 1971 was het nog volop winter met veel sneeuw. Nog kouder was het in de 19e eeuw in maart 1845, met gemiddeld -2,3 graden (tegen 5,8 graden normaal) de koudste maart in drie eeuwen. De eerste drie weken vroor het elke dag matig tot streng of zeer streng. De periode van 13-16 maart 1845 hoort tot de koudste in de historie met 's nachts temperaturen rond -20 graden (op 14 maart 1845 meldde een waarnemer in Groningen -21 graden) en overdag -10 graden bij een snijdend koude oostenwind (zie winter in maart). De metingen van voor 1900 zijn niet helemaal vergelijkbaar omdat die gegevens niet gevalideerd zijn.
KNMI: Recordkou en veel sneeuwquote:Op 2 maart 2005 meldde Heeg in het zuidwesten van Friesland een sneeuwdikte van 50 cm, de dikste sneeuwlaag in ons land sinds midden jaren tachtig. Ook op de Waddeneilanden viel in de winters van 1985 en 1987 plaatselijk een halve meter. In Friesland, Groningen en Drenthe roept de sneeuwsituatie herinneringen op aan de sneeuwstormen in de winter van 1979, toen de sneeuw het openbare leven ontwrichtte. Dat was echter een heel andere situatie dan nu omdat de problemen toen ontstonden door de combinatie van wind en sneeuw en de vorming van sneeuwduinen.
Kan ja,...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:16 schreef aloa het volgende:
De winter is nog niet voorbij.
Ook in maart kan het nog winters zijn.
[..]
[..]
KNMI: Recordkou en veel sneeuw
Nou inderdaad, het houdt maar niet op.quote:
Pak je schaatsen dan!quote:Op zondag 17 februari 2008 20:41 schreef WEST het volgende:
Bij ons is de straat afgesloten.., er is een waterleiding gesprongen vanmorgen en het spiegelglad daar
heb ik geprobeerd alleen het loopt na beneden dat ging mij iets te hardquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |