Ooit eens een poging gedaan...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Weet je wat een interessant topic zou zijn? Waarin mensen uitleggen waarom ze bv of kv geven aan hun kids.
Ik durf niet...quote:
Dat is de interpretatie van mensen die op hun tenen getrapt zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Jellyrose, mss heb ik eroverheen gelezen hoor, maar zeggen mensen echt dat je dood gaat van fv? (die bacterie dinges waar BM het over had daargelaten) das echt raar!
Volgens mij heeft niemand gezegd dat fv geven kinderverwaarlozing is, toch?
sorry maar uit je reacties hier eerder in het topic lijk je toch echt te beweren dat fv 'slecht' isquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:28 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind flesvoeding ook helemaal niet 'slecht', net als sondevoeding. het is gewoon soms nodig.
Mja, kijk.. ik ken dan alleen weer de andere kant van de medaille en ik heb het me ook nooit gerealiseerd ("ah, dat zal toch allemaal wel meevallen, die bv maffia?"), omdat ik nooit iets anders van plan was dan bv geven - het was echt zo vanzelfsprekend. Toen het dus niet lukte werd het me opeens pijnlijk duidelijk dat die druk die wordt gevoeld door niet-bv-ers toch echt zeer zeker wel bestaat. Zelfs zo erg dat ik, eigenlijk een erg pro-bv-type, vind dat we te ver doorgeslagen zijn in het pushen van bv, en niet alleen door de directe omgeving (de bv-bemoeiers in de familie en op straat, zeg maar), maar ook door (in mijn ervaring dan) '(semi) professionals' als de lactatiekundige en kraamverzorging en dat vind ik dan weer erg jammer.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:18 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij (aanname!) valt dat in de praktijk reuze mee. Hier op FOK! wordt het allemaal eindeloos uitvergroot, maar verder beperkt het zich tot een vraag bij de verloskundige en 1 of 2 foldertjes die je meekrijgt (naast de Nutrica doos).
Dan toch beter maar geld uitgeven aan een professor die een non-objectief onderzoek voor je uitvoertquote:Jaja, die ken ik. Zoals ons ziekenhuis, in bezit van borstvoedingscertificaat, onze dochter de eerste nacht in het ziekenhuis van de kamer afhaalde toen ze huilde en ze een flesje gaf, ondanks dat mijn vrouw nadrukkelijk verteld had dat ze bv wilde geven? Of dat de kraamhulp ondanks haar zogenaamde jarenlange ervaring met bv meer stress dan hulp inbracht in het geheel? Díe certificaten bedoel je?.
Niet even goed dan gewoon borstvoeding, maar tegenwoordig een goed vervangmiddel.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
sorry maar uit je reacties hier eerder in het topic lijk je toch echt te beweren dat fv 'slecht' is
Nee joh, ik nuanceer en chargeer net zo fijntjes als BM dat altijd doetquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Jellyrose, mss heb ik eroverheen gelezen hoor, maar zeggen mensen echt dat je dood gaat van fv? (die bacterie dinges waar BM het over had daargelaten) das echt raar!
Volgens mij heeft niemand gezegd dat fv geven kinderverwaarlozing is, toch?
Zo zie ik het dus eigenlijk min of meer ook. En ik denk dat 99.9% van alle mensen die fv geven dezelfde mening zijn toegedaan. Ik heb iig nog niemand zien beweren dat fv per definitie beter is dan bv, maar ach..quote:En dat A beter is dan B, betekent niet dat B slecht is... B kan ook hartstikke goed zijn. Net het verschil tussen een 8 en een 9, zo zie ik het. (Puur en alleen gebaseerd op het spul, he, niet alles eromheen. ik bedoel situaties waarbij het nadelig is voor de moeder, ja natuurliijk, dan fv. Anders liever bv, voor mij(n kind(eren)))
Alleen heeft Nutricia een heel ander doel voor ogen dan de VN...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:06 schreef jellyrose het volgende:
hoeveel geld denk je dat alleen de VN al jaarlijks uitgeeft aan het promoten en uitvoeren van hun pro-borstvoedings campagne/beleid? Zal me niets verbazen als dat in de buurt komt van een Nutricia oid.
Idd, daar zeg je het. Het is idd een geschikte vervanger bij problemen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
naja evengoed als borstvoeding zal het idd niet zijn, dat geloof ik direct en dat is ook zeker iets dat ik mijn achterhoofd heb gehouden. Maar wel dusdanig goed dat het een geschiktte vervanging voor borstvoeding is.
toen heb ik keurig antwoord gegeven, BM en jouw eerste reactie daarop was om dat in het ridicule te trekken.... toen zei ik ook al dat ik dat wel hebben kan.. maar het is voor anderen ms wel reden als ze jouw reactie op mijn uitleg lezen om dan maar weg te blijven uit zo'n topic.quote:
Zo.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Idd, daar zeg je het. Het is idd een geschikte vervanger bij problemen.
Ok, ik heb toen een grapje gemaakt omdat ik het me niet echt kon voorstellen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:46 schreef milagro het volgende:
[..]
toen heb ik keurig antwoord gegeven, BM en jouw eerste reactie daarop was om dat in het ridicule te trekken.... toen zei ik ook al dat ik dat wel hebben kan.. maar het is voor anderen ms wel reden als ze jouw reactie op mijn uitleg lezen om dan maar weg te blijven uit zo'n topic.
En die vergelijking slaat op wat?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dus het is even belangrijk als de kleur van je kinderwagen?
Volgens jou kies je toch niet voor kunstvoeding bij problemen maar 'gewoon', omdat je dat wil.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:04 schreef jellyrose het volgende:
[..]
En die vergelijking slaat op wat?
warom reageer je zo flauw steeds, BM, je legt mensen woorden in de mond, je doet bekant alsof FV kindermishandeling is, zo overdrijf je de "gevaren" ... er zijn geen gevaren... er zijn hooguit PERSOONLIJKE nadelen en voordelen, nadelen (of voordelen) die niet dusdanig zwaar wegen dat je je kind er tekort mee zou doen of op enige wijze in gevaar zou brengen moedwillig of onwetend.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Kan je 'm uitleggen want ik snap de vergelijking niet echt Ik zag je antwoord hierboven al.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Uit ervaring:quote:
Snoopy en ik hebben allebei een heel leuk gezond meiske rondlopen dat het prima heeft gedaan op een combinatie van bv en kv.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:47 schreef _evenstar_ het volgende:
What about.. babietjes met hypoglycemie? of mensen zoals snoopy en Macka, die deels BV en deels KV geven omdat ze spijtig niet voldoende aanmaakten?
Ik associeer borstvoeding geven niet met depressies, ik zit NU niet lekker in mijn vel. En borstvoeding geven (HORMONEN) zorgt ervoor dat dit langer zal duren dan dat ik geen borstvoeding geef. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mijn eigen lijf het beste ken en me daarom afvraag of ik mezelf na deze 9 maanden met nóg 9 instabiele maanden moet plezierenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
En toch (als ik nog een keer iets mag zeggen) vind ik het heel jammer dat bv-geven weer direct met depressies, bloedende tepels en instortende moeders geassocieerd wordt. Hier op FOK! kom je heel veel moeilijkheden tegen, maar daar is het ook een forum voor. Het geven van bv hoeft helemaal niet geestelijk en lichamelijk zwaar te zijn, niet zwaarder als fv geven in ieder geval. Ook dan heb je je zorgen of je kindje wel genoeg drinkt, dat je er uit moet, dat ze krampjes hebben, etc.
Misschien moet er idd meer aandacht zijn voor de succes stories, maar ja, als je jubelend vertelt over hoe fijn het is om bv te geven ben je weer bv-maffia kennelijk.
Owwww... snap 'm nog steeds niet?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Volgens jou kies je toch niet voor kunstvoeding bij problemen maar 'gewoon', omdat je dat wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |