abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56387268
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Weet je wat een interessant topic zou zijn? Waarin mensen uitleggen waarom ze bv of kv geven aan hun kids.
Ooit eens een poging gedaan...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:25:13 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56387277
Jellyrose, mss heb ik eroverheen gelezen hoor, maar zeggen mensen echt dat je dood gaat van fv? (die bacterie dinges waar BM het over had daargelaten) das echt raar!
Volgens mij heeft niemand gezegd dat fv geven kinderverwaarlozing is, toch?

En dat A beter is dan B, betekent niet dat B slecht is... B kan ook hartstikke goed zijn. Net het verschil tussen een 8 en een 9, zo zie ik het. (Puur en alleen gebaseerd op het spul, he, niet alles eromheen. ik bedoel situaties waarbij het nadelig is voor de moeder, ja natuurliijk, dan fv. Anders liever bv, voor mij(n kind(eren)))
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:26:26 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56387315
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:24 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik durf niet...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56387385
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Jellyrose, mss heb ik eroverheen gelezen hoor, maar zeggen mensen echt dat je dood gaat van fv? (die bacterie dinges waar BM het over had daargelaten) das echt raar!
Dat is de interpretatie van mensen die op hun tenen getrapt zijn.
Ik vind flesvoeding ook helemaal niet 'slecht', net als sondevoeding. het is gewoon soms nodig.
Ik vind het alleen raar dat borstvoeding niet als vanzelfssprekend gezien wordt in de eerste plaats.
Een cursus of zo zou ik bijvoorbeeld ook nooit zelf gedaan hebben...
pi_56387420
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:26 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik durf niet...
Ik deed het eens, was en ben er nog steeds benieuwd naar.
pi_56387467
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:28 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind flesvoeding ook helemaal niet 'slecht', net als sondevoeding. het is gewoon soms nodig.
sorry maar uit je reacties hier eerder in het topic lijk je toch echt te beweren dat fv 'slecht' is
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:35:33 #247
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56387539
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:18 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij (aanname!) valt dat in de praktijk reuze mee. Hier op FOK! wordt het allemaal eindeloos uitvergroot, maar verder beperkt het zich tot een vraag bij de verloskundige en 1 of 2 foldertjes die je meekrijgt (naast de Nutrica doos).
Mja, kijk.. ik ken dan alleen weer de andere kant van de medaille en ik heb het me ook nooit gerealiseerd ("ah, dat zal toch allemaal wel meevallen, die bv maffia?"), omdat ik nooit iets anders van plan was dan bv geven - het was echt zo vanzelfsprekend. Toen het dus niet lukte werd het me opeens pijnlijk duidelijk dat die druk die wordt gevoeld door niet-bv-ers toch echt zeer zeker wel bestaat. Zelfs zo erg dat ik, eigenlijk een erg pro-bv-type, vind dat we te ver doorgeslagen zijn in het pushen van bv, en niet alleen door de directe omgeving (de bv-bemoeiers in de familie en op straat, zeg maar), maar ook door (in mijn ervaring dan) '(semi) professionals' als de lactatiekundige en kraamverzorging en dat vind ik dan weer erg jammer.
quote:
Jaja, die ken ik. Zoals ons ziekenhuis, in bezit van borstvoedingscertificaat, onze dochter de eerste nacht in het ziekenhuis van de kamer afhaalde toen ze huilde en ze een flesje gaf, ondanks dat mijn vrouw nadrukkelijk verteld had dat ze bv wilde geven? Of dat de kraamhulp ondanks haar zogenaamde jarenlange ervaring met bv meer stress dan hulp inbracht in het geheel? Díe certificaten bedoel je? .
Dan toch beter maar geld uitgeven aan een professor die een non-objectief onderzoek voor je uitvoert
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56387577
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

sorry maar uit je reacties hier eerder in het topic lijk je toch echt te beweren dat fv 'slecht' is
Niet even goed dan gewoon borstvoeding, maar tegenwoordig een goed vervangmiddel.
En hoewel fabrikanten vroeger ook al beweerden dat het even goed was vind ik het dan toch vreemd dat ze nu reclame maken met: -nu met toegevoegd dit en toegevoegd dat! Blijkbaar was het toch nog zo goed niet en waarschijnlijk is het over tien jaar nog iets beter nagemaakt.
En misschien lukt het dan zelfs om iets te vinden op die kiem die ze er nu niet uitkrijgen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:41:12 #249
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56387662
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Nee joh, ik nuanceer en chargeer net zo fijntjes als BM dat altijd doet
quote:
En dat A beter is dan B, betekent niet dat B slecht is... B kan ook hartstikke goed zijn. Net het verschil tussen een 8 en een 9, zo zie ik het. (Puur en alleen gebaseerd op het spul, he, niet alles eromheen. ik bedoel situaties waarbij het nadelig is voor de moeder, ja natuurliijk, dan fv. Anders liever bv, voor mij(n kind(eren)))
Zo zie ik het dus eigenlijk min of meer ook. En ik denk dat 99.9% van alle mensen die fv geven dezelfde mening zijn toegedaan. Ik heb iig nog niemand zien beweren dat fv per definitie beter is dan bv, maar ach..
Red de zeehond!
pi_56387675
naja evengoed als borstvoeding zal het idd niet zijn, dat geloof ik direct en dat is ook zeker iets dat ik mijn achterhoofd heb gehouden. Maar wel dusdanig goed dat het een geschiktte vervanging voor borstvoeding is.
pi_56387733
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:06 schreef jellyrose het volgende:
hoeveel geld denk je dat alleen de VN al jaarlijks uitgeeft aan het promoten en uitvoeren van hun pro-borstvoedings campagne/beleid? Zal me niets verbazen als dat in de buurt komt van een Nutricia oid.
Alleen heeft Nutricia een heel ander doel voor ogen dan de VN...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_56387789
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
naja evengoed als borstvoeding zal het idd niet zijn, dat geloof ik direct en dat is ook zeker iets dat ik mijn achterhoofd heb gehouden. Maar wel dusdanig goed dat het een geschiktte vervanging voor borstvoeding is.
Idd, daar zeg je het. Het is idd een geschikte vervanger bij problemen.
pi_56387805
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:24 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

toen heb ik keurig antwoord gegeven, BM en jouw eerste reactie daarop was om dat in het ridicule te trekken.... toen zei ik ook al dat ik dat wel hebben kan.. maar het is voor anderen ms wel reden als ze jouw reactie op mijn uitleg lezen om dan maar weg te blijven uit zo'n topic.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56387816
nee, dat 'bij problemen' plak jij er aan vast
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:47:39 #255
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56387832
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Idd, daar zeg je het. Het is idd een geschikte vervanger bij problemen.
Zo.
Red de zeehond!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:48:45 #256
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56387852
Ik heb alleen ervaring (en gezien) met de gewone fles(melk) voeding. Dus denk ik dat dat het beste is ipv de borstvoeding. maar ja, wie ben ik
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_56388134
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:46 schreef milagro het volgende:

[..]

toen heb ik keurig antwoord gegeven, BM en jouw eerste reactie daarop was om dat in het ridicule te trekken.... toen zei ik ook al dat ik dat wel hebben kan.. maar het is voor anderen ms wel reden als ze jouw reactie op mijn uitleg lezen om dan maar weg te blijven uit zo'n topic.
Ok, ik heb toen een grapje gemaakt omdat ik het me niet echt kon voorstellen.
Sorry, daarvoor en toch bedankt om een antwoord te geven.
pi_56388155
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:47 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Zo.
Dus het is even belangrijk als de kleur van je kinderwagen?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:04:37 #259
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56388243
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

En die vergelijking slaat op wat?
Red de zeehond!
pi_56388335
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:04 schreef jellyrose het volgende:

[..]

En die vergelijking slaat op wat?
Volgens jou kies je toch niet voor kunstvoeding bij problemen maar 'gewoon', omdat je dat wil.
pi_56388380
quote:

[..]

warom reageer je zo flauw steeds, BM, je legt mensen woorden in de mond, je doet bekant alsof FV kindermishandeling is, zo overdrijf je de "gevaren" ... er zijn geen gevaren... er zijn hooguit PERSOONLIJKE nadelen en voordelen, nadelen (of voordelen) die niet dusdanig zwaar wegen dat je je kind er tekort mee zou doen of op enige wijze in gevaar zou brengen moedwillig of onwetend.

het is een uitstekende vervanger en die keuze om BV te vervangen is een volkomen veilige keuze.
dat mijn prioriteiten de jouwe niet zijn, dat tests uit (zouden) wijzen dat BV het beste is, doen niets af aan die veiligheid.
pi_56388417
Maar Milagro, serieus, dat van die bacterie en sterfgevallen heb ik echt niet zelf verzonnen.
pi_56388423
quote:

[..]

Kan je 'm uitleggen want ik snap de vergelijking niet echt Ik zag je antwoord hierboven al.

Nee je kunt beter de trein nemen
  Admin dinsdag 29 januari 2008 @ 16:15:06 #264
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_56388441
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:26 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik durf niet...
Uit ervaring:
Hé, wat gaf jij me?
fles of borst?

Fles

Wrom?
Vond ik wel handig.

Oh, oké, doeg, ik ben naar * vul maar in*

Of wil je Het Grote Lijden ( mooi voor beide fv en bv in te vullen) Van Mamma vertellen aan een peuter?

of:
Jong volwassen klaagt moeder aan wegens het onthouden van de borst.

Nou ja, whatever.

Ik ga weer terug op mn handen zitten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 16:17:25 #265
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56388498
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:47 schreef _evenstar_ het volgende:
What about.. babietjes met hypoglycemie? of mensen zoals snoopy en Macka, die deels BV en deels KV geven omdat ze spijtig niet voldoende aanmaakten?
Snoopy en ik hebben allebei een heel leuk gezond meiske rondlopen dat het prima heeft gedaan op een combinatie van bv en kv.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_56388608
He hier ook een kerngezond meisje rondhobbelen die bijvoeding dus kunstvoeding nodig had omdat ze anders niet genoeg kreeg dus wat had ik te kiezen?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:27:15 #267
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56388701
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

En toch (als ik nog een keer iets mag zeggen) vind ik het heel jammer dat bv-geven weer direct met depressies, bloedende tepels en instortende moeders geassocieerd wordt. Hier op FOK! kom je heel veel moeilijkheden tegen, maar daar is het ook een forum voor. Het geven van bv hoeft helemaal niet geestelijk en lichamelijk zwaar te zijn, niet zwaarder als fv geven in ieder geval. Ook dan heb je je zorgen of je kindje wel genoeg drinkt, dat je er uit moet, dat ze krampjes hebben, etc.

Misschien moet er idd meer aandacht zijn voor de succes stories, maar ja, als je jubelend vertelt over hoe fijn het is om bv te geven ben je weer bv-maffia kennelijk.
Ik associeer borstvoeding geven niet met depressies, ik zit NU niet lekker in mijn vel. En borstvoeding geven (HORMONEN) zorgt ervoor dat dit langer zal duren dan dat ik geen borstvoeding geef. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mijn eigen lijf het beste ken en me daarom afvraag of ik mezelf na deze 9 maanden met nóg 9 instabiele maanden moet plezieren .

Het is niet het feit dat het zwaar zou kunnen zijn, het ís al zwaar, en dat heeft niks met technische details te maken .

En ik zal heus wel een poging wagen, maar bij de minste twijfel hou ik ermee op.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56388716
als het je echt tegen staat dan wordt BV een straf, en dat is ook niet goed voor je moeder/kind relatie.

ik vind dus serieus dat iedere reden een geldige is, omdat KV simpelweg een goede vervanging is, niet gevaarlijk, niet tekortdoend, niet slecht.

de afweging je helemaal senang voelen de eerste maanden en kiezen voor beter versus je klote voelen en kiezen voor best is wat mij betreft snel gemaakt, en geeft niemand het "recht" ( beetje zwaarbeladen verwoord, soit) om jouw eigen persoonlijke afweging af te serveren, als niet okay, zelfzuchtig, gemakzuchtig of wat dan ook.

we willen allemaal het beste voor ons kind, daar is KV of BV slechts een minieme verwaarloosbare nuance in,
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:29:37 #269
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56388768
Dat zeg ik! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:30:59 #270
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56388799
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Volgens jou kies je toch niet voor kunstvoeding bij problemen maar 'gewoon', omdat je dat wil.
Owwww... snap 'm nog steeds niet?

De kleur van de kinderwagen is immers toch van enorm groot levensbelang? Straks had ik een rode gekozen en zou ik langs een stier zijn gelopen en dan was m'n kind vast doorklieft door een hoorn! Gekkie, die keuze heb ik dus moeten overlaten aan een echte professional, joh!

Oftewel; ga jij lekker door met je spijkers zoeken, dan ga ik ff verder met m'n kind de tiet onthouden
Red de zeehond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')