abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56378616
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar het is ergens toch normaal dat mensen zich afvragen waarom je overstapt of meteen kiest voor een vervangmiddel?
Nee dat vind ik dus niet normaal. Ik ga ook niet aan een wildvreemde vragen bij de drogist of hij/zij die paracetamolletjes nou wel echt nodig vind voor een baby met tandjespijn. Of waarom je je baby een potje groente geeft in plaats van het zelf te maken.

Van een bekende kan ik me er nog iets bij voorstellen dat het in een gesprek gewoon ter sprake komt maak niet van een wildvreemde

Je kan er bijna altijd van uit gaan dat ouders het beste voor hun kind willen, dus als ze geen bv geven, zullen ze daar zelf wel een goede reden voor hebben. En dat hoeft geen reden te zijn waar jij ook helemaal achter staat. Dat is hun goed recht.

Sommige keuzes maken mensen zelf en ze hoeven niet perse te doen wat volgens de rest het beste is.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:39:11 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56378847
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind juist dat men zeer voorzichtig is tov mensen die poedermelk willen geven.
Vind je? Met dat men bedoel je waarschijnlijk niet jezelf.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56378894
Alleen wordt de keuze tussen borstvoeding of flesvoeding dikwijls bekeken zoals de keuze tussen een wandelwagen van het merk ''quinny'' of een wandelwagen van ''mutsy.''
Medicatie geeft men toch ook niet zomaar?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:41:12 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56378895
dubbel
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:41:43 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56378904
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:11 schreef E.T. het volgende:
Ik heb voornamelijk het idee dat de 'druk' die gevoeld wordt door de moeders zelf (onbewust) is opgelegd.
"ik wil stoppen met bv, maar ik durf niet, want dan gaan mensen moeilijk doen en dan vinden ze me een slechte moeder, 'iedereen' wil toch dat ik doorga, etc en blablabla" En dat allemaal voordat er ook maar een woord over gesproken is.

Achteraf blijkt dat er steun uit diverse hoeken komt, dat er hooguit twee keer wordt gevraagd waarom je stopt door over-ijverige-bemoeizuchtige mensen en dat 't voornamelijk de hormonen zijn die het moeilijk maken ipv gefundeerde angst.
Helaas is dat in de praktijk dus niet zo. Weet ik uit ervaring. Zelfs nu wordt ik nog af en toe met de nek aangekeken omdat ik mijn kinderen op dokters advies (!) met de fles heb gevoed. En dat terwijl mijn kinderen al 3 en 5 jaar oud zijn!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:42:24 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56378914
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:41 schreef Bass-Miss het volgende:
Alleen wordt de keuze tussen borstvoeding of flesvoeding dikwijls bekeken zoals de keuze tussen een wandelwagen van het merk ''quinny'' of een wandelwagen van ''mutsy.''
Medicatie geeft men toch ook niet zomaar?
Flesvoeding geeft men toch ook niet zomaar?
pi_56378932
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:41 schreef Tinkepink het volgende:
op dokters advies (!)
En dat gebeurt dus helaas nogal snel, en veel mensen gaan er dus van uit dat alles wat een dokter zegt juist is.
Reden te meer dat poedermelkfabrikanten juist die mensen aanspreken om hun produkt voor te schrijven....
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:44:14 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56378944
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:43 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

En dat gebeurt dus helaas nogal snel, en veel mensen gaan er dus van uit dat alles wat een dokter zegt juist is.
Reden te meer dat poedermelkfabrikanten juist die mensen aanspreken om hun produkt voor te schrijven....
't Is goed met je. Doei.
pi_56378957
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Flesvoeding geeft men toch ook niet zomaar?
Toch wel. Of aangepraat door dokters.
Of misschien niet zomaar, je kiest de kleur van je wandelwagen ook niet zomaar...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:46:10 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56378987
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:44 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Toch wel. Of aangepraat door dokters.
Ik maak me niet snel boos om iets op internet, maar jij bent dus een van die kutwijven die iemand die best borstvoeding had willen geven een schuldgevoel aanpraten. Mens.
pi_56379019
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik maak me niet snel boos om iets op internet, maar jij bent dus een van die kutwijven die iemand die best borstvoeding had willen geven een schuldgevoel aanpraten. Mens.
Je zou je beter kwaad maken op sommige kinderartsen. Die gaan in de fout, niet de ouders.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:49:22 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56379059
Nee mispunt, ik maak me boos op jou. Mijn arts en mijn kinderarts gingen de mist niet in. En ik weet zeker dat het voor velen zo geldt. Je wilt toch het beste voor je kind? In mijn geval was dat een moeder en geen lijk onder de grond.
pi_56379083
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:49 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn arts en mijn kinderarts gingen de mist niet in. En ik weet zeker dat het voor velen zo geldt.
Goed hoor. En ik weet zeker dat het voor nog veel meer mensen niet zo geldt. Uit de eerste hand.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:52:29 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_56379120
Ik moet trouwens wel eerlijk toegeven dat ik allang blij was dat de kinderarts voorschreef dat Ruben bijvoeding moest krijgen, dan kon ik tenminste zeggen dat het op voorschrift van de arts was

Maar ook hier is voor de bevalling regelmatig getwijfeld over de borstvoeding. Als ik me dan nog steeds zo slap zou voelen als in de zwangerschap, dan was borstvoeding simpelweg geen optie geweest en waren we toch echt voor flesvoeding gegaan, wat anderen wellicht ook gezegd hadden. Fijn zou ik het niet gevonden hebben, dat merk ik ook aan mezelf hoezeer ik ervan baal als mijn productie terugloopt enzo, maar de eerste dagen van zijn leven heeft Ruben prima geleefd op flesvoeding en hij vond het heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:54:01 #65
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56379156
Interessant topic. Ik ben er nog steeds niet uit, en dit soort discussies helpen bij mijn besluitvorming, heb ik het idee.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:57:28 #66
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56379221
@ k_i_m, niet vooraf piekeren. Heeft toch geen zin. Doe wat je hart je ingeeft.

Getver, nu geef ik zelf ook advies. Ik heb het maar gedelete. (voor de borstvoedingsmaffia - het was pro-borstvoeding)
pi_56379297
Ik vind het altijd toch een beetje rottig overkomen als je aangeeft flesvoeding te willen geven dat mensen je redenen (die je schijnbaar moet geven)niet acceptabel lijken te vinden.

Mijn besluit staat al vast en ik ga flesvoeding geven. de kritiek die je hier vaak op krijgt heeft mij ook even doen twijfelen, maar uiteindelijk is er niks beter als je eigen gevoel volgen lijkt me.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:11:12 #68
14746 k_i_m
pi_56379509
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:57 schreef Tinkepink het volgende:
@ k_i_m, niet vooraf piekeren. Heeft toch geen zin. Doe wat je hart je ingeeft.

Getver, nu geef ik zelf ook advies. Ik heb het maar gedelete. (voor de borstvoedingsmaffia - het was pro-borstvoeding)
.

Ik heb zelf het idee om het maar te proberen. "Maar" ja. Misschien valt het wel mee, dan zie ik wel hoelang ik het volhou, en als het tegenvalt gaat het hele feest niet door. Ik heb genoeg gejankt omdat ik me ellendig voelde de afgelopen zwangerschap, ik was niet van plan dat nog veel langer te rekken dan strikt noodzakelijk.

Ik heb zelf ook alleen maar flesvoeding gehad omdat de borstvoeding bij mijn moeder niet wilde lukken, ik heb een bovengemiddeld IQ en ben niet voor vanalles allergisch. Dus wat dat betreft ben ik niet angstig om over te gaan flesvoeding .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:12:00 #69
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56379524
Ik vind het niet vreemd dat mensen vragen waarom je kiest voor borstvoeding of waarom voor flesvoeding. Net als dat ik het niet vreemd zou vinden als mensen zouden vragen waarom je kiest voor hydrofiel luiers in plaats van pampers ofzo. Iedereen heeft toch zo ze eigen redenen?

Wat ik wel vreemd vind is dat mensen je reden niet goed genoeg vinden. Ik ben zelf een grote voorstander van borstvoeding, maar dit is mede ook omdat ikzelf astma heb en veel allergieen. Het is lichaamseigen en zoals anderen al eerder zeiden, kan ik me niet goed voorstellen dat poedervoeding net zo goed is, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat het slecht is en ik vind al helemaal niemand een slechte moeder die niet voor borstvoeding gaat.

Ik vind het wel grappig dat dit onderzoek gedaan is door iemand op de loonlijst van.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 januari 2008 @ 10:12:12 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56379526
Als we nu eens gewoon allemaal bepalen wat het beste is voor ons kind... En verder niet willen bepalen wat het beste is voor het kind van de buren... Als je flesvoeding wilt geven, geef je flesvoeding... Als je borstvoeding wilt geven, geef je borstvoeding. Het allerbelangrijkste is dat je er zelf achter staat, niet wat anderen denken dat moet.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:26:45 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56379834
Het valt me op dat mensen die probleemloos zijn groot geworden op FV zelf ook sneller daarvoor kiezen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56379877
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeen het volgende:
Het allerbelangrijkste is dat je er zelf achter staat.
En dat je weet wat de risico's zijn en de voor- en nadelen.
pi_56379920
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:26 schreef Vivi het volgende:
Het valt me op dat mensen die probleemloos zijn groot geworden op FV zelf ook sneller daarvoor kiezen
Ik kreeg al na zes weken kunstvoeding. En kort nadien fruitpap. Dat werd ook aangeraden door de kinderartsen destijds.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:31:07 #74
14746 k_i_m
pi_56379929
Het risico van flesvoeding? .
In my life
Why do I smile
pi_56379984
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:31 schreef k_i_m het volgende:
Het risico van flesvoeding? .
Ze kunnen er helaas nog steeds niet alle kiemen uithalen die erin geraken tijdens het produktieproces.
Zoek eens op Enterobacter sakazakii.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')