Nee dat vind ik dus niet normaal. Ik ga ook niet aan een wildvreemde vragen bij de drogist of hij/zij die paracetamolletjes nou wel echt nodig vind voor een baby met tandjespijn. Of waarom je je baby een potje groente geeft in plaats van het zelf te maken.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar het is ergens toch normaal dat mensen zich afvragen waarom je overstapt of meteen kiest voor een vervangmiddel?
Vind je? Met dat men bedoel je waarschijnlijk niet jezelf.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind juist dat men zeer voorzichtig is tov mensen die poedermelk willen geven.
Helaas is dat in de praktijk dus niet zo. Weet ik uit ervaring. Zelfs nu wordt ik nog af en toe met de nek aangekeken omdat ik mijn kinderen op dokters advies (!) met de fles heb gevoed. En dat terwijl mijn kinderen al 3 en 5 jaar oud zijn!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:11 schreef E.T. het volgende:
Ik heb voornamelijk het idee dat de 'druk' die gevoeld wordt door de moeders zelf (onbewust) is opgelegd.
"ik wil stoppen met bv, maar ik durf niet, want dan gaan mensen moeilijk doen en dan vinden ze me een slechte moeder, 'iedereen' wil toch dat ik doorga, etc en blablabla" En dat allemaal voordat er ook maar een woord over gesproken is.
Achteraf blijkt dat er steun uit diverse hoeken komt, dat er hooguit twee keer wordt gevraagd waarom je stopt door over-ijverige-bemoeizuchtige mensen en dat 't voornamelijk de hormonen zijn die het moeilijk maken ipv gefundeerde angst.
Flesvoeding geeft men toch ook niet zomaar?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:41 schreef Bass-Miss het volgende:
Alleen wordt de keuze tussen borstvoeding of flesvoeding dikwijls bekeken zoals de keuze tussen een wandelwagen van het merk ''quinny'' of een wandelwagen van ''mutsy.''
Medicatie geeft men toch ook niet zomaar?
En dat gebeurt dus helaas nogal snel, en veel mensen gaan er dus van uit dat alles wat een dokter zegt juist is.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:41 schreef Tinkepink het volgende:
op dokters advies (!)
't Is goed met je. Doei.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:43 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
En dat gebeurt dus helaas nogal snel, en veel mensen gaan er dus van uit dat alles wat een dokter zegt juist is.
Reden te meer dat poedermelkfabrikanten juist die mensen aanspreken om hun produkt voor te schrijven....
Toch wel. Of aangepraat door dokters.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Flesvoeding geeft men toch ook niet zomaar?
Ik maak me niet snel boos om iets op internet, maar jij bent dus een van die kutwijven die iemand die best borstvoeding had willen geven een schuldgevoel aanpraten. Mens.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:44 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Toch wel. Of aangepraat door dokters.
Je zou je beter kwaad maken op sommige kinderartsen. Die gaan in de fout, niet de ouders.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik maak me niet snel boos om iets op internet, maar jij bent dus een van die kutwijven die iemand die best borstvoeding had willen geven een schuldgevoel aanpraten. Mens.
Goed hoor. En ik weet zeker dat het voor nog veel meer mensen niet zo geldt. Uit de eerste hand.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:49 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn arts en mijn kinderarts gingen de mist niet in. En ik weet zeker dat het voor velen zo geldt.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:57 schreef Tinkepink het volgende:
@ k_i_m, niet vooraf piekeren. Heeft toch geen zin. Doe wat je hart je ingeeft.
Getver, nu geef ik zelf ook advies. Ik heb het maar gedelete. (voor de borstvoedingsmaffia - het was pro-borstvoeding)
En dat je weet wat de risico's zijn en de voor- en nadelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeen het volgende:
Het allerbelangrijkste is dat je er zelf achter staat.
Ik kreeg al na zes weken kunstvoeding. En kort nadien fruitpap. Dat werd ook aangeraden door de kinderartsen destijds.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:26 schreef Vivi het volgende:
Het valt me op dat mensen die probleemloos zijn groot geworden op FV zelf ook sneller daarvoor kiezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |