abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:35:44 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56544888
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:55 schreef Xith het volgende:

Gewoon een postzegeltje gekocht en met een gehuurde auto rond rijden, of wel via een tour?
Nee, wij kwamen gewoon met de reguliere bus vanuit Libanon. Was prima te doen: de rit is niet erg lang en de chauffeur was erg behulpzaam op de grenspost.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_56556415
De recentste Lonely Planet voor Syrië is uit 2004. De Rough Guide is uit 2001 en er bestaat geen Footprint van Syrië. Er is een Bradt uit 2006, maar dat vind ik niet zulke fijne gidsen.

Iemand nog andere ideeën?
pi_58992186
De foto's van mijn Syrië tripje staan inmiddels op m'n Flickr pagina. Zie linkje in m'n sig.
  donderdag 29 mei 2008 @ 17:25:56 #29
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58992525
Mooie foto's,wat ik er tot nu toe van heb gezien, k_man.
Baby-kameel
Wel jammer dat er niet iets meer mensen/portretten tussen zitten. Heb eerder zulke prachtige portretten van je gezien!
De verkoper is prachtig trouwens, met z'n grote snor!
Deze foto heb ik ook: http://www.flickr.com/pho(...)t-72157605306583562/ (alleen sta jij er dan niet op ).

Wat vond je er nu eigenlijk van?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_58993627
Mij is 't goed bevallen. Vooral het eten (metze houmous ) was veel beter dan ik verwacht had en dan ik gewend ben uit andere Arabische landen.

Weinig mensen op de foto, klopt. Maar Syrië bezoeken is toch met name 'stapels oude stenen' bekijken. Daar vind je dus niet zo veel locals. In de steden is men vaak behoorlijk westers gekleed, dus ook daar moet je echt je best doen om een charmant portret te maken, dat niet overal gemaakt had kunnen zijn.

De Syriërs zelf; heel gastvrij, heel vriendelijk. Totaal geen sprake van haat gevoelens jegens Nederlanders (dé film is zelfs nooit ter sprake gekomen) of westerlingen in het algemeen.

En het land is mooi. Zoals gezegd veel archeologische sites, maar toch genoeg afwisseling om het leuk te houden. Want er zijn ook leuke steden en stadjes en een afwisselend landschap.

Jammer is dat Syrië momenteel kampt met een groot tekort aan diesel. Haast alles draait daar op diesel, maar die is nauwelijks te verkrijgen. Dat heeft ons ook een paar keer wat uren vertraging opgeleverd, maar men wil toeristen niet de dupe laten worden, zodat het met wat geritsel toch te regelen viel.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:11:22 #31
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59006868
Ik heb in Damascus juist wel veel mooie mensen gezien en gefotografeerd. Is dat in de rest van het land zo anders dan (behalve dan óp de archeologische bergen steen )?

Ik vond het toen ook zo bizar: in Nederland al die ophef over de cartoonrellen en daar... niets! Geeft je toch wel een beetje ander beeld over die zogenaamde "as van het kwaad" (niet dat ik er daarvoor al erg van onder de indruk was). Ook vond ik de politieke situatie wel weer bizar: overal die foto's van Assad en enorm veel van die niet-zo-subtiele politie.
pi_59008258
Ik weet het niet, maar ik ben sowieso meestal meer met gebouwen dan met mensen bezig.

Van de politie heb ik niets gemerkt, is me niet opgevallen. Natuurlijk wel overal die portretten. De internationale positie van Syrië is wel vreemd. Ze lijden nogal onder het embargo, dat is heel slecht voor het land. Vandaar dus ook het tekort aan diesel. Eén van de voorwaarden om het embargo op te heffen is dat ze alle claims op de Golan hoogvlakte opgeven. Terwijl er juist onderhandelingen lopen met Israël om ie vlakte terug te krijgen. Da's niet echt logisch. Aan de andere kant: wat Syrië in Libanon doet verdient ook geen lof natuurlijk.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:32:44 #33
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59010033
Nee, maar het mooie van in zo'n land op vakantie gaan is wel dat je heel erg in de praktijk het verschil gaat zien tussen de bevolking en het regime. Ik bedoel: wat Syrië in Libanon uithaalt is voornamelijk de Syrische regering natuurlijk en kleine groepen mensen. Het grootste gedeelte van de Syriërs lijdt volgens mij net zo hard onder het huidige regime. En hoewel je dat allemaal wel weet, is het toch wel een eye-opener als je in zo'n land bent. Precies wat je schrijft: doodvriendelijke gastvrije mensen; niks schreeuwende engerds met baarden...
  donderdag 12 maart 2009 @ 03:47:57 #34
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_66958132
Weet iemand of je een Syrisch visum kan kopen aan de Turks-Syrische grens? Ik lees namelijk tegenstrijdige verhalen op het internet. Ik heb namelijk geen tijd meer om een visum aan te vragen in Nederland. Nu zei het consulaat wel dat het mogelijk zou zijn bij de grens een visum te kopen. Maar deze persoon zei het niet op een erg geloofwaardige manier...
Iemand die recent per openbaar vervoer Syrië is binnengegaan?
.
pi_66958180
Syrie is best een open land, ze hebben wat gebrek aan water.
***** Kraak.....
  donderdag 12 maart 2009 @ 17:11:13 #36
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_66975942
Ik mag er met m'n huidige paspoort niet heen; er staan 6 Israelische stempels in.
reset
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:05:55 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67005769
Ander/tweede paspoort aanvragen is zo gebeurd hoor...
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:00:13 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67011845
Syrie is tof, en best wel toeristisch eigenlijk.
En spotgoedkoop toen ik er was (10 jaar geleden )
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:10:04 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67012157
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 03:47 schreef Marseille het volgende:
Weet iemand of je een Syrisch visum kan kopen aan de Turks-Syrische grens? Ik lees namelijk tegenstrijdige verhalen op het internet. Ik heb namelijk geen tijd meer om een visum aan te vragen in Nederland. Nu zei het consulaat wel dat het mogelijk zou zijn bij de grens een visum te kopen. Maar deze persoon zei het niet op een erg geloofwaardige manier...
Iemand die recent per openbaar vervoer Syrië is binnengegaan?
Ik ben indertijd vanaf Amman (Jordanie) gekomen. De standaard manier van vervoer waren toen grote Amerikaanse autos die gaan rijden als ze vol zijn. Dat kostte toen bijna niets, want het geld wordt namelijk verdiend met het smokkelen van goederen die net voor de grens worden gekocht en ingeladen.

De regelgeving omtrend visa was indertijd niet eenduidig of werd niet nageleefd. Als er in jouw land geen ambassade is (er die is/was er niet in NL) dan kun je officieel een visum krijgen bij de ambassade in een ander land. Dus ik ben even in de ambassade in Amman geweest maar daar weigerden ze een visum te verstrekken omdat ik geen Jordaans paspoort heb. Toen ben ik gewoon naar de grens gegaan en $1 'fooi' voor de beambte deed de truuk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:29:49 #40
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_67012840
Ik heb 4 jaar in Damascus gewoond toen ik klein was, veel mooie herinneringen aan overgehouden.

Nu zit ik voor een half jaar in Israel, studeren aan de Tel Aviv University. Begin April ga ik met een maat voor 3 weken naar Syrie en Iran. Ik heb informatie ingewonnen wat betreft visums. Je kan aan alle grensposten met Syrie een visum regelen als Nederlander. Ik heb er zin in
pi_67023312
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:00 schreef SeLang het volgende:
Syrie is tof, en best wel toeristisch eigenlijk.
En spotgoedkoop toen ik er was (10 jaar geleden )
Toeristisch? Juist niet. Er komen maar weinig toeristen. Neem nou Palmira, dat is echt een topattractie, niet alleen voor Syrië, maar wereldwijd. Het is een van de grootste, best bewaarde Romeinse steden die je kunt zien. Toch hadden wij Palmira nagenoeg voor ons zelf. Er waren vrijwel geen andere toeristen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:10:10 #42
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_67024058
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:29 schreef Elkafila het volgende:
Ik heb 4 jaar in Damascus gewoond toen ik klein was, veel mooie herinneringen aan overgehouden.

Nu zit ik voor een half jaar in Israel, studeren aan de Tel Aviv University. Begin April ga ik met een maat voor 3 weken naar Syrie en Iran. Ik heb informatie ingewonnen wat betreft visums. Je kan aan alle grensposten met Syrie een visum regelen als Nederlander. Ik heb er zin in
Zou ik wel ff zorgen dat je een nieuw paspoort krijgt, want die Israel stempels gaan je problemen opleveren.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:17:36 #43
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_67024349
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:10 schreef Euc- het volgende:

[..]

Zou ik wel ff zorgen dat je een nieuw paspoort krijgt, want die Israel stempels gaan je problemen opleveren.
*check*

Was trouwens binnen twee tellen geregeld, ik had verwacht dat ze in Nederland wel moeilijker zouden doen met het uitgeven van een tweede pasport.

We komen als het goed is Syrie, Iran en Lebanon wel in. Terug naar Israel via Jordanie gaat ons nog wel wat leuke 'questionaires' opleveren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')