Nee, wij kwamen gewoon met de reguliere bus vanuit Libanon. Was prima te doen: de rit is niet erg lang en de chauffeur was erg behulpzaam op de grenspost.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:55 schreef Xith het volgende:
Gewoon een postzegeltje gekocht en met een gehuurde auto rond rijden, of wel via een tour?
Ik ben indertijd vanaf Amman (Jordanie) gekomen. De standaard manier van vervoer waren toen grote Amerikaanse autos die gaan rijden als ze vol zijn. Dat kostte toen bijna niets, want het geld wordt namelijk verdiend met het smokkelen van goederen die net voor de grens worden gekocht en ingeladen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 03:47 schreef Marseille het volgende:
Weet iemand of je een Syrisch visum kan kopen aan de Turks-Syrische grens? Ik lees namelijk tegenstrijdige verhalen op het internet. Ik heb namelijk geen tijd meer om een visum aan te vragen in Nederland. Nu zei het consulaat wel dat het mogelijk zou zijn bij de grens een visum te kopen. Maar deze persoon zei het niet op een erg geloofwaardige manier...
Iemand die recent per openbaar vervoer Syrië is binnengegaan?
Toeristisch? Juist niet. Er komen maar weinig toeristen. Neem nou Palmira, dat is echt een topattractie, niet alleen voor Syrië, maar wereldwijd. Het is een van de grootste, best bewaarde Romeinse steden die je kunt zien. Toch hadden wij Palmira nagenoeg voor ons zelf. Er waren vrijwel geen andere toeristen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:00 schreef SeLang het volgende:
Syrie is tof, en best wel toeristisch eigenlijk.
En spotgoedkoop toen ik er was (10 jaar geleden)
Zou ik wel ff zorgen dat je een nieuw paspoort krijgt, want die Israel stempels gaan je problemen opleveren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:29 schreef Elkafila het volgende:
Ik heb 4 jaar in Damascus gewoond toen ik klein was, veel mooie herinneringen aan overgehouden.
Nu zit ik voor een half jaar in Israel, studeren aan de Tel Aviv University. Begin April ga ik met een maat voor 3 weken naar Syrie en Iran. Ik heb informatie ingewonnen wat betreft visums. Je kan aan alle grensposten met Syrie een visum regelen als Nederlander. Ik heb er zin in
*check*quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:10 schreef Euc- het volgende:
[..]
Zou ik wel ff zorgen dat je een nieuw paspoort krijgt, want die Israel stempels gaan je problemen opleveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |