het originele topic is gesloten, daar dit topic 'corrupt' was geworden en posts niet meer goed geplaatst konden worden. Hier kan dus verder gediscusieerd worden, so Game On!!!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:02 schreef Risp het volgende:
Ik was net eten aan het maken en hoorde op tv een reclame van de media markt dat zij 28 en 29 januari de belasting voor je betalen. Leuke korting natuurlijk zeker nu ook toch een nieuwe tv nodig heb.
Echter nu ging ik even kijken voor meer informatie en kan er nergens wat over vinden. Heb een uur lang reclames gezapt en internet afgestruind maar kan het dus niet vinden. Weet iemand er misschien meer van? Als ik het me goed herinner was het 28 januari voor tv's en 29 voor laptops. Maar in welke vestingen?
Externe HDD is al in de aanbieding bij Media Markt, dus dat scheelt.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:19 schreef BrainOverfloW het volgende:
geld de actie morgen ook voor PC onderdelen? zoals een brander of een externe HDD?
Weet je ook welke dat is? merk enzo?quote:Op maandag 28 januari 2008 19:22 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Externe HDD is al in de aanbieding bij Media Markt, dus dat scheelt.
Nee, ik liep er toevallig langs.. 500 GB voor 99 E dacht ik. En 250 voor 49?quote:Op maandag 28 januari 2008 19:25 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Weet je ook welke dat is? merk enzo?
Koop ergens voor 15 euro een losse behuizing, en hang er voor 40 euro een losse HDD in?quote:Op maandag 28 januari 2008 19:25 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Weet je ook welke dat is? merk enzo?
En geld die aanbieding ook voor MM Hengelo aangezien bijna alle acties lokaal zijn.
Zo gaat dat nu eenmaal, mensen trappen er toch wel in. Komt vaker voor dan je denktquote:Op maandag 28 januari 2008 20:42 schreef zarGon het volgende:
Eerst de prijs verhogen, dan korting geven..
dat doen ze altijd volgens mij (was ook al zo bij mediaMarkt duitsland, was overal ook al in de media)quote:Op maandag 28 januari 2008 20:42 schreef zarGon het volgende:
Ik ben vandaag langs geweest bij de Mediamarkt in Den Haag, tegenover de MyCom.
Dicht bij de ingang is er een informatiebalie. Daar gevraagd of de Mediamarkt morgen ook korting geeft op Apple producten (MacBook). Bij bellen, bleek dat het niet geldig was voor de Apple producten.
Daar weggegaan, naar een verdieping lager, waar de Apple producten verkocht worden. Daar bleek dat de korting wel geldig was voor de Apple producten die daar staan. (MacBook (Pro)'s, iMac's).
Wat trouwens wel een leuk detail is, is dat ik de MacBook daar vorige week of de week daarvoor gezien had voor 899 euro. Vriend had het gekocht voor 949 euro drie weken terug. Nu kost het 999 euro. Eerst de prijs verhogen, dan korting geven..
Waarom adverteert de Mediamarkt met 19% BTW korting? Zij geven helemaal 19% korting, maar 15,97%. Aangezien je 19% krijgt over de prijs met BTW. In plaats van het afhalen van 19% korting van 119% (waardoor je echt 19% BTW korting krijgt, geven ze 19% korting op 119%.. Misleidende advertentie.
.
Waar precies adverteert Mediamarkt met 19% BTW korting? Juist ja: nergens. Ze zijn niet gek namelijkquote:Op maandag 28 januari 2008 20:42 schreef zarGon het volgende:
[...]
Waarom adverteert de Mediamarkt met 19% BTW korting? Zij geven helemaal 19% korting, maar 15,97%. Aangezien je 19% krijgt over de prijs met BTW. In plaats van het afhalen van 19% korting van 119% (waardoor je echt 19% BTW korting krijgt, geven ze 19% korting op 119%.. Misleidende advertentie.
.
quote:Op maandag 28 januari 2008 21:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Waar precies adverteert Mediamarkt met 19% BTW korting? Juist ja: nergens. Ze zijn niet gek namelijk![]()
"19% BTW, weg ermee" en "Mediamarkt betaalt voor jou de BTW" is waar ze mee adverteren, en ze doen wat ze beloven.
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:12 schreef neo2000 het volgende:
Mijn geheime post..! BrandX, wat doe je..?
OT: denk dak morgen toch nog maar even ga kijken daar voor een nieuwe tft.. Zal wel weer met nmiets terugkomen, maar hey, kijken kan geen kwaad. (Hollander die ik ben..)
Sorry hoor maar ik zie het nog steeds niet.quote:
"Zonder BTW" is zonder BTW?quote:Op maandag 28 januari 2008 22:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik zie het nog steeds niet.
Daar had je het niet over. Je had het over een misleidend kortingspercentage. Je betaalt idd nog gewoon BTW, maar de kortingsprijs incl BTW is zo gemaakt dat ie gelijk is aan de oude prijs ex BTW. Ik denk niet dat er iemand is die niet begrijpt wat daarmee bedoeld wordt.quote:
Als er staat "zonder BTW' verwacht ik dat er 19% van de prijs afgaat. 119% - 19%. Dat is 'zonder BTW'.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Daar had je het niet over. Je had het over een misleidend kortingspercentage. Je betaalt idd nog gewoon BTW, maar de kortingsprijs incl BTW is zo gemaakt dat ie gelijk is aan de oude prijs ex BTW. Ik denk niet dat er iemand is die niet begrijpt wat daarmee bedoeld wordt.
Je spreekt jezelf tegen. 119% - 19%, dat is idd zonder BTW. En dat is ook precies wat de mediamarkt je geeft. Je neemt het artikel mee voor de oude ex-btw-prijs.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als er staat "zonder BTW' verwacht ik dat er 19% van de prijs afgaat. 119% - 19%. Dat is 'zonder BTW'.
Daar kun jij ook niks aan doen.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als er staat "zonder BTW' verwacht ik dat er 19% van de prijs afgaat. 119% - 19%. Dat is 'zonder BTW'.
Hopelijk heb je een financieel adviseur.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hopelijk heb je een financieel adviseur.
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. 119% - 19%, dat is idd zonder BTW. En dat is ook precies wat de mediamarkt je geeft. Je neemt het artikel mee voor de oude ex-btw-prijs.
Maar dan gaat er niet 19% van de prijs af, dan gaat er [1- (100/119) ]*100 = 16% van de oorspronkelijke prijs af. Reken maar na.
Het zij je vergevenquote:Op maandag 28 januari 2008 23:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
. Ik ga even schuilen in mijn schaal.
Rekenfout... 100% + 19% - 19% = niet 100 maar 96,39quote:Op maandag 28 januari 2008 22:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik kom er net vandaan (Utrecht), de helft was al in het eerste kwartier uitverkocht...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:17 schreef hamkaastosti het volgende:
ik ga d'r vanavond heen met m'n pa. Heb de pricewatch van tweakers al uitgeprint zodat ik prijsvergelijk heb
Er hangen overigens rekenvoorbeelden in de Mediamarkt zelf waar duidelijk op staat dat je feitelijk 15,97 procent korting krijgt.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Had je gister de TV's moeten zien gaan! Sommige mensen namen drie 40" screens tegelijk mee...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:33 schreef 43 het volgende:
Ik kom net van de MM Amsterdam Arena
De HP w2207 was inmiddels al verkocht
Ja, die in dat andere topic, dat stuk was.. Maar die zie jij heul nie, want die's geheim..!quote:
Leen van Frisiaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:00 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Had je gister de TV's moeten zien gaan! Sommige mensen namen drie 40" screens tegelijk mee...
Ja, er is zo'n sprake van een recessie...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |