abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56363417
quote:
Twee halve finales

Op 28 september 2007 maakte de EBU bekend dat het Eurovisie Songfestival vanaf 2008 anders zal gaan verlopen. In plaats van één halve finale te houden, zoals dat sinds 2004 het geval was, zullen er in 2008 voor het eerst twee halve finales worden georganiseerd. Dit omdat het aantal deelnemende landen op het songfestival de laatste jaren steeds verder is toegenomen. Aan het Eurovisie Songfestival van 2007 deed een recordaantal van maar liefst 42 landen mee. Verder wil de EBU met de maatregel ook de zogenoemde 'vriendjespolitiek' op het songfestival aanpakken. Het maximum aantal deelnemende landen zal niet meer dan 45 mogen bedragen. Het publiek mag in iedere halve finale 9 liedjes kiezen die doorgaan naar de finale. Het tiende liedje van elke halve finale zal door jury's van de deelnemende landen worden gekozen.

De invoering van een tweede halve finale zal tevens betekenen dat de nummers 2 t/m 10 in de einduitslag niet meer automatisch geplaatst worden voor de finale van het jaar erop. Voor 2008 betekent dat nu dat Oekraïne, Rusland, Turkije, Bulgarije, Wit-Rusland, Griekenland, Armenië, Hongarije en Moldavië gewoon in één van de halve finales worden ingedeeld, ook al hadden zij door hun top 10-klassering in 2007 aanvankelijk recht op een finaleplaats. De vier grootste geldschieters (Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk) blijven evenals het gastland wél altijd verzekerd van een plek in de grote finale
quote:
Eurovisie Songfestival 2008
Nederland in eerste halve finale
door Ronneke van der Genugten

Voor het eerst in de geschiedenis van het Eurovisie Songfestival worden er twee halve finales georganiseerd. Vandaag is bekend gemaakt dat ons land, vertegenwoordigd door zangeres Hind, tijdens de eerste halve finale mag aantreden. In deze finale komt zij onder meer tegenover Finland, Griekenland, Noorwegen en België te staan. Verder moet Nederland het vooral opnemen tegen de gevreesde oostbloklanden. In de wandelgangen wordt de eerste halve al de 'poule des doods' genoemd. Voor de tweede halve finale zijn onder meer Denemarken, Portugal, Zweden, Cyprus en Zwitserland ingeloot.

De volgorde van optredens wordt op 17 maart bekend gemaakt.

Tijdens de loting van vandaag bekend is ook gemaakt dat zowel Duitsland als Spanje, twee landen die al verzekerd zijn van een plaats in de grote finale op 24 mei, verplicht zijn om de eerste halve finale uit te zenden. Daarnaast moeten beide landen verplicht stemmen. Engeland en Frankrijk, de landen die eveneens al een plaats hebben in de finale, zullen de tweede halve finale uitzenden. Ook in deze landen moet gestemd worden. Gastland Servië zal zowel de eerste als de tweede finale uitzenden maar hoeft alleen in de tweede ronde een stem uit te brengen.

De volgende landen strijden om een plek in de finale:

Eerste halve finale: 20 mei
Montenegro
Finland
Griekenland
Ierland
Israël
Polen
Bosnië & Herzegovina
Estland
Nederland
Roemenië
Moldavië
San Marino
Slovenië
Noorwegen
België
Andorra
Armenië
Azerbeidzjan
Rusland

Tweede halve finale: 22 mei

Kroatië
Denemarken
Bulgarije
Portugal
Oekraïne
Zwitserland
Macedonië
IJsland
Cyprus
Letland
Wit Rusland
Hongarije
Albanië
Zweden
Turkije
Lithouwen
Georgië
Tsjechië
Malta
Zouden we een succes kunnen boeken?

[ Bericht 28% gewijzigd door BliksemSchigt op 28-01-2008 15:54:42 ]
  maandag 28 januari 2008 @ 15:38:05 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_56363470
Neen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 28 januari 2008 @ 15:47:55 #3
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56363663
Ik snap dr geen fuck meer van
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 28 januari 2008 @ 17:13:51 #4
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_56365549
Nee ook dit gaat het niet worden. Hind kan alleen een ballad goed zingen. Uptempo trekt ze gewoon niet. Daarbij komt dat er veel oostblok in onze poule zit en die stemmen op elkaar en op lollige uptempo liedjes.
  maandag 28 januari 2008 @ 17:16:09 #5
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56365586
Ze hadden gewoon Raffaela moeten sturen met een Disco Inferno-achtig nummer, dan won ze gelijk.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_56368332
Moet zeggen dat de geografische spreiding op zich wel redelijk gelukt is...

Grootste probleem is nog niet zo zeer de buurlanden maar de landen die de meest verspreide bevolking hebben zoals Armenie en Turkije, op zich mazzel dat we met de Turken niks van doen hebben....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:07:05 #7
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_56375450
Hind .

Eindelijk weer eens winnen dus!

Ik snap de TT trouwens niet, het wordt over het algemeen als een hele gunstige loting beschouwd. Alleen jammer dat Marokkanenland Frankrijk niet stemt voor poule 1.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:53:15 #8
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_56392185
Een minuutje van Andorra, de enige concurrent van Hind waarvan het nummer al bekend/openbaar is.
http://www.ogaeandorra.com/media/ad08-casanova.mp3

Achja...
pi_56395605
Poule des doods.
Ze kon bijna niet beter loten.
  zondag 3 februari 2008 @ 16:14:18 #10
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_56502234
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:53 schreef BVO het volgende:
Een minuutje van Andorra, de enige concurrent van Hind waarvan het nummer al bekend/openbaar is.
http://www.ogaeandorra.com/media/ad08-casanova.mp3

Achja...
De tweede:
Estland
Nou, hilarisch . Bagger dus.
pi_56502597
Op VRT1 is vanavond weer een voorronde, vanaf 20.55.

Voor de echte verstokte fan.
pi_56511019
Weer lekker geld verdienen dit jaar
  Moderator woensdag 6 februari 2008 @ 00:59:08 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_56553420

Ierse kalkoen naar Eurovisie Songfestival?
door onze redactie

AMSTERDAM - Het Eurovisie songfestival wordt elk jaar gekker. Ierland, meervoudig winnaar van de wedstrijd, stuurt dit jaar waarschijnlijk een kalkoen ...

De Ierse omroep RTE heeft zes kandidaten geselecteerd voor de nationale finale, waaronder de pop Dustin, een zingende en presenterende 'kalkoen'. De pop heeft in Ierland zijn eigen talkshow en is waanzinnig populair.

Dustin the Turkey zal het nummer Irelande Douze pointe zingen.

Kijk hier naar de Ierse kalkoen!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_56558846
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:59 schreef Gert het volgende:
[ afbeelding ]

door onze redactie

AMSTERDAM - Het Eurovisie songfestival wordt elk jaar gekker. Ierland, meervoudig winnaar van de wedstrijd, stuurt dit jaar waarschijnlijk een kalkoen ...

De Ierse omroep RTE heeft zes kandidaten geselecteerd voor de nationale finale, waaronder de pop Dustin, een zingende en presenterende 'kalkoen'. De pop heeft in Ierland zijn eigen talkshow en is waanzinnig populair.

Het wordt ook elk jaar gekker
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:31:16 #15
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56564018
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 00:59 schreef Gert het volgende:
[ afbeelding ]

door onze redactie

Dan ga ik zeker op die rare vogel stemmen. Als het maar beter is dan een dertien-in-een-dozijn-huppelkutje dat een uitgekauwde ballad ten gehore brengt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 februari 2008 @ 11:07:24 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56942439
DIe kalkoen heeft gewonnen. En gaat naar Servië
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 24 februari 2008 @ 12:43:49 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_56943983
quote:
Op zondag 24 februari 2008 11:07 schreef borisz het volgende:
DIe kalkoen heeft gewonnen. En gaat naar Servië
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zondag 24 februari 2008 @ 12:59:48 #18
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_56944314
Kalkoen zit bij Nederland in de HF.

Hind over het nummer, dat over 12 dagen gepresenteerd wordt:
quote:
‘Ik kan en wil nog weinig vertellen over het nummer. Het nummer is in Amerika opgenomen en geproduceerd. Het past echt bij mij en ik heb hoge verwachtingen’. Voor wat betreft haar derde studioalbum wist Hind ons te vertellen dat het meer de popkant op zal gaan. ‘Tegenwoordig kun je niet meer om de commercie heen. We hebben nu drie goede songs / singles liggen. Het nummer waarmee ik Nederland zal gaan vertegenwoordigen in Belgrado is daar een van en wordt ook de eerste single van het album. Het album zal meer pop zijn dan mijn voorgaande album ‘Halfway Home’. Alhoewel bepaalde hints naar mijn roots en wie ik ben hoorbaar zullen zijn.’
Je kan dus uitgaan van een uptempo nummertje.
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:08:40 #19
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57042072
Ik volg het een beetje via http://songfestival.web-log.nl en het is dit jaar echt nog veel slechter dan anders . Met name in de SF van Hind zit echt nog bijna niks goeds (al haalt die kalkoen de finale zeker wel ). Een beetje aardig nummer en die finale moet toch wel mogelijk zijn.
pi_57042362
Tjah dat denken we elk jaar bvo
pi_57042380
Af en toe krijg ik wat stukjes van die voorronde in Belgie mee, maar dat is ook echt dramatisch .
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:25:41 #22
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57042437
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:22 schreef jmac het volgende:
Tjah dat denken we elk jaar bvo
Maar jij weet ook dat aan "Een beetje aardig nummer" al heel lang niet voldaan is . Tuurlijk zit er bagger bij dat hoog komt en is het onderling gestem, maar sinds 1998 heeft Nederland simpelweg geen hoge plek verdiend . Ik blijf erbij; als Hind een goed nummer heeft en bij vorkeur ergens achteraan de rij in de loting zit, kan ze absoluut top 5 eindigen.

Ik zie nog geen 'Servië'. Zo'n nummer waarvan je gewoon gelijk hoort dat het gaat winnen (wat met een outright van @7.50 bijdroeg aan ESF 2007 als mijn succesvolste weddag ooit . Tweehonderd en een beetje inzet en het elfvoudige terug, I still love that day .
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:28:41 #23
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57042503
Wat mij betreft nog steeds het leukste nummer - nog niet alles gehoord hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=XZ4XbG33pi8&e
Niet dat het zo bijzonder is, maar achja.... Sowieso geen wnnaar.
pi_57042662
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:28 schreef BVO het volgende:
Wat mij betreft nog steeds het leukste nummer - nog niet alles gehoord hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=XZ4XbG33pi8&e
Niet dat het zo bijzonder is, maar achja.... Sowieso geen wnnaar.
Pas na 40 seconde had ik door dat ze WEL in 't engels zong

En dat nummer gaat never nooit niet winnen idd. Niet eens veel punten krijgen van z'n buurlanden (of NL).
  maandag 3 maart 2008 @ 10:54:51 #25
182751 MisterO
wispelvurig
pi_57122186
Ik hoop dat Sandrine Belgie mag vertegenwoordigen. Klinkt echt te gek

http://www.youtube.com/watch?v=uYN_avtsfyA
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')