Wat schaatsers door de jaren heen:
![]()
Jaap Eden, multisporter en één van de eerste aanvoerders van de Adelskalendern en winnaar van het WK Allround

![]()
Hier de grote Noorse vooroorlogse Olympisch medaille-veelvraat Ivar Ballangrud

![]()
Lidia Skoblikova, zij bracht het vrouwenschaatsen met onder andere 4 gouden plakken op de OS van 1964 op de kaart

![]()
Ard en Keesie en een verdwaalde Sjoukje Dijkstra in het midden

![]()
Eric Heiden, vijf (!) keer goud in 1980

![]()
Deze Duitse was schier onverslaanbaar, wat een hoop heeft Gunda Niemann gewonnen

![]()
En deze Fries voert op dit moment de Adelskalendern aan met fenomenale PR's en wereldrecords op de 5 en 10 km

.
Door de jaren zijn er veel grote schaatsers en schaatsters geweest. Aan ons, FOK!kers de taak, om nu voor eens en altijd duidelijk te maken wie nou de allerbeste was

. Hierboven staan al een aantal suggesties, maar er zijn natuurlijk meer personen te bedenken, die kans maken op winst van het grote 'Beste Schaats(t)er-FOK!-tournament'. Noem ze op in dit topic en vervolgens volgen zoals gewoonlijk weer een hoop spannende knockoutrondes.
Twee huishoudelijke mededelingen:
Alleen langebaanschaatsers nemen deel aan dit tournament, dikke pech dus voor kunstschaatsters als Sjoukje Dijkstra en shorttrackers als Ahn enzo. Ik verwacht overigens veel deelnemers, een heel klein beetje selectiviteit bij het nomineren kan geen kwaad. Dus niet bijvoorbeeld elke willekeurige Roemeense schaatster opnoemen aub
.
Omdat vorige tournaments wel leuk waren, maar niet al te veel belangstelling kregen, wil ik niet voor alle rondes telkens een nieuw topic openen. Nieuwe rondes komen gewoon in dit topic terecht en wanneer het topic vol is, wordt natuurlijk een nieuwe geopend. Zelf merkte ik op dat ik telkens vergat te stemmen in diverse tournaments, omdat er telkens nieuwe rondetopics geopend werden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>