Probeer eens koksroom, gewoon in hetzelfde schap als creme fraiche in de meeste supermarkten en veel minder gevoelig voor schiften.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:51 schreef Leef het volgende:
Pas maakte ik soep en ik wilde hem lekker romig hebben.
Dus ik deed er (heel voorzichtig) creme fraiche door, toen ie niet meer te heet was, zodat het niet zou gaan schiften.
Daarna nog vers citroensap erdoor en ja hoor.. toch alles geschift.
Weet iemand hoe/of je dat kan voorkomen? Dat room gaat schiften als je er citroensap doorheen gooit?
.quote:Koksroom of kookroom
(Vetgehalte 18-20%)
Deze room is door toevoeging van o.a. bind- en smaakmiddelen geschikt gemaakt om in warme sauzen te verwerken. De kans op schiften is daardoor klein. Er zijn verschillende merken koks- of kookroom in de winkel verkrijgbaar
Klopt, daar heb je gelijk in, maar mijn ervaring met creme fraiche is echter dat het veel makkelijker schift dan andere roomproducten, als er in een recept staat dat er dat door moet en je het dan nog even zachtjes moet laten doorkoken dan gebruik ik liever koksroom in plaats van creme fraiche.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:41 schreef mvdejong het volgende:
Als je de citroensap er te snel tegelijk in doet, krijg je op die plaats een verhoogde concentratie, en is het dus plaatselijk extra zuur, met verhoogde kans op schifting.
Je zou kunnen proberen de citroensap er langzaam, en onder goed roeren aan toe te voegen.
Mogelijk werkt de suggestie van Deetch ook, dan is de citroensap ondertussen goed verdeeld, en vermijdt je de plaatselijk verhoogde zuurgraad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |