abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2008 @ 16:51:57 #1
165237 Leef
Sunny side up!
pi_56343130
Pas maakte ik soep en ik wilde hem lekker romig hebben.
Dus ik deed er (heel voorzichtig) creme fraiche door, toen ie niet meer te heet was, zodat het niet zou gaan schiften.
Daarna nog vers citroensap erdoor en ja hoor.. toch alles geschift.

Weet iemand hoe/of je dat kan voorkomen? Dat room gaat schiften als je er citroensap doorheen gooit?
pi_56343853
zuur en melkproduct gaan niet heel erg goed samen, misschien eerst de citroensap en dan de room?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zondag 27 januari 2008 @ 17:38:01 #3
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56343944
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:51 schreef Leef het volgende:
Pas maakte ik soep en ik wilde hem lekker romig hebben.
Dus ik deed er (heel voorzichtig) creme fraiche door, toen ie niet meer te heet was, zodat het niet zou gaan schiften.
Daarna nog vers citroensap erdoor en ja hoor.. toch alles geschift.

Weet iemand hoe/of je dat kan voorkomen? Dat room gaat schiften als je er citroensap doorheen gooit?
Probeer eens koksroom, gewoon in hetzelfde schap als creme fraiche in de meeste supermarkten en veel minder gevoelig voor schiften.
quote:
Koksroom of kookroom

(Vetgehalte 18-20%)

Deze room is door toevoeging van o.a. bind- en smaakmiddelen geschikt gemaakt om in warme sauzen te verwerken. De kans op schiften is daardoor klein. Er zijn verschillende merken koks- of kookroom in de winkel verkrijgbaar
.

http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/room.asp
be nice or go away
  zondag 27 januari 2008 @ 17:41:01 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_56343998
Als je de citroensap er te snel tegelijk in doet, krijg je op die plaats een verhoogde concentratie, en is het dus plaatselijk extra zuur, met verhoogde kans op schifting.
Je zou kunnen proberen de citroensap er langzaam, en onder goed roeren aan toe te voegen.
Mogelijk werkt de suggestie van Deetch ook, dan is de citroensap ondertussen goed verdeeld, en vermijdt je de plaatselijk verhoogde zuurgraad.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 27 januari 2008 @ 17:47:58 #5
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56344112
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:41 schreef mvdejong het volgende:
Als je de citroensap er te snel tegelijk in doet, krijg je op die plaats een verhoogde concentratie, en is het dus plaatselijk extra zuur, met verhoogde kans op schifting.
Je zou kunnen proberen de citroensap er langzaam, en onder goed roeren aan toe te voegen.
Mogelijk werkt de suggestie van Deetch ook, dan is de citroensap ondertussen goed verdeeld, en vermijdt je de plaatselijk verhoogde zuurgraad.
Klopt, daar heb je gelijk in, maar mijn ervaring met creme fraiche is echter dat het veel makkelijker schift dan andere roomproducten, als er in een recept staat dat er dat door moet en je het dan nog even zachtjes moet laten doorkoken dan gebruik ik liever koksroom in plaats van creme fraiche.
Een kwestie van persoonlijke voorkeur misschien.
be nice or go away
pi_56344270
het citroensap in een kommetje doen, daar een stevige lepel koude soep bij, dat goed roeren, en dat dan bij de soep doen kan helpen (de 2 stofjes langzaam laten wennen dus)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 27 januari 2008 @ 20:01:53 #7
165237 Leef
Sunny side up!
pi_56346882
zucht gefeliciteerd met alle bijzonderige taalkennis

Maar bedankt voor de wel zinnige antwoorden!

Ik ga wel kijken of het volgende x wel lukt. Voorzichtig, voorzichtig..
  maandag 28 januari 2008 @ 01:19:47 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_56354274
Zo alle off-topic reacties eruit gevist!!
Laten we het lekker bij koken houden, dat taal geneuzel geloven we wel hier.. probeer dat anders ergens anders op het forum waar het tot zijn recht komt.
Bedankt
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')