De vorige bewoners van ons huis hielden erg van vensterbank over vensterbank over vensterbank
Na alle vensterbanken weggehaald te hebben en 23 dikke lagen verf afgekrabd te hebben was dit het overblijvende resultaat.
![]()
Besloten het maar even te laten voor wat het was en eerst maar het huis woonbaar te maken. Nu wil ik er toch aan beginnen maar loop tegen een paar probleempjes aan.
Ten eerste is het niet mooi recht. Ga ik bijwerken met schaaf, beitel en/of frees.
Ten tweede rotte plekken. Ga ik verwijderen en bijwerken met houtrotvuller.
Ten derde een lange scheur aan één kant op het breedste punt ongeveer 3-4mm.
![]()
![]()
Mijn idee is om dit te lijmen met een lijm met vullende eigenschappen en daarna te plamuren zodat ik het kan verven zonder dat het daarna weer gaat scheuren. Iemand een goede suggestie welke lijm ik hiervoor het beste kan gebruiken?
Dan als vierde en laatste de afwerking langs het glas. Langs de hele breedte loopt daar een kier van 5mm tussen vensterbank en kozijn, wat vervolgens wel op dezelfde hoogte zit doordat het kozijn voor een deel weggehakt is. Ik denk dat dit gedaan is om een van de opzetvensterbanken echt tot aan het raam te kunnen plaatsen.
![]()
Mijn idee is om dit te kitten en vervolgens glad te plamuren, ben alleen bang dat het dan toch gaat scheuren. Iemand daar nog goed suggesties voor?