Klopt! Tip: Ga een keer snachts, dan heb je geen last van de mensen die naar het strand gaan, ik ben een jaartje of 5 geleden met een aantal vrienden erheen gegaan, over het prikkeldraad, en NIET naar de bunkers gaan waar iedereen al in kan lopen.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:38 schreef jslavenburg het volgende:
Bij Hoek van Holland ligt een heel ondergronds bunkergebied als het goed is
Ben tevens 2 keer in Normandië geweest, en het is daar zo mooi, en zo veel bunkers te zien
Ben ik geweest. Echt grote bunkers heb je daar. Een kanon van een bunker die daar stond had een bereik van 25 kilometer als ik het goed heb.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:36 schreef rgras het volgende:
In Nederland nooit, probeer anders eens naar Normandië te gaan, daar staan er nog heel veel.
Dan heb je het over de FLAK 88quote:Op zondag 27 januari 2008 14:11 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ben ik geweest. Echt grote bunkers heb je daar. Een kanon van een bunker die daar stond had een bereik van 25 kilometer als ik het goed heb.
In de bunker, zeker het kazerne gedeelte, is het lekker warm hoor!quote:Op maandag 28 januari 2008 10:58 schreef rgras het volgende:
Is dat wel geschikt zo met dit weer?
quote:Op zondag 27 januari 2008 13:59 schreef RobDrop het volgende:
[..]
Klopt! Tip: Ga een keer snachts, dan heb je geen last van de mensen die naar het strand gaan, ik ben een jaartje of 5 geleden met een aantal vrienden erheen gegaan, over het prikkeldraad, en NIET naar de bunkers gaan waar iedereen al in kan lopen.
Ga wat meer richting die enorme zendinstallatie+schotel in het midden van het duingebied, daar zijn bunkers die uit het zicht staan, probeer met een zaklantaarn en stevige kleding de grootste bunker te vinden en ga daar via een klein mansgat naar binnen.
Dan kom je echt in een ondergronds complex uit, compleet met tekeningen van de Duitsers, die hebben een soort van plattegrond geschilderd met alle afstanden om te schieten richting de "Nordsee".
Ik heb nog foto's van gemaakt, het is heel indrukwekkend maar neem echt voldoende spullen mee, je voelt je een beetje alsof je 60 jaar terug in de tijd bent!
Krijg gelijk weer zin om een keer er weer heen te gaan!
Inderdaad zeer de moeite waard.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:45 schreef _The_General_ het volgende:
Jammer dat de meeste bunkers aan de Maas, bijv. bij Roermond (zwaar gevochten, veel Nederlandse doden en meer dan 200 Duitse) zijn afgebroken.
Wil je echt een fantastisch grote bunker zien dan moet je even een klein stukje rijden. Eben Emael op de Belgische kant van de Sint Pieter! Machtig interessant, ik ben er gisteren geweest!
Wie gaat er nou een stel zestig jaar oude betonnen karkassen beveiligen?quote:Op maandag 28 januari 2008 11:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
heb je daar geen beveiliging dan?
Wel erg pessimistisch, de grotere van die forten rond Luik hadden een garnizoen van een mannetje of 500.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:06 schreef Captain_Chaos het volgende:
Naar verluid liggen in de ingezakte structuur van het fort nog tenminste 1500 belgische militairen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |