abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56471783
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik behandel altijd iedereen fatsoenlijk, heb respect voor iedereen, zolang zij ook respect hebben voor mij en mijn cultuur.
Als het in mijn cultuur, in ons land NORMAAL is om elkaar bij een officiele begroeting een hand te geven, dan getuigt het van zwaar disrespect als je dat niet doet vanwege jouw cultuur.
Het getuigt ook niet bepaald van respect als je een mannelijke arts weigert in een noodsituatie.

Hoeveel huisartsen heeft een gemiddeld moslimgezin eigenlijk? Twee?
Of gewoon één, mannelijke, en moet er een vervangster komen als de vrouw des huizes onderzocht moet worden?

Kom op zeg. Er zijn in Nederland regels, wetten, normen en waarden en die dienen eerst gerespecteerd te worden. En zolang daar aan voldaan wordt, heeft ieder mijn respect.
En in Nederland is het ook normaal om ieders religie te respecteren. Als je zo graag handjes wil schudden maak je maar een pop ofzo doe je het maar daarmee.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56471998
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

En in Nederland is het ook normaal om ieders religie te respecteren. Als je zo graag handjes wil schudden maak je maar een pop ofzo doe je het maar daarmee.
Tja, en wat nu als religie en normen en waarden van twee verschillende mensen niet overeenkomen. Wie krijgt er dan voorrang?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_56472141
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:33 schreef djenneke het volgende:

[..]

Tja, en wat nu als religie en normen en waarden van twee verschillende mensen niet overeenkomen. Wie krijgt er dan voorrang?
Precies. Dat is de kern van het probleem. Als je het allebei met elkaar eens bent is er uiteraard geen probleem.
pi_56472288
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:33 schreef djenneke het volgende:

[..]

Hangt van de situatie af. Dat kan je niet 1 2 3 ff zeggen natuurlijk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56472929
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je de islam "moet respecteren" Ik zeg dat je mensen individueel moet respecteren, heb zoveel kritiek als je wilt op religie, maar val er geen mensen mee aan in hun beleving. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Krijg hier steeds het idee alsof ik een kleuterklas sociale vaardigheden probeer bij te brengen.

p.s. Als je respect (en dat is niet streetlaif thug jeweets balle kaas) uitdraagd, mensen met respect behandeld, jeweetwel.. onder de mensen ipv achter je pc.. dan krijg je respect terug.
Mischien moeten mensen als jij de definitie van respect eens opzoeken ipv tv te kijken.
Respect kun je niet eerst verdienen, je behandeld elkaar oprecht en met goede wil zoals jezelf behandeld wilt worden en dat is respect.
Hoe valt dit betoog te rijmen met een reactie van jou op de frontpage?
Deze vraag is retorisch bedoeld.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56472946
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hangt van de situatie af. Dat kan je niet 1 2 3 ff zeggen natuurlijk.
Als een moslim weigert mij een hand te geven, maar netjes op een andere manier groet, en mij op fatsoenlijke wijze uitlegt waarom hij geen hand wenst te geven, heb ik daar geen problemen mee. Op het moment dat ik het gevoel krijg dat ik niet serieus wordt genomen omdat ik als vrouw minder zou zijn, dan wordt het een ander verhaal...
pi_56475324
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Als een moslim weigert mij een hand te geven, maar netjes op een andere manier groet, en mij op fatsoenlijke wijze uitlegt waarom hij geen hand wenst te geven, heb ik daar geen problemen mee. Op het moment dat ik het gevoel krijg dat ik niet serieus wordt genomen omdat ik als vrouw minder zou zijn, dan wordt het een ander verhaal...
Het leuke is is dat een vrouw niet minder serieus wordt genomen. Ik neem jou minder serieus nu je dit zegt.. dat dan weer wel. Trouwens kom eens bij ons thuis kijken.. dan zie je wie de baas is hahah.
pi_56475726
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 09:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het leuke is is dat een vrouw niet minder serieus wordt genomen. Ik neem jou minder serieus nu je dit zegt.. dat dan weer wel. Trouwens kom eens bij ons thuis kijken.. dan zie je wie de baas is hahah.
Je leest wel slecht hoor. Ik zeg namelijk helemaal niet dat ik het laatste de meest logische of voo0r de hand liggende reden vindt. Dat maak jij er nu van.

Als ik (of een of andere man) jou nou geen hand wil geven omdat jij een moslim bent. Wat zou jij daar van vinden?
pi_56482626
Ik heb het wel eens gehad, dat ik de vrouw van een kennis ook een hand gaf. Ze leek dat niet fijn te vinden, dus heb ik het maar een keer gevraagd. En inderdaad, ze vond het niet fijn. Dus toe heb ik het ook maar niet meer gedaan.
Voelde wel heel vreemd: om respectvol met haar om te gaan, moest ik iets doen wat in mijn ogen respectloos was. Wel grappig eigenlijk, maar er werd niemand slechter van, dus waarom zou ik dan mijn persoonlijke opvattingen en gevoelens aan en ander opleggen?

Soms is het lastig, vooral als je er niet over kunt praten. Maar zoals die imam Verdomd geen hand gaf, was heel respectvol van zijn kant. "Met alle respect mevrouw, maar van mijn geloof mag ik u geen hand geven." Verdomd was, zoals gebruikelijk, heel respectloos tegen hem.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_62404298
Er is geen angst, de meeste mensen moeten gewoon niks van regelreligies hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')