Precies. Ik wil horen dat een uitgever verwacht dat er genoeg van verkocht gaan worden om er moeite en geld in te steken, niet iemand die zijn geld al binnenkrijgt als er een exemplaar verkocht wordt. DIe kwaliteitstoets vind ik belangrijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:00 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ok, maar dat lijkt me lastig. Het is altijd wel leuk als iemand over je schouder meekijkt of het eer wel een beetje leuk eruit ziet. En promoten buiten fora als Lesbo en Homo moet je ook nog wat voor doen. En 13,50 per boek vind ik nog vrij duur. (als je daar nog een winst marge op wilt hebben) Maar heb jij je boek nou wel of niet POD uitgegeven, nee toch?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:13 schreef wonderer het volgende:
Er zit een mailtje van de uitgever in mijn inbox en ik durf hem niet te openen
Ik was net iets te vroeg, ze was van plan om volgende week te gaan mailenquote:
nee 13,50 is een leuk bedrag, maar je wilt er toch ook nog wat verdienen zeg 5 euro per boek. Dan word het voor de consument 18,50 dat is niet meer de prijs van een meepakkertje en daar moet je het denk in het begint vooral van hebben om bekendheid te krijgen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
13,50 voor een boek van bijna 300 pagina's vind ik erg meevallen, zelfs al is het paperback, hoor.
Vijf euro per boek?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:19 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
nee 13,50 is een leuk bedrag, maar je wilt er toch ook nog wat verdienen zeg 5 euro per boek. Dan word het voor de consument 18,50 dat is niet meer de prijs van een meepakkertje en daar moet je het denk in het begint vooral van hebben om bekendheid te krijgen.
Een schrijver verdient echt geen 5 euro aan een boek van 13,50 hoorquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:19 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
nee 13,50 is een leuk bedrag, maar je wilt er toch ook nog wat verdienen zeg 5 euro per boek. Dan word het voor de consument 18,50 dat is niet meer de prijs van een meepakkertje en daar moet je het denk in het begint vooral van hebben om bekendheid te krijgen.
Echt tofquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik was net iets te vroeg, ze was van plan om volgende week te gaan mailenDan krijg ik ook een voorbeeldcontract om wijzigingen in aan te brengen eventueel en ze begint met de eerste redactie-ronde.
Ik ben wel benieuwd naar wat voor wijzigingen ze voorstelt, hoe diep die gaan.quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik was net iets te vroeg, ze was van plan om volgende week te gaan mailenDan krijg ik ook een voorbeeldcontract om wijzigingen in aan te brengen eventueel en ze begint met de eerste redactie-ronde.
dat dacht ik...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vijf euro per boek?Was het maar waar.
Nee schat. De auteur krijgt tussen de 5% en 10% van de verkoopprijs.
Een schrijver verdient aan een gemiddeld boek hooguit 2000 euro. En dan loopt het goed.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:34 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
dat dacht ik...
Nee maar goed 15 euro is een leuk bedrag om een boek te kopen
Ik moet eerlijk zeggen dat dit een beetje een illusie was die nu in scherven voor me ligtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Een schrijver verdient aan een gemiddeld boek hooguit 2000 euro. En dan loopt het goed.
Van schrijven word je niet rijk in Nederland. Tenzij je Sonja Bakker heet
Sorryquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat dit een beetje een illusie was die nu in scherven voor me ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |