Deze OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Javascriptquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:08 schreef ralfie het volgende:
[..]
ik kan me er wel iets bij voorstellen. Firefox is gebouwd op een soort van javascript engine en daarom ook helemaal rond dat soort objects en children en whatnot. IE heeft een eigen platform wat javascript als het ware emuleert. Wat je dan krijgt is dat dit soort basale functies in firefox heel snel gaan (want basaal) en in IE trager (want wordt geemuleerd) terwijl iets als object.innerHTML in IE direct wordt verwerkt terwijl firefox met objects.childs.counts.removes ed. moet gaan emuleren omdat netjes te verwerken.
Dat is mijn theorie althans
dat klopt, deze hou ik tegoedquote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:38 schreef ralfie het volgende:
ah, shit, ik had deze moeten maken
dit is geen verkapte tvp. echt niet
Ja, ik vond het ook al een zooitje. Volgens mij is dat er expres van gemaakt om de code onbegrijpelijk te houden or whatever. Iig top dat je er even na gekeken hebtquote:Op zondag 27 januari 2008 15:25 schreef fokME2 het volgende:
Wat een rotzooi, daar kan ik je ook niet 1 2 3 mee helpen.![]()
Is het niet een idee om zelf een kleine colorpicker in elkaar te zetten met een beperkt aantal kleuren? En eventueel zelf aan te vullen met een kleurcode?
Morgen ben ik weer op mijn studentenkamer, dan zal ik de website eens online zetten. Want voor een javascript-noob is het niet gemakkelijke dit uit te leggenquote:Op zondag 27 januari 2008 19:17 schreef Tarabass het volgende:
Voor mij niet iig
Misschien moet je eens op zoek gaan naar een tutorial waarin ze de lightbox inbouwen. Hopen dat je daar je antwoord krijgt op je probleem
quote:Op zondag 27 januari 2008 17:28 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook al een zooitje. Volgens mij is dat er expres van gemaakt om de code onbegrijpelijk te houden or whatever.
Dat is wel duidelijk want hij doet het simpelweg niet. Thx voor de link, ga ik zo even bekijkenquote:Op zondag 27 januari 2008 20:36 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
![]()
Nee, het is gewoon beroerde code. Niet zoals het anno 2008 zou moeten.
Deze is wel aardig, Niet hoe ik het zou doen, maar wel vrij netjes. Met tutorial.
Ik heb even wat in elkaar gebrouwen. Het doet het nu goed. Natuurlijk is feedback over de code welkomquote:Op zondag 27 januari 2008 15:25 schreef fokME2 het volgende:
Wat een rotzooi, daar kan ik je ook niet 1 2 3 mee helpen.![]()
Is het niet een idee om zelf een kleine colorpicker in elkaar te zetten met een beperkt aantal kleuren? En eventueel zelf aan te vullen met een kleurcode?
als-ie nou online zou zijn...quote:Op maandag 28 januari 2008 21:27 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ik heb even wat in elkaar gebrouwen. Het doet het nu goed. Natuurlijk is feedback over de code welkom
Ben er best trots op!
Een ding lukt me niet. In FF hebben de td's in de colorpicker wel een border, maar in Ie krijg ik dit niet voor elkaar. Iemand een idee hoe dit toch voor elkaar te krijgen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | document.getElementById(aDiv).innerHTML='<table>'; var i=1; var j=1; for(i=1;i<=aRows;i++){ document.getElementById(aDiv).innerHTML+='\r\n<tr>'; for(j=1;j<=aCols;j++){ document.getElementById(aDiv).innerHTML+='\r\n<td><textarea></textarea></td>'; } document.getElementById(aDiv).innerHTML+='\r\n</tr>'; } document.getElementById(aDiv).innerHTML+='\r\n</table>'; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | for(i=1;i<=aRows;i++){ document.getElementById('bladie').value+='\r\n<tr>'; for(j=1;j<=aCols;j++){ document.getElementById('bladie').value+='\r\n<td><textarea></textarea></td>'; } document.getElementById('bladie').value+='\r\n</tr>'; } document.getElementById('bladie').value+='\r\n</table>'; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <tr> <td><textarea></textarea></td> <td><textarea></textarea></td> <td><textarea></textarea></td> </tr> <tr> <td><textarea></textarea></td> <td><textarea></textarea></td> <td><textarea></textarea></td> </tr> <tr> <td><textarea></textarea></td> <td><textarea></textarea></td> <td><textarea></textarea></td> </tr> </table> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | aDiv = document.getElementById(aDiv); var tableCode = ''; tableCode += '<table>'; for (i = 0; i < aRows * aCols; i++) { if (i % aCols == 0) { tableCode += '<tr>'; } tableCode += '<td><textarea></textarea></td>'; if (i % aCols == aCols - 1) { tableCode += '</tr>'; } } if (i % aCols != 0) { tableCode += '</tr>'; } tableCode += '</table>'; aDiv.innerHTML = tableCode; } |
Het opruimen is voor naderhand, als het functioneel is.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:55 schreef Tarabass het volgende:
Ik vind de code heel rommelig. i en j een value meegeven en in de for-loop weer. document.getElementById('bladie') kun je in een variable gooien.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:55 schreef Tarabass het volgende:
Je fout zit in het feit dat je de eerste for-loop maar 3 keer doorloopt. Deze zou je 9 keer moeten doorlopen. In die negen keer moet je kijken of het een cel of een rij wordt. Je wilt namelijk ook 9 textarea's, toch?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | function CreateDynamicTable(aDiv, aRows, aCols) { var table = '<table>'; var i=1; var j=1; for(i=1;i<=aRows;i++){ table += '\r\n<tr>'; for(j=1;j<=aCols;j++){ table +='\r\n<td><textarea></textarea></td>'; } table+='\r\n</tr>'; } table+='\r\n</table>'; document.getElementById(aDiv).innerHTML=table; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |