abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:57:30 #101
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56318624
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:40 schreef Meki het volgende:
Het openingsshot geeft links de kaft van de Koran weer, en rechts de tekst 'waarschuwing: dit boek bevat schokkende beelden'. "Die afgebeelde Koran heb ik tijdens mijn recente reis aan Israël in Oost-Jeruzalem gekocht", zegt Wilders.
Het zal mij een zorg wezen wat Wilders met de koran doet, al veegt hij z'n reet er mee af
idem als dat met de bijbel in SA gebeurt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:05:56 #102
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_56318723
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dude, ik ga niet naar dat soort oersaai gezwets van complotdenkers kijken. Ik hou van een beetje humor in het Debat.
Dude, dat is zo'n zwak argument, als je iets wilt bediscussiëren dan moet je wel weten waar je over praat. Er valt wel het een en ander over af te dingen over die film, maar hij is zeker weten interessant om te zien en verre van oersaai. Duurt alleen een beetje lang, als jij dat niet aankan dan zou ik op de 10 minuten versie van Geert Wilders wachten
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_56318834
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:31 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Zo'n advertentie heeft totaal geen zin imho, dit geeft ze nog meer het idee dat Nederland toe is aan de Islam.
Ik denk dus wel dat zo openbrief zin heeft, want terroristen zien op dit moment 'Nederland Wilders Anti-Islam-film' Dat werkt als een lap op een rode stier en misschien gaan ze daardoor ondoordacht handelen. Behalve als we de zaak benoemen en bouwen.

Het stukje bouwen: wij Burgers zijn enkel pionnen net zoals die terroristen en de politici liggen er geen minuut wakker van als er een aanslag op een Burgerdoel wordt gepleegd.

En dan het stukje benoemen: Er moet gewoon goed uitgelegd worden aan eventuele terroristen, dat de Burger geen zak te vertellen heeft en dat dit intolerante klimaat in Nederland te danken is aan al die - de met name Paarse - Politici.
Dus voor die terroristen is het compleet zinloos om een Burgerdoel aan te pakken. De Burger staat hier echt helemaal buiten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:17:39 #104
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56318880
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik denk dus wel dat zo openbrief zin heeft, want terroristen zien op dit moment 'Nederland Wilders Anti-Islam-film' Dat werkt als een lap op een rode stier en misschien gaan ze daardoor ondoordacht handelen. Behalve als we

En dan komt het stukje bouwen: wij Burgers zijn enkel pionnen net zoals die terroristen en de politici liggen er geen minuut wakker van als er een aanslag op een Burgerdoel wordt gepleegd.

En dan het stukje benoemen: Er moet gewoon goed uitgelegd worden aan eventuele terroristen, dat de Burger geen zak te vertellen heeft en dat dit intolerante klimaat in Nederland te danken is aan al die - de met name Paarse - Politici.
Dus voor die terroristen is het compleet zinloos om een Burgerdoel aan te pakken.
De Burger staat hier echt helemaal buiten.
Ik denk, hoe nobel je idee ook is, dat dit niets zal helpen.
Ze zullen het zien als een knieval, niet meer dan dat, ze zullen een totale onderwerping aan de Islam gaan eisen.
pi_56318916
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:17 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik denk, hoe nobel je idee ook is, dat dit niets zal helpen.
Ze zullen het zien als een knieval, niet meer dan dat, ze zullen een totale onderwerping aan de Islam gaan eisen.
Hoezo knieval? Dit is gewoon een Burger initiatief, waarmee een eventuele terrorist met de neus op de feiten wordt gedrukt en inziet dat de Burger helemaal buiten deze kwestie staat.
In die brief wordt gewoon de schuld van dit intolerante klimaat op de politici afgeschoven en wat die eventuele terroristen daar verder mee doen boeit niet, zolang de Burger maar met rust wordt gelaten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:24:10 #106
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56319004
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoezo knieval? Dit is gewoon een Burger initiatief, waarmee een eventuele terrorist met de neus op de feiten wordt gedrukt en inziet dat de Burger helemaal buiten deze kwestie staat.
Volgens onze westerse gedachtengang wel, niet op het niveau van iemand die leeft en denkt van zeg omstreeks het jaar 1400
Zeker als dat soort lieden gevoed worden door "geestelijken" met het idee dat de Islam de wereld dient te beheersen.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:26:00 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56319040
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:57 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het zal mij een zorg wezen wat Wilders met de koran doet, al veegt hij z'n reet er mee af
idem als dat met de bijbel in SA gebeurt
Dat praktijken in Nederland al enigszins vergelijkbaar zijn met een dictatoriaal te verafschuwen land als Saoedi-Arabië baart je dan geen zorgen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56319044
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:24 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Volgens onze westerse gedachtengang wel, niet op het niveau van iemand die leeft en denkt van zeg omstreeks het jaar 1400
Zeker als dat soort lieden gevoed worden door "geestelijken" met het idee dat de Islam de wereld dient te beheersen.
Dan wordt het dus hoogtijd dat we die lui dat vertellen.
Naar mijn weten heeft nog nooit iemand zo persoonlijk en sympathiek een woord gericht naar eventuele terroristen, het is zeker de moeite waard om het te proberen.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:28:56 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56319086
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft nog nooit iemand zo persoonlijk een woord gericht naar eventuele terroristen, het is zeker de moeite waard om het te proberen.
Je realiseert je nu wel wat je zegt?
pi_56319094
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je realiseert je nu wel wat je zegt?
Ja, we moeten proberen om de dialoog aan te gaan voordat het te laat is.
pi_56319096
Wat staat er in over bloot lopen ,ik vraag dit voor de heer spong of hoe hij ook heet ?
Zelfs hij denkt niet verder dan zijn neus lang is .
Als de film verboden word en wilders de mond gesnoerd ben echt oprecht bang voor de toekomst van ons landje en dan heb ik het niet alleen over de witte billen maar ook over bruine billen . hahaha ik lach maar ik meen het wel .
Er zijn maar twee soorten mannetjes en vrouwtjes?
Leef en laat leven?
Denk niet in hokjes?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:31:00 #112
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56319112
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat praktijken in Nederland al enigszins vergelijkbaar zijn met een dictatoriaal te verafschuwen land als Saoedi-Arabië baart je dan geen zorgen?
nope, het is maar een boek, en het zou maar een gek zijn die dat doet
Liever boeken als toiletpapier gebruiken, dan mensen vervolgen, of aftuigen vanwege hun geloof, overtuiging of sekse.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:33:46 #113
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56319154
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft nog nooit iemand zo persoonlijk en sympathiek een woord gericht naar eventuele terroristen, het is zeker de moeite waard om het te proberen.
het zou een goed initiatief zijn, maar bijvoorbaat kansloos.
Als ik me de smeekbeden van familieleden richting de RAF in Duitsland goed kan herinneren.
pi_56319197
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:33 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

het zou een goed initiatief zijn, maar bijvoorbaat kansloos.
Als ik me de smeekbeden van familieleden richting de RAF in Duitsland goed kan herinneren.
Ik ben niet zo thuis in de raf, maar volgens mij pakten die toch geen Burgers aan?
pi_56319208
al jarenlang is bekend dat moslima's onderdrukt worden.
in theocratische landen als SA, Iran, Pakistan gaat dat tot mensontwaardige en ongerechtigde straffen waarvan iedereen de bloederige filmpjes en verhalen wel kent.

echter in nederland zelf duiden importhuwelijken, mishandeling van vrouwen geconstateerd door onafhankelijke onderzoeken en de populatie van opvangtehuizen voor vrouwen en de geringe emancipatie van moslima's ook op problemen.

er zijn tal van onderzoeken hierover geweest maar steeds word er feitelijk niks aan gedaan omdat enerzijds moslims beginnen te brullen dat het niet klopt en discriminatie is en anderzijds de politiek zijn vingers er niet aan durft te branden.

de oplossing is dus het stilzwijgen van ernstige misstanden in de nederlandse samenleving.

als je een probleem wilt oplossen moet je eerst het probleem accepteren als zijnde dat die er is, onafhankelijk vastgesteld door onderzoek.

wilders vestigd dus nationaal en internationaal de spotlight op misstanden binnen de islam en daarom word hij "aangevallen"

toen de SGP vrouwen onderdrukte kwam er keihard commentaar, onderzoek en intrekking van subsidie.
bij deze geflipte christenen kon alles gezegd en gedaan worden terwijl de onderdrukking niet gepaard ging met ernstige psychische en lichamelijke mishandeling.

waarom word er inzake islam dan zo'n probleem gemaakt dat wilders dat belicht.

het maakt trouwens niet uit of het wilders is, theo van gogh, hirshi ali en pim fortuyn werden ook keihard persoonlijk aangevallen toen ze dit op de publieke en politieke agenda wouden zetten.

religie is heel leuk en persoonlijk maar wanneer er wantoestanden komen dan moet je het als overheid en samenleving oplossen en niet gaan negeren.

alcoholmisbruik onder jongeren is ook een keuze en misschien een soort breezah-cultuur, daar word toch ook keihard tegen opgetreden, waarom tolereren we dat dan weer niet?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:39:19 #116
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56319260
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:31 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

nope, het is maar een boek, en het zou maar een gek zijn die dat doet
Liever boeken als toiletpapier gebruiken, dan mensen vervolgen, of aftuigen vanwege hun geloof, overtuiging of sekse.
Dus jij snapt dan net zoals ik niet waarom mensen zich zo druk maken omdat andere mensen gewoon een boek, genaamd de Koran, lezen? Mensen maken zich er zo druk over, dat sommigen er zelfs een film over maken...
pi_56319349
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus jij snapt dan net zoals ik niet waarom mensen zich zo druk maken omdat andere mensen gewoon een boek, genaamd de Koran, lezen? Mensen maken zich er zo druk over, dat sommigen er zelfs een film over maken...
de pen is machtiger dan het zwaard.

laten we basisschoolkinderen ook maar "mein kampf" en andere nazi propaganda lezen omdat het maar "teksten" zijn.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:51:33 #118
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56319470
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Sommige mensen lezen de Koran toch anders als jij, gebruiken die versie als leidraad in hun leven, leggen die versie op aan gelovigen, en niet gelovigen, etc.
Dat iemand de Koran anders ziet als jij, en hier een film over wil maken, dan is dat zijn recht.
De reden hoe sommige moslims hier op reageren, zegt misschien meer over hoe zij de Koran intrepeteren dan andere moslims?
Dat een moefti uit Syrië ons verantwoordelijk wil maken voor het bloedvergieten dat volgt, zegt meer over zijn denkbeelden dan de vrijheid van meninguiting hier in Nederland.
En Syrië is notabene een land dat dmv bomaanslagen christenen en andersdenkenden vermoord in Libanon
pi_56319585
daarnaast mag je je afvragen of een multiculturele samenleving enerzijds mogelijk is.

zie het als een band tussen vrienden of liefdesrelaties.
in hoeverre zal een henk-jan van de hockeyclub een relatie kunnen krijgen met anita uit een tokkie familie?
in welke mate zal een refo een homosexueel als gewone vriend (dus niet sexueel) kunnen krijgen.

de zogenoemde melting pot werkt gewoon niet als het gaat om de main-stream islam en de westerse samenleving en cultuur.
daarbij blijft het ons land en onze waarden en normen dus concessies doen lijkt me uitgesloten
  zaterdag 26 januari 2008 @ 15:01:15 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56319654
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:44 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

de pen is machtiger dan het zwaard.

laten we basisschoolkinderen ook maar "mein kampf" en andere nazi propaganda lezen omdat het maar "teksten" zijn.
Ja, ik zou graag willen dat kinderen o.a. Mein Kampf lezen, zodat je ziet hoe weinig er maar nodig is om zo'n gek op te laten staan en macht te geven. Daarbij even een samenvatting van het Milgram en het Stanford experiment, zodat iedereen inziet dat ze waarschijnlijk ook wel Nazi waren geworden als de omstandigheden ernaar waren.

Of relativeer ik nu teveel?
pi_56319765
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, ik zou graag willen dat kinderen o.a. Mein Kampf lezen, zodat je ziet hoe weinig er maar nodig is om zo'n gek op te laten staan en macht te geven. Daarbij even een samenvatting van het Milgram en het Stanford experiment, zodat iedereen inziet dat ze waarschijnlijk ook wel Nazi waren geworden als de omstandigheden ernaar waren.

• Video: The Milgram Experiment - Derren Brown

• Video: The Stanford Prison Experiment - part 1 of 3
  • Video: The Stanford Prison Experiment - part 2 of 3
  • Video: The Stanford Prison Experiment - part 3 of 3
  • pi_56319863
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 15:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

idd, vanuit de milgram experimenten kun je dus zeker aantonen dat als in de koran en islamitische cultuur geweld word goedgekeurd en herhaald dat ze het dus ook wel overnemen en niet inzien dat ze fout bezig zijn.

je bent er dus mee eens dat de koran de input en legalisatie van geweld bevorderd.
      zaterdag 26 januari 2008 @ 15:27:25 #123
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_56319997
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 15:17 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

idd, vanuit de milgram experimenten kun je dus zeker aantonen dat als in de koran en islamitische cultuur geweld word goedgekeurd en herhaald dat ze het dus ook wel overnemen en niet inzien dat ze fout bezig zijn.

je bent er dus mee eens dat de koran de input en legalisatie van geweld bevorderd.
    . . . Nee, ik schreef net het recept op van een Italiaanse salade, zag je dat niet dan?
    pi_56320098
    Even iets veranderd. Mergen was geen optie meer.
    I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
    User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
    pi_56338108
    quote:
    De Verenigde Staten verwachten dat de film van Geert Wilders voor wereldwijd protest en mogelijk geweld gaat zorgen. Dat blijkt uit een rapport van de FBI en The Department of Homeland Security.

Geweld zal volgens het rapport vooral in Europa plaatsvinden. Moslims zullen het volgens Amerika niet tolereren dat Wilders hun Koran belachelijk maakt. Wilders wordt ondertussen steeds beroemder. De komende film wordt wereldwijd door media opgepikt.
    http://www.nieuwnieuws.nl(...)aar_film_wilder.html

Zelfs USA en Bush zeggen dit al....
    film moet snel verboden worden en Wilders snel de cel in en de sleutel weggoien
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')