ik claim toch nergens dat IS de beweging van je onderwerp compenseert. Het is alleen verrekte handig voor je eigen getril en die is er zelfs als je van jezelf denkt dat je stil bent (iedereen triltquote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:30 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat is wat anders, dat is idd versterkte IS over de horizontale as.
maar meebewegen is wat anders als een foto maken van een scene waarin iets beweegt
als je een basketballer op de foto zet zal je alles wat over de horizontale as beweegt prima scherp hebben dan (mits je meebeweegt) , maar bij lage sluitertijden zullen alsnog zijn benen een waas zijn en de bal die op en neer gaat ook .. etc....
tis ook maar net hoeveel geld je bereid bent uit te geven, maar canon IS helpt vooral tegen je eigen trillingen als je fotos maakt en compenseert 1 tot 2 stops... meer niet....
ik hou mn handen wel gewoon stil
ja nja, ik redeneerde m.b.t. het topic heyquote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik claim toch nergens dat IS de beweging van je onderwerp compenseert. Het is alleen verrekte handig voor je eigen getril en die is er zelfs als je van jezelf denkt dat je stil bent (iedereen trilt)
Het is gewoon een middel om ook bij sluitertijden van 0,3 tot zelfs 1 sec nog nette foto's te kunnen produceren uit de losse hand en dat vind ik persoonlijk het geld meer dan waard
Ja en als je dus pannend een sporter "pakt" dan kan je dus mooie plaatjes schieten met IS bij 1 sec. Dat was een beetje de hoek waar ik zelf vanuit beredeneerde.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja nja, ik redeneerde m.b.t. het topic hey
Is overigens een hele fijne camera. Echt een aanrader.quote:tis wel waar wat je zegt, maar met n body van 500 eu ga ik geen lens van 1500 kopen
eerst een 40d voor ik aan dat soort spul ga beginnen![]()
I know...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja en als je dus pannend een sporter "pakt" dan kan je dus mooie plaatjes schieten met IS bij 1 sec. Dat was een beetje de hoek waar ik zelf vanuit beredeneerde.
[..]
Is overigens een hele fijne camera. Echt een aanrader.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |