abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56950456
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:57 schreef maniack28 het volgende:
Zo, even een vlucht met ene Cessna van Juliana Airport (St.Maarten) naar Wallblake (Anguilla) en daarna terug naar Sint Maarten en landen op Grand Case...

Pfoe... dat was dus mn eerste echte vlucht met verkeer. Stond hier te wachten achter een Boeing 747:

[ afbeelding ]

Learjet achter me, ik denk, wat gaat die gast dichtbij staan op de runway, dat mag toch helemaal niet?

[ afbeelding ]

Dus ik opstijgen, maar ik was vergeten te vragen voor clearance he, helemaal geen radiocontact, dus die Learjet kwam gewoon lekker achte rme aan Ging net goe dgelukkig:

[ afbeelding ]

Stukje St. Maarten

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Landen op Wallblake, moet lukken toch?

[ afbeelding ]

Toch wat scheef, met als gevolg:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een doorstart dus hehe... rondje draaien en nogmaals proberen, gelukt!

[ afbeelding ]

Daarna weer (iets te enthousiast) opstijgen

[ afbeelding ]

Richting St.Maarten Grand Case, mjah... ik heb altijd de neiging te hard de sturen enzo, dus weer niet recht voor de baan

[ afbeelding ]

Manouvreren enzo...

[ afbeelding ]

En tjsa... als je nog zo hoog boven de baan zit, dan zit je aan het eind van de baan in de achtertuin van de lokale bevolking

[ afbeelding ]


Dus, radiocontact ging late rwel goed, alleen hoe zet je die mooie landingshokjes aan? Of hebben niet alle vliegvelden dat?
Цой жив
pi_56953628
Even een vraagje,
Ik heb een scenery gedownload van Nederland die hier ergens boven staat. En ik heb ook een AI pakket voor KLM gedownload bij AVSIM alleen zitten alle andere vliegtuigen voor de heflt onder de grond.
Ook zie ik mijn progressive taxi hulp niet meer...

Hoe kan dit?
pi_56957856
Als ik een bestand wil uitpakken met World of AI installer krijg ik regelmatig deze foutmelding:



Weet iemand wat het is en wat ik er aan kan doen?
  zondag 24 februari 2008 @ 23:03:22 #79
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_56958234
quote:
Op zondag 24 februari 2008 19:56 schreef OVLOV het volgende:
Even een vraagje,
Ik heb een scenery gedownload van Nederland die hier ergens boven staat. En ik heb ook een AI pakket voor KLM gedownload bij AVSIM alleen zitten alle andere vliegtuigen voor de heflt onder de grond.
Ook zie ik mijn progressive taxi hulp niet meer...

Hoe kan dit?
In NL2000 bij Featurepanel bij Misc geloof ik even het dik met hoogte aanvinken, alle hoogtes worden dan 0 gesteld op basis van de Ned. vliegvelden (had het ook )
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_56968623
Free Track i.c.m. FS2004 is
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_56971684
Oke even wat vragen over vliegen met Boeing 747

Ik vloog van Brussel Airport naar Schiphol en bij het opstijgen was de startbaan te kort of ik kreeg hem niet op tijd omhoog...ik had de flaps op 33% en later zelfs hoger, ik had hem bijna op volle gas... weet iemand wat er fout ging of is die baan gewoon te kort?

Tijdens het vliegen toen ik 200-250knts vloog hing hij de heletijd schuin met de neus omhoog zo'n 10graden...waarom vliegt hij niet recht? Als ik de flaps uit heb vliegt hij wel een stuk rechter...

Toen ik bijna bij Schiphol aankwam en ik van 300knts op 200knts ging vliegen kreeg ik last van stall :S hoe hard moet ik dan de app. in komen vliegen?

Moet ik de feq van de baan op nav1 of nav2 invoeren en moet ik daarbij ook op ID drukken?

Alvast bedankt!

[ Bericht 3% gewijzigd door OVLOV op 25-02-2008 20:59:59 ]
pi_56973447
Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
pi_56974002
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:27 schreef OVLOV het volgende:
Oke even wat vragen over vliegen met Boeing 747

Ik vloog van Brussel Airport naar Schiphol en bij het opstijgen was de startbaan te kort of ik kreeg hem niet op tijd omhoog...ik had de flaps op 33% en later zelfs hoger, ik had hem bijna op volle gas... weet iemand wat er fout ging of is die baan gewoon te kort?

Tijdens het vliegen toen ik 200-250knts vloog hing hij de heletijd schuin met de neus omhoog zo'n 10graden...waarom vliegt hij niet recht? Als ik de flaps uit heb vliegt hij wel een stuk rechter...

Toen ik bijna bij Schiphol aankwam en ik van 300knts op 200knts ging vliegen kreeg ik last van stall :S hoe hard moet ik dan de app. in komen vliegen?

Moet ik de feq van de baan op nav1 of nav2 invoeren en moet ik daarbij ook op ID drukken?

Alvast bedankt!
trimmen!
En je flaps gebruiken.
pi_56974095
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:05 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

trimmen!
En je flaps gebruiken.
Ik stel meerdere verschillende vragen dus zou graag weten op welke vraag je antwoord gaf.
pi_56984338
Ik vlieg met een 747 van Brussel naar Schiphol.

Op een gegeven moment zit ik nog op zo'n 10 miles van de landingsbaan en druk ik de app. knop in.
Ik heb de feq en crs goed gezet en hij draait recht voor de baan, alleen verliest hij dan hoogte en land eigenlijk op zo'n 5 miles voor de baan in het weiland.

Wat doe ik verkeerd?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:40:34 #86
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56991432
Mischien heeft hij alleen de localizer opgepikt en niet de glidescope
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 18:07:03 #87
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56993280
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:40 schreef GoodGawd het volgende:
Mischien heeft hij alleen de localizer opgepikt en niet de glidescope
En hoe kan ik er voor zorgen dat hij die wel oppikt?
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 20:08:24 #89
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56995401


Sim : FS9
Scenery : Niet zichtbaar
Plane : IFDG McDonnell Douglas MD-11 - http://www.ifdg.net/moderndl.php
Paint : American Airlines paint at http://www.ifdg.net/moderndl.php

Other addons : Ground Enviroment, Real Enviroment, Flight Enviroment, Active Sky 6 real weather
pi_56996111
Kan je misschien mijn vragen beantwoorden Vonkenboer?
pi_57000927
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:27 schreef OVLOV het volgende:
1
Ik vloog van Brussel Airport naar Schiphol en bij het opstijgen was de startbaan te kort of ik kreeg hem niet op tijd omhoog...ik had de flaps op 33% en later zelfs hoger, ik had hem bijna op volle gas... weet iemand wat er fout ging of is die baan gewoon te kort?

2
Tijdens het vliegen toen ik 200-250knts vloog hing hij de heletijd schuin met de neus omhoog zo'n 10graden...waarom vliegt hij niet recht? Als ik de flaps uit heb vliegt hij wel een stuk rechter...

2
Toen ik bijna bij Schiphol aankwam en ik van 300knts op 200knts ging vliegen kreeg ik last van stall :S hoe hard moet ik dan de app. in komen vliegen?

3
Moet ik de feq van de baan op nav1 of nav2 invoeren en moet ik daarbij ook op ID drukken?
1
De baan kan inderdaad te kort zijn geweest, maar waarschijnlijk was je kist gewoon puur te zwaar beladen voor de baanlengte. Op internet kan je meerdere fuel calculators etc vinden, probeer zo min mogelijk, maar toch wel genoeg fuel mee te nemen want een 747 met 100% fuel is veels te veel naar schiphol aangezien je dan maar iets van 7 - 10% zal verbruiken.

2
200 - 250kts voor een 747 is nou niet echt snel. De cruise snelheid van een 747 ligt veel hoger, waardoor hij dus een veel lagere pitch heeft in cruise.

3
Ligt er aan wat voor kist het is. Als je een PMDG 747 hebt bijvoorbeeld, heb je meerdere opties. Alleen nav1 is dan gewoon ils established raken via de autopilot of op het handje, en zelf landen. Je moet m op nav1 en nav2 invoeren als je een autoland wilt maken.
pi_57001233
quote:
2
200 - 250kts voor een 747 is nou niet echt snel. De cruise snelheid van een 747 ligt veel hoger, waardoor hij dus een veel lagere pitch heeft in cruise.
Maar hoe snel moet je dan de app. vliegen? want je moet op gegeven moment toch zo'n 200knts vliegen voordat je de glideslope in gaat?
pi_57008136
Kijk eens in je kneeboard, daar staat het allemaal bij refrences. Je initial approach speed is 250, totdat je op de baseleg vliegt ga je zo hard. Op downwind reduce je naar 220kts, en op je baseleg reduce je naar 180. Op final zal je speed zo rond de 140 a 160 liggen.
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:11:47 #94
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_57013087
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:59 schreef OVLOV het volgende:

[..]

En hoe kan ik er voor zorgen dat hij die wel oppikt?
Nou lager vliegen natuurlijk.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:43:58 #95
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_57015045
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:11 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Nou lager vliegen natuurlijk.

ILS indraaien vanaf 2000 ft...

Tevens heeft niet elke baan een GS/LOC/DME....
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:44:42 #96
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_57015057
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]

Sim : FS9
Scenery : Niet zichtbaar
Plane : IFDG McDonnell Douglas MD-11 - http://www.ifdg.net/moderndl.php
Paint : American Airlines paint at http://www.ifdg.net/moderndl.php

Other addons : Ground Enviroment, Real Enviroment, Flight Enviroment, Active Sky 6 real weather
pi_57019040
Even NL-2000 binnenhalen
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57020631
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:11 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Nou lager vliegen natuurlijk.
Ik vlieg dan al op 2000 hoogte
pi_57020890
Ik heb zonet een vlucht van Amsterdam naar Heathrow gedaan met automatische piloot en ILS... Alleen daar begrijp ik nog niet alles van... Het ging wel goed, maar ik denk dat ik in het begin de frequenties verkeerd had staan en te laat goed had gezet want ik belandde net naast de baan

Nog even uitzoeken dus
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57025706
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:50 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb zonet een vlucht van Amsterdam naar Heathrow gedaan met automatische piloot en ILS... Alleen daar begrijp ik nog niet alles van... Het ging wel goed, maar ik denk dat ik in het begin de frequenties verkeerd had staan en te laat goed had gezet want ik belandde net naast de baan

Nog even uitzoeken dus
das wel een dompert dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')