abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56489565
Je bedoelt zeker Flight Simulator 2004: A Century of Flight?
pi_56490424
Flight Simulator 2004: A Century of Flight? = FS9,
pi_56491172
Ja.
pi_56497608
Is iemand trouwens al bezig geweest met FSnightingale? (gratis, showt je instrumenten op een andere pc (laptop bijvoorbeeld) door middel van het lan netwerk).
  zondag 3 februari 2008 @ 13:44:58 #30
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56498812
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:59 schreef Spaarzegel het volgende:
Is iemand trouwens al bezig geweest met FSnightingale? (gratis, showt je instrumenten op een andere pc (laptop bijvoorbeeld) door middel van het lan netwerk).
Nee vertel hoe werkt het?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56499146
Dat was dus mijn tweede vraag, Weet iemand hoe het werkt en of het uberhaupt werkt?
pi_56501570
http://fsnightingale.net/fsnightingale/default.htm
Volgens mij kan het dus alleen met een Cessna?
pi_56623874
Vraagje;
Als ik aan het vliegen ben zie ik amper andere vliegtuigen, af en toe zie ik er wel eentje bij een vliegveld in de buurt, maar verder heb ik het luchtruim practisch voor mij alleen, moet ik ergens instellen hoeveel ander verkeer er is ofzo??
Ik heb fsx
Цой жив
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:59:26 #34
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56623974
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:53 schreef Zwoerd het volgende:
Vraagje;
Als ik aan het vliegen ben zie ik amper andere vliegtuigen, af en toe zie ik er wel eentje bij een vliegveld in de buurt, maar verder heb ik het luchtruim practisch voor mij alleen, moet ik ergens instellen hoeveel ander verkeer er is ofzo??
Ik heb fsx
Bij je settings kan je het aantal AI traffic instellen..
pi_56624435
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 15:59 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Bij je settings kan je het aantal AI traffic instellen..
ok bedankt
Цой жив
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:23:02 #36
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56634418
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 16:33 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

ok bedankt
  zondag 10 februari 2008 @ 17:34:46 #37
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56647597
Zelfs op 100% AI is het nog weinig

Ik wil lekker in de wachtrij staan, veel vliegtuigen en het liefst allemaal maatschappijen die dus werkelijk bestaan

Daarvoor naar World of AI gaan (googlen) , alleen kost het beetje tijd om alles in je FS te flikkeren
Heb nu Lufthansa, KLM, Air India etc rondvliegen, op schiphol staat het vol met KLM, in Duitsland vliegt

Lufthansa overal en nergens... ieder pakket heeft zn eigen vluchtschema dus het is niet gegarandeerd dat je, ook al heb je 10 van die vliegtuigmaatschappijen er in gezet, dat je ze ook tegenkomt

blablahblah, gewoon naar WoAI gaan en daar dingen van halen


Wat vliegen betreft...het landen is nog steeds een mysterie;

Op de map de ILS frequentie halen, deze in de radio zetten, dat knopje omhalen en klaar? (onderaan NAV 1 lampje staat aan, moet MRK (Marker) ook aan?

De heading ook pakken, wat dus onder die ILS freq. staat,

Deze heading zet ik in NAV, en zodra ik bijna ga landen, pak weg 3 a 5 minuten ervoor, dan de NAV aan, dan gaat die kist recht voor de baan hangen

Op de GPS, daar de landingsbaan invoeren, activate approach is noodzakelijk??

Op de GPS map, dan kom je dan in die groene pijl/trechter terecht, dan APP aanzetten? als ik dat doe dan gaat mn vliegtuig soms vann zn koers af

Soms lukt het en gaat hij recht voor de baan maar dan daalt hij niet (glideslope ofzo) , dan de Altitude-hold switch uitzetten? dan gaat hij stallen

.......het lukt me om te landen maar het lukt me niet om zoals het hoort, volautomatisch te landen... ik doe ergens nog iets fout

Ik gebruik FS 2004 en moet eerlijk zeggen dat ik er redelijk snel op uitgekeken ben,.....opstijgen, dan maar snel naar een vliegveld, en dan (proberen te) landen, parkeren @ the gate en dan.....weer opstijgen

Als er nou missies waren ofzo............ een doel......
  zondag 10 februari 2008 @ 17:37:56 #38
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56647650
Die groene pijl, de ILS, was even vergeten te zeggen dat je dan (mits je de radio ingesteld hebt) de Outer Marker hoort , in de vorm van piepgeluid....... hier zet ik dan APP aan...maar ja, dat heeft niet echt het gewenste effect...

Ik vergeet iets.. maar wat..
pi_56647659
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:34 schreef Piaf het volgende:
Als er nou missies waren ofzo............ een doel......
Zo te lezen kun je nog steeds geen ILS-approach uitvoeren, dus heb je nog een doel
  zondag 10 februari 2008 @ 17:51:39 #40
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56647889
Klopt, maar ik krijg toch een 747 aan de grond, alleen niet geheel volgens boekje

Als je een passagier bent in mijn vliegtuig moet je luiers dragen, ik zit rechtvoor de baan maar dan weer te hoog en dan een duikvlucht nemen voor het landen en andersom

Ik zit gewoon nog te kloten met die APP knop...die werkt niet , en die paar stappen ervoor om die APP knop te laten werken

Recht voor de baan, de Outer Marker laten werken etc. , zover ben ik al...
pi_56648312
APP knop is niet alles hoor, je kan 'm ook op het handje voor de baan krijgen. Gewoon je frequentie intunen, course goed zetten, en dan 30 graden haaks op de ILS invliegen, ATC vectord je dit normaal.

Daarna gewoon zegmaar de course intercepten, en daarna rechtrimmen, flaps in stapjes omlaag tot je aan je FAS zit en dan je gear down.
That's it.
pi_56648319
Note: Op schiphol hebben ze irl geen markers
  zondag 10 februari 2008 @ 18:36:05 #43
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56648569
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:20 schreef TC_Artemis het volgende:
APP knop is niet alles hoor, je kan 'm ook op het handje voor de baan krijgen. Gewoon je frequentie intunen, course goed zetten, en dan 30 graden haaks op de ILS invliegen, ATC vectord je dit normaal.

Daarna gewoon zegmaar de course intercepten, en daarna rechtrimmen, flaps in stapjes omlaag tot je aan je FAS zit en dan je gear down.
That's it.


Dat klinkt alsof je niet gebruik maakt van de ILS service, dus ook geen Outer Marker, etc.

Recht voor de baan krijgen mbv de course (NAV) : geen probleem

30 graden haaks op ILS? uhhh ja.. klinkt leuk maar hoe

ATC zegt rond dit gebeuren alleen maar zoiets als " fly straight in Runway xxx" , vectoren doet ie niet (meer)

Rechttrimmen is niet nodig, kist hangt precies recht voor de baan, flaps is niet lastig en de FAS? dat zegt me niets

Voel me best wel een noob met landen nu
pi_56648701
ILS service, waar heb je het allemaal over, volgensmij snap je het niet helemaal he?

Goed, daar gaan we nog een keer.

Approach vectord je richting de baan, op een normale base leg zit je 10NM van de baan af als je indraait, je draait runway - 30 in, dus voor de 18R op schiphol 210 of 150 graden, om op die heading de ILS COURSE te intercepten. Als je eenmaal geintercept hebt, wacht je tot de glideslope komt, en die volg je dan gewoon naar beneden, je intercept de glideslope altijd van onderaf.

ILS = een signaal
ILS service??... heb ik nog nooit van gehoord hoor. En markers hoef je niet echt op te letten, op sommige airports waar het rustig is is het High speed until MIDDLE MARKER, maar op schiphol zijn er geen markers dus daar is geen kans van slagen in dat geval.

FAS = Final approach speed, maar duidelijk dat je je er wat meer in moet gaan verdiepen, het is dat ik het niet erg vind, maar ik ben geen lopend handboek, en de rest van de mensen die er hier iets van af weet ook denk ik niet.

En duidelijk wel dat je hem met crosswind moet rechttrimmen hoor, rudder en ailerons trimmen zodat je in princiepe zonder enige invoer van rudder of yoke hem zo kan landen.
  zondag 10 februari 2008 @ 19:04:21 #45
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_56649162
je vind het niet erg





http://www.youtube.com/watch?v=0KPqduWjax0

Mooie landing, volledig in het turks uitgelegd, hier zie ik dus wat ik fout doe!

Plaatjes kijken zonder geluid

Dank voor de uitleg, dit en http://toomuchfs.com/tutorials/ILS/tutorial_ils.htm en nog wat andere info zullen me op weg helpen
pi_56649674
Kom er nu pas achter dat er ook een FS topic is Zijn er hier ook mensen die op IVAO vliegen? Vlieg er nu al ongeveer 2,5 jaar en blijft nog steeds leuk. K vlieg vooral met PMDG 737 of 747 (zolang er maar een FMC in zit vind ik het al gauw best).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. (Albert Einstein)
  zondag 10 februari 2008 @ 20:03:43 #47
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56650450
quote:
Op zondag 10 februari 2008 17:34 schreef Piaf het volgende:
Zelfs op 100% AI is het nog weinig

Ik wil lekker in de wachtrij staan, veel vliegtuigen en het liefst allemaal maatschappijen die dus werkelijk bestaan

Daarvoor naar World of AI gaan (googlen) , alleen kost het beetje tijd om alles in je FS te flikkeren
Heb nu Lufthansa, KLM, Air India etc rondvliegen, op schiphol staat het vol met KLM, in Duitsland vliegt

Lufthansa overal en nergens... ieder pakket heeft zn eigen vluchtschema dus het is niet gegarandeerd dat je, ook al heb je 10 van die vliegtuigmaatschappijen er in gezet, dat je ze ook tegenkomt

blablahblah, gewoon naar WoAI gaan en daar dingen van halen


Wat vliegen betreft...het landen is nog steeds een mysterie;

Op de map de ILS frequentie halen, deze in de radio zetten, dat knopje omhalen en klaar? (onderaan NAV 1 lampje staat aan, moet MRK (Marker) ook aan?

De heading ook pakken, wat dus onder die ILS freq. staat,

Deze heading zet ik in NAV, en zodra ik bijna ga landen, pak weg 3 a 5 minuten ervoor, dan de NAV aan, dan gaat die kist recht voor de baan hangen

Op de GPS, daar de landingsbaan invoeren, activate approach is noodzakelijk??

Op de GPS map, dan kom je dan in die groene pijl/trechter terecht, dan APP aanzetten? als ik dat doe dan gaat mn vliegtuig soms vann zn koers af

Soms lukt het en gaat hij recht voor de baan maar dan daalt hij niet (glideslope ofzo) , dan de Altitude-hold switch uitzetten? dan gaat hij stallen

.......het lukt me om te landen maar het lukt me niet om zoals het hoort, volautomatisch te landen... ik doe ergens nog iets fout

Ik gebruik FS 2004 en moet eerlijk zeggen dat ik er redelijk snel op uitgekeken ben,.....opstijgen, dan maar snel naar een vliegveld, en dan (proberen te) landen, parkeren @ the gate en dan.....weer opstijgen

Als er nou missies waren ofzo............ een doel......
Voor je probleem met je AI.. gewoon AI pakketjes downloaden www.avsim.com
  maandag 11 februari 2008 @ 11:04:17 #48
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56661310
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:28 schreef Halvor het volgende:
Kom er nu pas achter dat er ook een FS topic is Zijn er hier ook mensen die op IVAO vliegen? Vlieg er nu al ongeveer 2,5 jaar en blijft nog steeds leuk. K vlieg vooral met PMDG 737 of 747 (zolang er maar een FMC in zit vind ik het al gauw best).
Ja er lopen er hier een paar rond. Zoals ik.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 11 februari 2008 @ 11:11:02 #49
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_56661442
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:41 schreef TC_Artemis het volgende:
ILS service, waar heb je het allemaal over, volgensmij snap je het niet helemaal he?

blalalallalabalalaa

En duidelijk wel dat je hem met crosswind moet rechttrimmen hoor, rudder en ailerons trimmen zodat je in princiepe zonder enige invoer van rudder of yoke hem zo kan landen.
Rechttrimmen? Je doet toch full automated ILS....
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_56662080
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:11 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Rechttrimmen? Je doet toch full automated ILS....
Niet dat ik weet, zoals beschreven is duidelijk geen full automated maar handmatig, en dan moet je zeker wel trimmen. Tenminste, het is geen vereiste, maar een stabilized approach is niet erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')