abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56319616
Kijk ook eens hier: 17 jarige geestelijkgehandicapte jongen jaren mishandeld
Nog iets veel laffers, gefilmd, jarenlang en dat tegen iemand die geen weerstand kon bieden.

Oh wacht, geen Marokkanen, dan is het geen nieuws. Nog geen pagina in 5 dagen, en hier al 3 pagina's in een dag. Maar nee, we zijn geen racisten hoor, nee Marokkanen of Nederlanders allebei even hard aanpakken...
know'm sayin?
word? word.
pi_56319719
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 03:27 schreef LaMaleta het volgende:

[..]

Wie wil wie gaan aanpakken, men komt hier in nederland niet verder dan een beetje janken op een forum. Ik heb werkelijk nog nooit zo veel mietjes bij elkaar gezien als hier in nederland. Er hoeft maar iemand boe te roepen en ze schijten in de broek.
Aangezien je via de politiek niks gedaan krijgt en als je er gewoon iets van zegt krijg je letterlijk een mes tussen je ribben Enige oplossing is met groepen erop af gaan wat hier dan ook gebeurt
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56319738
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:59 schreef alors het volgende:
Nog iets veel laffers, gefilmd, jarenlang en dat tegen iemand die geen weerstand kon bieden.

Oh wacht, geen Marokkanen, dan is het geen nieuws. Nog geen pagina in 5 dagen, en hier al 3 pagina's in een dag. Maar nee, we zijn geen racisten hoor, nee Marokkanen of Nederlanders allebei even hard aanpakken...
Tis op een kut tijd gepost en ik reageer alleen in nieuwe topics en my active topics
Ziek idd
pi_56319784
Het is erg.... Morokkanen worden ook slechter opgevoed en zijn veel harder ( zit in de cultuur ), maar dat dit nou in de krant komt ... volgens mij gebeuren zulke dingen tussen alle etnishe groepen en veel vaker.( en erger )
pi_56319813
quote:

en hoevaak mishandelen autochtonen allochtonen?
wat komt vaker voor:

a)mishandeling van autochtonen door allochtonen?

b) mishandeling van allochtonen door autochtonen?
pi_56319879
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:13 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

en hoevaak mishandelen autochtonen allochtonen?
wat komt vaker voor:

a)mishandeling van autochtonen door allochtonen?

b) mishandeling van allochtonen door autochtonen?
Waarschijnlijk even vaak ofzo Alleen dat ze een gebroken neus geslagen worden enz op zaterdagavond gaan zij niet bij de politie melden natuurlijk.
pi_56320377
quote:

Wat is dit voor suggestieve onzin? Wil je hiermee soms suggereren dat racisme het motief is voor de discussie in dit topic?
En bovendien, in groepsverband één meisje terroriseren komt op de lafheidsmeter anders aardig in de buurt van het incident met die autistische jongen.
Daarnaast hebben we het hier duidelijk over een structureel iets in de maatschappij. En niet over een incident als het topic wat jij aandraagt. Het structurele roept juist discussie en frustratie op.
pi_56320661
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:24 schreef bryanw het volgende:
Niet landelijk nieuws, maar het mag best gemeld worden. Ik vind het namelijk nergens op lijken dat zulk gedrag door de school "toegestaan" word, want pas na aandringen van ouders en slachtoffertje zijn er stappen ondernomen

Daders zoals eerder vermeld werd afvoeren, opsluiten en nooit meer loslaten.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56320743
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is dit voor suggestieve onzin? Wil je hiermee soms suggereren dat racisme het motief is voor de discussie in dit topic?
aaaaahahahhahahahah ahh ah h ahah

nee joh!!!
pi_56320759
rein wetenschappelijke analyses!!! sociologisch maatschappelijk theoretische probleemstelling!
pi_56330339
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 02:07 schreef soylent het volgende:

[..]

Je post loopt er dan ook van over.

Vooralsnog heb ik in 20+ jaar Rotterdam nog maar 1x "disrespect" gemerkt, van een groepje autochtoonse* jongeren die het wel leuk vonden om kinderen te meppen.

Al moet ik toegeven dat Zadkine (en de meeste ROC's) wel een no-go area beginnen te worden, mij zul je er niet snel zien, ik heb teveel levenslust.

* = Voor het gemak beschouw ik Ommoord dan maar als een deel van Nederland
respect is op verschillende manieren te uiten
en voor mij was mijn opmerking zeer netjes

maar goed daar hebben we het niet over ...

ik wonende in het zuiden des lands, heb zon 10 jaar geleden bv al mee gemaakt dat een surniaamse jongen van 11 bedreigd werd door marokkanse jongentjes can 10 met een "mes" , om het feit dat hij zijn lunch niet wilde afgeven......

wij hebben toendertijd in gegrepen waar we konden zodat er geen gevaarlijke dingen gebeurden. Een klasgenoot die is met de surinaamse jongen naar huis gegaan met de bus en op het station hebben wij aan de dreigende marokkanen laten zien dat die jongen niet alleen was...
misschien ook niet helemaal correct hoe we toen gehandeld hadden ..maar ja achteraf gelul

maar je bent het wel met me eens dat er tegenwoordig dingen gebeuren die gewoon weg niet door de beugel kunnen.. ongeacht welke nationaliteit je hebt of wat dan ook .
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:19:04 #152
3542 Gia
User under construction
pi_56330534
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
maar je bent het wel met me eens dat er tegenwoordig dingen gebeuren die gewoon weg niet door de beugel kunnen.. ongeacht welke nationaliteit je hebt of wat dan ook .
Dat klopt, maar het gebeurt zowel door allochtone jongeren als door autochtone jongeren.
Het verschil is alleen dat een school wél de autochtone rotzakken aanpakt, maar niet de allochtone rotzakken die in een groep opereren.

Er is bij autoriteiten een zekere angst om onruststokers van Marokkaanse afkomst aan te pakken. Je zag dat ook in Slotervaart. Als zoiets in, bijvoorbeeld, Eindhoven zou gebeuren door autochtone jongeren, dan volgen er zeker arrestaties.

Ik ben dan ook voor gelijke straffen, maar wel behoorlijk strenge straffen.
Ja, in voorkomende gevallen ben ik voor heropvoedingsinstellingen, waar je niet voor je 23ste uit komt, ongeacht de leeftijd dat je er in ging.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:21:25 #153
3542 Gia
User under construction
pi_56330580
quote:

Het verschil met dat topic is dat er geen voor en tegenstanders zijn. Niemand neemt het daar op voor die rotzakken, iedereen is op de hand van de gehandicapte jongen.

Dat scheelt wel veel in het aantal posts, denk ik.
pi_56330653
quote:

Dat gebeurde 10, 20, 30, 50 en 100 jaar geleden ook al....niet specifiek iets van deze tijd, alleen krijgen we elk wissewasje tegenwoordig breed uitgemeten in de media en zeker incidenten waar buitenlanders bij betrokken zijn krijgen bovengemiddelde aandacht....erg prettig voor de landgenoten die graag een vijandsbeeld willen hebben en zo alle ellende in de wereld simpel kunnen afschuiven op 1 groepering....ook niets nieuws...dat mechanisme is al zo oud als de weg naar Rome.
pi_56330718
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het gebeurt zowel door allochtone jongeren als door autochtone jongeren.
Het verschil is alleen dat een school wél de autochtone rotzakken aanpakt, maar niet de allochtone rotzakken die in een groep opereren.

Er is bij autoriteiten een zekere angst om onruststokers van Marokkaanse afkomst aan te pakken. Je zag dat ook in Slotervaart. Als zoiets in, bijvoorbeeld, Eindhoven zou gebeuren door autochtone jongeren, dan volgen er zeker arrestaties.

Ik ben dan ook voor gelijke straffen, maar wel behoorlijk strenge straffen.
Ja, in voorkomende gevallen ben ik voor heropvoedingsinstellingen, waar je niet voor je 23ste uit komt, ongeacht de leeftijd dat je er in ging.
dat klopt, en ik maak ook geen verschil tussen ras, opvoeding, kleur of wat dan ook
voor mij geld :
je doet iets wat niet mag.--> straf --. en op de blaren zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door prupke op 26-01-2008 23:33:53 ]
pi_56330789
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat gebeurde 10, 20, 30, 50 en 100 jaar geleden ook al....niet specifiek iets van deze tijd, alleen krijgen we elk wissewasje tegenwoordig breed uitgemeten in de media en zeker incidenten waar buitenlanders bij betrokken zijn krijgen bovengemiddelde aandacht....erg prettig voor de landgenoten die graag een vijandsbeeld willen hebben en zo alle ellende in de wereld simpel kunnen afschuiven op 1 groepering....ook niets nieuws...dat mechanisme is al zo oud als de weg naar Rome.
dat zei ik al ....
het is al te lang aan de gang... maar het lijkt of ze hier met de straffen uitdelen steeds milder worden ..dmv kijken naar achtergrond enz.

ik kan me er ook gruwelijk aan ergeren bv dat als een bekende nederlander te hard gereden heeft (hoeft btw niet eens bekend te zijn maar ok ) dat als die persoon zijn rijbewijs moet inleveren , dat ze de rechter zo ver krijgen met het gelul van: maar voor mijn werk heb ik mijn rijbewijs echt nodig!!

me hoela : dan had je maar netjes moeten rijden !

strenger worden en nergens voor terug deinen ...dat moeten ze hier eens leren
pi_56330799
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Het verschil met dat topic is dat er geen voor en tegenstanders zijn. Niemand neemt het daar op voor die rotzakken, iedereen is op de hand van de gehandicapte jongen.

Dat scheelt wel veel in het aantal posts, denk ik.
Volgens mij keurt niemand hier het gedrag goed van de (verdachte) daders. Alleen het topic gaat hier weer alleen over hoe erg het wel niet is omdat het Marokkanen zijn, niet omdat dit gebeurt.
In het andere topic vind iedereen het ook walgelijk maar is de respons toch stukken lager. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat niet is omdat mensen het in elkaar slaan van een gehandicapte minder erg vinden, maar omdat mensen hier zoveel feller zijn op Marokkanen dan op ieder ander. Terwijl zij zelf, als je dat tegen ze zegt, beweren dat ze het even erg vinden, en dat elk soort tuig moet worden aangepakt.

Maar goed, als je dat aan de kaak stelt ben je een linkse huilie die nodig een pak rammel moet krijgen van een stel Marokkanen
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:41:03 #158
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56330941
quote:

[..]

Kind, het is vreselijk tegenwoordig. Je hoeft de krant maar open te slaan: moord op politici die je niet aanstaan, en misstanden door buitenlanders zijn aan de orde van de dag...

Neem maar dit artikel van 3 januari 1944..

Of dit artikel van 1 januari 1900 jongstleden...

Het is vreselijk tegenwoordig, ik schaam me Nederlander te zijn

Gelukkig ben ik 80 jaar oud en houd ik regelmatig de longitudinale statistische onderzoeken bij, dus ik ben erg goed in staat om te oordelen hoe iets vroeger en nu was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_56332230
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:41 schreef soylent het volgende:

[..]

Kind, het is vreselijk tegenwoordig. Je hoeft de krant maar open te slaan: moord op politici die je niet aanstaan, en misstanden door buitenlanders zijn aan de orde van de dag...

Neem maar dit artikel van 3 januari 1944..
[ afbeelding ]

Of dit artikel van 1 januari 1900 jongstleden...
[ afbeelding ]

Het is vreselijk tegenwoordig, ik schaam me Nederlander te zijn

Gelukkig ben ik 80 jaar oud en houd ik regelmatig de longitudinale statistische onderzoeken bij, dus ik ben erg goed in staat om te oordelen hoe iets vroeger en nu was.
laat ik nou geen 80 zijn
maar 31...
ik leef nu en ik leef niet in het verleden...(dat is geweest en kan je niets aan veranderen ) wat ze toen voor straffen hadden enz..daar hebben we nu geen bal aan

ik wil nu goede straffen zien!
eigen schuld dikke bult en wie zijn kont brand moet op de blaren zitten ...niets meer niets minder
pi_56332441
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:57 schreef prupke het volgende:

[..]

ik wil nu goede straffen zien!
En wat zijn goede straffen volgens jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')