BaDaZz | vrijdag 25 januari 2008 @ 09:05 |
Ik heb soms wanneer ik in de auto rijd dat hij in lage toeren stottert danwel niet helemaal soepel accelereert. Geef ik gas en kom ik hoger in de toeren dan is het weg. Een andere vraag. Als het hard waait en ik heb wind tegen op de snelweg dan komt er lucht tussen de portier en de auto door. Het is wel waterdicht, is het duur om de rubbers te vervangen of komt het ergens anders door? Bedankt. | |
DroogDok | vrijdag 25 januari 2008 @ 09:24 |
Logopedie geprobeerd? ![]() Als er lucht tussendoor komt moet er ook water doorheen komen lijkt me. Of het betreft natuurlijk een verticale naad die niet goed afsluit. misschien is je portier wel verbogen ofzo? | |
SpotlessMind00 | vrijdag 25 januari 2008 @ 09:39 |
quote:Bougies zou kunnen, bij mijn auto was het de bobine. Merk je ook dat stotteren als je accelereert? | |
Deetch | vrijdag 25 januari 2008 @ 09:52 |
Wat zijn lage toeren bij jou? Onder de 1500 wil mijn dieseltje ook nog wel eens stotteren. | |
Hydrogeny | vrijdag 25 januari 2008 @ 09:53 |
Heb je een toerenteller? Loopt hij wel goed stationair? Kan ook nog | |
KlappernootatWork | vrijdag 25 januari 2008 @ 10:20 |
T-tweede h-handje g-gekocht v-van W-w-w-wennemars? D-die m-met zijn Kl-kl-klap-s-schaats-sen? ![]() het lijkt me een ontstekings probleem | |
Dahoo | vrijdag 25 januari 2008 @ 10:24 |
Stottert 'ie alleen als 'ie koud is? Bij een bepaald aantal toeren? (2200-2400) Dat had ik en toen werd het na het vervangen van de bougies, bougiekabels, onsteking en verdelerkap uiteindelijk gevonden in de lambdasonde.. | |
BaDaZz | vrijdag 25 januari 2008 @ 10:48 |
quote:Inderdaad wat jij zegt. Loont het om terug te gaan naar de garage en dan gelijk vragen of het da lambdasonde is? Portier moet ik dan ook gelijk vragen. | |
Dahoo | vrijdag 25 januari 2008 @ 11:10 |
Je kunt 'm sowieso door laten meten, maar dan wel 't liefst als je auto net gestart wordt en het blokje nog koud is. Bij mij gaf 'ie namelijk bij de eerste meting geen problemen, maar toen we 'm later nog een keer gingen doormeten bij 'n lagere temperatuur, bleek dat 'ie echt stuk was ![]() Is je verbruik ook 'n stuk hoger als 'normaal'? Mijn auto loopt al niet zo zuinig (1:11,5 - 1:12 ongeveer), maar toen liep 'ie 1:8,5 - 1:9 ![]() Succes in elk geval, ben benieuwd of de lambdasonde ook echt het probleem is ![]() Dat ding kost je wel gelijk zo'n ¤60, ex montage, dus zorg dat je zeker weet dat dat 't probleem is ![]() | |
BaDaZz | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08 |
hij is de laatste idd ook niet echt zuinig!!! Toch misschien maar even wat navraag doen dan | |
BaDaZz | vrijdag 25 januari 2008 @ 12:49 |
loopt het hoog in de kosten? Ik ga het op de garantie gooien, heb de auto nog niet zo lang | |
Dahoo | vrijdag 25 januari 2008 @ 18:23 |
Mijn handelaar rekent niet zoveel, m'n auto heb ik qua prijs ook 1:1 kunnen overnemen toen ik 'm kocht.. Hij is erg schappelijk en doet het meer voor de hobby dan dat 'ie er echt aan moet verdienen ![]() Maar de lambdasonde op zich kost zo'n ¤60, dus dan komen daar de kosten bij die je garage rekent. Ik hoop voor je dat je het op de garantie kunt gooien ![]() ![]() Succes! Ik hoop dat hiermee je probleem gevonden is! ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 25 januari 2008 @ 23:26 |
quote: ![]() Heb zelfs een Mitsubishi Colt getrokken met stationair en daalde soms wel +/-100RPM en toch had ik nog power om ZONDER enkel te stotteren te rijden.. ![]() ![]() Hoop voor je dan dat je geen TDI hebt, anders mag je hem heul schnell laten nakijken ![]() | |
Kanjer | vrijdag 25 januari 2008 @ 23:33 |
Als je portier tocht aan de bovenzijde: Raampje opendraaien. Deur open zetten. Knie bovenaan tegen de portier bekleding zetten. Pak de bovenstijl (waar normaal het raam zit) beet. Trek deze met een rukje naar je toe aan de voorzijde van de auto. Klaar!! Pas op !!! trek niet in 1 keer te hard want dan is de kans groot dat je het hele frame dubbel vouwt, "voel" de weerstand. | |
2cv | vrijdag 25 januari 2008 @ 23:42 |
Merk/type/bouwjaar/brandstof ? En in geval van benzine of LPG: kabberdateur of injectie ? Deur: alleen een kier als de wind uit een bepaalde hoek komt ? | |
vannelle | zaterdag 26 januari 2008 @ 00:11 |
quote:Als jij je toerental zo laag laat komen kun je echt niet rijden. Zal wel een typfout zijn. ![]() | |
Deetch | zaterdag 26 januari 2008 @ 01:02 |
quote:hehe kabberdateur zegt ie ![]() | |
Party_P | zaterdag 26 januari 2008 @ 11:06 |
quote:Of je vat het verkeerd op ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 26 januari 2008 @ 12:23 |
quote: quote:Zo bedoelde ik het Vanelle ![]() dus stationair: 950RPM, endan +/- 100 = 850/1050 maar dan ook schakelen @ 2k rpm, en hoogste versnelling wat ik reed toen was 3e versnelling @ 1200RPM ![]() ![]() (was dan wel met de powerbox/egr dicht/kat weg/dichte luchtfilter) | |
vannelle | zaterdag 26 januari 2008 @ 20:28 |
Kee, ik heb het verkeerd gelezen. Vond het al zo vreemd. ![]() | |
Turquaz52 | zondag 27 januari 2008 @ 00:58 |
quote: ![]() En ehmm 100RPM? kan je netzogoed op de startmotor rijden, die draait 300RPM op de krukas ![]() | |
vannelle | zondag 27 januari 2008 @ 01:13 |
quote:Klopt, en dat is er dus ook gebeurd. ![]() Wat hieronder staat had dus niet gehoeven maar ik ga er toch op reageren, het is net alsof ik hier de jackas ben ipv jij. Niet goed. quote:Verdraai de dingen niet kerel, dit is niet wat ik gezegd heb maar juist waar ik mijn twijfels over had. Doe nou niet alsof ik 100 rpm normaal vind, jij bent degene die dat onduidelijk typt. Ik probeer je juist te helpen maar als de verhoudingen zo blijken te liggen............dan bekijk je het maar. | |
Googolplexian | zondag 27 januari 2008 @ 09:46 |
Deur : effe stellen met een vriend die de deur vasthoudt. Geen leuk werk maar goed te doen. Deur zit bij het scharnier met twee bouten vast die enigzins verstelbaar zijn. Als de deur bij de A-stijl ruist moet de deur dus een beetje naar boven gekanteld worden. Deur open > Maat houdt deur goed op z'n plek (met iets eronder als ondersteuning) > Bouten ietsje losdraaien en deur echt een millimeter of 2 omhoog > Bouten weer vastdraaien. Zal waarschijnlijk een paar keer proberen zijn met wat pech maar als je raamrubbers nog in orde zijn en de ramen sluiten gewoon goed dan is dat best het proberen waard. | |
Turquaz52 | zondag 27 januari 2008 @ 14:03 |
quote: ![]() ![]() Want dat 2e van dat je beter op de startmotor kon rijden was puur voor de grap bedoeld.. want zo dom had ik je niet ingeschat.. had ik dat wel gedaaan dan had ik dat er niet bij geschreven ![]() ![]() | |
Googolplexian | zondag 27 januari 2008 @ 15:22 |
Oei ... dom genoemd worden door Turquaz ... * Googol popcorn pakt | |
vannelle | zondag 27 januari 2008 @ 21:27 |
quote:Dat moet wel een grapje zijn, dus til ik er niet zwaar aan. ![]() Hij zit blijkbaar vol met "grapjes". | |
vannelle | zondag 27 januari 2008 @ 21:29 |
quote:Ben je op oorlogspad ventje? Ga dan maar tegen een ander zeiken want ik trap er niet in. | |
Turquaz52 | zondag 27 januari 2008 @ 21:51 |
quote:Nee, integendeel.. maar volgens mij heb je hier niet eens wat op te zeggen.. anders had JIJ het allang gedaan.. ![]() we kennen elkaar wel langer dan vandaag ![]() | |
Dahoo | zondag 27 januari 2008 @ 23:06 |
Beter blijven jullie OT (jaja ik weet dat ik ook 'n gewone user ben ![]() Ik ben benieuwd naar wat het garagebezoek als uitkomst heeft over het probleem ![]() | |
vannelle | zondag 27 januari 2008 @ 23:46 |
quote:Als ik van mening zou zijn dat het de moeite waard is om er tijd in te steken zou ik het hebben gedaan ja. Maar ik ben dom dus van mij neem je helemaal niks aan, nog minder dan niks, wat voor jou normaal is om aan te nemen van minder "domme" users. En we kennen elkaar helemaal niet, we hebben alleen via dit forum gecommuniceerd. Ik heb je nooit echt afgevallen, eerder je netjes behandeld en geprobeerd de situatie te redden als je weer eens iets doms had gedaan of getyped. Maar je zoekt het maar uit, ik vraag me echt af waarom ik die moeite ooit gedaan heb....... Ga jij maar lekker een koppakking wisselen in 3 uur tijd (ander topic) of er 2 dagen over doen om de koppeling van een Calibra in 2 dagen (ander topic en de bak hoeft er niet onderuit maar het moest gewoon). Neem vooral niks aan van mensen die meer ervaring en levenswijsheid hebben en je komt er wel/niet. Streep maar door wat niet van toepassing is. | |
vannelle | zondag 27 januari 2008 @ 23:50 |
quote:Ik zou wel willen quote:Ik gok er op dat het 1e probleem aanzuiging van valse lucht is. 2e probleem is ws. te verhelpen door de slotvangers wat naar binnen te stellen waardoor de deur wat steviger klemt. | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 00:14 |
quote:koppaking is een piece of cake.. zo gedaan ![]() bak hebben we er onderuit gehaald in 2 daagjes (2x 8 uur) omdat de vliegwiel ook verbrand was, maarwaarom vermeld je dat dan niet? ![]() ik weet dat ik domme dingen heb gedaan en heb meegedeeld met Fok ![]() ![]() ![]() en ik herriner me echt geen een reply van jou dat jij "voor me opkwam" of ja, me netjes behandelde nadat er weer "rellen" uitbrak omdat ik bijv. minderjarig auto rijd, nu al zo veel met auto's bezig ben etc.. etc.. Jij deed vrolijk mee.. met de anderen.. Ik ben hier een user die al bijna 2,5 jaar lid is.. Een user die al bijna 3500 posts heeft. Ik ben in de tussen tijd ook veranderd he? Maar dat weet jij goed Vanelle.. want jij bent hier ook geen user van gisteren ![]() Als je vind dat ik hier maar voor-oordelen heb over jou, of dat ik maar lieg en dat je toch de rust wou handhaven, dan bied ik mijn excuses aan.. Maar ik heb daar mijn twijfels over. Sorry ![]() En ik snap eigenlijk niet eens waarom jij acties van mij in jouwn posts vermeld.. over dat koppaking/versnellings bak..?? ![]() | |
Koploperkopper | maandag 28 januari 2008 @ 00:26 |
Is Turquaz nogsteeds niet om een boom gevouwen? | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 00:39 |
quote: ![]() Om precies te zijn: 4 dagen geleden.. Hoe? 4 glade bandjes en 60km per uur door een bocht gaan is geen goede combinatie Entoen? Gleed ik (Godzijdank) net precies tussen de 2 bomen in en net 1 meter voor een sloot ![]() En ja, ik meen het. Het is niet grappig om om een boom gevouwen te worden, want op dat moment is het echt... ![]() | |
vannelle | maandag 28 januari 2008 @ 00:49 |
quote:Zoiets bedoel ik dus. In- en uitlaat moet er af, distributie moet er af, pakkingresten verwijderen. En dan de rest nog. In 3 uur tijd? Echt niet, no way. quote:Een koppakking vervangen in 3 uur tijd en 2 dagen nodig hebben om een bak er onderuit te halen? Kom op zeg..... Waarom het vliegwiel niet vermeld? Postte je pas later en las ik pas na mijn vorige reaktie. quote:Ja, en dat vind (vond, onderhand verleden tijd) zo leuk aan je. Je begon er gewoon aan en leerde er van. Zo was ik ook maar ik heb altijd advies aangenomen van mensen die wisten hoe het zat en zonder dat ik ervaring had durfde ik niet eens een grote bek op te zetten. Jij bent gewoon vreselijk eigenwijs, niks mis mee maar neem ook eens wat aan van een ander. quote:Jammer dat mijn bemiddelende pogingen jou niet zijn opgevallen. Ik heb je idd wel eens aangevallen maar dat was meer omdat je zonder rbw rondrijdt dan om je sleutelprojecten. Rijden zonder rbw is ongeveer het stomste wat je kan doen en daar sta ik niet achter. Je projecten daarentegen vind ik altijd leuk om te lezen. Tuurlijk maak je fouten, maar je grootste fout is dat je eigenwijs bent en alles beter denkt te weten. Neem eens wat aan van een ander. Echt, ik vind het echt tof hoe je bezig bent, ik herken mezelf bijna. quote:Ik heb nooit gezegd dat je liegt. Ik heb ook nooit gezegd dat ik de rust wou handhaven, ik wou alleen dat je je een beetje gesteund voelde in je projectjes. Zelf sleutelen sta ik vierkant achter en als iedereen over je heen valt kun je wel wat steun gebruiken. Dat jij dat hebt gemist kan ik niks aan doen. quote:Om jou eens te laten zien hoe je eigenlijk overkomt. Het punt is nl. dat je denkt dat je alles weet, zo komt het over. Ik wou je laten zien dat je jezelf belachelijk maakt door te zeggen dat je een koppakking in 3 uur doet terwijl je meer dan 2 dagen nodig hebt voor koppelingsplaten. Doe jezelf, mij en de rest van het forum een plezier en stel jezelf wat minder alwetend op. Serieus, ik had echt het beste met je voor maar ook dat breek je af. Wie is er nou dom? ![]() | |
vannelle | maandag 28 januari 2008 @ 00:50 |
quote:Ik bedoel maar... | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 01:52 |
quote:Ik heb dit alleen op het VW Forum verteld.. en ik werd daar ineens voor crimineel uitgemaakt..: Ik exact 7 dagen geleden opgepakt wegens rijden zonder rijbewijs.. Sindsdien heb ik mezelf beloofd om niet meer te rijden.. en ja, die dommefout om nog 2 dagen later nog te racen is mijn domiteit.. zal het ook niet en nooit meer doen voordat ik mn rijbwijs heb ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 02:01 |
quote:Ik weet wel wat het een en ander af moet, o.a. de vacuum slangetjes en diverse sensoren ja.. en zeker weten dat als je met *2* personen aan werkt dat je +/- 3 uurtjes een koppaking vervangen hebt? quote:okee, nu ga ik heel eerlijk met je zijn, we hebben als eerst de koppelingsplaten veranderd zonder de bak onderuit te halen. toen hebben we alles weer vast gemaakt en gestart, maar we konden niet ontkoppelen noch koppelen... wat bleek? vliegwiel helemaal verbrand.. overal blauwe vlekken ed op.. dus nu hebben we in 2x 8 uur de tijd 1 bak dr af, vliegwiel dr af, vliegwiel dr op, koppeling + drukgroep en lagers dr op en bak weer er op assen dr op, subframe dr op. (Calibra 2.0 16v uit '93) quote: ![]() quote:rijden zonder rijbwijs deed ik vanaf mn 13e, tot vorig week.. sindsdien rij ik absoluut niet meer, want tja.. ooit is je geluk weggevlogen ![]() quote:No Comment ![]() quote:Ik HEB een koppaking vervangen SAMEN MET een vriend.. Binnen 3 UURTJES.. Maar dat was op een werkplaats met alle gereedschap bij de hand, en duidelijke instructies en teamwork ![]() Om het nog ff simpeler te maken, het ging om een Astra 1.8 OHC uit 94 ![]() aan de koppaking van de TDI heb ik wel een beetje langer aan gezeten ![]() En dan nogmaals: we hebben in princiepe 2x de koppelings platen verwisseld. 1x verwisseld, bleek dat ie het niet deed... 2e x bak dr uit, bleek dat de vliegwiel verbrand was, dus die vervangen.. ![]() ![]() | |
Googolplexian | maandag 28 januari 2008 @ 05:07 |
quote:Dit ... ondanks alle waarschuwingen vooraf vanuit goedbedoelende mensen in Fok. Snap je je standpunt nu wat beter? Je bent het type dat graag hard op z'n bek gaat voor 'ie iets leert maar tot dat moment ieder ander tegenspreekt. Als je claimed dat je zo veranderd dan is dat INEENS sinds edit : en thanks for the italic kudos ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 10:48 |
quote:Om een boom gevouwen worden dat wens ik ook absoluut niemand toe.. Ik heb het zelf bijna mee gemaakt.. maar ik had zo'n fckng geluk dat ik er tussen kwam met 60,, als ik em had aangetikt.. dan was ik er echt niet meer.. En zeg nou zelf.. wie wilt mij missen ![]() |