quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:26 schreef vero-legata het volgende:
ik ben een semi scientoloog. Ik vind hun info wel cool maar ben niet zo weg van de organisatie. Als je wat verder leest in mijn weblog weet je ook waarom. Dus ik lees wel veel van hun materialen maar ben verder niet op cursussen bij ze oid. Ik zoek een beetje mijn eigen weg in hun materialen. Overigens beperk ik me niet tot scientology, vind ook andere dingen erg leuk als de vrij metselaars, etc. Maar ik heb wel een goed gevoel voor humor en deze filmpjes zijn wel met stijl gemaakt, vandaar dat ik die oprecht zeer entertainent vind. Ik vind het alleen een beetje flauw alleen maar negatieve dingen over ze zeggen terwijl ze inhoudelijk een stuk interessanter zijn dan bijvoorbeeld het christendom of de islam in mijn opinie.
Again, weer een suf argument! Wat denk je dat de katholieke kerk, het christendom en de Islam tegen andersdenkenden doen? De katholieke kerk excommuniceert je in het minste geval en vroeger zetten ze je op de brandstapel als je er andere ideeen op nahield of kritisch was tegen de kerk. Maar ook tegenwoordig hebben ze nog legio andere intimidatietechnieken tegen je hoor! Of wat dacht je dat de christenen doen tegen andere opvattingen als abortus. In Amerika kun je er voor neergeschoten worden als arts, of zetten ze zo'n kliniek in de fik. En de Islam!! Nou in het midden-oosten wordt je gestenigd, in brand gestoken, of geslagen, wordt je gedwongen als vrouw een hoofddoek of burka te dragen. Als je als schrijver critisch bent tegen de Islam wordt er kan een fatwa tegen je uitgesproken, of een mes in je buik geramd, enz, enz.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad net zo achterlijk, maar dit is dan ook 'een' en niet 'het' agument tegen Scientology. De intimidatie van critici is er nog zo een. Kijk die BBC documentaire eens. Het is eigenlijk gewoon lachwekkend hoe dat Scientology mannetje krampachtig probeert de kennis die hij bij 'intimidatietechnieken voor dummies' heeft opgedaan toe te passen.
Jajaja, alle religie's zijn even erg. Van mij mag je ze allemaal opdoeken. Maar op dit moment is de Scientology sekte aan de beurt. Morgen gaan we het christendom weer aanpakken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:35 schreef Demophon het volgende:
[..]
Again, weer een suf argument! Wat denk je dat de katholieke kerk, het christendom en de Islam tegen andersdenkenden doen?
Ik kan me niet herinneren dat dit met mij ooit gebeurd is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:35 schreef Demophon het volgende:
[..]
Again, weer een suf argument! Wat denk je dat de katholieke kerk, het christendom en de Islam tegen andersdenkenden doen? De katholieke kerk excommuniceert je in het minste geval en vroeger zetten ze je op de brandstapel als je er andere ideeen op nahield of kritisch was tegen de kerk.
Dat zijn de uitwassen van die religies, terwijl dergelijke technieken geinstitutionaliseerde standaardmethodes zijn van Scientology. Christendom en Islam kennen een overgrote meerderheid volgelingen en stromingen bij wie dit soort dingen niet voorkomen in tegenstelling tot Scientology. Jij haalde bijvoorbeeld het idee aan van grof betalen om je ziel af te kopen in het Christendom, terwijl dit eigenlijk relatief weinig voorkomt. Grof betalen voor 'lesmateriaal' in Scientology is daarentegen gewoon standaard.quote:Maar ook tegenwoordig hebben ze nog legio andere intimidatietechnieken tegen je hoor! Of wat dacht je dat de christenen doen tegen andere opvattingen als abortus. In Amerika kun je er voor neergeschoten worden als arts, of zetten ze zo'n kliniek in de fik. En de Islam!! Nou in het midden-oosten wordt je gestenigd, in brand gestoken, of geslagen, wordt je gedwongen als vrouw een hoofddoek of burka te dragen. Als je als schrijver critisch bent tegen de Islam wordt er kan een fatwa tegen je uitgesproken, of een mes in je buik geramd, enz, enz.
Deels wel, maar praktijken die in andere religies tot de uitwassen behoren, zijn binnen Scientology de normale gang van zaken.quote:Wat dit betreft zijn religies altijd vrij totalitair en dogmatisch in hun ideeen en zijn ze vrij overgevoelig tegen andersdenkenden of critici. In dit geval is de Scientology typisch een religie.
quote:Op zondag 27 januari 2008 12:59 schreef Xebrozius het volgende:
The regime die 711chan gehackt had is nu zwaar de bok:
http://www.regimeorder.com/
Naam, adres, tel nrs en zelf social security numbers. Alles staat nu online..
neinquote:Op zondag 27 januari 2008 16:18 schreef Sebasser het volgende:
Bij meer mensen de IRC server van partyvan en 711chan down?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |