abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:08:34 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56549262
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:08 schreef Fuente het volgende:
LB, ik moest stiekem wel lachen hoor

ET, wat wordt ze groot ineens he! Het gaat echt zo vreselijk snel

debuurvrouw, heeft Bram al buisjes? Sterkte hoor met z'n oren, dat is niet niks Hopelijk kan de KNO jullie verderhelpen!
Heb net even de verwijsbrief gelezen, en de huisarts stuurt daar wel op aan. Heeft al 7 kuren gehad zag ik voor middenoor ontsteking En dat is dan buiten de keren dat ik het zelf aankijk met paracetamol en neusspray....
Ik schrok er wel van eigenlijk....
Maar beide oudere broers zijn kind aan huis bij de KNO. Hij grapte laatst al: wanneer moet die? wijzend naar Bram... Maar ik hoor het wel donderdag.....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56549412
Herkenbaar hoor buuv! Hier ook, de ene middenoorontsteking na de andere, toen kreeg ze buisjes en ging het hier (helaas) nog ff door. Nu haar neusamandel eruit is is het echt over, ze heeft sindsdien 1 oorontsteking gehad die met druppels overging. Echt super!

Oh, ff een foto van Sara's roltrapgezicht:

Ze vind het zelf helemaal stoer en noemt zichzelf een bofbips!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56549496
Nou, een bofbips is ze zeker! Jeetje zeg, wat een tuimel van zo'n trap, brrr eng. Lekker koppie heeft ze

LB, ik moest lachen hoor, sorry

Evenstar, het gaat dus redelijk goed?
Variety is the spice of life
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:32:09 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56549652
Pffff wat een akelig idee dat dit een "roltrapprint" is... Ze lijkt er verder erg vrolijk onder zie ik wel..

Hoe is het met Papa eigenlijk? is die al een beetje bijgekomen van de schrik?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:50:03 #105
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56550050
Och Fuente....! Maar ze straalt gelukkig, jullie bofbips.

I Mimi. Jolie, fijn dat ze weer levend is.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56550206
Papa is de schrik ook redelijk te boven, al vindt hij het idee dat het zo anders had kunnen aflopen echt afschuwelijk. Ik was er niet bij, heb haar niet zien vallen, maar hij wel, en hij dacht echt dat dit het einde was.
Sara heeft er echt totaal geen last meer van, heeft vandaag vol trots op het kdv verteld van haar duik, en is trots op haar 'indianuhstreepies'. Nou ja, tenminste iemand van ons die het leuk vindt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 februari 2008 @ 22:33:43 #107
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56550834
Ik ken dat wel. Ik heb jongste een keer van de trap zien mieteren, en dat beeld bleef me best lang bij. Aan de andere kant was Hub helemaal de kluts kwijt toen Freek hard fietsend over de kop ging in een tunnel.
Dat vond ik ook wel erg, maar ik had het niet gezien, denk dat dat toch scheelt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:08:02 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56556538
Even iets heel anders...
De peuterjuf doet nog vaag beleefd maar is mij nu echt goed zat geloof ik
Vorige week hadden de peuters een voorstelling om 9.15. de voorstelling duurde 20 minuten. En wat delen ze uit, 's ochtends vroeg? Zakjes chips...
Nou delen ze sowieso bij elk feest echt enorme hoeveelheden snoep uit, dit was toch wel het toppunt. En ik heb er dus ook wat van gezegd. Het kind had koud zijn boterham naar binnen. Maar volgens de juf was het feestelijk en mocht dit wel. Ik denk dan: wat is er mis met een doosje rozijntjes als je persé iets wil geven.
Een vriendin zei al: je had moeten zeggen dat je het jammer vond dat ze er geen cola bij schonken

Ik hoorde wel meer moeders mopperen, maar die houden hun mond vervolgens. Chips om kwart over negen 's ochtends is toch gewoon heeeeel raar?!
  woensdag 6 februari 2008 @ 11:31:05 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56558056
das wel heel raar ja buuf.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56560066
Kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent Buurvrouw :s
Al mag ik niets zeggen, ik eb vandaag nog voor mijn ontbijt ijs zitten eten (met rooie saus en tumtummetjes, noem het maar zwangerschapstrek)
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:49:15 #111
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56560765
fon

nou hier dus ontstoken keel amandeltjes en oortjes wat geirriteerd.
Vrijdag nog geen vooruitgang dan opname
In overleg met de kinderarts ook de glutenbelasting even stop.
kan ook nooit eens iets gewoon normaal gaan hier
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56561112
Najaaaa Buuv, ik vind het écht belachelijk! Chippies! Haha, juf zou ook een hekel aan mij krijgen vrees ik

(en dan te bedenken dat er soms ontbijten worden georganiseerd zodat sommige kindertjes eens een echt onbijt binnen krijgen ipv niks of chips.)
Variety is the spice of life
pi_56561325
Ik denk dat Lucas liever een boterham met pindakaas heeft dan chippies, uitsteken met een leuk vormpje en een vlaggetje erin, da's veel feestelijker dan 'n zak chips :p
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:44:27 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56561848
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:06 schreef nebelung het volgende:
Najaaaa Buuv, ik vind het écht belachelijk! Chippies! Haha, juf zou ook een hekel aan mij krijgen vrees ik

(en dan te bedenken dat er soms ontbijten worden georganiseerd zodat sommige kindertjes eens een echt onbijt binnen krijgen ipv niks of chips.)
Dit was mijn verweer dus ook... Het bureau, de schoolarts, werkelijk iedereen ziet er op toe dat alle kindjes gezond eten. Basisschool doet mee aan een project over overgewicht. daar moet je het voedings en bwegingspatroon invullen, aantal uren tv etc. Waarbij ze de kinderen apart vragenlijsten laten invullen van de ouders om zo te controleren of de ouders de situatie niet te rooskleurig voorstellen (dit is serieus) Zeg maar een soort van stiekem op school. Kinderen worden gewogen in groep 1, 3, 5 en 8 ik word er echt helemaal niet goed van. (niet bij de tv eten, is dit wel verantwoord, alle briefjes óók van de peuters over verantwoord en gezond trakteren) Ik snap wel dat het een potentieel probleem is, maar dit is doorslaan.

Dat zakje chips was voor mij dus ook écht de druppel....
maar goed te merken dat ik dus niet de enige millitante ouder ben...
pi_56563966
Dat vind ik ook raar hoor, een zakje chips en dan ook nog zo vroeg

Op de creche van mijn kinderen doen ze om de dag aan warme maaltijden tussen de middag. Dit om kinderen die niet zo goed eten, aan het eten te krijgen omdat ze een voorbeeld hebben aan andere kindjes. Ik vind het voor mijn kinderen niet zo nodig want die eten prima thuis. Maar wat ik persoonlijk nog het meest storend vind zijn aardappeltjes, vis, vlees en pasta in rare vormpjes. Kip in de vorm van een eendje, vis in de vorm van een beertje etc. Maar ik vind het ook weer flauw ten opzichte van mijn eigen kinderen om ze hier niet aan mee te laten doen.

Wat vinden jullie hier nou van? Zou je het wel makkelijk vinden als je kinderen warm eten op de creche?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:38:10 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56564166
Snoop, ik zou het op woensdag eigenlijk wel prettig vinden. Dan zijn we pas om 18.00 uur thuis, natuurlijk nog best op tijd om te eten maar als ze dan al goed gegeten hebben is gewoon een boterham wel zo makkelijk. Nou eet Luuke thuis ook stukken slechter dan bij anderen. Maar die vormpjes zou ik ook wel kriebelig van worden.

Buuf, raar inderdaad, zo vroeg al chips. Eenmalig zou ik het nog niet zo'n probleem vinden, maar wel weer als er zo gehamerd wordt op verantwoorde voeding.
Vorig jaar ging ik Luuke rond pasen eens ophalen, zat ze aan een kroket!! Een kroket! Ik moest gewoon heel hard lachen, ze hadden ook maar wat kroketten gebakken voor bij de paasbrunch. Nou zijn ze bij haar op het KDV al best van de extra's, regelmatig een gekookt ei of knakworstjes. Ik maak me er niet meer zo druk om, eerder huilde ik al als ze haar diksap gaven.
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:38:39 #117
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56564181
Die chips Geloof niet dat dat hier ooit bij ze op zou komen, en indien wel dat zou ik er ook wat van zeggen hoor! Wat is er mis met rozijntjes of desnoods yoghurt-rozijntjes (die van de Hema zijn nog steeds populair hier )

snoopy, bij eten in 'leuke' vormpjes ga ik me altijd meteen afvragen in hoeverre het nog normaal eten is en dus gezond is. (misschien heb ik iets te vaak Jamie Oliver gezien over die schoolmaaltijden, met die kant-en-klaar zooi). Maar op zich zou ik het warm eten niet direct afwijzen. Ik denk dat het voor een hoop peuters goed kan zijn om andere peuters te zien eten (zien eten, doet eten). Veel peuters zijn nu eenmaal lastige eters
Voor Saskia zou zoiets ook wel goed werken volgens mij, maar het lijkt me wel kind-afhankelijk. (maar goed.. je 'schaadt' er de goede eters ook niet mee naturlijk)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56564558
Bij ons komt het er wel eens op neer dat Morris 2 borden pasta heeft gegeten op de creche en dan eten we thuis ook nog eens pasta Niet dat hij het erg vindt maar voor ons hoeft het niet zo.
Affijn, er zijn idd ergere dingen op de wereld
pi_56572228
Ik zou het wel handig vinden, warm eten op de PSZ. Nu eet ze in ieder geval 3x per week een boterham, warm eten is nog steeds heel slecht dus ik zou het wel fijn vinden als ze dat op school zou eten. Chips om 9 uur 's ochtends zou ik ook niet blij mee zijn. Ik zou er ook niet iets van zeggen denk ik maar het misschien wel aankaarten op een ouderavond oid.
pi_56574004
Eten in leuke vormpjes/kleuren etc, ik zou het zelf nooit speciaal kopen, maar ik ben zowiezo nooit van het speciale babyvoer geweest. Babykoekjes, knijpfruit en vissticks in maffe vormpjes... En dan nog dat gedoe met speciaal toiletpapier tegenwordig, ik wordt er eigenlijk een beetje gek van Doe mij maar gewoon gewoon. Lucas trouwens ook
pi_56576831
dacht ik ook altijd maar ik heb toch al op zowat al die fronten m'n grenzen bijgesteld.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:18:38 #122
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56579979
Dat gezichtje van Sara, wat zielig.

Ik vind al die extra eetdingen ook nooit zo nodig maar ik kan me ook wel voorstellen dat het soms fijn is. Jolie eet ook regelmatig bij onze oppas maar dat is ook anders denk ik. Doordat ik het even heel druk heb vaak, kan Jolie de laatste tijd niet steeds naar de peuterspeelzaal. Vandaag heeft ze ook gemist en maandag weer. Wel sneu vind ik het voor haar want ze gaat erg graag. Toch pakt ze het wel goed op, gelukkig. 'Ik snap het best,' zei ze.

FoN, ik moest wel lachen om jouw hondjes hoor. Een vriendin heeft zich als kleuter drie weken continu kruipend verplaatst. Ze was toen een hond, vond ze. Het is inderdaad gewoon overgegaan en Mimi zal vanzelf (en dan hopelijk samen met Mimimpoes en Mimi z'n moeder) wel een keer weggaan. Soms gaat ze gewoon te ver Gisteravond had ze me al zo ver dat ze in zo'n stom autowinkelwagentje mocht bij Albert Heijn. Begint ze er ook nog over dat Mimi op het stoeltje achterin wil zetten en ik daar geen boodschappen op moet zetten. Ja euh.......

[ Bericht 6% gewijzigd door Luchtbel op 07-02-2008 13:46:39 ]
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:32:53 #123
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_56580319
Hier eten eigenlijk alle kindjes warm op het kinderdagverblijf. Heeeeel handig vind ik dat!
Nu Aiken naar school gaat, eet hij 's middags boterhammen, maar het is wel een gedoe om hem ' s avonds nog deftig warm te laten eten. Hij is dan zooooo moe.
Maar op school warm laten eten vind ik ook niet goed, want dan weet ik echt niet of hij wel genoeg gegeten heeft. Op het kinderdagverblijf weet je dat exact!
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:41:45 #124
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56581745
Luchtbel, vermoeiend soms zo'n ingebeeld vriendinnetje.

Ik vind het ook nog niet zo gek dat warme eten. Alleen die vormpjes... nee, dan willen ze straks alleen nog maar dat. En zijn gewone aardappels niet meer goed genoeg. (zegt zij, die laatst overstag is gegaan voor jungle-pasta. O, en dan heb ik het nog niet over de Tijgervlokken. )
Léon eet echt zo slecht zijn avondeten. Ik verlang zo naar die fase dat je erop terug kunt kijken en inderdaad kunt zeggen: Het was maar een faaaaaaase.
Ik ben er ook nog steeds niet achter wat nou de truuk is om hem wel te verleiden en hap te laten nemen. Als hij niet eet dan proberen we er geen punt van te maken, maar dat is soms best lastig.
Misschien zou hij wel warm eten als hij met zijn eigen groep eet. En ze gaan maar 1 dag per week, dus is ook nog te overzien.

Ik heb ook nog steeds die documentaire voor ogen van Jamie Oliver: School Dinners. Was echt interessant.

Léon had gister voor het eerst een echte 'speelafspraak'. Een vriendje van hem van het kdv die nu net op school zit. Man, wat waren die 2 blij elkaar te zien. Om elkaar heen rennen, op elkaar springen, giechelen, gillen, niet meer bijkomen van het lachen. Toen ze eenmaal even rustig zaten te kleuren zei Léon: "Tygo, jij bent mijn vriend hè?"
Tygo: "Ja en jij de mijne toch?"
En zo was de vriendschap beklonken.
Heerlijk hè, hoe simpel het leven op die leeftijd is.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 7 februari 2008 @ 13:42:40 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56581766
Oh luchtbel, ze is wel heel consequent dus...
Vriendje Spinneweb mocht wel thuisblijven van Bram, kon die mooi op het huis passen als superheld zijnde Scheelde een hoop gedoe.

We mogen ons 28 februari komen melden bij de dagopname. Bram krijgt buisjes. Ik ben opgelucht maar zie tegelijkertijd erg op tegen de narcose enzo. Daar ben ik dan ook weer heel raar in, want je zou kunnen denken laat husb dat dan doen. Maar dan zit ik ook niet lekker.
Het is nog drie weken. Hopelijk gaat het soepel. Z'n grote broer onderging het allemaal op deze leeftijd maar zijn onderbewuste verzette zich hevig. Dat was absoluut niet cool om te zien, zo'n vechtend peutertje, eigenlijk al in slaap, vastgehouden door drie volwassenen.
Ik hoop er het beste maar van.....
pi_56582188
Spannend hoor buurvrouw. Kindjes en ziekenhuizen vind ik ook geen goede combinatie. Hopelijk valt het straks allemaal mee.

Dutch, misschien heb je wel gelijk, als je kind niet zo goed eet klinkt het natuurlijk wel als een goed idee om samen te eten op de creche. Maar ja, onze kinderen eten thuis al goed en wij hebben ook de gelegenheid om elke dag zelf te koken. Maar aardappels die niet op aardappels lijken maar op stripfiguurtjes dat vind ik maar niks.
pi_56582432
haha luchtbel. ik zou gezegd hebben dat mimi maar even op moest schuiven. wat heb jij gedaan? je hebt 'r toch niet geplet onder de sinaasappels he!

debuurvrouw, ik kan me je dubbele gevoelens goed voorstellen. maar je bent er achteraf vast vooral blij mee. (en bram ook). sterkte!

dutchie, wat leuk zo'n vriendschap. en dat eten, ik weet 't ook niet helaas. ik merk dat ik geneigd ben om toch altijd iets erbij te zetten dat ze wel lusten, al is 't maar een bakje worteltjes. op zich misschien niet zo slim, omdat ze zo makkelijker kunnen vermijden eten te proeven waar ze geen zin in hebben. maar het scheelt voor mij gestress en bij ons thuis vroeger ging 't precies zo. inmiddels lust ik alles dus heb ik nog hoop dat dat bij piet & anna ooit ook gebeurt.
  donderdag 7 februari 2008 @ 15:39:08 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56584018
Ja dan ben je wel een ontaarde moeder hoor als je Mimi plet onder de sinaasappels.

Bix, dat doe ik ook hoor. Als ik echt wil dat hij iets eet 's avonds, dan verschijnt er een schaaltje met doperwten of selderij. (lang leve het Wonderteam! ) Soms zelfs even vooruit, als extraatje zgn. En dan lepelt hij wel zo'n bakje of stengel weg.
Ik zou alleen willen dat we het achter de rug hebben. En dat hij niet telkens met lange tanden aan tafel zit.
op voorhand al zeggende: Ja, dat lust ik niet hoor. Blgggh!. Zonder maar een hapje geproefd te hebben.

Buuf, ik kan je niet echt geruststellen. Het is het moedergevoel waar niets rationeels aan is als je kind daar zo ligt te worstelen tegen de narcose. Iedereen weet dat het nodig is, maar toch voelt het niet goed zeg maar. Ik hoor dat in ieder geval van andere moeders die zoiets hebben meegemaakt met hun kind. Succes!

Hé foto van Sara doet het nu wel. Oei, dat ziet er naar uit. Ongelooflijk zo flexibel als die kinderen zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56584962
anna laat zich wel wat makkelijker overhalen om iets te proeven dan piet overigens. als ik ergens overduidelijk met veel smaak van eet dan wil zij 't ook wel es proberen. zo was ze er van overtuigd dat olijven heerlijk zijn omdat ik ze altijd met zoveel smaak eet. ook al is het dan vaak slechts zogenaamd van haar nep-pizza uit haar speelgoedkeukentje. daarbij zeg ik altijd: "oh wat lekker dat je dat stukje met olijven erop aan me gegeven heb, heerlijk, ik ben dól op olijven". dus toen we laatst een keer in een pizzeria gingen eten wilde zij dolgraag wat olijfjes van mijn pizza proeven. je zag dat gezichtje vertrekken, ze vond ze echt heel vies. maar toch dooreten he, en nog één vragen en nog één. pas aan 't eind van de avond, bij het naar bed gaan, vertelde ze: "mama, olijfjes zijn toch niet zo héél erg lekker."
  donderdag 7 februari 2008 @ 16:40:10 #130
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56585061
Luuke is de laatste tijd ook zo Dutch. "Dat lust ik niet, hoooor'. Maar we maken er gewoon geen probleem van (en tellen vaak tot 10.) Ik ben gisteren op Leon zijn school geweest. Posters ophangen, ik zal er de volgende keer een geheime boodschap voor je opzetten.
Leuk zo'n dikke vrienden!
En arme Mimi! Gelukkig nog niet Mimi en de 7 hondjes, ik moest ook hardop lachen van dat verhaal. En gruwelijk zijn die wagentjes he? Zo lomp groot. Als ik dan per ongeluk iemand ram zeg ik altijd "Goed sturen Luuke!" Da's d'r straf. Echt hoor, tegenwoordig wil ze zelfs tanken met die krengen en moet die kar stil blijven staan tot ze klaar is.
  donderdag 7 februari 2008 @ 16:41:29 #131
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56585083
Anna! Dat is knap Bix, gewoon stug dooreten, ook al smaakt het niet.
En Buurvrouw, veel succes voor de buisjes....
  donderdag 7 februari 2008 @ 17:58:22 #132
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56586463
Sara Van een roltrap van vijf(!) meter koprollen? Sodeknetter! Dan ben je echt een dikke bofpibs zeg!

Ik moest ook wel even lachen om Jolie met Mimi en Anna met haar olijven. (Anna bikkeltje! *brrrr*)

Buuf wel fijn dat je al weet wanneer Bram mag, wij kunnen elk moment gebeld worden wanneer er in het MCL plek is voor Wilyan (circumcisie)
Ik denk dat ik er volgende week 's achter aan ga bellen in wat voor termen ik mag gaan denken, dagen, weken of nog wel een (aantal) maand(en)?

Waar moeten jullie je melden, Drachten ?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 7 februari 2008 @ 18:09:51 #133
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56586677
Hanne had maandag bijna drie kwartier gehuild op de PSZ, daarna vond ze het leuk.

Vandaag mocht ze weer en sputterde ze wel even toen ik weg ging maar toen ik haar ophaalde zei juf dat ze het heel leuk had gehad en heeeel eventjes 'verdrietig' geweest was
(ik had ondertussen ook al van drie andere moeders gehoord dat Hanne tegen iedereen verkondigde dat ze "een *snik* beetje *snik* verdrietig *snik* was" )
Maar het was dus al een stuk beter gegaan dan de vorige keer.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56586909
Agossie die Hanne! Maar wel fijn dat het beterging dan de vorige keer hoor

En Buurvrouw, spannend hoor! Fijn dat er wat gedaan wordt.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:29:36 #135
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56589603
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 17:58 schreef Noli. het volgende:
Sara Van een roltrap van vijf(!) meter koprollen? Sodeknetter! Dan ben je echt een dikke bofpibs zeg!

Ik moest ook wel even lachen om Jolie met Mimi en Anna met haar olijven. (Anna bikkeltje! *brrrr*)

Buuf wel fijn dat je al weet wanneer Bram mag, wij kunnen elk moment gebeld worden wanneer er in het MCL plek is voor Wilyan (circumcisie)
Ik denk dat ik er volgende week 's achter aan ga bellen in wat voor termen ik mag gaan denken, dagen, weken of nog wel een (aantal) maand(en)?

Waar moeten jullie je melden, Drachten ?
yups! gelukkig was er een uitvaller, anders was er pas op zijn verjaardag een plekje geweest.
bedacht me toen ik daar zat dat het nog geen jaar geleden was dat ik met de andere twee daar zat. (die kregen met twee weken ertussen buisjes.
Die dokter met gevoel voor understatement: ik zie u hier wel vaker geloof ik

Maar bij het MCL maken ze niet direct een afspraak? ik krijg gewoon de datum al mee. Hartstikke handig...
pi_56590199
noli, vervelend inderdaad dat je nog geen indicatie hebt gekregen voor wanneer wilyan ongeveer aan de beurt is. en hanne, dapper doorgezet hoor!

anna begint nu ook ineens meer dingen echt te vertellen, die ze heeft meegemaakt. ze deed 't al wel, maar zeer mondjesmaat. nu echt met volgorde erin enzo. 'en toen gaat ik naar de ottocht!' 'en daar zag ik heeel veel clowntjes!' 'en er was heel veel muziek!'. (de carnavalsoptocht heeft nogal indruk gemaakt. ze heeft 't wel heel goed volgehouden: 80 van de 120 wagens hebben we gezien, toen begonnen ze 'n béétje op te raken.. - de kinderen he, niet de wagens. ).
  donderdag 7 februari 2008 @ 23:09:00 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56593124
Wat gaan jullie tot het uiterste met het geen drama maken van het avondeten
Noah moet gewoon een hapje proeven hoor Vindt ie het dan nog niet lekker dan mag ie het laten staan. Maar hij had een tijdje geleden zo'n fase dat ie bij voorbaat al zei "dat lust ik niet" en dan wist ie nog niet eens wát we aten Tja sorry maar daar trap ik niet in. Ik was bang dat als ik zó makkelijk zou zijn het hek van de dam los was en ik het hem wel erg makkelijk maakte om niet te eten. Dus gewoon altijd proeven en dat werkt hier gelukkig. Vaak vindt ie het dan toch wel lekker en eet dan alsnog wat meer. En soms vindt ie het echt niet lekker en dan is het ook gewoon klaar.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56593358
tex, en hoe krijg je 'm zover dat ie verplicht proeft? dat krijg ik hier gewoon echt niet voor elkaar. heb 't wel eens geprobeerd, op div manieren dwang geprobeerd uit te oefenen maar dat werkt gewoon niet. meneer is wat dat betreft erg koppig en ik ben er ook niet geschikt voor. we oefenen wel es wat psychologische druk uit (hij is nogal gevoelig voor argumenten dat ie er sterk van wordt) of voorwaardelijke beloningen: eerst een hapje broccoli, dan mag je wat mayo bij je gebakken aardappeltjes. ik noem maar een voorbeeld. dat werkt soms, maar vaak ook niet. 't is vast heel fout van me dat ik daardoor het menu regelmatig aanpas aan wat zij lusten, maar ik vind 't heel moeilijk om dat niet te doen. sta ik tenminste niet 'voor niks' in de keuken. (zeker omdat G-lief ook maar weinig lust ).

oh pardon, piet is natuurlijk geen peuter meer. maar voor anna geldt bijna 'tzelfde. die laat zich nog veel minder dwingen/sturen. (afgezien dan van die indirecte manier door gewoon zelf 't goede smikkelvoorbeeld te geven.)
  donderdag 7 februari 2008 @ 23:47:53 #139
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56593985
Oh in dat geval is Noah gewoon wat makkelijker daarin waarschijnlijk, dat scheelt wel ja
We hoeven eigenlijk alleen maar vermanend toe te spreken dat ie móet proeven, en soms dat een paar keer herhalen. En dan proeft ie het eigenlijk wel. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik zou doen als dat niet zou werken. Micha zou hem dan gewoon op de gang zetten denk ik. Maar ik vind dat weer zielig, en op de gang zetten hiervoor vind ik dan wel weer teveel drama ervan maken zeg maar.

Het blijft vaak toch een lastig iets dat avondeten.
Toen Noah ziek was hoefde hij ook niet te eten trouwens, maar mocht ie wel een boterham. Toen ik zelf ziek was at ik ook brood en geen avondeten, dus dat mag hij dan ook gewoon vind ik. Maar dat vergeten ze ook echt niet dan he. Toen ie beter was toch weer proberen natuurlijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56601820
Wij staan er ook op dat Lucas een hapje proeft als we weten dat ie iets wel lekker vindt, op schoot zetten helpt daar altijd wel bij. Overigens is ie eigenlijk een vrij makkelijke eter dus de houding dan-eet-je-lekker-niet is best te doen zonder dat ik bang ben dat ie niet genoeg gezonds binnen krijgt. Na drie uur krijgt hij meestal zowiezo niets meer tot het avondeten en ook met drinken minderen we dan, zodat zijjn buik tegen etenstijd niet vol zit
  zaterdag 9 februari 2008 @ 17:15:38 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56625169
Leuk hoor Bix, dat Anna al zo kan vertellen. Ze wordt ook al zo groot zag ik in het fototopic.

Jolie mag alleen naar het speeltuintje tegenover. Ze steekt netjes over *links, rechts, nog een keer links* en houdt zich aan alle afspraken. Niet met de fiets, niet de hoek om, geen eigen speelgoed laten staan. Ze is zo trots dat het nu toch echt mag. Ik kijk wel steeds uit het raam maar ja. Ik vind het best een stap maar we wonen deze zomer naar alle waarschijnlijkheid echt nog in dit huis en ik moet het mezelf ook niet te moeilijk maken. Ze kan het best en houdt er hopelijk niets aan over. 'Laat je de deur wel op een beginnetje, mama?'

Stiekem een foto gemaakt vanuit haar kamer.

pi_56629033
een beginnetje
Grote meid al hoor! EN dapper/goed van je dat je haar laat gaan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56629167
Tex, avondeten is hier ook nog steeds een drama. Amber eet bar en bar slecht. Het enige dat ze eet zijn gebakken aardappeltjes/patatjes, kidneyboontjes, soep, chiliconcarne, doperwtjes, pasta en soms rijst. Vlees daarentegen eet ze wel altijd. Eet ze niet, nou pech dan maar. Ik ga voor haar niet iets speciaals klaarmaken want dan eet ze altijd kidneybonen. Ze is wel helemaal gek op cherrytomaatjes. Meestal heb ik een bakje in huis zodat ze iig iets aan groente binnenkrijgt.
Fruit eet ze wel heel goed. Daar is ze gek op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:51:22 #144
133767 Libel
pi_56630185
@Vicky: dat is toch niet bar en bar slecht?? Ik vind dat nog best veel wat ze eet. Daar kan je toch mee combineren. En als ze dan fruit wel lust, kan je er appelmoes of warme peertjes bijgeven, bij het vlees en de patatjes.
pi_56630240
ja dat is ook wle zo maar als ik iets anders op tafel zet dan raakt ze het met geen vinger aan. Alleen het vlees wordt gegeten en verder schuift ze meteen haar bord opzij en zegt ze nee hoef nie mamma, is nie lekker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:57:01 #146
133767 Libel
pi_56630327
Ja, dan is het wel moeilijk natuurlijk. Je wilt (als ouder) wel eens iets anders eten ook.
we zullen het maar houden op: het is een faaaaaaaaaaaaase
pi_56631182
ja dat zeggen we hier ook steeds...

en ik zet gewoon elke keer weer iets voor haar neus en blijf dat herhalen. Op een gegeven moment moet ze toch gaan eten. Van de week wilde ze weer eens niet maar toen ze eenmaal een hapje chiliconcarne geproefd had met extra kidneybonen erin heeft ze toch aardig wat gegeten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 9 februari 2008 @ 21:26:45 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_56631195
Oh, wat stoer van Jolie en van jou, Luchtbel. Dat zou ik echt nog niet durven, geloof ik.

En als ik het zo lees, mag ik in mijn handjes klappen wat betreft het eten; Maria zeurt eigenlijk nooit en er zijn geen dingen die ze niet lust tot nu toe. Soms eet ze maar héél weinig (2 happen), maar dat vind ik niet erg. Ik mag blij zijn, denk ik. Lijkt me lastig als het zo'n gedoe is.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 9 februari 2008 @ 22:17:02 #149
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56632535
Oh Bix, je dochter is 3, bedenk ik me ineens! Gefeliciteerd! Je kleine mooie rooie is 3. Hoop dat het een mooie dag was!!!
pi_56632860
klopt helegaar renzell! dank je! 't was een geweldige dag, voor anna wel wat heftig. ze heeft het enorm intens beleefd in ieder geval. maar ze vond 't ook wel heel leuk, al die kado's en taartjes en aandacht. ze is verschrikkelijk verwend. gelukkig heeft ze morgen nog de hele dag om met al dat nieuws te spelen (en daarna natuurlijk ook nog heel lang hopelijk ). maandag viert ze 't op 't kinderdagverblijf.

jolie, wat superstoer van je! en van je mama ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')