abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56942166
Wohoow!Sara groeit in een rap tempo uit maat 92, echt razendsnel ineens. Dus hebben we haar net even opgemeten, ze is nu zo'n 95 cm lang! 7 cm verschil met 6 maanden geleden!en ze weegt nu 14,5 kilo.
Ze wordt echt lang ineens! Hoe lang zijn jullie kids met 2,5 jaar?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56943742
Kim is nu 85 cm. Ze is 2 jaar en 2,5 maand. En ze weegt zo'n 11,8 kg
  zondag 24 februari 2008 @ 13:06:12 #278
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56944439

Ik weet niet hoe lang Noah was met 2,5 jaar, maar 2 maanden geleden, rond de 3 jaar dus, was ie 96,5 cm en 13,7 kilo. Maat 92 is nu onderhand echt wat klein en maat 98 is precies goed.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:13:37 #279
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56944607
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 10:48 schreef moussy het volgende:

[..]

een flesje AA of extran geven, zit hetzelfde in, en vinden ze meestal wel lekker.
O ja, echt waar? Da's wel een goed idee dan. Zit er dan ook zout in?
Ik dacht altijd dat er alleen maar heel veel suiker in zat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56945362
"In ontwikkelingslanden wordt aan patiënten bij het ontbreken van oraal rehydratiemiddel ook wel cola zonder prik gegeven, aangezien de samenstelling die van oraal rehydratiemiddel redelijk benadert."
Van wikipediagepikt, daar staat ook een recept op om het goedje zelf te maken.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:10:47 #281
56471 pinquit
oh my lama!
pi_56947790
max gaat bijna gelijk op met kim alleen is ie ietsje kleiner (84 cm) en een paar grammetjes lichter.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_56948009
Amber is nu, 2 jaar en 4 maanden, 90 cm en 13,7 kg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56948562
Luke is 2 jaar 3 maanden, 85 cm en ietsje meer dan 10 kilo
pi_56948939
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:44 schreef FoN het volgende:
Luke is 2 jaar 3 maanden, 85 cm en ietsje meer dan 10 kilo
Merlijn is 2 jaar 2 maanden, 85 cm en ietsje meer dan 10 kilo Liggen niet ver uitelkaar.
  zondag 24 februari 2008 @ 22:15:52 #285
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_56956920
quote:
Op zondag 24 februari 2008 10:40 schreef Fuente het volgende:
Wohoow!Sara groeit in een rap tempo uit maat 92, echt razendsnel ineens. Dus hebben we haar net even opgemeten, ze is nu zo'n 95 cm lang! 7 cm verschil met 6 maanden geleden!en ze weegt nu 14,5 kilo.
Die getallen hadden we een maand geleden met Tobias precies zo! Toen was hij 2 jaar en 3 maanden. Hier dus ook volop in maat 98.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_56958551
quote:
Op zondag 24 februari 2008 10:40 schreef Fuente het volgende:
ons mannelijke inimini opdondertje, jaartje ouder, maar bijna dezelfde cijfers (2 cm kleiner en misschien een onsje of wat zwaarder, het schommelt tussen de 14,5 - 15 kilo)
pi_56958817
hier een tijdje geleden 'tzelfde, maar dan 1 maatje groter: ineens paste 98 gewoonweg niet meer, moet ze echt 104 aan. sommige van die broeken zijn nog wel te lang, maar in de breedte en ook qua armlengte is 't wel echt HonderdVier dat ze moet dragen. wat wordt ze groohoot!

Anna is gelukkig aan de beterende hand, ze heeft geen koorts meer maar nog wel wat diarree... twijfels of ze morgen wel naar 't kdv kan. we bekijken het morgenochtend even.

elders las ik trouwens juist weer dat die energie-drankjes en cola (light) eigenlijk toch echt niet goed zijn voor de darmen van die kleintjes. ze zouden veel te veel zoetstoffen (en soms koolzuur) bevatten die de darmen juist extra belasten. Anna wilde maar zeer mondjesmaat drinken van de 'prinsessenlimonade' zoals wij 't hoopvol genoemd hadden. water ging er vandaag gelukkig wel goed in (en iets minder snel uit dan gisteren & eergisteren). pfoeh, wat had die 't te pakken zeg. echt zielig. en ze heeft heel wat uurtjes geslapen overdag. zoveel, dat ze 's morgens steeds vroeger wakker was die grappenmaker. (vanmorgen 5.00u, olé).
pi_56968927
David past in de breedte maat 92 nog maar in de lengte niet. Ik koop dan ook broeken met elastiek in de band (moet voor de oudste ook nog steeds).
Hij is nu 97cm en 14 kilo

Ik heb even teruggelezen maar Anna had dus flink de buikgriep zag ik.

Ik heb een "spuitje" waarmee ik medicijnen toedien, zoals ORS.
Vinden ze vaak nog interessant om zelf in de mond te "spuiten"..
pi_56976432
Myrthe was 11 kilo en 93 cm toen ze 2,5 was. Ze past net als david 92 nog makkelijk in de breedte maar niet in de lengte, nu dus maar veel rokjes aan (voor david wat lastiger natuurlijk ;-) zodat ze nog in 86 past als de rokjes een beetje lang zijn. Hier ook een paar dagen fikse buikgriep gehad, het heerst blijkbaar flink!!
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:40:20 #290
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56981644
Bix, die diarree kan wel 2 weken duren zei de arts me laatst. Als ze zich verder maar goed voelt en weer goed eet en drinkt. ORS blijven geven zolang ze nog steeds die diarree heeft.
En kdv, sja, dan mag je misschien wel een paar setjes kleding extra meegeven denk ik.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56983235
Hoe doen/deden jullie dat met zindelijk worden?
Gewoon luier uit en maar kijken of ze op het potje wil en er wat uitkomt? Of op vaste tijden op het potje, iig proberen dan.
Ze heeft ineens veel belangstelling voor het potje en durf er nu met en zonder luier op te zitten. Eerst moest ze er niks van weten, was ze er bang voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Ingrid_ op 26-02-2008 12:20:30 ]
  dinsdag 26 februari 2008 @ 15:09:34 #292
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56987641
Ik heb toen gewoon de luier weg gelaten idd, en regelmatig vragen of ie moest plassen. Ik heb hem nooit echt zomaar op het potje/de wc gezet ofzow, behalve als ik zag dat ie moest plassen maar hij bleef maar ontkennen (in zn kruis friemelen, rare houdingen waaraan je zag dat ie zn plas ophield).

Twee dagen bijna alleen maar ongelukjes maar ineens ging de knop om
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56988162
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:40 schreef dutchie het volgende:
Bix, die diarree kan wel 2 weken duren zei de arts me laatst. Als ze zich verder maar goed voelt en weer goed eet en drinkt. ORS blijven geven zolang ze nog steeds die diarree heeft.
En kdv, sja, dan mag je misschien wel een paar setjes kleding extra meegeven denk ik.
de diarree is gelukkig over. althans, 't is nog wel wat dunner dan gewoonlijk maar de echte waterpoep is over. ze kon gisteren gelukkig dus ook wel gewoon naar 't kdv en 't is daar ook prima gegaan. alleen blijft 't nog even aanmodderen met haar wat verschoven ritme... vanmorgen was ze zelfs vóór vijven wakker...
pi_56991239
Ik ben bij Lucas begonnen met ook op de wc zetten als ik zelf ging, op het moment dat ie zo nieuwschierig was dat ik pers'e met mijn benen wijd moest plassen Hij liep toen wel gewoon met zijn luier om en als er dan iets op de wc gebeurde de hemel inprijzen klappen etc
Binnen een week werd de luier overdag al niet meer nat/vies en ging ie dus zonder. Gooi nog wel altijd een luier aan als we lang op weg zijn, vooral met de trein, vind die wc's zooo vies Meestal wordt ie dan alsnog niet nat.
pi_56992290
Nou, Kim heeft naast het potje gepoept.
Ze vind het potje erg interessant ineens en wil en dus graag op zitten. Ik blijf het wel gewoon proberen en zal niet pushen, lijkt me neit handig.
Ach, tijd zat.
pi_56992575
Ingrid, wat goed van haar! Er zijn heel veel kinderen die gewoon maanden lang het laten lopen waar ze gaan hoor, naast het potje is al zowat in het potje. Daar mag je best even voor juichen
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:33:24 #297
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56994401
Vind ik ook Ingrid
En misschien onnodig dit te zeggen, maar als er een ongelukje gebeurt niet boos worden, maar gewoon schoonmaken/opruimen zonder er echt aandacht aan te geven. Dus geen negatieve aandacht door boos te worden, maar ook geen positieve aandacht waardoor zij het alleen maar leuk gaat vinden en juist ongelukjes creëert.
©Dumbo
pi_56994836
Wow, is Lucas al zindelijk.

snel zeg (vind ik dan )
pi_56995446
Lucas was binnen een maand na 2de verjaardag zindelijk, ik vond 't ook nogal snel gaan (maar wel lekker ) Daarentegen praat ie nogsteeds niet, dus alles bij elkaar vormt 't weer een balans
pi_56996974
Dan juich ik nog even.
Ben niet boos geworden, ze heeft me doekjes aangegeven om het op te ruimen en is meegegaan naar de wc om het weg te spoelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')