ANP24 januari 2008
[Van onze verslaggever]
Naar vanmiddag bekend is geworden heeft bondscoach Marco van Basten doelman Jan van Grinsven toegevoegd aan zijn selectie. Jan van Grinsven zat gisteren wegens spelers te kort op de bank tijdens FC den Bosch - Volendam (1-1). Van Grinsven was daarmee de ouste speler ooit in het betaalde voetbal die op de reservebank zat. Volgens de bondscoach was ie al langer op zoek naar ervaren bankzitters, en is van Grinsven nog steeds in topvorm. 'Zo'n ervaren bankzitter kan ik niet laten lopen en als het moet kan ik hem ook nog als spits inzetten.' Aldus van Basten. 'Hij is multifunctioneel en wordt ook als mentor gebruikt bij de huiswerkbegeleiding van Hedwiges Maduro.'
Mocht van Grinsven, of Lange Jan, zoals zijn bijnaam luidt invallen is het de 139ste speler die onder deze bondscoach zijn debuut maakt. Van Basten en van Grinsven hebben inmiddels een gesprek gehad. Jan van Grinsven was erg blij met de keuze van van Basten en vertelde dat ie na 20 jaar bank te hebben gezeten dit een kans uit duizenden vindt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !