Ajax moet gewoon eens leren dat ze wedstrijden niet alleen kunnen winnen op klasse en kwaliteit. Ajax moet veel meer vechten, veel meer strijd leveren. Elk duel met 100% inzet aangaan, geen nonchalant gedrag meer, geen hoogmoedig tikje terug. Gewoon met volle kracht vooruit, vechten voor elke meter gras, gaan voor elke bal. Alle ploegen die een beetje vechten en er voor gaan maken het Ajax moeilijk, enkel en alleen omdat Ajax niet echt terugvecht, ze denken té makkelijk dat die bal wel een keer goed valt voor Huntelaar. Die gedachte moet maar eens over zijn nu. Kampioen wordt je deze dagen alleen maar door ervoor te vechten.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:29 schreef Cyberia18 het volgende:
Ajax
Ben positief gestemd over zondag gezien het getoonde spel van vandaag. Alhoewel het natuurlijk altijd afwachten is of ze dit ook eens twee wedstrijden vol kunnen houden
Gisteravond?quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:21 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Urby en Colin waren opbouwd beide een groot drama..
quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:30 schreef ub40_bboy het volgende:
Ja grappig volgens mij is Ogararu nu 3e rechtsback.
quote:Ajax niet tevreden over Ogararu
24 januari 2008
Ajax is niet tevreden over de verrichtingen van George Ogararu. Dat meldt Het Parool. Volgens de krant hebben de magere prestaties van de Roemeense rechtsback de komst van Bruno Silva ingeleid. Ogararu kwam nog maar anderhalf jaar geleden over van Steaua Boekarest. Waar de international in aanvallende zin nog wel eens een voldoende scoorde, liet hij het in defensief opzicht de afgelopen periode behoorlijk afweten.
Vóór zijn komst naar Ajax viel Ogararu met name op in het UEFA Cup-toernooi, waar zijn team SC Heerenveen uitschakelde en pas in de halve finale werd uitgeschakeld door Middlesbrough. Silva is daarentegen door Ajax langdurig bekeken in de Eredivisie. Hij heeft tweeënhalf seizoen voor FC Groningen gespeeld
Ouwe stalker.quote:
Inderdaad. Lekker kortzichtig allemaal weer hierquote:Op donderdag 24 januari 2008 08:36 schreef Loserkid het volgende:
Eerst kan kan die jongen niets goed doen, wordt hij uitgekotst en wordt hij gezien als het grote voorbeeld dat martin van geel weg moet.
2 wedstrijden goed gespeelt, hopelijk zijn eigenlijke niveau, en iedereen doet net alsof hij een wereldspeler is.
En als hij dan straks weer een mindere wedstrijd heeft Moet hij weer weg en martin van geel erbij..
Een wereldspeler zal die nooit worden, maar bij NEC uit liet hij wel zien dat je met inzet en hard werken een eind komt. Er lopen een hoop voetballers bij Ajax rond die daar een voorbeeld aan kunnen en zeker ook mogen nemen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 08:36 schreef Loserkid het volgende:
Eerst kan kan die jongen niets goed doen, wordt hij uitgekotst en wordt hij gezien als het grote voorbeeld dat martin van geel weg moet.
2 wedstrijden goed gespeelt, hopelijk zijn eigenlijke niveau, en iedereen doet net alsof hij een wereldspeler is.
En als hij dan straks weer een mindere wedstrijd heeft Moet hij weer weg en martin van geel erbij..
Dat mag wel eens natuurlijk. HIj heeft het ook vaak laten afweten, met gevolgen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een wereldspeler zal die nooit worden, maar bij NEC uit liet hij wel zien dat je met inzet en hard werken een eind komt. Er lopen een hoop voetballers bij Ajax rond die daar een voorbeeld aan kunnen en zeker ook mogen nemen.
Natuurlijk is hij geen basisspeler, maar de afgelopen twee wedstrijden dat hij er moet staan, staat hij er ook gewoon.
Nee inderdaad. We zijn een topclub die minimaal 1 keer in de 2 jaar kampioen wil worden, bij de beste 16 van Europa willlen horen en als er dan spelers als Colin, Urzaiz en Delorge worden aangetrokken moeten we niet zo zeuren.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:11 schreef Rumille het volgende:
We moeten gewoon niet zo zeuren.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee inderdaad. We zijn een topclub die minimaal 1 keer in de 2 jaar kampioen wil worden, bij de beste 16 van Europa willlen horen en als er dan spelers als Colin, Urzaiz en Delorge worden aangetrokken moeten we niet zo zeuren.
Vreemd he. Spelers van Norwich City, aso den haag en een uitgerangeerde bejaard van Bilbao.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:18 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ach de meesten werden al afgebrand voor ze een minuut gespeeld hadden.
Op dit moment moeten we realistisch zijn en beseffen dat we eerst moeten investeren in de jeugd en zokeen naar potentiele toppers. Je kan niet verwachten dat toppers naar Ajax komen. Nu nog niet, tenminste.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:13 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee inderdaad. We zijn een topclub die minimaal 1 keer in de 2 jaar kampioen wil worden, bij de beste 16 van Europa willlen horen en als er dan spelers als Colin, Urzaiz en Delorge worden aangetrokken moeten we niet zo zeuren.
We zijn gewoon groots en kleinere clubjes willen een stukje van onze grootsheid afnemen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:29 schreef HeatWave het volgende:
Het was bij vlagen zelfs goed gisteren.
Maar god wat kan ik me toch ergeren aan die achterlijke boeren KUT clubs als NEC die zich helemaal leeg spelen om met 1-1 kampioen te worden tegen Ajax om de wedstrijd erna godverdomme weer met 5-1 klop te krijgen. Waarom zijn die clubjes ZO fucking dom!??? Speel elke wedstrijd met de halve inzet als die tegen Ajax en je staat zo 5e ofzo, maar nee 2 keer per jaar werken tot je doodvalt voor 1-1 tegen Ajax vinden die josti's een slimmer beleidsplan. Werken daar de zwakzinnige neefjes van V Geel ofzo??
Echt, hoe dom zijn ze in het boerenland??
Misschien heeft het gewoon met motivatie en mentaliteit te maken. Tegen Ajax wilt iedereen winnen, tegen Groningen minder. Tegenwoordig schijt niemand meer in de broek voor Ajax, dat was vroeger wel anders. De gedachte "hier valt wat te halen" is er tegenwoordig veel meer.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:29 schreef HeatWave het volgende:
Maar god wat kan ik me toch ergeren aan die achterlijke boeren KUT clubs als NEC die zich helemaal leeg spelen om met 1-1 kampioen te worden tegen Ajax om de wedstrijd erna godverdomme weer met 5-1 klop te krijgen. Waarom zijn die clubjes ZO fucking dom!??? Speel elke wedstrijd met de halve inzet als die tegen Ajax en je staat zo 5e ofzo, maar nee 2 keer per jaar werken tot je doodvalt voor 1-1 tegen Ajax vinden die josti's een slimmer beleidsplan. Werken daar de zwakzinnige neefjes van V Geel ofzo??
het is achterlijk, gewoon achterlijk! 1-1 tegen Ajax vieren alsof je kampioen bent en 3 dagen later zonder blikken of blozen 5-1 klop krijgen bij groningen...quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:32 schreef Rumille het volgende:
[..]
We zijn gewoon groots en kleinere clubjes willen een stukje van onze grootsheid afnemen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Heitinga Gabri--- --- Davids Perez Leonardo --- Huntelaar --- Suarez |
Daar was je wel. Je hebt nog een vraag open staan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:44 schreef BonJovi het volgende:
Wat een goal van Huntelaar en Colin speelde goed
Het blijft een speler die niets te zoeken heeft bij Ajax.quote:Op donderdag 24 januari 2008 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een wereldspeler zal die nooit worden, maar bij NEC uit liet hij wel zien dat je met inzet en hard werken een eind komt. Er lopen een hoop voetballers bij Ajax rond die daar een voorbeeld aan kunnen en zeker ook mogen nemen.
Natuurlijk is hij geen basisspeler, maar de afgelopen twee wedstrijden dat hij er moet staan, staat hij er ook gewoon.
Dat zeg ik toch ook niet. En wat nou nu nog niet, die zullen nooit komen, klaar. Daarom moeten we spelers halen (Constantin) zoals we dat in het verleden ook deden. Mido, Chivu, Maxwell, Grygera, Trabelsi, Ibrahimovic. Dát kaliber.quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:28 schreef Rumille het volgende:
[..]
Op dit moment moeten we realistisch zijn en beseffen dat we eerst moeten investeren in de jeugd en zokeen naar potentiele toppers. Je kan niet verwachten dat toppers naar Ajax komen. Nu nog niet, tenminste.
Nee, daar moet je zelf werk voor verrichten. Scouten. De betere spelers zouden op dit moment ook gewoon kunnen komen, maar als je niet verder kijkt dan RTL 4, tsja.quote:Als we landskampioen worden, wat mogelijk is met spelers als Delorge, komen de betere spelers vanzelf.
'Gewoon goed deed' is ook overdreven. Hij heeft een paar mindere wedstrijden gehad, maar heeft wel laten zien dat het voor de breedte niet verkeerd is. En waar Anderlecht momenteel staat boeit geen fuck. Heeft er helemaal niks mee te maken.quote:Delorge heeft maar een paar wedstrijden gespeeld, waarin hij het gewoon goed deed. Verder heeft hij ook bij Anderlecht gespeeld, waar hij werd ontslagen vanwege een omkoopschandaal. Volgens mij staat Anderlecht nu in de 3e ronde van de UEFA Cup? Waarom mensen hem een miskoop noemen is mij een raadsel.
Ging 't maar zo snel. Dan konden we binnen 3 jaar Ronaldinho financieren.quote:Verder is het zo:
Landskampioen -> CL -> Sportieve welvaart + Inkomsten -> Betere salarissen + Beter vooruitzicht -> Betere spelers.
Op papier hebben we al 5 jaar achter elkaar het beste elftal van de wereld, en al 5 jaar is het huilen met de pet op. Ik ben het zat.quote:Verder staat er, mits fit, een sterk basiselftal dat op de verdediging na, niet zou misstaan in Europa.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:42 schreef Nashje het volgende:
Op papier hebben we al 5 jaar achter elkaar het beste elftal van de wereld,
Zoveel opgelegde kansen waar Vorm echt moest ingrijpen waren er nou ook weer niet. Kopbal Huntelaar, schot Heitinga. Het veldspel was goed, maar bij de 16-meter werd er te weinig gecreëerd.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Ja, het was gisteren wel weer redelijk om naar te kijken, en dan is het weer jammer dat ze die 100 kansen niet benutten.
Dit seizoen ga ik alleen nog maar genieten van de drie punten per wedstrijd, lekker op zijn PSV's kampioen!quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:02 schreef Blight het volgende:
Leuke wedstrijd gisteren. Genoten. Eindelijk.
Vorm is ook gewoon een goede keep, bij beide doelpunten was het ook iig niet zijn fout. Die van Huntelaar was gewoon heerlijk, en die van Sjonnie eigenlijk ookquote:Op donderdag 24 januari 2008 10:30 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zoveel opgelegde kansen waar Vorm echt moest ingrijpen waren er nou ook weer niet. Kopbal Huntelaar, schot Heitinga. Het veldspel was goed, maar bij de 16-meter werd er te weinig gecreëerd.
Uhm, misschien onderschat je Groningen nu wel en overschat je Ajax..quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is achterlijk, gewoon achterlijk! 1-1 tegen Ajax vieren alsof je kampioen bent en 3 dagen later zonder blikken of blozen 5-1 klop krijgen bij groningen...
laat me tellen, das 1 heel punt.
verlies van Ajax en speel normaal tegen groningen en je hebt er 3..... das 2 meer. Slimme mensen hoor.. nee echt...
Als we van Vitas winnen zie ik de rest ook zonnig in, eens de stijgende lijn doortrekken.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:33 schreef Wooldoor het volgende:
hopelijk kunnen we eindelijk eens wat constant gaan worden al zal het moeilijk worden met dit programma. Komende 3 wedstrijden 7 punten zou al goed zijn.
In het geval van Urby is een kinderhand natuurlijk snel gevuld.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:47 schreef HeatWave het volgende:
Urby vond ik nog steeds niet goed hoor, beter dan voorheen, maar hij heeft toch zeker weer 3-4 keer zijn mannetje laten lopen, deze keer zonder gevolgen gelukkig.
Colin ben ik deels met je eens maar hij gaf ook een paar mooie steekpasjes in de aanval.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:47 schreef HeatWave het volgende:
Urby vond ik nog steeds niet goed hoor, beter dan voorheen, maar hij heeft toch zeker weer 3-4 keer zijn mannetje laten lopen, deze keer zonder gevolgen gelukkig.
Colin viel inderdaad wel mee, hij is gewoon heel simpel gaan voetballen, ballen de tribune in etc, niet mooi, wel effectief genoeg. Tot vd Wiel weer fit is moet het maar.
Maar het gaat een hele zware week worden, eigenlijk is het weer te debiel voor woorden dat je in 1 week 3 wedstrijden moet spelen, maar helemaal als het tegen de 2 andere top 3 clubs is. KNJB, m'n reet...
Ajax heeft wel vaker van die uitschieters tussendoor.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:36 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Als we van Vitas winnen zie ik de rest ook zonnig in, eens de stijgende lijn doortrekken.
Colin is ook aanvallend beter dan verdedigend heb ik het idee....quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Colin ben ik deels met je eens maar hij gaf ook een paar mooie steekpasjes in de aanval.
En met die vele wedstrijden, dit komt door de playoffs, we "moeten'' eerder klaar zijn, zeker met het EK. Maar goed, iedereen speelt zoveel wedstrijden dus moet het niet uitmaken.
Jij snapt ook werkelijk niks van voetbal hequote:Op donderdag 24 januari 2008 09:29 schreef HeatWave het volgende:
Leo was Koster wel te laat mee vond ik, het oude "we wisselen in de 70ste minuut" syndroom is terugquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:08 schreef zjroentje het volgende:
Ik zie Rommedahl toch liever als invaller, dus Leo of Luque in de basis.
Huh? Colin is opbouwend nog steeds weinig, vind ik. Verdedigend gaat het nu wel okay, maar hij blijft een speler voor de breedte. Dit is zijn topniveau, en dat is eigenlijk net te kort. Hoewel hij gisteren dus wel degelijk speelde.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:06 schreef HeatWave het volgende:
Colin is ook aanvallend beter dan verdedigend heb ik het idee....
Weer: huh? Rommedahl was de slechtste man van het veld aan Ajax' zijde, mijns inziens.quote:Ik vond Rommedahl wel weer een opluchting tov Bakkiechoco trouwens.. Veel meer dreiging en iig een paar acties.
Integendeel. Als ik trainer was van zo'n club zou ik eens ver-stand introduceren.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:09 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jij snapt ook werkelijk niks van voetbal he
Het simpel voetballen (dus oa. ballen blind naar voren rammen, balletje breed) komt voort uit zijn onzekerheid, of de vrees om iets fout te doen. Daar is op zich niets mis mee.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:54 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Colin ben ik deels met je eens maar hij gaf ook een paar mooie steekpasjes in de aanval.
En met die vele wedstrijden, dit komt door de playoffs, we "moeten'' eerder klaar zijn, zeker met het EK. Maar goed, iedereen speelt zoveel wedstrijden dus moet het niet uitmaken.
De voorzet van Davids mocht er ook zijn.quote:
Ach, iedere club laadt zich meer op als ze tegen Ajax moeten spelen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Integendeel. Als ik trainer was van zo'n club zou ik eens ver-stand introduceren.
Wat is het doel van een club? Winnen van Ajax en laatste worden? Of zou het misschien leuker zijn om eens hoog te eindigen?
het is olie-motherfuckingly stupide om je leeg te spelen voor 1 punt tegen Ajax en daarna 0 punten te pakken bij Groningen, klaar. Dan heb je een misvormd beeld van waar het om gaat in het Voetbal.
Wij wonnen vorig jaar met 5-1 van PSV![]()
. Wat hebben we gefeest!!!!!
.
PSV is kampioen, wat hebben ze TERECHT gefeest!
Tja, Van Dijk zat op de tribune.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:18 schreef HeatWave het volgende:
Heel Utrecht werd tot mijn verbazing min of meer omver gelopen, iig als je het met een normaal Utrecht vergelijkt, op die smerige rode kaart na vond ik ze erg tam. Waar was het bloed aan de paal?
Ze willen elke wedstrijd op halve inzet spelen en 5e worden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:18 schreef HeatWave het volgende:
Heel Utrecht werd tot mijn verbazing min of meer omver gelopen, iig als je het met een normaal Utrecht vergelijkt, op die smerige rode kaart na vond ik ze erg tam. Waar was het bloed aan de paal?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:18 schreef HeatWave het volgende:
Ehh. NEC speelde tegen Groningen ook niet slecht hoor. Pas toen ze rood kregen en 1 op 1 moesten gaan spelen om de gelijkmaker te scoren kregen ze die goals om de oren. voordat die rode kaart viel hing de 2-2 in de lucht.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Integendeel. Als ik trainer was van zo'n club zou ik eens ver-stand introduceren.
Helemaal mee eens. Maar vertel dat maar aan Martin. Ook daarin ben ik realistisch: Martin kijkt niet verder dan RTL 4. Ik zou graag een andere TD willen zien die naar Zuid-Amerika gaat en daar rond kijkt. In die competities barst het van de jonge talenten die graag naar Europa willen. Maar ja, dat heeft Martin niet in de gatenquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:42 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet. En wat nou nu nog niet, die zullen nooit komen, klaar. Daarom moeten we spelers halen (Constantin) zoals we dat in het verleden ook deden. Mido, Chivu, Maxwell, Grygera, Trabelsi, Ibrahimovic. Dát kaliber.
Zie boven.quote:[..]
Nee, daar moet je zelf werk voor verrichten. Scouten. De betere spelers zouden op dit moment ook gewoon kunnen komen, maar als je niet verder kijkt dan RTL 4, tsja.
Ik probeer er mee aan te geven dat hij het niveau van Anderlecht aankon en dus ook het niveau van dit Ajax moet aankunnen. Als we echt bij de top van Europa willen horen, dan wordt hij waarschijnlijk overbodig. Maar op dit moment, het bouwmoment, is hij goed genoeg (ook al zegt dit redelijk veel over het huidige Ajax-niveau).quote:[..]
'Gewoon goed deed' is ook overdreven. Hij heeft een paar mindere wedstrijden gehad, maar heeft wel laten zien dat het voor de breedte niet verkeerd is. En waar Anderlecht momenteel staat boeit geen fuck. Heeft er helemaal niks mee te maken.
Ik zeg niet dat het zo snel gaat, ik geef er mee aan dat als er structureel wordt gewerkt, we gewoon kunnen groeien. Landskampioen worden geeft niet alleen recht op CL, het zorgt voor inkomsten, sportief aanzien etc. Je kan niet verwachten dat na 3 jaar we ongeslagen de CL winnen en Kaká, Messi, Ronaldinho, Lampard, Daniel Alves en consorten in ons team hebben.quote:[..]
Ging 't maar zo snel. Dan konden we binnen 3 jaar Ronaldinho financieren.
quote:[..]
Op papier hebben we al 5 jaar achter elkaar het beste elftal van de wereld, en al 5 jaar is het huilen met de pet op. Ik ben het zat.
quote:Wat mij opvalt is dat iedereen een type davids wil als vervanger van Davids. Sowieso denk ik dat het heel moeilijk is om zo'n speler aan te trekken, want er zijn niet zoveel bijtertjes met een goede techniek die voor Ajax haalbaar zijn. Ik kan zelf op 1 komen en dat is Van Dijk van utrecht.
Sommige supporters mogen van mij echt een kogel krijgen.quote:Ik heb ook wel eens aan van Dijk lopen denken, het is een etter om tegen te voetballen maar wel lekker om in je team te hebben. Daarbij kan hij ook nog aardig voetballen en scoort nog wel eens een doelpunt.
Theo Janssen vind ik ook nog steeds een optie.
quote:Europese Topclubs willen Engelaar
twentesport.nl
23 januari 2008
ENSCHEDE - Of Orlando Engelaar na 31 januari nog altijd voor FC Twente speelt, is lang niet zeker. Er zijn nog altijd kapers op de kust, zo meldde vandaag de manager van Engelaar, Edward Burleson. Die deelde mede dat nu ook twee Europese topclubs, waarvan hij de namen niet wilde noemen, een bod gaan uitbrengen op Engelaar en dat bovendien ook Ajax een nieuw bod aan het voorbereiden is. De Amsterdammers hebben nog altijd de intentie Engelaar in deze transferperiode naar de hoofdstad te halen.
Zoals bekend zit FC Twente zelf ook niet stil. De club wil het contract van de international openbreken en verlengen tot 2011. Bronnen rond de speler meldden dat Twente hem een jaarslaris van acht ton heeft aangeboden. Daarmee zou de club op ongekende wijze haar nek uitsteken, want een dergelijk salaris heeft bij FC Twente nog geen enkele speler ooit verdiend.
Wordt vervolgd...
Kom op zeg, wat een onzin. Het opportunisme is weer niet van de lucht, tjongejonge. Colin is júist verdedigend een redelijke voetballer (en dan met name in het centrum), maar mist gewoon voetbalintelligentie, creativiteit en lef. Daar doen die paar redelijke potten voetbal niets aan af.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:18 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Het simpel voetballen (dus oa. ballen blind naar voren rammen, balletje breed) komt voort uit zijn onzekerheid, of de vrees om iets fout te doen. Daar is op zich niets mis mee.
Maar Colin heeft gisteren laten zien dat hij wel degelijk inzicht heeft en voor de creatieve oplossing kan kiezen. Opstomen kan hij ook redelijk. Verdedigend is hij alleen niet altijd sterk, maar dat zijn er wel meer bij Ajax.
Suarez is net als Huntelaar iemand die het in de laatste minuut toch kan beslissen. Die kwaliteit hebben zowel Rommedahl als Kennedy niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leo was Koster wel te laat mee vond ik, het oude "we wisselen in de 70ste minuut" syndroom is terug.
Suarez had het gewoon niet, geef hem nog 10 min na de rust en wissel hem toch gewoon dan, het is geen doodzonde hoor...
Leonardo wel.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:35 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Suarez is net als Huntelaar iemand die het in de laatste minuut toch kan beslissen. Die kwaliteit hebben zowel Rommedahl als Kennedy niet.
Het is wat ik gisteren heb geconstateerd. Het is niet zo dat ik hem nu helemaal de hemel in prijs. Tuurlijk is het geen opkomende verdediger a la Trabelsi, maar ik heb gisteren wel dingen van hem gezien waarvan ik dacht dat het niet slecht was.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:29 schreef Blight het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat een onzin. Het opportunisme is weer niet van de lucht, tjongejonge. Colin is júist verdedigend een redelijke voetballer (en dan met name in het centrum), maar mist gewoon voetbalintelligentie, creativiteit en lef. Daar doen die paar redelijke potten voetbal niets aan af.
En dit is geen Colin-bash, maar realisme.
Maak daar maar enkele maanden vanquote:'Emanuelson enkele weken uitgeschakeld'
Ajacied Urby Emanuelson is zeer waarschijnlijk enkele weken uitgeschakeld, zo meldt de website van ELF Voetbal. De 21-jarige international zal moeten toekijken als de Amsterdammers een aantal cruciale wedstrijden spelen. Ajax treft namelijk achtereenvolgens Vitesse, koploper PSV en aartsrivaal Feyenoord.
De linkervleugelverdediger liep woensdagavond tijdens de wedstrijd tegen FC Utrecht, die door Ajax met 2-0 werd gewonnen, een kneuzing op aan zijn linkerknie na een grove overtreding van Sander Keller. De Utrechter ontving daarvoor de rode kaart. Daar tegenover stond de terugkeer van Thomas Vermaelen. De Belg verving Emanuelson na vier maanden blessureleed.
Ik zou graag zien dat er naar de scouting wordt geluisterd. Die horen rond te kijken, een td niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:27 schreef Rumille het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar vertel dat maar aan Martin. Ook daarin ben ik realistisch: Martin kijkt niet verder dan RTL 4. Ik zou graag een andere TD willen zien die naar Zuid-Amerika gaat en daar rond kijkt. In die competities barst het van de jonge talenten die graag naar Europa willen. Maar ja, dat heeft Martin niet in de gaten.
Ajax is net een niveau hoger dan Anderlecht. Daarnaast heeft ie maar 12 wedstrijden gespeeld bij Anderlecht. Daar kun je niet echt uit halen dat ie het niveau aan kon.quote:[..]
Ik probeer er mee aan te geven dat hij het niveau van Anderlecht aankon en dus ook het niveau van dit Ajax moet aankunnen. Als we echt bij de top van Europa willen horen, dan wordt hij waarschijnlijk overbodig.
Dat bouwmoment begint ook een beetje lang te duren of nietquote:Maar op dit moment, het bouwmoment, is hij goed genoeg (ook al zegt dit redelijk veel over het huidige Ajax-niveau).
No shit Sherlock, lager dan dit kan bijna niet.quote:Ik zeg niet dat het zo snel gaat, ik geef er mee aan dat als er structureel wordt gewerkt, we gewoon kunnen groeien.
Dan moeten we maar gewoon weer eens kampioen worden.quote:Landskampioen worden geeft niet alleen recht op CL, het zorgt voor inkomsten, sportief aanzien etc.
Dat valt me toch tegen danquote:Je kan niet verwachten dat na 3 jaar we ongeslagen de CL winnen en Kaká, Messi, Ronaldinho, Lampard, Daniel Alves en consorten in ons team hebben.
Ik bedoel dus te zeggen dat we op papier elk jaar een topteam hebben en mee moeten kunnen draaien om het kampioenschap, maar papier zegt niks. Het moet in het veld gebeuren, en zolang we daar blijven aankloten worden we geen kampioen.quote:[..]![]()
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:29 schreef Nashje het volgende:
Ongelooflijk dit trouwens.
[..]
[..]
Sommige supporters mogen van mij echt een kogel krijgen.
En jij mag van mij een enge ziekte krijgen, imbeciel
Ga jij je maar lekker lopen rukken op Gregoor van Dijk en Theo Janssen. Verkapte kuthavenarbeider.quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:43 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ga jij je maar lekker lopen rukken op Gregoor van Dijk en Theo Janssen. Verkapte kuthavenarbeider.
Precies wat ik zeg. We zijn er nog láng niet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:43 schreef devv05 het volgende:
De ene speler komt terug en de ander kan er weer af, gaat weer lekker.
Ik snap de positieve gevoelens hier ook niet zo, het was gister redelijk maar ik zag echt geen kampioensteam spelen. Daarbij was Utrecht ook gewoon erg zwak en hebben ze nauwelijks wat geprobeerd. Maar goed, blijkbaar zijn we tegenwoordig al tevreden als we een keer de nul houden tegen een middenmotor.
Ach het is ook nooit goed he?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:43 schreef devv05 het volgende:
De ene speler komt terug en de ander kan er weer af, gaat weer lekker.
Ik snap de positieve gevoelens hier ook niet zo, het was gister redelijk maar ik zag echt geen kampioensteam spelen. Daarbij was Utrecht ook gewoon erg zwak en hebben ze nauwelijks wat geprobeerd. Maar goed, blijkbaar zijn we tegenwoordig al tevreden als we een keer de nul houden tegen een middenmotor.
Dat vind ik dus lichtelijk overdreven. Het was meer de zwakte van Utrecht dan de klasse van Ajax. Ze speelden vrij goed, maar ook niet meer dan dat.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nou ja, Ajax speelde gister beter dan psv en feyenoord een heel seizoen gedaan hebben.
Kampioenselftal misschien niet, maar kampioen van de armoede-elftal zit er wel in.
Dat laatste ben ik wel met je eens, maar ik wil alleen maar zeggen dat we nu niet op basis van deze wedstrijd moeten denken dat we opeens het lek boven hebben. Ik zie ons zo weer de boot in gaan tegen Vitesse hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:47 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ach het is ook nooit goed he?
Ik weet niet of je PSV hebt zien spelen, dat was zéker niet beter. Hoe je speelt maakt weinig uit, als je maar wint.
Waarom is het nu weer de zwakte van Utrecht? Utrecht won gewoon 4 van z'n laatste 5 wedstrijden, die waren dus zeker niet slecht in vorm.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:50 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat vind ik dus lichtelijk overdreven. Het was meer de zwakte van Utrecht dan de klasse van Ajax. Ze speelden vrij goed, maar ook niet meer dan dat.
Ze komen met het bericht dat Ogararu niet voldoet. Maw, die mag vertrekken.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:46 schreef Urquhart het volgende:
Misschien dat de blessure van Urby bij Van Geel de noodzaak nog eens onderstreeept een extra verdediger te halen.
Aha, een speler die slecht WORDT aangespeeld is een drama!? Ok weer wat geleerdquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:10 schreef w00h00 het volgende:
Zo ben weer boven water, was me wel een dagje gisteren.
Van de wedstrijd heb ik niet meer zoveel meegekregen, ik zag nog wel dat Urby niet weet wat hij met de ruimte voor zich moet doen en Colin had enkele goede acties, maar te vaak te afwachtend.
Rommedahl was een drama, hij krijgt de bal te vaak in de voeten aangespeeld terwijl hij de bal in de ruimte moet krijgen.
Tsja, hij ging voor de bal.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:23 schreef Urquhart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze probeerden wel wat
Het probleem ligt er dat hij in de voeten wordt aangespeeld, terwijl er een steekpass moet komen, die er een enkele keer kwam in de eerste helft, dan zie je meteen dat er een gevaarlijke voorzet uit komt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aha, een speler die slecht WORDT aangespeeld is een drama!? Ok weer wat geleerd.
Eensch.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:27 schreef HeatWave het volgende:
Rommedahl was 10 keer effectiever en dreigender dan Bakkiechoco het hele seizoen is geweest..
quote:Het had niet veel gescheeld of PSV had er nog een Braziliaan bij gehad. Mattheus Leite Nascimento, aanvaller van het Portugese Braga, leek naar Eindhoven te verkassen, maar de deal ketste uiteindelijk af op de transfersom. PSV was niet bereid meer dan 1,5 miljoen euro te betalen voor de 24-jarige speler. Braga verlangde minimaal twee miljoen. (O Globo)
Hij moet alleen wat zelfzuchtiger worden en af en toe gewoon eens uithalen op doel. Ook als hij er net ff iets minder goed voorstaat. Zoals ergens een bal (diep) in de tweede helft, het was zeker al 1-0. Toen kwam er een voorzet en die nam Rommedahl aan. Schiet zo'n bal gewoon op doel, desnoods het stadion uit. Maar probeer het gewoon.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:31 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Eensch.
Ik vind Rommedahl altijd wel dreiging brengen, iets wat ik bij Baki niet zie.
Daar ben ik met eens, maar om kampioen te worden en ver te komen in de CL hebben we meer betere spelers nodig als Rommedahl.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:27 schreef HeatWave het volgende:
Rommedahl was 10 keer effectiever en dreigender dan Bakkiechoco het hele seizoen is geweest..
Voor een Nederlandse club is het zowieso bijna onhaalbaar om ver te komen in de CL. Ik denk dat we die droom gewoon eens moeten vergeten.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:41 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Daar ben ik met eens, maar om kampioen te worden en ver te komen in de CL hebben we meer betere spelers nodig als Rommedahl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |