abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56257958
Vanwege een ontsteking na het trekken van mijn verstandskies zit ik even een weekje aan driemaal-daags 600 mg Brufen Bruis...
Op de sticker op het doosje staat "pas op met alcohol i.v.m. maagklachten".
Helaas zit in het doosje geen bijsluiter die er dieper op ingaat..

Mijn vraag is: is alcohol icm Brufen echt helemaal uit den boze als je niet doodziek wilt worden?
Of kan het niet zo heel veel kwaad als ik van het weekend 1 of 2 biertjes drink?
Ik neem de waarschuwing serieus genoeg om me niet helemaal klem te gaan zuipen, maar weet ook dat waarschuwingen op doosjes/bijsluiters je vaak op alle (on)mogelijke problemen voorbereiden, en een biertje 's avonds is toch wel lekker..
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:50:46 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56258136
Je kunt toch wel één weekend die 1 of 2 biertjes laten staan? Als dat lastig wordt lijkt het me sowieso verstandig om het eens te proberen.
pi_56258179
Als je jezelf in kan houden door 1 biertje te drinken drink dan gelijk helemaal niets
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:52:31 #4
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_56258205
Zegt een "Toekomstig alcoholist in opleiding."
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:53:20 #5
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56258242
Stelt bij mij iig niks voor en zo stoer en sterk ben ik niet.

Heb nog nooit problemen gehad met zulk soort medicijnen en alcohol. Nam ze ook vaak genoeg tegelijk in (niet om het moeten, maar omdat het beter uitkwam). Vooral als je die spookverhalen hoort. Maar dat komt denk ik door de waarschuwen. Vergelijkbaar met cola en zulk soort medicijnen.

Heb je echter een slechte maag of beginnende maagzweer, dan zijn beide dingen uit den boze. Maar zo slim was je vast wel.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_56258389
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:46 schreef Maartel het volgende:
Vanwege een ontsteking na het trekken van mijn verstandskies zit ik even een weekje aan driemaal-daags 600 mg Brufen Bruis...
Op de sticker op het doosje staat "pas op met alcohol i.v.m. maagklachten".
Helaas zit in het doosje geen bijsluiter die er dieper op ingaat..

Mijn vraag is: is alcohol icm Brufen echt helemaal uit den boze als je niet doodziek wilt worden?
Of kan het niet zo heel veel kwaad als ik van het weekend 1 of 2 biertjes drink?
Ik neem de waarschuwing serieus genoeg om me niet helemaal klem te gaan zuipen, maar weet ook dat waarschuwingen op doosjes/bijsluiters je vaak op alle (on)mogelijke problemen voorbereiden, en een biertje 's avonds is toch wel lekker..
Ibuprofen en alcohol kan prima samen;

Interacties
Bij gelijktijdig gebruik van orale anticoagulantia kan de protrombinetijd zijn verlengd. Bij gelijktijdig gebruik met andere prostaglandinesynthetaseremmers, SSRI's en corticosteroïden vergroot het risico van gastro-intestinale complicaties (m.n. ouderen zijn hiervoor gevoelig). Chronisch gebruik van ibuprofen remt de trombocytenaggregatieremmende werking van acetylsalicylzuur. De plasmaspiegel van digoxine, fenytoïne, lithium en methotrexaat (verhoogde toxiciteit) kan worden verhoogd. Ibuprofen kan het effect van bloeddrukverlagende middelen verminderen en de nefrotoxiciteit van ciclosporine versterken. Bij gelijktijdig gebruik van ontkroesende haarmiddelen kan het haar afbreken.

Contra-indicaties
Ulcus pepticum en maag-darmbloedingen, zowel actief als in de anamnese. Gastro-intestinale bloeding of perforatie als gevolg van gebruik van prostaglandinesynthetaseremmers. Colitis ulcerosa. Cerebrovasculaire bloedingen. Hemorragische diathese. Optreden van astma-aanval, urticaria, angio-oedeem, neuspoliepen of rinitis na gebruik van acetylsalicylzuur of andere prostaglandinesynthetaseremmers. Ernstige nier- en/of leverfunctiestoornissen. Ernstig hartfalen. Zetpillen zijn gecontra-indiceerd bij proctitis of recente rectale bloeding in de anamnese.

Niets over alcohol
I feel kinda Locrian today
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:57:57 #7
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_56258412
Ach zolang je ze niet wegspoelt met een fles whiskey zal het wel meevallen
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:00:22 #8
215 misterDre
Paint it black!
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:02:02 #9
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56258517
1 biertje?
Volgens mij is dat hetzelfde als blowen om de smaak..
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_56258689
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:00 schreef misterDre het volgende:
Kijk eens, de bijsluiter

http://www.artsenapotheker.nl/geneesmiddel/brufen
daar komt het woord alcohol dus geeneens in voor
pi_56264701
ik zou het niet doen, brufen bruis is sterk spul, en dat kan zeker problemen geven.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56264772
Ik heb ooit tijdens Koninginnendag (in een dronken bui) 2 van die zakjes Brufen 600 in m'n bier gegooit en dat opgedronken omdat ik hoofdpijn had ( ). De dag er na heeft m'n hart een tijdje overuren gedraait maar voor de rest nergens last van.

Niet aan te raden voor mensen met hartklachten (!)

[ Bericht 15% gewijzigd door Frasier op 23-01-2008 23:42:44 ]
X
X
X
pi_56270993
Ik zou het niet doen. Alcohol werkt bloedverdunnend, al zullen één of twee bierjes normaliter niet zoveel effect hebben. In combinatie met Brufen zou het effect versterkt kunnen worden en loop je het risico dat je een bloeding krijgt op de geopeerde plek.

De kans is niet supergroot, maar waarom het risico nemen?

Misschien dat je lijf ook wel blij zou zijn met een weekendje zonder café trouwens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_56271158
Het zal vast beter zijn als je er geen alcohol bij drinkt, maar ik weet van mezelf dat ik nergens last van kreeg en er niks aan over heb gehouden toen ik af en toe wat dronk als ik dat spul moest nemen.

Maar iedereen is anders he, dus als je straks kermend in een greppel ligt is het niet mijn schuld.
pi_56280542
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:16 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou het niet doen. Alcohol werkt bloedverdunnend, al zullen één of twee bierjes normaliter niet zoveel effect hebben. In combinatie met Brufen zou het effect versterkt kunnen worden en loop je het risico dat je een bloeding krijgt op de geopeerde plek.

De kans is niet supergroot, maar waarom het risico nemen?

Misschien dat je lijf ook wel blij zou zijn met een weekendje zonder café trouwens.
Voor de duidelijkheid: Ibuprofen 'verdunt' het bloed niet zoals bijvoorbeeld Ascal of Aspirine. Het enige dat link is, is dat NSAID's de integriteit van de maagmucosa verandert waardoor deze kan gaan ulcereren en zelfs bloeden. Met veel alcohol op kun je inderdaad veel bloed verliezen. Maar Ibuprofen zelf doet niets met bloed.
pi_56285369
Het gaat er niet om dat je je ziek kan gaan voelen, dus al die stoere jongesn die lekker drinken met medicijnen kun je fijn negeren. Het gaat erom dat Brufen op zich al heel slecht is voor je maag en dat het in combinatie met alcohol nog veel slechter is voor je maag. Brufen op zich mag je geloof ik al niet langer dan twee weken gebruiken zonder dat je aparte medicatie krijgt om je maag te beschermen.

M.i. ben je gewoon dom bezig als je je lichaam gaat beschadigen vanwege een biertje. Die ene week kun je toch zeker wel overslaan?

Starla: ik heb voor m'n vriend een keer een pijnstiller moeten halen ivm een ongeluk waarbij ie een enorme bloeduitstorting had, ik heb toen allerlei bijsluiters staan lezen omdat ik zeker niets bloedverdunnends wilde, en op de ibuprofen stond wel dat het afgeraden werd bij inwendige bloedingen e.d. Ik ging er dus vanuit dat het wel degelijk bloedverdunnend was, de medewerker van de apotheek heeft dit ook niet ontkracht.
Sanity is (not) statistical
pi_56285601
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:40 schreef Maeghan het volgende:
Het gaat er niet om dat je je ziek kan gaan voelen, dus al die stoere jongesn die lekker drinken met medicijnen kun je fijn negeren. Het gaat erom dat Brufen op zich al heel slecht is voor je maag en dat het in combinatie met alcohol nog veel slechter is voor je maag. Brufen op zich mag je geloof ik al niet langer dan twee weken gebruiken zonder dat je aparte medicatie krijgt om je maag te beschermen.

M.i. ben je gewoon dom bezig als je je lichaam gaat beschadigen vanwege een biertje. Die ene week kun je toch zeker wel overslaan?

Starla: ik heb voor m'n vriend een keer een pijnstiller moeten halen ivm een ongeluk waarbij ie een enorme bloeduitstorting had, ik heb toen allerlei bijsluiters staan lezen omdat ik zeker niets bloedverdunnends wilde, en op de ibuprofen stond wel dat het afgeraden werd bij inwendige bloedingen e.d. Ik ging er dus vanuit dat het wel degelijk bloedverdunnend was, de medewerker van de apotheek heeft dit ook niet ontkracht.
Ibuprofen remt in doses > 1 g de trombocytenaggregatie.

My bad
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:41:07 #18
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_56287393
Mijn tandarts gebruikt Brufen Bruis als-ie een kater heeft; volgens hem werkt dat geweldig.
Ik ben zelf niet zo'n held, als ik een zakje Brufen heb genomen ga ik daar geen alcohol bij drinken.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_56287616
Hehe, als je net als m'n vriendin ook met dike bukkrampen naar de weekendhuisarts wilt gaan om een pottie pantazol te halen, veel plezier
pi_56290180
Hoe moeilijk is het om gewoon ff één weekendje de alcohol te laten staan
A mind with a heart of it's own
pi_56305033
doeka, ik ben er sowieso geen voorstander van, maar ik denk dat brufen met alcohol er bovenop wel iets anders is dan wanneer je een dag na het stappen wakker wordt brufen gebruiken. De alcohol is dan iig niet meer in je maag. Verder is het nog steeds niet goed voor je.
Sanity is (not) statistical
pi_56305447
daar gaat wel de prik van uit je bier
pi_56305710
Duidelijk, m'n maag verdraagde het spul zonder alcohol al niet best, dus ben er na eentje al mee gestopt.. 5 dagen 3 maal 600gram leek me niet zo'n fijn vooruitzicht als ik na één tabletje al maagpijn had
pi_56306715
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:25 schreef Maartel het volgende:
Duidelijk, m'n maag verdraagde het spul zonder alcohol al niet best, dus ben er na eentje al mee gestopt.. 5 dagen 3 maal 600gram leek me niet zo'n fijn vooruitzicht als ik na één tabletje al maagpijn had
nocebo-effect
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:13:14 #25
88259 7of9
Tertiary adjunct of Unimatrix
pi_60495135
Ibuprofen kan in principe geen kwaad met alcohol. Maar omdat beiden als bloedverdunners werken, kan je wond weer gaan bloeden. Zoals al eerder gezegd is, werkt het goed tegen katers....
To boldly go were no one has gone before.
pi_60495515
quote:
een weekje aan driemaal-daags 600 mg Brufen Bruis...
Nee, dat is goed voor je maag.
pi_60505647
alcohol is slecht voor de wond die je nu in je mond hebt. Heeft niets met je brufen te maken, gewoon de alcohol laten staan in het belang van de wondgenezing.

(uit ervaring, van ibubrofen en alcohol wordt je erg draaiierig en ben je geheel van de wereld).

edit: djeez wat een kick
I had a signature once. It was awful.
pi_69879196
Vandaag 2 verstandskiezen laten trekken , op een drama uitgelopen , tandarts heeft zelfs een stukje wortel laten zitten in mijn kaak , 1 x Ibo 600 bruis bij de tandarts gekregen om 16:00 , nu thuis een paar bier er achteraan , pijn komt weer op , toch maar geen Ibo nu na het lezen van bovenstaande
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_69879697
Ik zou sowieso om maagremmers vragen bij je huisarts, want 3x 600 mg per dag kan iets te zwaar zijn voor je maag. Dan kan je vast ook rustig alcohol kan drinken.
pi_69879892
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:28 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
maagremmers
pi_69880054
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:33 schreef starla het volgende:

[..]

?
pi_69880184
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:38 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:

[..]

?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69880391
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:41 schreef starla het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is maar hoe je het wilt noemen, mierenneuker.
Bij mijn huisarts/apotheek/tandarts snappen ze het in ieder geval wel.
pi_69880536
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:46 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
mierenneuker.
SPOILER
ohja en nee, maagremmer is écht fout
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')