Ibuprofen en alcohol kan prima samen;quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:46 schreef Maartel het volgende:
Vanwege een ontsteking na het trekken van mijn verstandskies zit ik even een weekje aan driemaal-daags 600 mg Brufen Bruis...
Op de sticker op het doosje staat "pas op met alcohol i.v.m. maagklachten".
Helaas zit in het doosje geen bijsluiter die er dieper op ingaat..
Mijn vraag is: is alcohol icm Brufen echt helemaal uit den boze als je niet doodziek wilt worden?
Of kan het niet zo heel veel kwaad als ik van het weekend 1 of 2 biertjes drink?
Ik neem de waarschuwing serieus genoeg om me niet helemaal klem te gaan zuipen, maar weet ook dat waarschuwingen op doosjes/bijsluiters je vaak op alle (on)mogelijke problemen voorbereiden, en een biertje 's avonds is toch wel lekker..
daar komt het woord alcohol dus geeneens in voorquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:00 schreef misterDre het volgende:
Kijk eens, de bijsluiter![]()
http://www.artsenapotheker.nl/geneesmiddel/brufen
Voor de duidelijkheid: Ibuprofen 'verdunt' het bloed niet zoals bijvoorbeeld Ascal of Aspirine. Het enige dat link is, is dat NSAID's de integriteit van de maagmucosa verandert waardoor deze kan gaan ulcereren en zelfs bloeden. Met veel alcohol op kun je inderdaad veel bloed verliezen. Maar Ibuprofen zelf doet niets met bloed.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:16 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou het niet doen. Alcohol werkt bloedverdunnend, al zullen één of twee bierjes normaliter niet zoveel effect hebben. In combinatie met Brufen zou het effect versterkt kunnen worden en loop je het risico dat je een bloeding krijgt op de geopeerde plek.
De kans is niet supergroot, maar waarom het risico nemen?
Misschien dat je lijf ook wel blij zou zijn met een weekendje zonder café trouwens.
Ibuprofen remt in doses > 1 g de trombocytenaggregatie.quote:Op donderdag 24 januari 2008 21:40 schreef Maeghan het volgende:
Het gaat er niet om dat je je ziek kan gaan voelen, dus al die stoere jongesn die lekker drinken met medicijnen kun je fijn negeren. Het gaat erom dat Brufen op zich al heel slecht is voor je maag en dat het in combinatie met alcohol nog veel slechter is voor je maag. Brufen op zich mag je geloof ik al niet langer dan twee weken gebruiken zonder dat je aparte medicatie krijgt om je maag te beschermen.
M.i. ben je gewoon dom bezig als je je lichaam gaat beschadigen vanwege een biertje. Die ene week kun je toch zeker wel overslaan?
Starla: ik heb voor m'n vriend een keer een pijnstiller moeten halen ivm een ongeluk waarbij ie een enorme bloeduitstorting had, ik heb toen allerlei bijsluiters staan lezen omdat ik zeker niets bloedverdunnends wilde, en op de ibuprofen stond wel dat het afgeraden werd bij inwendige bloedingen e.d. Ik ging er dus vanuit dat het wel degelijk bloedverdunnend was, de medewerker van de apotheek heeft dit ook niet ontkracht.
nocebo-effectquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:25 schreef Maartel het volgende:
Duidelijk, m'n maag verdraagde het spul zonder alcohol al niet best, dus ben er na eentje al mee gestopt.. 5 dagen 3 maal 600gram leek me niet zo'n fijn vooruitzicht als ik na één tabletje al maagpijn had
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:28 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
maagremmers
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I feel kinda Locrian today
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:41 schreef starla het volgende:
[..]Het is maar hoe je het wilt noemen, mierenneuker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mijn huisarts/apotheek/tandarts snappen ze het in ieder geval wel.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ohja en nee, maagremmer is écht fout
I feel kinda Locrian today
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |