13 goals in 13 wedstrijden. Dat is Huntelaar in 2008.quote:16/03/2008 Ajax Willem II 1 0 2-1
02/03/2008 Ajax Excelsior 2 0 4-0
24/02/2008 NAC Breda Ajax 1 0 2-3
15/02/2008 Ajax Sparta Rotterdam 1 0 6-2
10/02/2008 Roda JC Ajax 1 0 2-1
06/02/2008 Kroatië Nederland 1 0 0-3
03/02/2008 Ajax Feyenoord 2 0 3-0
30/01/2008 Ajax PSV 0 0 0-2
27/01/2008 Vitesse Ajax 0 0 2-2
23/01/2008 Ajax FC Utrecht 1 0 2-0
20/01/2008 NEC Ajax 1 0 1-1
16/01/2008 NAC Breda Ajax 0 0 4-2
13/01/2008 Ajax AZ 2 0 6-1
Bassie gaat wel met Huntelaar praten ( Als je nog 1 seizoen blijft, zorg ik dat je daarna in de basis staat bij Milan)quote:Op zondag 16 maart 2008 16:29 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat een fenomeen
Waar moeten we nou zonder hem staan volgend seizoen
Grappigquote:Op zondag 24 februari 2008 14:31 schreef The_Verve het volgende:
De beste spits in de Eredivisie...
Dikke debiel bij Baelum, maargoed dat ie daar geen geel voor kreegquote:
Dat is nou het meest opmerkelijk aan hemquote:Op zondag 16 maart 2008 17:04 schreef Dos37 het volgende:
Is ie ooit wel eens geblesseerd geweest?
Dat is Farfán.quote:Op zondag 16 maart 2008 16:57 schreef sjimz het volgende:
De spits in de Eredivisie op dit moment!
Miste ie niet een wedstrijd tegen Utrecht door een enkelblessure? Was weliswaar vorig jaar, maar die heeft ie dan toch echt gemistquote:Op zondag 16 maart 2008 17:06 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat is nou het meest opmerkelijk aan hem. Volgens mij (?) heeft hij geen één wedstrijd in het Ajax shirt aan zich voorbij moeten laten gaan.
Nee. Het heeft er meer mee te maken dat je die spitsen individueel kunt beoordelen of niet. Ik kan dat wel en jij kunt dat duidelijk niet.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:14 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Alleen omdat hij de laatste weken weer wat van z'n oude vorm laat zien?
En hoe verklaar je zijn enorme dip dit seizoen?quote:Op zondag 16 maart 2008 17:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee. Het heeft er meer mee te maken dat je die spitsen individueel kunt beoordelen of niet. Ik kan dat wel en jij kunt dat duidelijk niet.
De massa kijkt enkel naar het aantal doelpunten en concludeert op basis van dat gegeven dat de topscorer een topspits is. Zlatan maakte er maximaal 16 in de Eredivisie en Kezman maakte er meer dan 30. Toch mag Kezman de schoenen van Zlatan nog niet poetsen.
Huntelaar is een betere kopper dan Farfán en als hij de ruimte krijgt (heel belangrijk voor hem, want tegen topverdedigers kan hij niets forceren), dan zal hij er ook wel meer inschieten.
Voor de rest is Farfán in elk onderdeel superieur aan Huntelaar.
Vind je Huntelaar ook beter dan Adriano? Dat zou het verder wel verklarenquote:Op zondag 16 maart 2008 17:26 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
En hoe verklaar je zijn enorme dip dit seizoen?
Iedereen ziet gewoon in dat hij dit seizoen zwaar ondermaats presteert alleen heb jij blijkbaar weer een andere Farfan voor je. De media keek met vol verbazing naar zijn optreden uit bij de Spurs. En terecht want dit seizoen is hij geen enkele keer daar maar ook even in de buurt gekomen.
Maar goed ik denk er volledig anders over. Evenals dat dit het seizoen van Elia moest gaan worden![]()
En nu weer over naar KJH![]()
Ik weet wat ie kan. Als Farfán i.p.v. Huntelaar bij Ajax had gespeeld, dan was Ajax kampioen geworden.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:30 schreef mcyodogg het volgende:
Farfan speelt dit seizoen inderdaad in een totaal andere rol dan Huntelaar, dus waarom vergelijken?
Je hebt weer een klein beetje van die DAM-trekjes die je ook altijd in het begin had.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet wat ie kan. Als Farfán i.p.v. Huntelaar bij Ajax had gespeeld, dan was Ajax kampioen geworden.
Klopt, maar hij ontbeert pure klasse om een wereldspits te worden. Hij zit er denk ik net onder.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:31 schreef Messenga het volgende:
Mja, ook internationaal scoort Huntelaar z'n doelpunten wel hoor.
In ieder geval beter dan wat de Adriano de laatste 2 jaar heeft laten zienquote:Op zondag 16 maart 2008 17:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vind je Huntelaar ook beter dan Adriano?
quote:Op zondag 16 maart 2008 17:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet wat ie kan. Als Farfán i.p.v. Huntelaar bij Ajax had gespeeld, dan was Ajax kampioen geworden.
Vorm en klasse zijn niet hetzelfdequote:Op zondag 16 maart 2008 17:35 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
In ieder geval beter dan wat de Adriano de laatste 2 jaar heeft laten zien
Hoezo? Dat is gewoon een hele reële aanname. Juist omdat ze Farfán bij Ajax niet zouden hebben verkracht, maar gewoon aanvalsleider hadden gemaakt en dan had ie 20 belangrijke doelpunten gemaakt.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:33 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je hebt weer een klein beetje van die DAM-trekjes die je ook altijd in het begin had.
De Europese beelden van beide spelers vind ik betrouwbaarder dan potjes tegen VVV en De Graafschap.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:38 schreef RayMania het volgende:
PSV en Ajax spelen regelmatig gelijktijdig en ik neem aan dat een PSV-er niet een hele wedstrijd van Ajax gaat terugkijken, net zoals een Ajacied niet een hele wedstrijd van PSV gaat terugkijken. Dus er kan überhaupt geen eens een goede vergelijking gemaakt worden tussen Huntelaar en Farfán, qua spel gezien.
Beide aspecten zijn er bij hem voorlopig uit.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vorm en klasse zijn niet hetzelfde.
Je wordt kampioen tegen de kleintjes!quote:Op zondag 16 maart 2008 17:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
De Europese beelden van beide spelers vind ik betrouwbaarder dan potjes tegen VVV en De Graafschap.
Ik zie hem graag bij AC Milanquote:Op zondag 16 maart 2008 17:42 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Beide aspecten zijn er bij hem voorlopig uit.
Maar ik stel voor om het maar weer over deze fenomeen te hebben. Ik verwacht toch net als Heitinga snel duidelijk over z'n toekomst. Roma, Man U, Juve....waar zien jullie hem graag?

Dan had ie er namelijk 50 gemaaktquote:Op zondag 16 maart 2008 17:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Helaas heeft Huntelaar het in Europa weinig kunnen laten zien, maar dat komt ook door een wanprestatie van het team om hem heen. Voorbeeld; tegen Werder Bremen uit werd kansloos verloren, waardoor een verder Europees avontuur er eigenlijk al niet in zat. Ajax speelde toen zonder Huntelaar. In de return liet Huntelaar zich wel zien en scoorde twee keer, maar omdat het dus eerder werd verpest, was Huntelaar de dupe en kon hij zich niet meer in de picture spelen.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
De Europese beelden van beide spelers vind ik betrouwbaarder dan potjes tegen VVV en De Graafschap.
Van Nistelrooij sinds z'n Man U tijd wel. Maar Ruud oogt tegenover een verdediger nooit als een verdwaalde peuter in de ballenbak en dat was bij Huntelaar tegen Penders wel het geval. Maar misschien verbaast ie me nog positief. Huntelaar lijkt mij een prima spits voor een grotere competitie, maar hij zal geen wereldspits worden, wat overigens niet betekent dat hij niet zou kunnen slagen bij Juventus of Manchester United. Dat kan ie namelijk wel, maar m.i. niet als aanvalsleider. Hij zal nooit zo belangrijk voor een topclub worden als bijv. Ibrahimovic, Van Nistelrooij of Drogba.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
Cultheld, vind je vNistelrooij dan een wereldspits? Dat is toch een vergelijkbaar type.
Maar blijkbaar ontbrak die klasse even in Zagreb.quote:Op zondag 16 maart 2008 17:48 schreef RayMania het volgende:
[..]
Helaas heeft Huntelaar het in Europa weinig kunnen laten zien, maar dat komt ook door een wanprestatie van het team om hem heen. Voorbeeld; tegen Werder Bremen uit werd kansloos verloren, waardoor een verder Europees avontuur er eigenlijk al niet in zat. Ajax speelde toen zonder Huntelaar. In de return liet Huntelaar zich wel zien en scoorde twee keer, maar omdat het dus eerder werd verpest, was Huntelaar de dupe en kon hij zich niet meer in de picture spelen.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Zagreb thuis. Al die fouten in de verdediging zorgden ervoor dat Ajax, en dus Huntelaar eruit lagen, toch wist Huntelaar nog twee keer te scoren in de slotfase. Puur door klasse, de rest van het team was bagger.
De keren dat hij Europees kón spelen, heeft hij het wel redelijk gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |