abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:55:07 #226
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56298963
vind die kattentas wel leuk! Ben vanmorgen opgestaan en verder dan de wc ben ik niet gekomen. Even een chronisch gevalletjes van slaap tekort!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:14:20 #227
157830 Nuno_G
vliegen zonder vleugels
pi_56299392
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:53 schreef Stroekie het volgende:

[..]

eindelijk dus schot in de zaak ?
Ja gelukkig wel. Alleen 1 van de opties is daardoor wel Engeland en daar ben ik dan weer niet zo blij mee Maar goed gewoon afwachten maar en zien wat eruit de koker komt. Ik hoop stiekum op een verassing
O amor é essencial. O sexo é só um acidente. Por ser igual. Ou diferente.
O homem não é um animal: É uma carne inteligente. Embora às vezes doente.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:20:21 #228
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:58:50 #229
190186 hierissieweer
pi_56301423
pff, tis al 4uur en ik heb nog geen reeet gedaan vandaag...
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:01:32 #230
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56301475
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:58 schreef hierissieweer het volgende:
Dood normale dag voor je dus?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:10:06 #231
190186 hierissieweer
pi_56301638
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:01 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dood normale dag voor je dus?
nou normaal ben ik tegen deze tijd al een uur aan het werk, lekker koffiedrinken enzo...
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:16:56 #232
157830 Nuno_G
vliegen zonder vleugels
pi_56301765
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:58 schreef hierissieweer het volgende:
Normaal gesproken heb je om 4 uur al een aantal reetjes op zitten
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:33:42 #233
190186 hierissieweer
pi_56302149
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:16 schreef Nuno_G het volgende:

[..]

Normaal gesproken heb je om 4 uur al een aantal reetjes op zitten
ik werk erg hard voor mijn geld
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:50:02 #234
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_56302469
*rondkijk*
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_56302475
quote:
Je kat wurgen om dierenmishandeling aan de kaak te stellen? . Dat mens is knettergek en wat ze doet heeft geen bal met kunst te maken. "Hij was depressief, want hij sliep de hele dag." Ja mens, dat doen katten nou eenmaal.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:53:52 #236
194468 Zakje
La vie y passe
pi_56302532
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:50 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

Je kat wurgen om dierenmishandeling aan de kaak te stellen? . Dat mens is knettergek en wat ze doet heeft geen bal met kunst te maken. "Hij was depressief, want hij sliep de hele dag." Ja mens, dat doen katten nou eenmaal.
Waarom is het eigenlijk zo gek? Er worden op een dag verschrikkelijk veel dieren doodgemaakt voor vlees/hun huid, waarom is een ''gezonde'' kat doodmaken voor een tas anders dan een ''gezonde'' koe voor een paar leren schoenen of een tas ?
Gardez votre sang froid s'il vous plaît.
pi_56302702
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 16:53 schreef Zakje het volgende:

[..]

Waarom is het eigenlijk zo gek? Er worden op een dag verschrikkelijk veel dieren doodgemaakt voor vlees/hun huid, waarom is een ''gezonde'' kat doodmaken voor een tas anders dan een ''gezonde'' koe voor een paar leren schoenen of een tas ?
Leer wordt gemaakt koeien (of varkens) die zijn geslacht voor consumptie, hier zijn allerlei regels en wetten voor over de manier waarop dat moet gebeuren. Dat betekent dus niet dat jij zo maar een koe mag slachten in je achtertuin, laat staan je kat mag wurgen. Ook niet als je het denkt te moeten doen als statement.

In Afghanistan schieten Nederlandse militairen op Afghanen, maar dat betekent niet dat jij dat ook automatisch mag doen op de Dam van Amsterdam, óók niet als statement tegen de oorlog in Afghanistan.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:09:27 #238
194468 Zakje
La vie y passe
pi_56302824
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:03 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

Leer wordt gemaakt koeien (of varkens) die zijn geslacht voor consumptie, hier zijn allerlei regels en wetten voor over de manier waarop dat moet gebeuren. Dat betekent dus niet dat jij zo maar een koe mag slachten in je achtertuin, laat staan je kat mag wurgen. Ook niet als je het denkt te moeten doen als statement.

In Afghanistan schieten Nederlandse militairen op Afghanen, maar dat betekent niet dat jij dat ook automatisch mag doen op de Dam van Amsterdam, óók niet als statement tegen de oorlog in Afghanistan.
Het gaat er toch niet om hoe het gebeurt, maar dat het gebeurt. We weten trouwens allemaal dat het leven in de bio-industrie geen pretje is voor een koe of varken.

En tja, koeien en varkens worden misschien nog opgegeten, maar nertsen dan?
Gardez votre sang froid s'il vous plaît.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:11:22 #239
190186 hierissieweer
pi_56302862
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:03 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]
Tuurlijk, het is wel leuk als het aan bepaalde wetten voldoet zodat het nog een beetje medelievend is. Maar het feit blijft dat je een beest slacht voor je eigen plezier. Dat gebeurt ook met die die kat evenzo als met die koe...
Omdat een kat wat dichter bij jou staat en het gevoel bij een kat slachten anders is is aan jou. Daar kun je een ander niet op veroordelen, maar gebruik dat als je argument.
Ik vind haar actie een lugubere manier van aandacht krijgen, en eigenlijk de verkeerde manier voor het geen wat je aan de kaar wilt stellen. (dieren leed) je doet eigenlijk het zelfde.
Als tas vind ik de kattentas leuk maar had hem nog leuker gevonden als de kat heel gelaten was, ritsje in d'r rug staart in d'r bek vast naaien, erg leuk!
quote:
Dit slaat echt als een lul op een drumstel... ooit een koe moeten afslachten omdat hij een vliegtuig het WTC in vloog? totaal het verkeerde voorbeeld...
pi_56302914
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:09 schreef Zakje het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet om hoe het gebeurt, maar dat het gebeurt. We weten trouwens allemaal dat het leven in de bio-industrie geen pretje is voor een koe of varken.

En tja, koeien en varkens worden misschien nog opgegeten, maar nertsen dan?
Ja, dus? Maak nou eens duidelijk wat je bedoelt te zeggen.
pi_56302994
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:11 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is wel leuk als het aan bepaalde wetten voldoet zodat het nog een beetje medelievend is. Maar het feit blijft dat je een beest slacht voor je eigen plezier. Dat gebeurt ook met die die kat evenzo als met die koe...
Omdat een kat wat dichter bij jou staat en het gevoel bij een kat slachten anders is is aan jou. Daar kun je een ander niet op veroordelen, maar gebruik dat als je argument.
Ik vind haar actie een lugubere manier van aandacht krijgen, en eigenlijk de verkeerde manier voor het geen wat je aan de kaar wilt stellen. (dieren leed) je doet eigenlijk het zelfde.
Als tas vind ik de kattentas leuk maar had hem nog leuker gevonden als de kat heel gelaten was, ritsje in d'r rug staart in d'r bek vast naaien, erg leuk!
[..]

Dit slaat echt als een lul op een drumstel... ooit een koe moeten afslachten omdat hij een vliegtuig het WTC in vloog? totaal het verkeerde voorbeeld...
Dat ergens op de wereld iets gebeurt waar je het niet mee eens bent, geeft je geen vrijbrief om iets vergelijkbaars te doen. En om zoiets dan kunst te noemen... .

Japanners vangen walvissen, maar dat betekent niet dat je dus maar ook je eigen goudvis mag mishandelen, ook niet als statement tegen de walvisvangst.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:24:13 #242
157830 Nuno_G
vliegen zonder vleugels
pi_56303121
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:17 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

Dat ergens op de wereld iets gebeurt waar je het niet mee eens bent, geeft je geen vrijbrief om iets vergelijkbaars te doen. En om zoiets dan kunst te noemen... .

Japanners vangen walvissen, maar dat betekent niet dat je dus maar ook je eigen goudvis mag mishandelen, ook niet als statement tegen de walvisvangst.
allemaal je goudvis in de Amsterdamse grachten kieperen als statement tegen de illegale visvangst is toch een toffe actie.
Allemaal je Poedeltje (of ander jong hondje) doodknuppelen op de Dam als statement tegen de zeehondjes vangst voor bont, is toch ook een goede actie
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:36:17 #243
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_56303348
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:39 schreef TheaterMaMa het volgende:

[..]

het klinkt positiever als je zegt, dat wil ik niet meer

Wonderer wat is er mis met sondheim, ik verheug me erg op Sweeney
Ik kan niet goed tegen zijn (hun?) composities. Het is te verschillend binnen een nummer, net Jethro Tull. Te veel dialoog op muziek in plaats van echte liedjes.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:39:12 #244
190186 hierissieweer
pi_56303417
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:17 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:

[..]

zei ik toch
  vrijdag 25 januari 2008 @ 17:41:41 #245
71919 wonderer
pi_56303465
Vlees om te eten is nodig, handtasjes van katten niet

Je gaat leed toch niet vergoeilijken met "er is al zoveel, laten we nog wat meer doen"?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_56303788
Vlees is niet nodig, je kunt ook sla eten .
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:00:48 #247
190186 hierissieweer
pi_56303851
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:57 schreef DennisMoore het volgende:
noten eieren en al die vlees vervangers!
pi_56303889
Maar verder inderdaad hypocriet geneuzel, wél koeien en varkens mogen slachten, maar geen aaibare diertjes.

.

Als het maar een beetje nut (=subjectief) heeft en zoveel mogelijk pijnloos enzo is.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:23:42 #249
71919 wonderer
pi_56304285
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:57 schreef DennisMoore het volgende:
Ik heb geen snijtanden gekregen om sla te eten
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:24:32 #250
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56304303
Je mag sla toch niet snijden? Dat moet je scheuren.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')