Inderdaad. En ik kan me juist voorstellen dat het wel fijn is voor een extravert persoon om een introvert persoon als partner te hebben en andersom. Twee drukke outgoing types bij elkaar of juist twee stille, teruggetrokken mensen matchen misschien juist niet. Zo kun je het ook in het extreme trekken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:04 schreef cikolata het volgende:
Ik denk niet dat introverte en extraverte mensen twee verschillende diersoorten zijn, dus als er genoeg overeenkomsten of andere aantrekkelijke eigenschappen zijn kan het echt wel werken. Je kunt je ook juist aangetrokken voelen tot iemand omdat diegene rustig of druk is.
Jezelf veranderen voor iemand anders lijkt me niet relaxed, kun je ook niet lang volhouden. Behalve als je het zelf graag wil natuurlijk.
Leg 's uit waarom je dat denkt? Ben benieuwd..quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:05 schreef G.Fawkes het volgende:
Mijn inziens botst extravert en extravert eerder dan extravert en introvert...
Zo heb ik het nog niet echt bekeken, heel leuk hoe het tussen je vriend en jou is. Mijn vrouwtje is extravert en ik juist het tegenovergestelde, soms irriteer ik mij aan sommige dingen van haar maar toch blijf ik ontzettend van haar houden!quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:22 schreef Soempie het volgende:
[..]
Inderdaad. En ik kan me juist voorstellen dat het wel fijn is voor een extravert persoon om een introvert persoon als partner te hebben en andersom. Twee drukke outgoing types bij elkaar of juist twee stille, teruggetrokken mensen matchen misschien juist niet. Zo kun je het ook in het extreme trekken.![]()
Mijn vriend is heel extravert en ik vind dat juist heel erg leuk aan hem. Ik ben zelf veel rustiger en in die zin introvert, maar wel open. Dat werkt juist goed bij ons.
Ik heb het net aan hem voorgelegd en hij zegt:
'ik ben assertief waar jij dat niet bent, en jij beleefd en tactvol waar ik dat niet bent en dat vult elkaar perfect aan.' En hij benadrukt nog eens dat er nog veel meer meespeelt dan alleen het introvert of extravert zijn.
Hier zit imo wel iets in.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:22 schreef Soempie het volgende:
[..]
Inderdaad. En ik kan me juist voorstellen dat het wel fijn is voor een extravert persoon om een introvert persoon als partner te hebben en andersom. Twee drukke outgoing types bij elkaar of juist twee stille, teruggetrokken mensen matchen misschien juist niet. Zo kun je het ook in het extreme trekken.![]()
Mijn vriend is heel extravert en ik vind dat juist heel erg leuk aan hem. Ik ben zelf veel rustiger en in die zin introvert, maar wel open. Dat werkt juist goed bij ons.
Ik heb het net aan hem voorgelegd en hij zegt:
'ik ben assertief waar jij dat niet bent, en jij beleefd en tactvol waar ik dat niet bent en dat vult elkaar perfect aan.' En hij benadrukt nog eens dat er nog veel meer meespeelt dan alleen het introvert of extravert zijn.
Dat. Ze zullen met elkaar continu strijden om aandacht.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:05 schreef G.Fawkes het volgende:
Mijn inziens botst extravert en extravert eerder dan extravert en introvert...
Dus iemand die introvert is kan je niet bij door dringen?quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:30 schreef Soempie het volgende:
En zeer introvert en zeer extravert, ik denk dat relaties met zulke mensen sowieso lastig zijn.![]()
Je dringt niet door tot de introverte persoon. Geen idee heb je dan van wat er in hem/ haar omgaat. Kun je niks mee.![]()
En andersom word je ook gek met iemand die de oren van je hoofd lult, overal heel enthousiast op ingaat en maar energiek door blijft gaan.
Zo bedoelde ik het niet. Ik trok het in het extreme. Iemand heeft altijd introverte én extraverte trekjes. Maar als je het in het extreme trekt en iemand hebt die helemaal introvert is, dan denk ik dat het lastig is om met diegene samen te leven. Het was gewoon een overtrokken voorbeeld.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:40 schreef lxa het volgende:
[..]
Dus iemand die introvert is kan je niet bij door dringen?
We praten niet over een autist en ook bij autisten kan je doordringen
dat is een wijdverbreid misverstandquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:09 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze elkaar zullen ''openen''.
Opposites attract ...
"Openen" ja, maar je moet er wel zin in hebben en het geduld er voor op kunnen en willen brengenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:09 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze elkaar zullen ''openen''.
Opposites attract ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |