abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56252373
Wat is jullie mening hierover? Ervaringen? Kan zoeen relatie lang duren?

Vullen deze twee personen elkaar juist aan of ergeren ze zich aan elkaar? Er wordt ook beweert dat Introverte en Extraverte personen bang voor elkaar zijn.

Een introvert iemand is soms erg rustig terwijl een extravert iemand best druk kan zijn op bijv feestjes, dus gaan ze zich aan elkaar irriteren lijkt mij.. wat weer botst.

Ik denk dat beide een beetje moeten veranderen om zo een geslaagde relatie of huwelijk te krijgen, dus beide beetje naar het de andere type toe gaan, beide proberen te zijn. Zich aanpassen aan de ander, toch?

Ben benieuwd..
pi_56252500
Lijkt me een lastige combinatie.
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
pi_56252562
Ik denk niet dat introverte en extraverte mensen twee verschillende diersoorten zijn, dus als er genoeg overeenkomsten of andere aantrekkelijke eigenschappen zijn kan het echt wel werken. Je kunt je ook juist aangetrokken voelen tot iemand omdat diegene rustig of druk is.

Jezelf veranderen voor iemand anders lijkt me niet relaxed, kun je ook niet lang volhouden. Behalve als je het zelf graag wil natuurlijk.

Oh en in de praktijk zie ik meestal relaties tussen mensen die op elkaar lijken, maar dat is ook logisch. Als je zelf van feesten houdt is de kans groot dat je iemand anders tegenkomt op een feest, en daarmee ook weer naar andere feesten gaat. Als die ander niet van feesten houdt, kun je minder samendoen en heb je minder gedeelde interesses, dan heb je al een minder sterke relatie.

Het is dus eerder praktisch dat mensen iemand kiezen die op hunzelf lijkt, dan dat je echt een afkeer hebt van anderen.

[ Bericht 38% gewijzigd door cikolata op 23-01-2008 16:09:21 ]
  woensdag 23 januari 2008 @ 16:05:51 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_56252600
Mijn inziens botst extravert en extravert eerder dan extravert en introvert...
pi_56252968
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:04 schreef cikolata het volgende:
Ik denk niet dat introverte en extraverte mensen twee verschillende diersoorten zijn, dus als er genoeg overeenkomsten of andere aantrekkelijke eigenschappen zijn kan het echt wel werken. Je kunt je ook juist aangetrokken voelen tot iemand omdat diegene rustig of druk is.

Jezelf veranderen voor iemand anders lijkt me niet relaxed, kun je ook niet lang volhouden. Behalve als je het zelf graag wil natuurlijk.
Inderdaad. En ik kan me juist voorstellen dat het wel fijn is voor een extravert persoon om een introvert persoon als partner te hebben en andersom. Twee drukke outgoing types bij elkaar of juist twee stille, teruggetrokken mensen matchen misschien juist niet. Zo kun je het ook in het extreme trekken.

Mijn vriend is heel extravert en ik vind dat juist heel erg leuk aan hem. Ik ben zelf veel rustiger en in die zin introvert, maar wel open. Dat werkt juist goed bij ons.

Ik heb het net aan hem voorgelegd en hij zegt:

'ik ben assertief waar jij dat niet bent, en jij beleefd en tactvol waar ik dat niet bent en dat vult elkaar perfect aan.' En hij benadrukt nog eens dat er nog veel meer meespeelt dan alleen het introvert of extravert zijn.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_56252972
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:05 schreef G.Fawkes het volgende:
Leg 's uit waarom je dat denkt? Ben benieuwd..
pi_56253137
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:22 schreef Soempie het volgende:

[..]

Inderdaad. En ik kan me juist voorstellen dat het wel fijn is voor een extravert persoon om een introvert persoon als partner te hebben en andersom. Twee drukke outgoing types bij elkaar of juist twee stille, teruggetrokken mensen matchen misschien juist niet. Zo kun je het ook in het extreme trekken.

Mijn vriend is heel extravert en ik vind dat juist heel erg leuk aan hem. Ik ben zelf veel rustiger en in die zin introvert, maar wel open. Dat werkt juist goed bij ons.

'ik ben assertief waar jij dat niet bent, en jij beleefd en tactvol waar ik dat niet bent en dat vult elkaar perfect aan.' En hij benadrukt nog eens dat er nog veel meer meespeelt dan alleen het introvert of extravert zijn.
Zo heb ik het nog niet echt bekeken, heel leuk hoe het tussen je vriend en jou is. Mijn vrouwtje is extravert en ik juist het tegenovergestelde, soms irriteer ik mij aan sommige dingen van haar maar toch blijf ik ontzettend van haar houden!

Ik moet nu helaas gaan maar zal hier snel weer op terugkomen.

woensdag 23 januari 2008 @ 16:28:19 #8
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_56253144
Het maakt geen kont uit, nu verdeel je de populatie in 2 groepen, en als je het vanuit dat oogpunt bekijkt kan je al snel concluderen dat het allemaal gewoon kan. Kijk om je heen voor het antwoord :p
pi_56253200
En zeer introvert en zeer extravert, ik denk dat relaties met zulke mensen sowieso lastig zijn.

Je dringt niet door tot de introverte persoon. Geen idee heb je dan van wat er in hem/ haar omgaat. Kun je niks mee.

En andersom word je ook gek met iemand die de oren van je hoofd lult, overal heel enthousiast op ingaat en maar energiek door blijft gaan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_56258503
En hoeveel mensen zijn zeer introvert of zeer extravert?
Volgens mij minder dan 1% van de samenleving.
Dus de kans dat die 2 elkaar ontmoeten zal niet zo groot zijn.

Verder wacht ik op een post van SHE
  woensdag 23 januari 2008 @ 21:25:39 #11
78246 kwoth
Fietsen ja!!!!
pi_56260999
Leuk onderwerp. En sommige dingen die hier gezegt worden klinken erg aannemelijk. Ik denk ook wel dat je elkaar aan kan vullen als de ene helft extravert is, de andere helft introvert.
Wat denk ik ook belangrijk is dat je elkaar grenzen accepteert, de introverte persoon zou nu eenmaal iets meer behoefte hebben aan alleen zijn, stilte en rust. Waar de extraverte persoon dat niet heeft.
Ik ben introvert en mijn huidige vriendin is best extravert. Het is nou ook niet zo dat zij elk feestje afgaat, maar ze is echt wilder, spontaner en drukker dan ik ben. Ik kan mij hier best aan optrekken op z'n tijd. En andersom geldt het ook, we kunnen ook heerlijk rustig bankhangen, muziek luisteren en kletsen of niets doen.

Ik denk dus wel dat je als introvert persoon iets minder introvert kan worden als je een relatie hebt met een extravert iemand.
Anyway you want it, that's the way you need it.
  donderdag 24 januari 2008 @ 01:30:23 #12
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_56266774
Ik ben zelf heel extravert en mijn vriendin heel introvert, werkt alweer zo'n half jaartje. Met zijn ups en downs natuurlijk. Het kan vooral botsen als ik heel graag over dingen praat, blijf praten tot we "eruit" komen, alleen zei kan dan heel dicht slaan wat irritaties opleverd. En een irritante ik wekt weer irritaties op bij haar. leuk
Thinking about thinking of you.
pi_56266941
Daar kan je erover theoretiseren, maar de 'klik' kun je niet voorspellen noch beschrijven.
Verwijderd door Admin.
pi_56269160
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:22 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier zit imo wel iets in.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op woensdag 23 januari 2008 16:05 schreef G.Fawkes het volgende:
Dat. Ze zullen met elkaar continu strijden om aandacht.

Ik denk dat het zeker goed bij elkaar kan passen een in- en een extravert persoon. Behalve wanneer de personen daarin echt extreem ver uit elkaar liggen. Buiten dat is in mijn ogen het idee van een relatie dat je elkaar aan kunt vullen, in plaats van dat je elkaars kopie bent met precies de zelfde eigenschappen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_56269305
Ik ben tamelijk extravert en mijn man tamelijk introvert. Ik vind mijn rust bij hem en hij is opener en spontaner geworden door mij, voor ons werkt dit heel goed. Ik zou gillend gek worden van iemand die net zo extrovert is als ik omdat je dan elkaar steeds op blijft jagen.
pi_56279420
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:30 schreef Soempie het volgende:
En zeer introvert en zeer extravert, ik denk dat relaties met zulke mensen sowieso lastig zijn.

Je dringt niet door tot de introverte persoon. Geen idee heb je dan van wat er in hem/ haar omgaat. Kun je niks mee.

En andersom word je ook gek met iemand die de oren van je hoofd lult, overal heel enthousiast op ingaat en maar energiek door blijft gaan.
Dus iemand die introvert is kan je niet bij door dringen?
We praten niet over een autist en ook bij autisten kan je doordringen
pi_56295630
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 17:40 schreef lxa het volgende:

[..]

Dus iemand die introvert is kan je niet bij door dringen?
We praten niet over een autist en ook bij autisten kan je doordringen
Zo bedoelde ik het niet. Ik trok het in het extreme. Iemand heeft altijd introverte én extraverte trekjes. Maar als je het in het extreme trekt en iemand hebt die helemaal introvert is, dan denk ik dat het lastig is om met diegene samen te leven. Het was gewoon een overtrokken voorbeeld. Om te laten zien dat iemand altijd beide trekken heeft en omdat TS het over zeer heeft.

En ik denk inderdaad dat het lastig communiceren is met iemand die zeer introvert (of zeer extravert) is. Gewoon, omdat ze zich waarschijnlijk niet graag en snel zullen uiten. En dat noem ik 'niet doordringen'. Jij hebt denk ik een heel ander idee bij de woorden die ik kies. Ik zie geen apathisch iemand voor me waar je niks uit krijgt, maar wel communicatie die niet loopt. Het lijkt mij dat het heel veel energie kost om met zeer introverte of zeer extraverte mensen samen te leven.
pi_56329391
ik denk dat een extreme intro en een extreme extra een hele goede relatie kunnen hebben. Zij moeten zich wel heel goed bewust zijn van de verschillende temperamenten die zij hebben en goede afspraken moeten maken.
Er is een tijd voor alles.
pi_56330298
Ik denk eigenlijk dat ze elkaar zullen ''openen''.

Opposites attract ...

Lucidity4All
pi_57455609
Gaat mis idd.
pi_57455882
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:09 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

Opposites attract ...

dat is een wijdverbreid misverstand
pi_57456586
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:09 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

Opposites attract ...

"Openen" ja, maar je moet er wel zin in hebben en het geduld er voor op kunnen en willen brengen
Een extreem extravert persoon heeft dan het gevoel alsof ze met een dooie opgescheept zit.
Ik word echt niet blij van types waar geen woord uitkomt, veels te dood voor mij.
Een iets wat rustiger type dan mij werkt wel goed. Maar zodra het een extreem type wordt
Un'altra te,
Dove la trovo io...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')