Eigenlijk speel je het dan een halve toon lagerquote:Op vrijdag 4 april 2008 21:37 schreef starla het volgende:
[..]
Hmmm...ik speelde het altijd precies 1 toon lager: E B Fis
Ok ik ga die morgen eens proberen, thanksquote:Op vrijdag 4 april 2008 18:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van oefenen. Maar Lightning crashes speel je eigenlijk volledig met barré akkoorden: F, Csus2, G. Allemaal in Barré vorm:
F: 133211
Csus2: X35533
G: 355433
Maar dan heb je dus wel altijd je hand al in die vorm, is het wisselen tussen akkoorden wat makkelijker.
Esquote:Op vrijdag 4 april 2008 21:33 schreef starla het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt tenslotte toch geen grote terts? C5 is C G C, je kunt hierover naar believen een kleine of grote terts spelen, Dis of E, ondermeer naar gelang in welke toonsoort het nummer geschreven staat.
Dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Eigenlijk speel je het dan een halve toon lager![]()
Ik zeg altijd de verhoogde variant omdat ik de andere lelijk vind klinkenquote:
De grote gitaarjosties van vroeger pingelden samen, en leerder alles elkaar als een grote incestclub. Als ze beweren dat ze alles zelf hebben geleerd te spelen liegen ze gewoon ontzettend. Je kan niet zomaar opeens gitaar leren spelen door goed te luisteren.quote:Op zaterdag 5 april 2008 01:30 schreef GoodGawd het volgende:
Denken jullie dat Eric Clapton en Jimmi Hendrix ook TABS van internet haalde en oefenden?
Denk het niet hè, die luisterden de plaat en probeerde mee te spelen denk ik, mischien moet ik dat ook eens proberen, best frustrerend iets als je er net mee begint O_o
OMGquote:Op zaterdag 5 april 2008 01:37 schreef GoodGawd het volgende:
Theoretisch ben ik echt de grootste noob betreft gitaar, daarom wil ik het nu maar eens gaan snappen. Wat mij op viel (als voorbeeld) is dat de pentatonische Amin hetzelfde is als de Cmaj vanaf de vijde positie gezien. Heb ik dit mis of is dit gewoon aparat raar of wat?!
-edit- alle posities eigenlijkhow?
Mijn fout jaquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:30 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Een pentatonische ladder kan zowel maj en min zijn.
De meeste muziekprogramma's hebben we wat loops er bij zittenquote:Op zondag 6 april 2008 22:18 schreef Joachim het volgende:
Wellicht dat deze vraag al eens voorbij is gekomen, maar bestaan er audiobestanden met gewoon een standaard blouseschematje wat je lekker op repeat kan zetten om vervolgens een poging te doen om wat solo-skills te ontwikkelen?
Als ik met mijn bandje een beetje zit te jammen is het altijd geniaal om daar een beetje mee te klooien, maar mijn mede bandleden zitten er ook weer niet op te wachten dat ik dat uren achterelkaar zit te doen.
Dus ja, bestaat dat?
youre welcomequote:Op zondag 6 april 2008 22:29 schreef Joachim het volgende:![]()
Altijd een beetje vervelend als achteraf gezien google al bij de 1e hit resultaat geeftNiettemin wel bedankt, dit was wel precies wat ik zocht!
Ik ga soms ook nog wel eens de mist in met een bend, maar dat hoor je gauw genoeg. Net zo lang door blijven benden tot je hoort dat ie goed is, of tot dat je snaar knaptquote:Op zondag 6 april 2008 23:28 schreef savale het volgende:
Ja, eerst een uur aangeklooid en toen de opname pas gestart heMaar had nog niet echt een idee hoe en wanneer ik wat ging spelen, dus het is gewoon nog steeds aanklooien zeg maar
Inderdaad met die bends maak ik er nog een potje vanZal wel weer kwestie van eindeloos oefenen zijn ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |