quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:18 schreef nebelung het volgende:Maar nu je het toch hebt over voeden he.. hoe gaat dat, aan de borst?
Het is een bekend 'probleem' dat met kolven alleen de productie bijna niet op peil te houden is. Het kan wel, maar daar moet je heel veel voor doen.
Heb je er hulp bij om Ruben aan de borst te krijgen?
Nee, het is op dit moment eigenlijk alleen nog kolven. Rechts pakt hij echt nog steeds niet, maar links had hij vandaag ineens wel te pakken, maar dan is het nog met tussenpozen zuigen en slikken en dan weer niets doen en wel blijven hangen zeg maar. Ik vond het echt uitzonderlijk dat hij het zo lang vol hield, want het was een minuut of 10. Hij is dan echt ook gewoon compleet bekaf

We proberen wel elke dag om beide borsten aan te bieden zeg maar, puur ook om hem te laten weten dat ze er zitten en dat heeft hij ook wel door. Vandaag gaf hij echt overduidelijk aan dat hij borst wilde, door zijn hoofdje echt gewoon naar mijn borst toe te draaien tot twee keer toe en haast door mijn kleding de melk naar buiten te willen zuigen

Hij snapt het dus wel

Er is verder niets mis met tongriempjes of wat dan ook, mijn rechterborst zit wel standaard wat voller dan mijn linkerborst en is ook wat groter, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat het probleem zou kunnen zijn. De enige hulp dit ik op dit moment heb is een wijkverpleegkundige die de cursus aan het volgen is, ik heb helaas vandaag niet echt tijd gehad om een lactatiekundige te raadplegen. Het vervelende is ook gewoon dat er haast nergens informatie te vinden is over het kolven en dan aan je kind geven. Ja, voor de prematuurtjes en dergelijke, maar ook niet echt tips over wat te doen enzo.
Ik heb nu inderdaad een brochure gedownload, maar erg veel info staat daar niet in. WEllicht dat het themanummer meer info geeft