abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:16:45 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_56295218
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 07:51 schreef YPPY het volgende:
Lotje, Anna had ook altijd een enorme zuigbehoefte. Regelmatig 6 borsten of meer. Nu nog steeds trouwens. Zo te lezen doet hij het goed. Ik zou niet te veel op een CB mevrouw af gaan, ik heb daar zelf niet de meest nuttige adviezen gekregen ("na 5 minuten wisselen" "nee hoor, is geen spruw, is melk") op bv gebied. Misschien hebben ze wel een lactatiekundige die je kunt bellen. Of anders een vrijwilligster. Het kan goed zijn dat hij gewoon maar bij je wil zijn en aan de borst liggen is natuurlijk wel het ultieme bij mama zijn.

Kolven klinkt goed Troel! Ik steriliseerde 1 keer per dag, ook als ik de kolf vaker gebruikte. Ik bewaarde alles in een plastic bak in de kast. De bak kon inderdaad afgesloten worden.
In welke houding voed je nu? Misschien dat hij niet lekker ligt op rechts? Of dat je hem net iets anders vast hebt?
Links pakt hij gewoon de madonnahouding zeg maar, maar rechts wil hij het op geen enkele manier proberen helaas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:23:25 #52
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56295384
Troel, ik vind het geweldig wat je doet! Ik weet nog hoe zwaar ik het vond om én aan te leggen én te kolven én een flesje te geven (ik had daarbij ook nog een borstontsteking dus ook nog eens weinig energie). Ik heb me voorgenomen om dat niet weer op die manier te doen (gelukkig was het bij Judith niet nodig om te kolven).
Ik hoop voor je dat Ruben steeds beter uit de borst gaat drinken, wacht niet te lang met hulp (van VBN of LLL) in te roepen, anders houd je het zelf niet vol!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:35:08 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_56295732
Nou, het kolven opzich vind ik het probleem niet en flesjes enzo, ach, Bert vindt het wel wat hebben. Ik baal vooral van het feit dat 's nachts de melk gewoon echt uit mijn borsten stroomt. Vannacht heb ik echt twee compressen op mijn borsten vastgetaped, maar toch krijg ik het voor elkaar om een heel mooi spoor moedermelk van rechterborst richting beneden en in mijn pyjamabroek te kijken, tot 2 keer toe. Vanochtend zagen we het echt gewoon uit mijn borst lopen, dus toen ben ik maar gaan kolven, tja, dan kolf ik inderdaad ook gewoon 300 CC. En dat vind ik dan wel weer heel fijn, maar dat lekken is gewoon vervelend. Oja en nu heb ik uitslag van de tape boven mijn tepelhoven zitten, dus dat was ook 1 keer en nooit meer
Gisteren wel een nieuwe bh gehaald, zit nu alweer op een G-cup in plaats van op mijn mooie C-cup waar ik zo trots op was Maar 's nachts een bh aan helpt ook geen meter tegen dat lekker, maar ik zie ook op tegen om vier uur ;s nachts gaan zitten kolven, want daar maak je het denk ik enkel erger mee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56297225
Troel als het goed is neemt dat enorme lekken vanzelf af. Hoe meer Ruben aan de borst zal drinken, en hoe ouder hij wordt hoe meer het af gaat nemen. Vanaf een week of 6 merk je als het goed is zeker verbetering.

Als je echt een gigantische overpoductie hebt kun je proberen die iets terug te dringen door langzaamaan minder te gaan kolven, maar een beetje overproductie is wel zo prettig als je (bijna) fulltime kolft.

Iig super knap dat je het zo vol houd.

Hier kan de diepvriesvoorraad voor Pepijn door de gootsteen, niet dat hij er enthausiast van dronk maar toch. Rubber van de vriezer sloot blijkbaar vannacht niet goed, merkte ik vanochtend. alsof ik daar nu ook nog tijd voor heb
Gelukkig had Chacama van de week de melk voor Maud opgehaald en lag er daarvoor maar 1x 240ml in de vriezer.
pi_56297305
Hey dames,

Ik zou graag borstvoeding gaan geven als het kindje er komt (dus ik heb wel nog even tijd), maar ik zou me graag wat inlezen. Zijn er websites, boeken, ... die jullie me aanbevelen?
pi_56297330
begin eens met de linkjes in de openingspost
verder geven de VBN en LLL borstvoedingscursussen, voor hun websites, zie openingspost.
pi_56297580
En deze serie topics. Zo lees je wat voor zin en onzin er verkondigd word én tegen wat voor problemen je kunt aanlopen. Bijna alle problemen met borstvoeding zijn op te lossen als je maar weet hoe en weet waar je goed advies kunt krijgen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56298006
Ik had me vooraf eigenlijk weinig ingelezen, wel een borstvoedings"cursus" gevolgd bij LLL. Heel beknopt maar wel uitgebreid genoeg om te weten waar je op moet letten, tegen welke problemen je kan aanlopen en wat je daaraan kan doen...
En ik heb heel veel gehad aan de dames in dit topic
Ik had pas achteraf veel vragen over wat en hoe (ivm krampjes, productie, kolven...)
pi_56298239
oh ennuh ga geen hele voorraad aan flesjes kopen. twee is genoeg om mee te beginnen, mocht jekindje die flesjes dan niet fijn vinden is het geen ramp om een andere te kopen.
pi_56298505
Wat zonde van de melk p_iglet. Daar ben ik altijd zo bang voor geweest. Zeker toen de vriezer vol lag. Ik ging soms 's nachts kijken of de deur wel goed dicht zat.

Welkom Liza. Hier meelezen is inderdaad een goed idee. Verder heb ik zelf veel gehad aan het handboek van de LLL.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56299026
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 02:04 schreef _lotje_ het volgende:

[..]
bedacht me vandaag dat het trouwens begonnen is sinds CB-mevrouw me zei dat hij 'echt geen half uur hoeft te drinken hoor, in de eerste 10-15 minuten krijgt hij genoeg binnen'. (ik kreeg last van mn tepels omdat hij idd maar bleef doorsabbelen) nu denk ik dat hij de tijd vooral niet lang genoeg vindt die hij dicht bij mama is.
volgende week ben ik weer op t CB en dan zal ik er ook zeker nog eens naar vragen.
hij is niet huilerig of iets dus de enige die last ervan heeft ben ik .

maar ik ben wel weer blij met jouw reactie, zeker met die punten die je noemt. alleen de eerste komt niet overeen, maar omdat het een flinke knul is verwacht ik niet dat daar een probleem in zit.
Nou, ik wou het niet zeggen, want dat klinkt dan zo lullig, maar volgens mij begon het daar ook mee

Er is gewoon geen tijd te noemen, de ene baby drinkt sneller dan de andere. Zolang je hem nog hoort slikken laat je hem en als je dat niet meer hoort, dan koppel je hem af (dan voorkom je gesabbel en pijnlijke tepels).
En ik denk dus eigenlijk dat jullie samen het heel goed doen (al die tijd denk ik dat al!)

Oooh P_iglet wat balen!!

En Liza:

Adrienne de Reede-Dunselman - Borstvoeding geven- een antwoord op heel veel vragen

Variety is the spice of life
pi_56299763
Ik wil overigens ook graag borstvoeding geven + kolven.
Heb inmiddels ook een avent isis kolf in huis.

Ik heb bewust ook voor kraamzorg gekozen die pro borstvoeding zijn.

Nou maar hopen dat het allemaal gaat lukken tzt, ik ben iig bereid om het flink door te zetten, ben altijd al pro borstvoeding geweest en voor het lang voeden.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_56300104
Dat is al de helft Llewella!
pi_56300940
en weer dank je wel nebelung
ik ga nu gewoon ophouden met zeuren ook t is allemaal nog zo nieuw en daardoor ben ik gewoon onzeker... maar dat hebben vast meer dames

op t moment ligt ie naast me n zn wagen te sabbelen op zn speentje.. en daarvoor heeft ie heeeel zachtjes 'hoe hoe' geluidjes geoefend
gloof idd wel dat t goed met m gaat
pi_56301683
Iksjeik had je post helemaal niet gelezen. Zware keuze hoor, goed dat je hulp hebt, succes de komende dagen!

Ik ga nog eens een plaatje maken van een potje zelfvertrouwen,bij deze bied ik hem aan Lotje aan!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 18:05:45 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_56303916
Bij het goed bekijken van mijn nieuwe kolf, kwam ik erachter dat daar ook een handkolftrekstang bij zat. Ik heb nu dus en de IQ Uno en de handkolf, maar de IQ kan dus ook als handkolf Wel handig: zo kan ik standaard een kolf in mijn koffertje doen en eentje thuis laten liggen.

Ik hoop inderdaad dat dat lekken snel over is, en anders ga ik inderdaad gewoon een oude bh dragen met washandjes erin ofzo, maar ben zo bang dat dat ook gaat irriteren. De pukkeltjes van de tape zijn gelukkig aan het wegtrekken, dat was dus ook een eens en dan nooit weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56307872
Gwen is een natuurtalentje aan de borst en het lukt haar om in een hap goed te pakken. Erg fijn. De kapotte tepel is weer mooi geheeld. Ik durfde van de week echt niet meer ermee te voeden, maar gelukkig hoefde het ook niet en heb ik gewoon afgekolfd en mevrouw een flesje bv gegeven. Ze pakte de borst goed genoeg vond de kraamhulp dat het niet zoveel uit moest maken. Ondertussen droeg ik als bescherming een tepelvormer/beschermer, heerlijk ding en lekker veel melk kan erin. De tepel werd erdoor prachtig gevormd, zodat het makkelijker voor Gwen is om de hele tepel in de mond te pakken, het pijnlijke plekje zit daardoor ook wat hoger en wordt meer ontzien met lurken.
pi_56308654
Hier komt meneer elke 2 uur en het liefst zo af en toe tussendoor nog even om te snacken.
Soms geeft ie een mondje terug (tijdens het drinken) om dan gulzig weer verder te drinken..
's nachts heb ik het idee dat ie het wel lekker vindt om op deze manier in slaap te vallen..
Dan neemt ie een paar kleine slokjes en sabbelt nog even om vervolgens gewoon afgekoppeld te kunnen worden en te gaan slapen..
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_56311346
lotje komt allemaal goed hoor
* p_iglet stuurt ook een potje zelfvertrouwen naar lotje

pfff zwaar hoor vamp, maar hij is ook nog zo klein. dan wil je gewoon lekker alleen maar bij mama zijn.
hopelijk gaat ie snel wat minder snacken tussendoor

randa, fijn dat je kapotte tepel weer geheeld is en dat Gwen een natuurtalentje is

Troel, tip oefen ook een keertje met de handkolf, ik heb ook zo'n handkolftrekstang (wat een apart galgje woord ) maar kan er echt totaal niet mee overweg, dan gaat volledig met de hand hier nog beter.

Zucht d'r staat gewoon 4 liter melk om door de gootsteen te gooien... grr stomme vriezer!!!
Echt zo onwijs blij dat me dit niet net voordat Chacama melk op zou komen halen, die had net 40 voedingen ofzo voor maud opgehaald, moet er niet aan denken dat dat weg had gemoeten.
Voordeel is wel dat mijn vriezer nu weer brandschoon is
pi_56313118
jelief en piglet
over n jaar moet ik er zelf vast om lachen
stom is dat ook, normaal ben ik best zeker van vanalles, maar nu het om die kleine gaat en ik echt 0 ervaring heb ligt het toch net even anders
ik kom er wel uit
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:48:42 #72
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56317602
Troel wat ontzettend knap van je meid en kolven en de fles gevene n voeden. Fijn ook dat papa het wel leuk vind.

ik heb ff een vraagje over de bv en allergieen.
Zoë is voor veel gevoelig/allergisch ei, koemelkeiwit, soja, pina, noten en zaden. Nu heb ik gister een biefstukje gegeten in boter om te bakken bereid maar daar zit dus soja in en nu zit ze dus vandaag weer helemaal onder de uitslag/eczeem dus ik vroeg me af hoe lang het duurt vorodat het in de bv komt.
Bij Mara was de reactie ook heel snel. Komt dat iemand bekend voor?
pi_56317758
dat kan ontzettend verschillen klein-spookje.
Van direct na de volgende voeding die je geeft, tot na de volgende dag.
Je weet zeker dat het daardoor komt?
Dat is het rotte van allergie het kan zich op zoveel manieren uiten.

* p_iglet zag laatst zelfs biefstuk waar ze melk in gestopt hadden
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:25:58 #74
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56318131
p_iglet,
Ja helaas weet ik het zeker ik sta nu al een week of 3 op het dieet en vermijd deze producten.
De eerste wk gebruikte ik wel gewoon boter en ging de uitslag niet weg. Daarna heb ik dat ook laten staan en was ze nu 2 dagen zo goed als eczeem/uitslag vrij en nu vanmorgen werd het weer vreselijk rood en vurig. En dan schrukt ze ook langs mijn kleding en met haar handjes over haar wangen/slapen. Heel sneu.

Bij Mara was dit ook zo. Maar omdat mijn huisarts zij dat koemelkallergie enz eigelijk niet bestaat of bijna niet voorkomt maar een etiket geplakt word op kinderen. Ging ik toch wat twijfelen. Maar aan de andere kant ik kan niet de uitslag verzinnen of projecteren op haar. En aangezien dit het enige is omdat ik maar 1 ding tegelijk wil uitproberen kan het niet anders dan dat zijn helaas.

Gelukkig waren ze erg lekker en heb ik er van genoten.

Liefs joyce

Ps ze stoppen van alles in de biefstuk zelfs room zag ik.
Raar hoor. Maar goed niets aan te doen.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:39:38 #75
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56319265
Joyce ik bak hier alles in zonnebloem olie, misschien dat een optie?

verders wajang boter bevat dacht ik sojalecithine officieel, maar ook arwen reageert hier sterk op.
misschien een optie om ook eens andere bad/verzrogingspsullen te gebruiken voor zowel zoe als jezelf ?

en die huisarts moet een schop onder zijn achterwerk krijgen, god wat gruwel ik van dat soort lui.
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')