Links pakt hij gewoon de madonnahouding zeg maar, maar rechts wil hij het op geen enkele manier proberen helaas.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 07:51 schreef YPPY het volgende:
Lotje, Anna had ook altijd een enorme zuigbehoefte. Regelmatig 6 borsten of meer. Nu nog steeds trouwens.Zo te lezen doet hij het goed. Ik zou niet te veel op een CB mevrouw af gaan, ik heb daar zelf niet de meest nuttige adviezen gekregen ("na 5 minuten wisselen" "nee hoor, is geen spruw, is melk") op bv gebied. Misschien hebben ze wel een lactatiekundige die je kunt bellen. Of anders een vrijwilligster. Het kan goed zijn dat hij gewoon maar bij je wil zijn en aan de borst liggen is natuurlijk wel het ultieme bij mama zijn.
Kolven klinkt goed Troel! Ik steriliseerde 1 keer per dag, ook als ik de kolf vaker gebruikte. Ik bewaarde alles in een plastic bak in de kast. De bak kon inderdaad afgesloten worden.
In welke houding voed je nu? Misschien dat hij niet lekker ligt op rechts? Of dat je hem net iets anders vast hebt?
Nou, ik wou het niet zeggen, want dat klinkt dan zo lullig, maar volgens mij begon het daar ook meequote:Op vrijdag 25 januari 2008 02:04 schreef _lotje_ het volgende:
[..]
bedacht me vandaag dat het trouwens begonnen is sinds CB-mevrouw me zei dat hij 'echt geen half uur hoeft te drinken hoor, in de eerste 10-15 minuten krijgt hij genoeg binnen'. (ik kreeg last van mn tepels omdat hij idd maar bleef doorsabbelen) nu denk ik dat hij de tijd vooral niet lang genoeg vindt die hij dicht bij mama is.
volgende week ben ik weer op t CB en dan zal ik er ook zeker nog eens naar vragen.
hij is niet huilerig of iets dus de enige die last ervan heeft ben ik.
maar ik ben wel weer blij met jouw reactie, zeker met die punten die je noemt. alleen de eerste komt niet overeen, maar omdat het een flinke knul is verwacht ik niet dat daar een probleem in zit.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:35 schreef Troel het volgende:
*knip*
dan kolf ik inderdaad ook gewoon 300 CC.
Ook tijdig voor jezelf aan de bel trekken bij de dietiste. En blijf trouw je vitaminen slikken (gravitamon) dat scheelt al een eind. Ik heb zelf bijna 10 maanden dieet gedaan voor Maud. Koe, ei en sojavrij. Maar ze reageerde niet op de soja-lechitine...gelukkig. Dus met boter had ik geen probleem. Ik wens je veel sterkte en rijstemelk is goed te drinken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:02 schreef klein_spookje het volgende:
Evenstar, bak ook alles in olie nu maar wilde het even testen voordat ik do naar de dieetiste moet en omdat ik twijfelde (stom he).
Maar nu weet ik het zeker de hele dag is ze onrustig en huilen pff arm ding.
ag ik je een keer mailen?
Nou, dit was dus ook een uitzondering. Ik merkte gisteren dat er ineens minder uitkwam, nu haal ik nog net de 70 cc per kolfbeurt. Mijn o zo mooie voorraadje raakt dus snel op, want vanochtend dronk meneer heel veel. Ik hoop maar dat dit een verlate regeldag is ofzoquote:Op maandag 28 januari 2008 14:56 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Ik wilde net komen vragen hoeveel je ongeveer per keer 'moet' kolven, en hoeveel cc een kindje (6,5 week) ongeveer nodig heeft voor een voeding...
Ik kom niet verder dan 80cc geloof ik, en dat vond ik al een hele prestatie...
Nee, het is op dit moment eigenlijk alleen nog kolven. Rechts pakt hij echt nog steeds niet, maar links had hij vandaag ineens wel te pakken, maar dan is het nog met tussenpozen zuigen en slikken en dan weer niets doen en wel blijven hangen zeg maar. Ik vond het echt uitzonderlijk dat hij het zo lang vol hield, want het was een minuut of 10. Hij is dan echt ook gewoon compleet bekafquote:Op maandag 28 januari 2008 20:18 schreef nebelung het volgende:
Maar nu je het toch hebt over voeden he.. hoe gaat dat, aan de borst?
Het is een bekend 'probleem' dat met kolven alleen de productie bijna niet op peil te houden is. Het kan wel, maar daar moet je heel veel voor doen.
Heb je er hulp bij om Ruben aan de borst te krijgen?
Ik zou het 's ochtends doen. Dan heb je de beste melk (is mij verteld).quote:Op maandag 28 januari 2008 20:44 schreef DeLiedje het volgende:
Bedankt voor de tips... Dan kom ik op 108 cc per voeding, daar ga ik eens mee aan de slag!
Wat is nou een handig tijdstip om te kolven, als je volledig bv geeft heel de dag? Tips zijn welkom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |