abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56598127
Goed idee Ik vind zelf een tricot wikkeldoek erg prettig in de eerste periode. Die is makkelijk te knopen en hij plooit zich zo heerlijk zacht om een klein babietje heen waarbij je nog wel redelijk makkelijk de kleine wat kan verschuiven om te voeden.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:01:00 #277
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56599342
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, want pillen neem ik niet op Ik heb al calciumsupplementen in de vorm van poeder, en dat gaat juist door de melk
haha ik moet duidelijk vaker en beter lezen geloof ik sorry.
Wil nog wel even zeggen dat ik het super knap van je vind dat je zo veel kolft voor je kleine ventje.
Hoop dat hij geen allergie heeft is zo sneu.

liefs joyce
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:07:19 #278
82727 klein_spookje
pi_56599458
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 09:39 schreef vamperotica het volgende:

[..]

* vamperotica even het draagdoekentopic induikt!
Geen idee waar je woont (wij in rijswijk zh) maar mocht dat in de buurt zijn je mag mijn doek wel eens komen proberen hoor. Echt als je eenmaal weet hoe het moet dan wil je niet anders.

En ja dat word janken bij het idee dat dat bij de andere kinderen niet gedaan is. Ik vond dat heel moeilijk. Maar goed die dame had weer andere dingen die Zoë dan weer nit heeft bedenk ik me dan maar.
succes

En het klusteren gaat over echt waar. Kan je je niet eens laten verwennen. Heerlijk op de bank of bed en manlief laten lopen voor je. Hier was het mag ik wat drinken, wat eten, de ab enz. Ze leren snel hoor want nu is ht als ik ga voeden, wil je drinken, wil je dit wil je dat enz.
pi_56599653
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 11:07 schreef klein_spookje het volgende:

[..]

Geen idee waar je woont (wij in rijswijk zh) maar mocht dat in de buurt zijn je mag mijn doek wel eens komen proberen hoor. Echt als je eenmaal weet hoe het moet dan wil je niet anders.

En ja dat word janken bij het idee dat dat bij de andere kinderen niet gedaan is. Ik vond dat heel moeilijk. Maar goed die dame had weer andere dingen die Zoë dan weer nit heeft bedenk ik me dan maar.
succes

En het klusteren gaat over echt waar. Kan je je niet eens laten verwennen. Heerlijk op de bank of bed en manlief laten lopen voor je. Hier was het mag ik wat drinken, wat eten, de ab enz. Ze leren snel hoor want nu is ht als ik ga voeden, wil je drinken, wil je dit wil je dat enz.
Rijswijk is helaas een beetje te ver "fietsen" vanuit Tilburg... Maar bedankt voor het aanbod!
En van dat spijt hebben... Ik merk dat de hormonen enzo op het moment een beetje hoog zitten... Dan trek ik me sowieso alles wat meer aan als "anders" (hoewel ik daar toch welgoed in ben)

Drinken en de afstandsbediening krijg ik ook al standaard binnen handbereik! En ik ga me binnenkor lekker een uurtje laten masseren....Nu nog kijken hoe ik datin ga plannen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_56601000
dat clusteren klinkt idd ook als iets om grondig onzeker van te worden... er zitten best veel onlogische dingen in borstvoeding geven. net als dat het in het prille begin haast altijd zeer schijnt te moeten doen, dan wil je dat toch haast niet meer... t is dat een tevreden kleintje je zo'n heerlijk gevoel geeft

maar goed.. dat kolven he, pffff k heb n handkolfje, met zo'n rubberen 'voering' die wat masserend werkt zeg maar, is t normaal dat daar melk achter kruipt zodat je alles onder hebt zitten als je even bezig bent? daarbij komen er precies 3 druppels uit, die uiteraard alle 3 onder dat laagje kruipen...
hierin ben ik toch wat ongeduldig.. waneer komt er nou wat meeheer?

ik heb die link trouwens idd bekeken, en n heel stuk gelezen over hoe te kolven. zover ik weet doe ik netjes wat er staat, maar ook dit is onzekermakend.
pi_56601102
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 12:45 schreef _lotje_ het volgende:
dat clusteren klinkt idd ook als iets om grondig onzeker van te worden... er zitten best veel onlogische dingen in borstvoeding geven. net als dat het in het prille begin haast altijd zeer schijnt te moeten doen, dan wil je dat toch haast niet meer... t is dat een tevreden kleintje je zo'n heerlijk gevoel geeft
Hooguit een ongemakkelijk gevoel bij de toeschietreflex maar pijn is sowieso nooit goed. Helaas is het voor heel veel mensen wel pijnlijk omdat ze geen goede begeleiding hebben bij het aanleggen en/of omdat ze te lang door blijven modderen met het idee "die pijn hoort er bij". Die pijn hoort er niet bij en er zijn vaak maar een paar slimme aanwijzingen voor nodig om zonder pijn te voeden

Dat rubberen stukje heb ik er meteen uitgehaald. Inderdaad omdat er melk achter ging zitten en omdat het bij mij eerder tegenwerkte. Zonder rubber kon ik meer kolven.
pi_56601140
ik heb ook heel snel harde kolfschelpen gekocht ipv de flexibele die bij de kolf zaten.
Werkt voor mij veel fijner.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 13:35:47 #283
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56601877
Ik heb het eerste jaar ofzo ook zonder dat zachte stuk gekolft, ging stukken beter dan met.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56602344
mooi, dat rubberen dingetje gaat er dus uit
daar had ik al zo mn bedenkingen bij, die van de kraamhulp had idd ook geen rubber iets, en daarme ging het toen heel goed idd.

thnx alweer
ik zal weer verslag doen als t beter gaat
pi_56602454
Bedankt dames voor het delen van de ervaringen over het stoppen, ik kom er nog op terug (ik heb weer es vliegende haast nu )

lotje, er zijn meer hele logische dingen in bv dan onlogische hoor. Serieus, hoe meer ik leer, hoe meer ik versteld sta van de prachtige mechanismes van ons eigen lijf. Dat het soms onlogisch overkomt, ligt meer aan de manier waarop wij (moeten) leven in de wereld zoals die nu is en aan de berg onlogica die voortgevloeid is uit jaren her
(beetje kort, maar haast enzo )
Variety is the spice of life
pi_56602594
mjah, t is idd zo dat we intussen wel heel ver van de natuur afstaan he.
pi_56602764
Oh, zo dramatisch bedoelde ik het nog niet eens hoor!

Maar zoiets als clusteren bijvoorbeeld is ook al een prachtig mechanisme. De baby tankt zich vol om alvast een basis te hebben voor de nacht, ondertussen is de baby dicht bij mama.

Of het hormoon oxytocine bijvoorbeeld. Prachtig hormoon! Nou ja, zo kan ik nog allerlei dingen verzinnen.

Maar moet weg
Variety is the spice of life
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:41:55 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_56604164
Ik heb een tijdje links wel het rubber gebruikt omdat die tepel anders erg vervelend tegen de zijkant van de kolf kwam, maar waarschijnlijk had ik de kolf gewoon niet helemaal goed aangebracht ofzo, want ik heb er nu geen last meer van en gebruik die rubberen dingen dus niet meer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:20:53 #289
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56623343
Nebelung, heb je al wat duidelijker of en hoe je het afbouwen wil aanpakken? Of ga je voorlopig nog verder?

Van de week heb ik zitten voeden naast een mama met een 4 weken oud babietje, dat ook lag te drinken!! Wat een verschil!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:04:13 #290
82727 klein_spookje
pi_56628608
Zoë heeft vandaag voor het eerst 30-40cc uit een flesje gedronken. Bij Mara zijn we weken aan het rommelen geweest.
Bij Zoë had ik er een ahrd hoofd in die wil ook geen speen of pakt hem moeilijk maar dit ging vrij soepel.
Ben erg trots
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:43:36 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56629841
Nebelung, ik ben het geheel met je eens, kan me er ook over verwonderen dat het allemaal zo mooi geregeld is door de natuur. Tegenwoordig word ik niet meer zo emotioneel, maar toen ik erover nadacht toen Devin pas geboren was moest ik weleens een traantje wegpinken

Ik heb vanmiddag zitten kolven in een EHBO-ruimte, zittend op een bedbank met het halve gordijn dichtgetrokken, en aan de andere kant 2 oudere EHBO - dames die het hadden over hun gecremeerde en verstrooide familieleden. Ergens halverwege het Alzheimer - verhaal van de man van een van hen had ik het even moeilijk, maar met een score van 180 cc was ik uiteindelijk meer dan tevreden
.... met gevoel voor drama....
pi_56640590
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 14:21 schreef nebelung het volgende:
Oh, zo dramatisch bedoelde ik het nog niet eens hoor!

Maar zoiets als clusteren bijvoorbeeld is ook al een prachtig mechanisme. De baby tankt zich vol om alvast een basis te hebben voor de nacht, ondertussen is de baby dicht bij mama.

Of het hormoon oxytocine bijvoorbeeld. Prachtig hormoon! Nou ja, zo kan ik nog allerlei dingen verzinnen.

Maar moet weg
wat ik vooral bedoel is dat je eerst n hele hoop moet 'leren' voordat je weet hoe en wat, zoals dat onzeker worden van het clusteren, of een regeldag bijvoorbeeld. als je eenmaal weet hoezo dat is, dan is het idd heel logisch, maar als ik puur op mijn ervaringen af zou moeten gaan zonder iets te kunnen navragen of opzoeken... weet niet hoelang ik het dan zou volhouden hoor.

nu is het niet eens zozeer meer 'volhouden' het wordt steeds leuker
en zelfs het kolven gaat steeds beter!! net n overvolle borst 40cc lichter gemaakt .
wat ik alleen net snap, als die kleine maar 1 kant gebruikt heeft omdat ie dan zat heeft gehad, en ik wil de 2de kant gaan afkolven, dan komt er dus max 5 cc uit!
als ik idd voor een voeding kolf, komt er absoluut en met gemak meer uit. (en zónder dat rubberdingetje scheelt ook nog eens )
pi_56687367
Is iemand onder jullie ook bloeddonor? Ik kreeg net de melding dat bloed geven terug mag vanaf 6 maand na de bevalling, tenzij je nog borstvoeding geeft. Die moet echt volledig gestopt zijn eer je weer mag doneren.

Nu dacht ik rond 8-9 maand ofwel af te bouwen naar alleen ochtend- en avondvoedingen ofwel te stoppen.

Kan je bloed doneren als je nog slechts twee voedingen geeft? Ik begrijp ook wel dat melk van bloed gemaakt wordt, en wil mijn kleintje noch mezelf tekort doen maar ik zou toch graag weer doneren.
pi_56687765
Ik heb een half jaar na de bevalling van Merlijn gewoon bloed gegeven. Borstvoeding werd verder ook niet naar gevraagd. Of het zou inmiddels veranderd moeten zijn.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:09:27 #295
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56689578
Ik heb zelf geen bloed meer gegeven sinds de bevalling. Door de borstvoeding en vooral de ontstekingen daarbij maakte dat ik me er niet fit voor voelde. Nu moet ik het eigenlijk weer even oppakken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_56697440
Eindelijk komt Gwen echt zelf voor een slok en hoe . Vannacht was een echt een drinknachtje voor haar. Zelf niet heel veel van mee gekregen want het is niet meer dan trui omhoog en ze doet zelf hap en dat heeft ze toch verschillende keren gedaan. Één keer heb ik haar echt even goed aan moeten leggen maar verder hapte ze zelf goed. Wel grappig is hoe ze nu ook echt boos kan worden. Ze was voor de nacht bij de laatste voeding meer aan het sabbelen dus koppelde ik haar los toen ze verder niet reageerde. Grommen dat ze deed en dat werd na een paar minuten huilen. Hoezo mevrouw was het er niet mee eens.
pi_56697834
Fijn!
Hoe reageert Merlijn, wil hij zelf nog wel eens proeven?
pi_56700447
Van de week was Merlijn er toevallig heel erg mee bezig. Ik laat hem ook vaak zien hoe zijn zusje drinkt aan de borst. Hij zegt zelf ook "zusje eten". Dus hij snapt het wel. Mijn borst had ik toen even bloot gelaten nadat ik Gwen eraf had gehaald en hij kan dan wel heel geinterresseerd kijken, maar hij hoeft het niet zo nodig te proberen. Nadat hij gestopt was heeft hij wel een paar keer de tepel geproefd. Als ik in bad lig en hij komt even kijken pakt hij net alsof met zijn handjes eten van mijn tepel. Erg grappig. Had hem ook gevraagd of hij het nog weet dat hij ook de borst heeft gehad bij mamma, maar daar komt een heel voorzichtig ja op terug.
pi_56700803
gister voor t eerst geprobeerd of meneer de fles wil, n halfje om te testen, en dat ging er heeel makkelijk in !
hij dronk het in 1 ruk leeg zonder mokken, en toen t op was wassie niet blij .
toen heb ik m weer zelf aangelegd en toen issie gewoon lekker verder gegaan aan de borst.

maar t kolven tussendoor... ik word nog steeds lichtelijk gefrustreerd, want op zn meest krijg ik er 50cc uit in totaal, zo ben k dus de hele dag aan t pompen om straks n dagvoorraad te krijgen. en als ze vol zijn, als k weer werk ofzo, krijg ik er dus ook niet meer uit dan dat.
blijven proberen enzo, maar k kan hier heel slecht tegen...
hoe slecht is het om flesvoeding te geven op de dagen dat ikzelf er niet ben?
ik zal sowieso blijven pompen om de boel ook opgang te houden natuurlijk, maar ik krijg nooit genoeg bij elkaar tenzij ik niks anders meer doe dan dat.
pi_56701530
Niet te negatief zien Lotje, de opbrengst vind ik best netjes als je bedenkt dat je kindje natuurlijk ook nog drinkt. Als je eenmaal weer aan het werk gaat zal de opbrengst als het goed wel is wel wat hoger zijn omdat je kolft ipv een voeding, dat is toch anders dan tussendoor.

Mijn opbrengst was op het werk ook nooit erg hoog, (120 ml per keer net 1 voeding). Merlijn heb ik voor de 6 maanden toen wel de hele tijd BV kunnen geven uit de fles en na de 6 maanden kreeg hij soms ook kv op het KDV. Voor die tijd wilde ik het zelf niet. Na 9 maanden ben ik ook weer gestopt met de kv en kreeg hij eigenlijk ook geen bv meer mee en mocht hij gewone (aangelengde) melk drinken en water/diksap met de andere kindjes. Toen ben ik ook gestopt met kolven. Als ik voor de voedingen deed kolven, kolfde ik 's ochtends voor ik Merlijn deed voeden 1 borst af. Merlijn kreeg dan de andere en een toetje uit de borst die was afgekolft. 's Ochtends zitten je borst het volst na de nacht, de beste tijd om te kolven. Verder kolfde ik ook regelmatig als ik thuiskwam omdat mijn borsten dan op knappen stonden en Merlijn het op dat moment niet bliefde, geen honger had of genoeg aan één borst. De andere leverde dan meestal toch nog wel iets op. Verder deed ik 's avonds ook nog weleens proberen, maar de opbrengst was dan altijd laag omdat je 's avonds toch al vaak minder aanmaakt dan de rest van de dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')