abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79214394
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:03 schreef Taiga het volgende:

[..]

Het is zieliger om een hond met overgewicht te hebben
Wij geven vers vlees aan de honden en katten. Als ik de richtlijn moet geloven moet ik de kleine hond 360 gram vlees geven per dag...dan wordt hij echt een tonnetje! Hij krijgt nu 280 gram en dat is voor hem het maximale.
Dus altijd op het oog voeren...wordt je hond te dik, ga je minder geven en wordt hij te dun, dan meer. Hongerig blijven ze altijd.
Dat dus... En ik ben een watje
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:06:39 #27
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79214421
Ik vind het lastig om vast te stellen of m'n hond overgewicht zou hebben, hij krijgt geregeld wat aardappels en sperziebonen als het over is én z'n eigen voer en krijgt echt wel wat meer als dat er op de verpakking staat als adviesdosis.

Ik kan z'n ribben bijvoorbeeld niet makkelijk voelen, maar dat zie ik wel vaker bij mijn ras honden (Sint bernard/Berner Sennen) voorbij komen aangezien ze toch een iets forser voorkomen hebben als een labrador.
Z'n taille is dan wel weer makkelijk zichtbaar en alles ziet er opzich wel strak uit, voor zover dat mogelijk is bij zo'n lobbes.
pi_79214425
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat dus... En ik ben een watje
Yep...
pi_79220843
31,4 -31,8 en 40,7 .Elke 15e van de maand wegen .
Alles wat erin gaat met de keukenweegschaal .
Commentaar van de omgeving e zijn te mager
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:35:43 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79222334
Oh Taiga, dan krijgt de mops nog veel , wat weegt die?
Ik voer hier 200 gram aan de oudste in twee porties, de pup krijgt ook zoiets, verdeeld over 2 of 3 porties per dag, en Billy krijgt 100 gram , en de chihuahua;s 40 gram, gewoon 1 keer.
En alles is nu keurig op gewicht , oudste mocht wel 2 of 3 onsjes meer zijn zelfs.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79244252
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:35 schreef oh-oh het volgende:
Oh Taiga, dan krijgt de mops nog veel , wat weegt die?
Ik voer hier 200 gram aan de oudste in twee porties, de pup krijgt ook zoiets, verdeeld over 2 of 3 porties per dag, en Billy krijgt 100 gram , en de chihuahua;s 40 gram, gewoon 1 keer.
En alles is nu keurig op gewicht , oudste mocht wel 2 of 3 onsjes meer zijn zelfs.
Bram krijgt nu 280 gram per dag, verdeeld over 2 porties. Hij weegt 12 kilo, maar is niet te zwaar. Hij is nu ongeveer 20 maanden en dus nog niet uitgegroeid.
Als ik van bovenaf op Bram kijk moeten zijn flanken [ ] zo zijn...dus ( ) is te dik en ) ( te dun Handige richtlijn.
pi_79244279
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:06 schreef Taiga het volgende:

[..]

Bram krijgt nu 280 gram per dag, verdeeld over 2 porties. Hij weegt 12 kilo, maar is niet te zwaar. Hij is nu ongeveer 20 maanden en dus nog niet uitgegroeid.
Als ik van bovenaf op Bram kijk moeten zijn flanken [ ] zo zijn...dus ( ) is te dik en ) ( te dun Handige richtlijn.
Tico is ( .... )
  Moderator woensdag 17 maart 2010 @ 10:13:32 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_79244465
Toen de oma van mijn vriend doodging, kwam de toen 10-jarige Cavalier King Charles Spaniel bij zijn ouders wonen. Nou ja, oma's en kleine hondjes, liefde gaat door de maag, dan weet je het wel.

Hier zie je een foto van toen ze een maand bij de schoonouders was:

Zielig he! En moet je nagaan dat ze toen al erg was afgevallen.

Inmiddels is ze na een streng dieet terug uit gewicht, en is ze weer helemaal een blij hondje wat gerust nog een aantal jaar meekan, Ondanks dat ze nu 12 is Ze zit er nog wat mollig uit, maar dat is vooral vel wat er nog aanhangt. Als je d'r wast, blijft er een heel slank hondje over Jammer dat ik daar geen foto van heb.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:15:44 #34
176471 oh-oh
pi_79244528
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tico is ( .... )

Bij mij is Kees wel ( ) maar dat is een geholpen teef, volgens de da krijg ik daar niks meer van af
Karel is [] en Chico en Billy zijn )( maar die moeten ook echt een taille hebben en een diepe borst.
Sjon zn figuur slaat nog nergens op
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_79244584
Onze honden zijn na castratie worstjes geworden.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:21:08 #36
176471 oh-oh
pi_79244720
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:17 schreef -moppie- het volgende:
Onze honden zijn na castratie worstjes geworden.
Ik zou dat zo erg vinden
Echt een van de vele redenen om niet te castreren...
( Groucho Marx )
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:22:53 #37
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79244780
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

maar ik ga dan ook zonder fronsen zo een vol uur met hem zwemmen (in het mooie weer)... dat beest was van de 40 die hij woog zo terug naar een mooie 33
32.1
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:24:43 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79244840
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:06 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het lastig om vast te stellen of m'n hond overgewicht zou hebben, hij krijgt geregeld wat aardappels en sperziebonen als het over is én z'n eigen voer en krijgt echt wel wat meer als dat er op de verpakking staat als adviesdosis.

Ik kan z'n ribben bijvoorbeeld niet makkelijk voelen, maar dat zie ik wel vaker bij mijn ras honden (Sint bernard/Berner Sennen) voorbij komen aangezien ze toch een iets forser voorkomen hebben als een labrador.
Z'n taille is dan wel weer makkelijk zichtbaar en alles ziet er opzich wel strak uit, voor zover dat mogelijk is bij zo'n lobbes.
Ik zou toch wel oppassen met die aardappels enzo. Dat soort honden staat bekend om gewrichts problemen. Je kan beter een hond hebben die 1kg te licht is, dan te zwaar.

En als je wilt weten of hij te zwaar is ; weeg hem eens
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_79244857
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik zou dat zo erg vinden
Precies...ik heb het ook niet zo op castreren tenzij het niet anders kan.
Maar dan nog, gewoon op de voeding blijven letten. Zeker als je het afweegt kan je snel schommelen in de hoeveelheden. Taiga, de stafford van 11,5 jaar, krijgt nu 600 gram per dag, verdeeld over 2 porties. En ze weegt 27 kilo en is ) (, maar ja dat is haar leeftijd en ze heeft waarschijnlijk een tumor waardoor ze nu ook aan het afvallen is.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:26:58 #40
176471 oh-oh
pi_79244916
Ik ben pas gaan wegen sinds ik Kees heb, omdat ik haar dik vond.
Maar ik blijf dat wel doen hoor, tis toch wel handig.
Sjon heb ik nu trouwens op 2 grotere porties per dag gezet ipv 3, en dat gaat al prima, das ook fijn, en dat van Sjon weeg ik niet, daar gooi ik gewoon veel in
( Groucho Marx )
pi_79244969
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zou toch wel oppassen met die aardappels enzo. Dat soort honden staat bekend om gewrichts problemen. Je kan beter een hond hebben die 1kg te licht is, dan te zwaar.

En als je wilt weten of hij te zwaar is ; weeg hem eens
En aardappeltjes vond ie juist zo lekker
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:32:56 #42
176471 oh-oh
pi_79245135
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En aardappeltjes vond ie juist zo lekker
Aardappeltjes zijn niet zo heel goed voor honden ook.
Gewoon sperciebonen doen dan maar
Maar goed, ik ben heel hypocriet daarin.
Mijnes krijgen alleen rauw voer en ze barfen in het weekend , maar ze vreten zich ook ongans aan chips als dat op tafel staat en als er friet gegeten wordt krijgt Chico van zn eigen bordje zonder zout en zo
Maar ik let wel echt op dat ze niet te dik worden.
Chico mag wel wat aankomen, dus daar gaat regelmatig een lik slagroom of een extra stukje kaas in, en dan krijgen de dikkere honden niks of minder
( Groucho Marx )
pi_79247695
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik zou dat zo erg vinden
Ze zijn wel wat te dik maar in mijn ogen valt het nog wel mee, anderen roepen het wel altijd.
De dierenarts zei de laatste keer tegen Frits dat z'n hoofd een beetje te klein voor z'n lichaam was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')