/offtopiquequote:Op woensdag 23 januari 2008 12:39 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik krijg ook vaak van mensen te horen dat ik materialistisch, gierig en een geldwolf ben, of ze slingeren typische clichézinnetjes zoals deze hierboven naar m'n hoofd. Typisch is dat 't altijd mensen zijn die niet met geld om kunnen gaan en elke maand maar moeten kijken hoe ze hun GWE betalen, omdat ze hun miezerige salaris meteen na ontvangst verpatst hebben aan rotzooi die ze niet nodig hebben.
Bij mijn weten moet je nog altijd minimaal 18 jaar zijn voor je een motor mag berijden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:00 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Fijne definitie van sparen is dat. Basisschool style sparen voor een stuk speelgoed.
Ligt een beetje aan je inkomen he, denk ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:34 schreef patrickt37 het volgende:
Iedereen praat hier over het sparen van pakweg 1000 pleuries per maand alsof het niks is.
Jullie hebben zeker geen 2 puberende kinderen?
Alhoewelik er wel bij moet zeggen, dat mijn vrouw en ik het laatste jaar bewuster zijn gaan leven om op die manier meer te kunnen sparen.
En ja, je kan veel meer sparen dan je denkt.
Ik heb een redelijk tot goede betaalde baan. Daarbij werkt mijn vrouw ook nog eens 20 uur pw.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:57 schreef Rizz0 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan je inkomen he, denk ik.
Je lijkt wel een collega van mijquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:11 schreef princemm het volgende:
ik spaar zon 1000 euro pm
geen kinderen 2 inkomens en sociale huurwoning
Ik heb als "voordeel" dat ik in een dorp woon, in een huurhuis(2 onderéénkap) voor ¤390,-- huur.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:10 schreef A.M.S.G het volgende:
Het zal niet eenvoudig zijn om zo'n bedrag apart te zetten / te sparen wanneer je 2 kinderen hebt (uitgaande van een gemiddeld inkomen). Maar wel netjes dat je het zo geregeld heeft, dat voorkomt een hoop stress en zorgen wanneer er een keer iets onverwachts gebeurd.
Ten tijde van de laatste post wás het nog geen crisistijdquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:25 schreef hercules4u het volgende:
Damn wat sparen jullie. Zeker met de crisistijd......
quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ten tijde van de laatste post wás het nog geen crisistijd
net wel, want toen stunte CEB al met 6% voor 6 mnd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ten tijde van de laatste post wás het nog geen crisistijd
Zit inmiddels op 600eur per maandquote:Op woensdag 23 januari 2008 01:07 schreef Elwood1802 het volgende:
100eur met een rentepercentage van 1.5 %
Tikt lekker aan dus
Het is eigenlijk ook alleen voor eventuele grotere uitgaven (motorrijbewijs, laptop etc.)
Krijg je zo'n hoge bijstandsuitkering als je nog thuis woont????quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:09 schreef Spitstand het volgende:
Rond de 700 euro per maand.
Heb een bijstandsuitkering en woon nog thuis.
't Gooi zeker?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:56 schreef Leipo666 het volgende:
samen zitten we zo rond de 1000 per maand, samenwonend in koophuis, ik full-time werkzaam, zij part-time 4 dagen in de week werkzaam.
en dan nemen we het er ook nog eens lekker van (auto + 2 motoren, kopen nog een stuk grond erbij om bij de tuin te trekken, wintersport + maand naar Noorwegen dit jaar).
damn, wat zijn wij eigenlijk gruwelijk verwend met onze 25 en 23 jaar
Ja, het eigenlijke bedrag wat ik krijg is nog iets hoger, rond de 800 euro.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Krijg je zo'n hoge bijstandsuitkering als je nog thuis woont????
plaats maakt niet uit, wel of je kinderen hebt of nietquote:
Dat scheelt ook een slok op ee borrel, koters zuigen je financieel helemaal leeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
plaats maakt niet uit, wel of je kinderen hebt of niet
200K, minimaalquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:19 schreef capricia het volgende:
Daarom heb ik een wedervraag voor jullie: Hoeveel spaargeld zou je moeten hebben? 10K, 50K?
Wie het weet, die mag het zeggen!
200K is niets teveel, daar koop je nog geen Lambo voor.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:28 schreef Bassfly het volgende:
Verder heeft je laatste pak geen zakken, dus zou zeker geen 200k spaargeld gaan nastreven je hele leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |