Dit heeft een beetje NAiHF sound...quote:Op woensdag 23 januari 2008 00:13 schreef xTomer het volgende:
murmurs.com heeft een 30-sec preview van Supernatural Superserious
http://www.murmurs.com/node/2063
Klopt, het is een mooie tijd om R.E.M.-fan te zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:15 schreef Acathla het volgende:
Trouwens, het R.E.M. topic is volgens mij nog nooit zo druk geweest. Chapeau!
True!quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:50 schreef xTomer het volgende:
[..]
Klopt, het is een mooie tijd om R.E.M.-fan te zijn.
Vast, maar als ik het ding draai herken ik eigenlijk alleen LNY, Final Straw (vanwege de tekst) en dat ding met QTip erop (vanwege QTip). De rest ben ik halverwege het nummer daar na weer vergeten. Ongeinspireerdheid troef, wat mij betreft.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:06 schreef Acathla het volgende:
Ik noem een Aftermath, Final Straw, I Wanted to be Wrong, Leaving New York en Boy in the Well.
De anderen zijn Murmur, LRP, Document, Green en NAIHF wat mij betreft.quote:On the scale of human accomplishments, turning out a classic album ought to rank up there with climbing Mount Everest. Stoned. With one leg. And no oxygen. Given the infinite potential for obnoxious excess within the Rock genre, it's no small feat to assemble an album that's so well phrased, so deftly stated, that its impact extends far beyond the realm of the audible. Turn out two or more such albums and you're headed for legendary status. Turn out five or six and you're R.E.M.
Die staan natuurlijk op AFTPquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:06 schreef Acathla het volgende:
Up heeft prachtnummers. Sweetness Follows, Find the River.. heerlijk.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:47 schreef peaceman het volgende:
High Speed Train, van jawel Around the sun, was 1 van de liedjes in het gemeentehuis op onze bruiloft.
Het moge duidelijk zijn dat Diaan en ik dat dus een geweldig nummer vinden. Vooral vanwege dit stukje:
No war. no hate. no past.
It's real.
I'm here. I'm yours. I'm fast.
I'm long in the eye
I'm cry when I try
I just want to fly
Just you and I, together
Nee, dat vonden we te afgezaagd, bovendien dekt deze tekst meer de ladingquote:
Daar zit het 'm al in, ik luister bijna alleen random, zowel op i-pod als op de pc. Misschien moet ik toch maar eens albums gaan luisteren.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:13 schreef cafca het volgende:
Tja, ik ben een echte album-luisteraar, en zeker REM is een band waarvan ik vaker een heel album draai dan losse nummers
Zo gek is dat niet hoor. Ik heb destijds ook de "iTunes originals" versies gedownload, dan hoor je de songs in een wat meer rauwere setting. Net als bij de concerten hoor je dan dat de songs op zich best goed zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:06 schreef xTomer het volgende:
Wat overigens nog grappiger is dan dat, is dat (op murmurs.com) er een hele hoop mensen zijn die de toenamlige producer Pat McCarthy daar de schuld van geven.
Oudjes?quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:14 schreef thijsdetweede het volgende:
Absoluut albums boven nummers (hoewel een avondje depressief plaatjes draaien niet compleet is zonder de pathos van Country Feedback)
Maar dan: Wat doe je bij de IRS albums? Ik heb ze leren kennen in de heruitgave (dus met bonusnummers) en dat bevalt me doorgaans prima. Maar dat is niet de manier waarop REM het album bedoeld heeft natuurlijk, en ook niet zoals de oudjes de albums hebben leren kennen. Toch zou Document voor mij een minder album zijn zonder de Time after Time medley![]()
Ik denk dat je de rol van producers onderschat. Een band kiest vaak voor een bepaalde producer vanwege diens geluid/werkwijze dat wel. Die keuze zal R.E.M. bewust gemaakt hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:56 schreef xTomer het volgende:
En re. producers. De band is al 25 jaar oud, die kunnen echt zelf wel een beslissing maken of iets nog een laag glazuur nodig heeft of niet. Ik denk dat een producer vaak ideetjes aandraagt, en dat die dan bekeken worden. Ik ga er vanuit dat de band uiteindelijk het voor het zeggen heeft, en niet de producer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |