abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56239514
De tracklist volgens REMHQ.com:

pi_56239661
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:45 schreef peaceman het volgende:
New Adventures is en blijft natuurlijk het beste album.
Het beste R.E.M.-album uit de 90s
pi_56239737
http://www.ringtonejukebox.com/search.asp?searchstring=R.e.m.&submit1=Search&countryid=1

daar is 10 seconde van Supernatural Superserious te beluisteren. Het lijkt erop dat het inderdaad Disguised is met een andere titel.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:54:40 #29
102466 cappp
Ondertitel
pi_56239743
I'm gonna DJ staat overigens al op de pas uitgebrachte live CD/DVD.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_56239880
Nog meer nieuws: er wordt gefilmd voor de video van de 1e single. Beetje dubieuze bron, maar nieuws is nieuws:

http://www.jamyewaxman.co(...)tive-rights-and-rem/
quote:
In a nutshell, R.E.M. came by to perform the single from their new album for their next video. They stopped into a variety of local shops on the L.E.S. (lower east side) and with camera crew in tow, they came, they sang and they conquered, or more accurately, they left.
De video wordt dus geschoten in een sex-shop. mmmkay...
pi_56240131
murmurs.com heeft een 30-sec preview van Supernatural Superserious
http://www.murmurs.com/node/2063

en deze Duitse website beweert dat de eerste single in Maart uit zal gaan komen, en uiteraard Supernatural Superserious zal gaan heten.

Wat gaat het opeens snell.

[ Bericht 38% gewijzigd door xTomer op 23-01-2008 00:33:42 ]
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:15:57 #32
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56243011
Net de single geluisterd en ik heb er een goed gevoel over. Wordt wel een lekker jaar voor R.E.M. weer een tour (Werchter '08 misschien?) en hopelijk (?) weer wat meer erkenning. Ken Stringfellow speelt niet meer mee, wat ik aan de ene kant wel jammer vind als bewonderaar van zijn solo-werk. Aan de andere kant betekent dit de nadruk op meer aanwezigheid van de gitaren en weinig tot geen synths!

Trouwens, het R.E.M. topic is volgens mij nog nooit zo druk geweest. Chapeau!
Love will be my strongest weapon
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:32:04 #33
71333 BUG80
Stop making sense
pi_56243256
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 00:13 schreef xTomer het volgende:
murmurs.com heeft een 30-sec preview van Supernatural Superserious
http://www.murmurs.com/node/2063
Dit heeft een beetje NAiHF sound...
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:36:25 #34
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56243352
Laat New Adventures nu ook mijn favoriete plaat zijn. Ooit. Voor mij klopt alles aan die cd. Van de hoes tot de opbouw.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:25:14 #35
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56244276
KLinkt erg goed de titel van het nummer vind ik al geweldig
Make love, not war ☮
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:26:12 #36
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_56245819
Die eerste zin van Supernatural Superserious 'everyone here comes from somewhere' staat ook al een hele tijd op Remhq.com merkte ik
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_56246540
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:15 schreef Acathla het volgende:

Trouwens, het R.E.M. topic is volgens mij nog nooit zo druk geweest. Chapeau!
Klopt, het is een mooie tijd om R.E.M.-fan te zijn.

pi_56248825
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:50 schreef xTomer het volgende:

[..]

Klopt, het is een mooie tijd om R.E.M.-fan te zijn.

True!
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_56256238
Deze 30 seconden garanderen alvast dat het geen Around the Sun kan worden

Ben zelfs ook weer gematigd positief.
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:06:03 #40
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56256736
Around the Sun... lastig geval. Het is niet mijn favoriet, maar ik vind wel dat de band te kort is gedaan door sommige fans en media. Er staan (naar mijn mening) een x-aantal mooie nummers op. Ik noem een Aftermath, Final Straw, I Wanted to be Wrong, Leaving New York en Boy in the Well. De meeste versies vond ik live (R'dam '05) zeer goed te pruimen.

Electron Blue vind ik een afschuwelijk nummer, zelfs live. Wanderlust kan ik weer beter verdragen (Peaceman vindt dit weer een draak van een nummer). Mijn voorkeur gaat uit naar de 'rock' kant van R.E.M. Geef mij Harborcoat, These Days, I Believe en Life and How to Live it. De ingetogen kant van de band kan ik echter ook zeer waarderen. Up heeft prachtnummers. Sweetness Follows, Find the River.. heerlijk. She just wants to be.. heerlijk einde met de zeer gevoelige gitaar van Peter Buck.

Zodoende haat ik het argument van 'Bill Berry is weg.. dus R.E.M. stelt niets meer voor'. Onzin naar mijn mening. Ik vind het nogal het napraten van de media. De post-Berry albums zijn misschien dan commercieel en in de media relatief gezien minder geslaagd, ik blijf de band innovatief vinden. Hetzelfde over de IRS - Warner overstap. Veel mensen zijn toen afgehaakt. Jammer, want ik vind dat ze met Out of Time en Automatic een goede doorontwikkeling hebben gemaakt. Om daarna weer terug te slaan met rock a la Monster en New Adventures. Als de band had willen cashen, hadden ze wel een album gemaakt zoals Automatic II , maar ze kwamen terug met het rauwe Monster. Met het nieuwe album hoop ik dat ze weer wat meer succes krijgen, maar waardering van mij krijgen ze sowieso. Ik ga vooralsnog geen vergelijkingen trekken over Accelerate. Wie weet klinkt het wel als Document met een vleugje Reckoning. Nee, ik beschouw het als een opzichzelf staand album, zoals ik elk album van R.E.M. beschouw.
pi_56256758
Zoveel is er echt niet mis met Around The Sun, volgens mij. Het is niet geworden wat velen verwachtten, maar om er dan het stempel "klotealbum" zo rigoreus op te drukken lijkt me wat overbodig.

Wat overigens nog grappiger is dan dat, is dat (op murmurs.com) er een hele hoop mensen zijn die de toenamlige producer Pat McCarthy daar de schuld van geven.
pi_56257075
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:06 schreef Acathla het volgende:
Ik noem een Aftermath, Final Straw, I Wanted to be Wrong, Leaving New York en Boy in the Well.
Vast, maar als ik het ding draai herken ik eigenlijk alleen LNY, Final Straw (vanwege de tekst) en dat ding met QTip erop (vanwege QTip). De rest ben ik halverwege het nummer daar na weer vergeten. Ongeinspireerdheid troef, wat mij betreft.

Overigens vind ik het flauw om de producer de schuld van een slecht album te geven. Na 25 jaar ben je daar als band behoorlijk zelf bij. En wat mij betreft hoort Up bij die 6 albums uit de fantastische Pitchfork quote:
quote:
On the scale of human accomplishments, turning out a classic album ought to rank up there with climbing Mount Everest. Stoned. With one leg. And no oxygen. Given the infinite potential for obnoxious excess within the Rock genre, it's no small feat to assemble an album that's so well phrased, so deftly stated, that its impact extends far beyond the realm of the audible. Turn out two or more such albums and you're headed for legendary status. Turn out five or six and you're R.E.M.
De anderen zijn Murmur, LRP, Document, Green en NAIHF wat mij betreft.
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:47:57 #43
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_56258029
High Speed Train, van jawel Around the sun, was 1 van de liedjes in het gemeentehuis op onze bruiloft.
Het moge duidelijk zijn dat Diaan en ik dat dus een geweldig nummer vinden. Vooral vanwege dit stukje:

No war. no hate. no past.
It's real.
I'm here. I'm yours. I'm fast.
I'm long in the eye
I'm cry when I try
I just want to fly
Just you and I, together

Overigens is het gek dat Reckoning zeer zelden genoemd wordt als favoriete album, terwijl daar toch ook briljantjes op staan, zoals:
# "7 Chinese Bros." – 4:18
# "So. Central Rain" – 3:15
# "Time After Time (annElise)" – 3:31
# "Camera"1 – 5:25
# "(Don't Go Back To) Rockville" – 4:32
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:49:37 #44
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_56258090
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:06 schreef Acathla het volgende:
Up heeft prachtnummers. Sweetness Follows, Find the River.. heerlijk.
Die staan natuurlijk op AFTP
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:00:21 #45
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_56258478
Laat ik nu net vergeten zijn om een bruggetje te maken tussen die twee zinnen.
pi_56258679
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:47 schreef peaceman het volgende:
High Speed Train, van jawel Around the sun, was 1 van de liedjes in het gemeentehuis op onze bruiloft.
Het moge duidelijk zijn dat Diaan en ik dat dus een geweldig nummer vinden. Vooral vanwege dit stukje:

No war. no hate. no past.
It's real.
I'm here. I'm yours. I'm fast.
I'm long in the eye
I'm cry when I try
I just want to fly
Just you and I, together
Geen "The One I Love?"

pi_56258717
Overigens ben ik van mening dat Find the River het beste nummer is dat ze ooit gemaakt hebben. Het past gewoon perfect aan het einde van AftP, en als afsluiter van de trilogie MotM - Nightswimming - FtR. Heerlijk gewoon.
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:09:39 #48
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_56258731
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:07 schreef xTomer het volgende:

[..]

Geen "The One I Love?"

Nee, dat vonden we te afgezaagd, bovendien dekt deze tekst meer de lading
pi_56259574
Reckoning is een fijne plaat, peaceman

Maar Document blijft toch wel mijn all time favoriet
  woensdag 23 januari 2008 @ 20:43:24 #50
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56259767
Jeetje ik voel me een nono als ik hier zo meelees ik heb werkelijk geen idee welk lied van welk album komt. Dat kan ik allemaal niet onthouden hahaha. beter gezegd, dat zit niet in mijn systeem Er zijn een groot aantal nummers die ik mooi vind, een aantal niet. ben ook erg slecht in het onthouden van titelnamen Final straw vind ik trouwens ook een erg goed nummer, vooral live. En High Speed Train
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')