FOK!forum / Gaming / Dungeon Keeper 2 - It's good to be bad
Bellerophondinsdag 22 januari 2008 @ 09:58
Dungeon Keeper 2



It's good to be bad...


Ehr..? Dungeon Keeper?
Dungeon Keeper 2 is een IBM PC strategy game ontwikkeld door Bullfrog Productions en gepubliseerd door Electronic Arts in 1999. Het was het vervolg op Peter Molyneux's Dungeon Keeper en de voorganger van de reeds gestopte Dungeon Keeper 3. Molyneux droeg niet meer bij aan de ontwikkeling van dit spel, maarveel van zijn ideeen uit het eerste spel, waren terug te zien in dit deel. Net zoals in zijn voorganger, neemt de speler de rol van een 'dungeon keeper' op zich, het bouwen en beschermen van een ondergrondse kerker tegen de "helden" die het trachten te vernietigen.

Het voornaamste verschil met Dungeon Keeper zijn toch wel de graphics, de wereld is nu volledig 3D. Waar in het eerste deel de monster sprites waren, zijn ze in dit deel volledig 3D gerenderd. Verschillende kamers, spreuken en monsters zijn veranderd, toegevoegd of verwijderd, evenals bepaalde instellingen. Bijvoorbeeld, als een monster in een gevecht word gegooid, dan is hij enige tijd duizelig en dus kwetsbaar voor een paar seconden voordat hij kan vechten. Een nieuwe optie in het spel is de 'My Pet Dungeon' modus, welke een 'sandbox-style' mode is, waar spelers een bijna ongelimiteerde hoeveelheid tijd hebben om een kerker te bouwen. In dit proces zullen zij ook niet gehinderd worden door helden, de speler kan namelijk zelf aangeven wanneer hij/zij wilt worden aangevallen door helden.




Voornaamste veranderingen met Dungeon Keeper
  • Het 'dungeon heart' kan nu een bepaalde hoeveelheid goud herbergen
  • Spells gebruiken nu mana, welke zichzelf hersteld naar mate het spel vordert (afhankelijk van de hoeveelheid land en mana vaults die een speler bezit). In Dungeon Keeper moest men hier goud voor betalen.
  • Wezens sterven niet meer automatisch als zij zijn verslagen in een gevecht; De wezens kunnen, voor een korte tijd, gered worden door je eigen imps of ze worden gevangen genomen door imps van de tegenstander, om vervolgens in een gevangenis te belanden.
  • Het oppakken en plaatsen van wezens zorgt ervoor dat zij enige tijd duizelig zijn. De lengte van deze tijd verschilt per wezen. Imps hebben hier geen last van.
  • Imps hebben geen training meer nodig om te groeien in levels; ze krijgen ervaring door de werkzaamheden die zij verrichten in de kerker.
  • De 'training room' traint wezens alleen tot de eerste vier levels, daarna kunnen wezens stijgen in level door de 'Combat pit' of door gevechten.
  • The scavenger room is verwijderd uit het spel, twee nieuwe kamers zijn toegevoegd:
    - Een casino
    - Een combat pit
  • De 'horned reaper' is geen normaal wezen meer, hij moet namelijk worden opgeroepen door een grote hoeveelheid mana te betalen.
  • Veel wezens zijn verwijderd, maar er zijn er ook weer vele toegevoegd.




    Wezens
    Goblin - Wordt aangetrokken door de 'Lair' en de 'Hatchery'


    Firefly - Hetzelfde als hierboven


    Warlock - Hetzelfde als hierboven, maar nu moet er ook een 'Library' worden toegevoegd.


    Salamander - Hetzelfde als hierboven, maar met een 'training room'.


    Skeleton Warrior - Een gevangene moet sterven in je gevangenis.


    Dark Mistress - Wordt aangetrokken door 'torture chambers' met een 'lair' en een 'hatchery'.


    Troll - Hetzelfde als met de goblin, maar met een 'workshop'.


    Bile Demon - Hetzelfde als met de troll, echter moeten er meer dan 25 vlakken 'hatchery' zijn.


    Rogue - Hetzelfde als met de goblin, maar met een 'casino'.


    Vampire - Een bepaalde hoeveelheid korpsen (5) moeten weg rotten in je begraafplaats.


    Dark Angel - Een 5x5 vlakken tempel is benodigd per 2 Dark Angels met een 'lair' en een 'hatchery'.


    Black Knight - Wordt aangetrokken door 'Combat Pits'.


    Maiden of the Nest - Half vrouw - half spin - Wordt aangetrokken door een tempel, lair en een hatchery in patch 1.7 (Dit wezen zit niet in de originele versie van het spel).



    Gameplay (schaamteloos knippen en plakken)
    The game plays quite similarly to its predecessor, however gameplay is more streamlined with less micromanaging and elimination of unnecessary information. Examples include the removal of the "kill enemies"/"beat them unconscious" switch [Creatures are always knocked unconscious, the behaviour can't be changed] and the creature statistics panel which provided all sorts of generally irrelevant information like blood type and luck. The creature combat experience was also moved to display as a circular 'progress bar' in the creatures 'health flower' over their heads removing the need to find the information in the panels. The colors, music and sound in Dungeon Keeper 2 also tends to be brighter and more vibrant, the original Dungeon Keeper was generally darker and 'grimier' with more serious overtones. Dungeon Keeper 2 tends to be much more tongue in cheek with various 4th wall violating jokes. An example of the change in mood is when a creature hits jackpot in the casino. This releases a flurry of stardust springing from the room, while the game blasts Disco Inferno and the creatures in the casino dance around. The fact that this casino (together with the fighting pit) replaced the eerie Scavenger's Room from Dungeon Keeper just solidifies the altered mood.

    Like the original, Dungeon Keeper 2 places the player in the role of a "malignant overlord" bent on world domination. The player must go and conquer all the underground lands in the kingdom to recover the 'portal gems' which can be used to open a portal to the surface world so that it can be invaded by evil. The kingdom itself takes the form of a large table containing a 3-Dimensional map where the player clicks where to attack next from the highlighted regions, this is quite similar to Dungeon Keeper's world map with mainly graphical improvements. There are 20 main levels in the campaign, some levels have multiple methods of attack allowing the player to choose which method and subregion they prefer.

    As in the original, the player takes on the enigmatic form of a large floating green hand which moves around the map picking things up, dropping them, casting spells and interacting with specific items. The game interface is blended between a large panel at the bottom of the screen and interactive items in the world, for example, the buttons to select which room, door or trap to build or spell to cast are in tabs on the panel and are then dropped into position in the world, locking/unlocking doors or activating items is done by clicking on the item in the world, for example, disabling imprisonment of enemy creatures is done by clicking a metal bar next to the prison door barricading it closed.

    Gameplay is overseen by "the Mentor" (an anonymous evil sounding male, voiced by Richard Ridings) just as in the original Dungeon Keeper who tutors the player in the early levels and provides hints and advice throughout the game as well as general notices such as "It's payday" or "Your dungeon heart is under attack!", he also provides occasional humorous messages such as "One of your imps does a great impression of you. He can even do the ears!". The Mentor also provides a sometimes humorous monologue at both the objectives and debriefing screens for each level about the level goals and the characters involved, he also points out the movements of rival keepers and the king on the world map.

    After completing a campaign level the player receives a short movie before the debriefing screen which contains a joke based on the game.

    Other than the campaign, the game also includes multiplayer and skirmish modes as well as the sandbox mode, "My Pet Dungeon". My Pet Dungeon levels assign the player a goal such as "gain 10000 points" where points are gained by building, casting, claiming, slapping and just generally managing the dungeon. Once the player completes the objective they are then allowed to choose to keep playing on for as long as they like. The sandbox mode includes a 'Hero toolbox' where the player can grab Hero characters and drop them in their dungeon for their minions to kill, the toolbox also includes a slot machine like device for changing the skill level of the characters in the toolbox. The interface panel also gains a 'force an invasion' button that causes a team of heroes to emerge from a Hero gate and attack the player's dungeon.

    The skirmish mode enables the player to fight against computer bots, however the difficulty of the bots is not particularly high as the AI tends to have limited decision making and contingency planning abilities but are still generally challenging under favourable conditions - specifically, a sufficiently large quantity of land to build perfectly square rooms and a large quantity of nearby gold or gems.




    Dungeon Keeper 3?!?
    Indien je Dungeon Keeper 2 uit speelde kreeg je een filmpje te zien waarin "Horny" uit de kerkers kwam om de aarde te betreden.



    Helaas is de stekker uit dit project getrokken, maar wie weet...


    Enkele screens





    Maar is het dan echt zoveel beter dan deel 1?
    Ja...

    Dungeon Keeper


    Dungeon Keeper 2



    Zijn er nog mensen die dit geweldige spel spelen?
  • Ericjuhdinsdag 22 januari 2008 @ 10:02
    je mist nog de grim reaper:

    Maisnondinsdag 22 januari 2008 @ 10:03
    Pas geleden nog gespeeld, echt leuk! Maar het gaat wel snel vervelen, jammergenoeg, omdat je zo alle kamers hebt en alle monsters.
    Bellerophondinsdag 22 januari 2008 @ 10:18
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:02 schreef Ericjuh het volgende:
    je mist nog de grim reaper:

    [ afbeelding ]
    Ja en nee...

    Omdat...
    quote:
    De 'horned reaper' is geen normaal wezen meer, hij moet namelijk worden opgeroepen door een grote hoeveelheid mana te betalen.
    Maisnondinsdag 22 januari 2008 @ 10:23
    Wat trouwens ook nep was, was dat je vaak gewoon alleen een groepje redelijke wezens nodig had, dan vanuit de ogen van eentje op pad ging en even snel de vijandelijke held vermoorde. Maakt niet uit wat er dan nog meer allemaal leefde of waar je was geweest, Horny kwam dan meteen en je had gewoon gewonnen
    ShinzoZdinsdag 22 januari 2008 @ 10:27
    leuk spel. het verveeld inderdaad redelijk snel, omdat je toch al heel rap alles omgebouwd heb en je heel irritant gelimiteerd bent aan de bouwgrond terwijl je in elke hoek van het spel wel een goldtower heb die oneindig ver dorogaat waardoor ook nog eens je schatkamer vol loopt.

    Staat al vanaf 99 op me PC en zal hier ook nog wel een tijdje blijven staan
    SharQueDodinsdag 22 januari 2008 @ 10:28
    omg nostalgia tvp, tvp, tvp
    Vampsdinsdag 22 januari 2008 @ 10:31
    Deel 1 is veel vetter
    Deel 1 heeft de sfeer die deel 2 mist.
    Dungeon Keeper 1: Deeper dungeons, probeer die is. Als het je lukt alle levels uit te spelen krijg je een daalder van me
    Bellerophondinsdag 22 januari 2008 @ 10:36
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:31 schreef Vamps het volgende:
    Deel 1 is veel vetter
    Deel 1 heeft de sfeer die deel 2 mist.
    Dungeon Keeper 1: Deeper dungeons, probeer die is. Als het je lukt alle levels uit te spelen krijg je een daalder van me
    Heb ik wel is gespeeld ja, is zeker een ontzettend lastige uitbreiding. Jammer dat ze deel 3 niet gaan maken, was een mooie combinatie geweest, de sfeer van deel 1, nieuwe kamers uit deel 2
    GateWayXdinsdag 22 januari 2008 @ 10:38
    Mooie OP !

    Dungeon Keeper

    * GateWayX speelt het nog regelmatig.
    Vampsdinsdag 22 januari 2008 @ 10:42
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:36 schreef Bellerophon het volgende:

    [..]

    Heb ik wel is gespeeld ja, is zeker een ontzettend lastige uitbreiding. Jammer dat ze deel 3 niet gaan maken, was een mooie combinatie geweest, de sfeer van deel 1, nieuwe kamers uit deel 2
    Is nog de old-scool man. Welke kamers vond jij een belangrijke toevoeging aan deel 1? Inderdaad deel 3 had meesterlijk kunnen worden, maar dan het liefst ook weer de hoeveelheid verschillende monsters van deel 1.
    "Evil is good"
    Bellerophondinsdag 22 januari 2008 @ 10:50
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:42 schreef Vamps het volgende:

    [..]

    Is nog de old-scool man. Welke kamers vond jij een belangrijke toevoeging aan deel 1? Inderdaad deel 3 had meesterlijk kunnen worden, maar dan het liefst ook weer de hoeveelheid verschillende monsters van deel 1.
    "Evil is good"
    Old-scool heerscht de pan uit!
    En ik vind persoonlijk, de casino kamer een leuke toevoeging.... bedoel wie wilt nu niet 'Disco Inferno' horen
    Vampsdinsdag 22 januari 2008 @ 10:59
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:50 schreef Bellerophon het volgende:

    [..]

    Old-scool heerscht de pan uit!
    En ik vind persoonlijk, de casino kamer een leuke toevoeging.... bedoel wie wilt nu niet 'Disco Inferno' horen
    Mee eensch! Maar de roques verpestten het weer. Beetje mijn centen jatten, verdomme!! Sowieso de creatures in deel 1 waren veel uitgebreider/verschillender, hierdoor kwam het wat meer neer op strategie. Deeper dungeons was trouwens tenminste een ECHTE uitdaging . Al met al is 2 natuurlijk ook vet .
    Miesjeldinsdag 22 januari 2008 @ 11:07
    Binnenkort maar weer eens spelen.. lang geleden inderdaad.
    SharQueDodinsdag 22 januari 2008 @ 11:09
    Deel 1 was beter idd. Was de narrator ook echt evil itt deel 2 ('dondersteentjes' (imps) voor wie de nederlandse versie had _!). De narrator in deel 2 klinkt als een overjarige hippie met reuma.

    Deel 1, toen de warlock nog op elk level een nieuwe skill kreeg, toen je nog vette giant spiders ( _!) had en die korte mette maakten met je fly's in dezelfde lair, toen monsters echt letterlijk op en neer zaten te springen om te mogen vechten, en waar dragon spawns evolueerden in dragons, waar je nog tot level 10 in de training room kon trainen, etc etc.

    Deel 2 is vet, maar deel 1 is vetter. Volgens mij gingen een groepje opensourcers ook een deel 1 kloon maken, ff opzoeken.

    edit: Natural Born Keeper, dus. Niet opensource volgens mij, maar wel vet.

    Link:
    http://dungeon-keeper.net/nbk

    Youtube filmpjes:
    http://www.youtube.com/watch?v=eBMH7al9pmk&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=5YGA3Bkz-JQ

    [ Bericht 39% gewijzigd door SharQueDo op 22-01-2008 11:16:05 ]
    Bellerophondinsdag 22 januari 2008 @ 11:18
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 11:09 schreef SharQueDo het volgende:
    Deel 1 was beter idd. Was de narrator ook echt evil itt deel 2 ('dondersteentjes' (imps) voor wie de nederlandse versie had _!). De narrator in deel 2 klinkt als een overjarige hippie met reuma.

    Deel 1, toen de warlock nog op elk level een nieuwe skill kreeg, toen je nog vette giant spiders ( _!) had en die korte mette maakten met je fly's in dezelfde lair, toen monsters echt letterlijk op en neer zaten te springen om te mogen vechten, en waar dragon spawns evolueerden in dragons, waar je nog tot level 10 in de training room kon trainen, etc etc.

    Deel 2 is vet, maar deel 1 is vetter. Volgens mij gingen een groepje opensourcers ook een deel 1 kloon maken, ff opzoeken.

    edit: Natural Born Keeper, dus. Niet opensource volgens mij, maar wel vet.

    Link:
    http://dungeon-keeper.net/nbk

    Youtube filmpjes:
    http://www.youtube.com/watch?v=eBMH7al9pmk&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=5YGA3Bkz-JQ
    Kan de demo momenteel niet uitproberen, iemand die dat wel kan?

    En het is wel waar van deel 1, de wezens hadden een grotere mate van diepgang, en wat ik persoonlijk "jammer" vind aan deel 2, er zijn meer menselijke wezens gekomen. Deel 1 waren echt meer fantasie wezens, die ook met elkaar op de vuist gingen
    Gamer_Vdinsdag 22 januari 2008 @ 11:23
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 10:31 schreef Vamps het volgende:
    Deel 1 is veel vetter
    Deel 1 heeft de sfeer die deel 2 mist.
    Dungeon Keeper 1: Deeper dungeons, probeer die is. Als het je lukt alle levels uit te spelen krijg je een daalder van me
    Hmm, oké. Maar 1. daalders zijn niet zoveel meer waard. 2. Hoe te bewijzen dat je echt alle levels gespeeld hebt?
    Bellerophondinsdag 22 januari 2008 @ 11:31
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 11:23 schreef Gamer_V het volgende:

    [..]

    Hmm, oké. Maar 1. daalders zijn niet zoveel meer waard. 2. Hoe te bewijzen dat je echt alle levels gespeeld hebt?
    Save game? En volgens mij vallen de Rogue's uit deel 2 niet echt in de smaak he? Bij mij niet in ieder geval, ik had liever een spider gezien.
    GateWayXdinsdag 22 januari 2008 @ 11:41
    Die roque's lopen altijd je hele level door en krijgen dan honger als ze ver van je hatchery zijn.
    Maisnondinsdag 22 januari 2008 @ 11:50
    Deel 3 was trouwens wel in de planning, er was aan begonnen, het idee was om het ook half bovengronds te maken met kastelen.

    Black and White heeft alleen roet in het eten gestrooid Dat leek een te grote game te worden en er werd geen geld meer in Dungeon Keeper 3 gestoken.
    GateWayXdinsdag 22 januari 2008 @ 11:55
    Bullfrog werd ondertussen ook overgenomen en opgeheven. Dat zal ook niet geholpen hebben.

    Meer info over Bullfrog
    Bellerophondinsdag 22 januari 2008 @ 12:17
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 11:41 schreef GateWayX het volgende:
    Die roque's lopen altijd je hele level door en krijgen dan honger als ze ver van je hatchery zijn.
    Als ze beginnen te zeuren dan offer ik ze

    @Maisnon, zie mijn OP, daarin staat een screen van een filmpje dat moest dienen als introductie van DK3. De titel van DK 3 was dan ook; Dungeon Keeper 3: War for the Overworld
    Netsplitterzaterdag 26 januari 2008 @ 17:49
    Heren und Dames,

    Voor u allen plezier, 133 extra skirmish maps voor Dungeon Keeper 2.

    http://euler.free.fr/dk2/maps.zip

    Have Fun.
    Puretos58woensdag 30 januari 2008 @ 12:36
    bij mij vallen de vliegen ook niet in de smaak, stomme beesten veroorzaken altijd problemen :p
    Bellerophonwoensdag 30 januari 2008 @ 14:09
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 12:36 schreef Puretos58 het volgende:
    bij mij vallen de vliegen ook niet in de smaak, stomme beesten veroorzaken altijd problemen :p
    Dungeon Keeper 1 neem ik aan?
    Netsplitterwoensdag 30 januari 2008 @ 20:16
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Bellerophon het volgende:

    [..]

    Dungeon Keeper 1 neem ik aan?
    In 2 zitten ze ook, vliegen lekker rond, maar kunnen inderdaad in aardige problemen komen waneer ze niet uit kijken...
    Bartvrijdag 1 februari 2008 @ 23:53
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 09:58 schreef Bellerophon het volgende:
    Maar is het dan echt zoveel beter dan deel 1?
    Ja...
    Nee. 1 is beter. Redenen zijn al door anderen aangevoerd in dit topic. Deel 2 is echter ook goed, dat staat buiten kijf.
    Goanautzaterdag 2 februari 2008 @ 00:26
    Ben ook meer fan van deel 1... plus Deeper Dungeons inderdaad. Zelf maps maken en je vrienden die laten spelen, dat was ook altijd leuk. Ik had Dungeon Keeper in 1997 ofzo ooit origineel gekocht voor 80 gulden nog. =) Heb 'm nog steeds hier liggen, geweldig spel. Level 17 was zo moeilijk als je nog niet veel ervaring had..
    Miesjelzaterdag 2 februari 2008 @ 08:41
    Hmm... keeper 2 loopt steeds vast bij mij. Is dat een bekend probleem?
    Netsplitterzaterdag 2 februari 2008 @ 17:26
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 08:41 schreef Miesjel het volgende:
    Hmm... keeper 2 loopt steeds vast bij mij. Is dat een bekend probleem?
    Wanneer je Linux draaid wel ja, daar kan DK2 niet mee overweg.
    YourMasterzaterdag 2 februari 2008 @ 18:29
    Ben vandaag weer begonnen met dk2. Heb hem nog nooit uitgespeeld. Mijn savegame van level18 was corrupt en geen zin om opnieuw te beginnen.

    Dungeon Keeper 1 heb ik héél vaak uitgespeeld, vond ik heel leuk spel. 2 is wel aardig, maar er is teveel aan mis.

    Die Natural Born Keeper ken ik niet. Eerst was er dungeon keeper project, die waren ver, maar moesten stoppen van E.A.
    Miesjelzondag 3 februari 2008 @ 09:31
    quote:
    Op zaterdag 2 februari 2008 17:26 schreef Netsplitter het volgende:

    [..]

    Wanneer je Linux draaid wel ja, daar kan DK2 niet mee overweg.
    WinXp pro. zou allemaal moeten werken.. ik vind het maar een gek verhaal.
    Vampierzondag 3 februari 2008 @ 09:49
    vet... dat dit nog gespeeld wordt
    Swetseneggerzondag 3 februari 2008 @ 09:56
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 09:58 schreef Bellerophon het volgende:

    Zijn er nog mensen die dit geweldige spel spelen?
    Met regelmaat
    boriszzondag 3 februari 2008 @ 10:00
    geweldig spel
    Swetseneggerzondag 3 februari 2008 @ 10:02
    Ik heb trouwens de nederlands gesproken versie... hilarisch... "Je slaven hebben een groter hol nodig"
    StonedKinGzondag 3 februari 2008 @ 10:37
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 10:02 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ik heb trouwens de nederlands gesproken versie... hilarisch... "Je slaven hebben een groter hol nodig"
    "Pas op, de landheer komt er aan"

    Nou, ik pis in mn broek hoor
    Swetseneggerzondag 3 februari 2008 @ 12:12
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 10:37 schreef StonedKinG het volgende:

    [..]

    "Pas op, de landheer komt er aan"

    Nou, ik pis in mn broek hoor
    Precies. Dat was volgens mij een ea toevoeging. 'Laten we het nederlands maken'
    De_Ananaszondag 3 februari 2008 @ 12:51
    DK1

    DK2

    Het was mooi in het Nederlands !

    DK1 was wel cooler want dan kon je Horny altijd hebben, in deel 2 niet

    Was ook altijd vet om in een vampier van lvl 10 te zitten en dan iedereen te ownen

    Bullfrog
    Rickocumzondag 3 februari 2008 @ 13:06
    Bullfrog: R.I.P

    ALTIJD mooie spellen! Syndicate, Theme park, theme hospital etc.

    Godverdomme, ik weet nog dat ik echt fucking blij was toen ik dungeon keeper 1 kreeg van mn ouders! Wat een sfeer! Ook toen ik dungeon keeper 2 op het matje kreeg was ik blij!

    tegenwoordig zijn er geen spellen meer die mij zo blij maken!


    + je kon wel in DK2 elite wezens krijgen door je Kamers te mixen!
    De_Ananaszondag 3 februari 2008 @ 13:07
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 13:06 schreef RickoKun het volgende:
    Bullfrog: R.I.P

    ALTIJD mooie spellen! Syndicate, Theme park, theme hospital etc.

    Godverdomme, ik weet nog dat ik echt fucking blij was toen ik dungeon keeper 1 kreeg van mn ouders! Wat een sfeer! Ook toen ik dungeon keeper 2 op het matje kreeg was ik blij!

    tegenwoordig zijn er geen spellen meer die mij zo blij maken!


    + je kon wel in DK2 elite wezens krijgen door je Kamers te mixen!
    * De_Ananas Eens is met
    Cheironzondag 3 februari 2008 @ 13:10
    Heb hem hier nog liggen, net als deel 1. Ik weet nog dat ik erg onder de indruk was van de graphics toen hij uitkwam, leek wel een FPS!

    Alleen, net als bij DK1 kwam ik op een gegeven moment niet verder. Dan krijg je levels met ZO weinig resources .. nee, dan haak ik ag
    Rickocumzondag 3 februari 2008 @ 13:13
    dat laatste level was ook wel verradelijk!

    Kreeg je op een gegeven moment 'avatars' die je moest verslaan!

    Had ik er EIN-DE-LIJK eentje gepakt, en in mn martelkamertje gepleurd, komen er ineens nóg een stuk of 3 aan + aanhang
    YourMasterzondag 3 februari 2008 @ 14:31
    quote:
    Op zondag 3 februari 2008 13:10 schreef Cheiron het volgende:
    Heb hem hier nog liggen, net als deel 1. Ik weet nog dat ik erg onder de indruk was van de graphics toen hij uitkwam, leek wel een FPS!

    Alleen, net als bij DK1 kwam ik op een gegeven moment niet verder. Dan krijg je levels met ZO weinig resources .. nee, dan haak ik ag
    Viel altijd wel mee vond ik, in vrijwel elk level zat wel een locatie met gems, de rest had grote hoeveelheden goud. Je moest alleen in sommige levels even doorstoten om het te kunnen bereiken.

    En imps in je tempel gooien, zodat het niet erg was als je er een paar kwijtraakte.
    Bellerophonmaandag 4 februari 2008 @ 07:12
    Heb thuis ook de DK1 gold edition liggen, en die staat er nu ook op. De sfeer is toch wat beter dan bij DK2, de geluiden zijn allemaal wat beter, het valt net allemaal even wat beter in elkaar qua sfeer.
    Rickocummaandag 4 februari 2008 @ 10:40
    "Your creatures demand a new carpet in their lair"
    Paxliemaandag 4 februari 2008 @ 10:59
    geniaal spel!
    Goede, uitgebreide OP ook
    GateWayXmaandag 4 februari 2008 @ 11:20
    "your dungeon floor is lumpy order your minions to jump up and down"
    SharQueDomaandag 4 februari 2008 @ 12:18
    "Your dungeon is on an incline, angry creatures cannot play marbles."
    "Your minions demand cable."
    "Your dungeon is full of yoghurt."
    Rickocummaandag 4 februari 2008 @ 12:37
    waarom, menschen? Waarom maken ze gewoon niet weer zulke geniale spellen!?!?!?
    Bellerophonmaandag 4 februari 2008 @ 12:48
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 12:37 schreef RickoKun het volgende:
    waarom, menschen? Waarom maken ze gewoon niet weer zulke geniale spellen!?!?!?
    Omdat Bullfrog niet meer bestaat en EA meer heil ziet in het uitmelken van andere franchises?
    Rickocummaandag 4 februari 2008 @ 12:49
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 12:48 schreef Bellerophon het volgende:

    [..]

    Omdat Bullfrog niet meer bestaat en EA meer heil ziet in het uitmelken van andere franchises?


    Alles moet tegenwoordig zo serieus! Nooit meer van die lompe humor zoals in de bullfrog spellen
    Paxliemaandag 4 februari 2008 @ 12:50
    Codemasters heeft geprobeerd om Theme Hospital 2 te maken (onder een andere titel)
    Dat was ook echt bruut slecht
    Bellerophonmaandag 4 februari 2008 @ 13:10
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 12:50 schreef Paxlie het volgende:
    Codemasters heeft geprobeerd om Theme Hospital 2 te maken (onder een andere titel)
    Dat was ook echt bruut slecht
    Hospital Tycoon

    Wederom een ernstig geval, het heeft niet de humor, die de Bullfrog spellen wel hebben.
    Baal er trouwens best van dat ik nooit Theme Park World fatsoenlijk werkend heb gekregen onder XP
    Gamer_Vmaandag 4 februari 2008 @ 13:16
    "Je kerker is dampig, installeer centrale verwarming."
    Rickocummaandag 4 februari 2008 @ 13:24
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 13:16 schreef Gamer_V het volgende:
    "Je kerker is dampig, installeer centrale verwarming."
    Te droog ook die NL versie
    SharQueDomaandag 4 februari 2008 @ 13:33
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 12:37 schreef RickoKun het volgende:
    waarom, menschen? Waarom maken ze gewoon niet weer zulke geniale spellen!?!?!?
    Overlord leek anders veelbelovend te worden. Praktijk wees helaas anders uit (voor mij).
    Bellerophonmaandag 4 februari 2008 @ 14:14
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 13:33 schreef SharQueDo het volgende:

    [..]

    Overlord leek anders veelbelovend te worden. Praktijk wees helaas anders uit (voor mij).
    Misschien een deel 2?
    Justinndinsdag 5 februari 2008 @ 10:31
    1 Van de meest vermakelijke spellen die ik vroeger heb gespeeld.
    SharQueDodinsdag 5 februari 2008 @ 10:53
    Op m'n laatste 3 lanparties heb ik nog Dungeon Keeper II gedaan met 1 tot 2 vrienden.

    Natuurlijk pwnde ik alles en iedereen met een level 8-10 (Elite) Dark Angel + Possess Creature spell. Oneshot je alles mee.
    Rickocumdinsdag 5 februari 2008 @ 18:52
    Als ik dat spel hier via lan doe dan crashed ie gewoon na zo'n 10 minuten gespeeld te hebben
    BartK.dinsdag 5 februari 2008 @ 19:14
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 18:52 schreef RickoKun het volgende:
    Als ik dat spel hier via lan doe dan crashed ie gewoon na zo'n 10 minuten gespeeld te hebben
    Ja heb ik ook, alleen dan niet alleen et LAN
    Echt een master spel heb hem vroeger helemaal dood gespeelt Echt jammer dat Bullfrog er niet meer is..
    Bellerophonwoensdag 6 februari 2008 @ 08:16
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 10:53 schreef SharQueDo het volgende:
    Op m'n laatste 3 lanparties heb ik nog Dungeon Keeper II gedaan met 1 tot 2 vrienden.

    Natuurlijk pwnde ik alles en iedereen met een level 8-10 (Elite) Dark Angel + Possess Creature spell. Oneshot je alles mee.
    Dit klinkt meer als een Wow actie dan als Dungeon Keeper II
    SharQueDowoensdag 6 februari 2008 @ 09:01
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 08:16 schreef Bellerophon het volgende:

    [..]

    Dit klinkt meer als een Wow actie dan als Dungeon Keeper II
    Nah. Goud (evt gem) minen, alles om je dungeon heart weghakken (geen muren laten) en claimen voor mana. Ongeveer 10-15 imps maken, ondertussen 3x5 lair maken, 4x4 hatchery, 3x5 (oid) combat pit en sparen voor 5x5 temple. Zodra je temple staat en je de eerste Dark Angel en wat Black Knights hebt die trainen in de combat pit. Als ie wat hoger is (lvl 4 ofzo) kun je ze (DA + BKs) al droppen bij de vijand, die misschien net een workshop aan het bouwen is. Succes gegarandeerd.

    Kekeke creature rush. ^_^

    Dark Angels zijn sterk, kun je een level 8 salamander in 1 slag mee killen op level 10 (bewusteloos slaan, eerder, maar goed). Posess is helemaal leuk. Groepje maken van Dark Angels en Black Knights in Possess spell en dan handmatig de dungeon heart van de vijand opzoeken, Call To Arms erin gooien, en woei!

    Maar Dungeon Keeper 1 vind ik nog steeds vetter!

    "Your minions are attacking the enemy!" "Your minions are falling in battle!" "Your minions are winning the battle!" "You have conquered this realm!" [/evil] *shudder* Geweldig, als ik eraan terugdenk krijg ik al kippevel. Nostalgia ftw.

    [ Bericht 12% gewijzigd door SharQueDo op 06-02-2008 09:15:52 ]
    Hanstinwoensdag 6 februari 2008 @ 09:23
    Ik weet nog toen ik voor het horny kreeg _._ GE-WEL-DIG.
    Bellerophonwoensdag 6 februari 2008 @ 09:54
    Hmm denk erover om gewoon een Bullfrog topic te gaan openen
    Rickocumwoensdag 6 februari 2008 @ 10:27
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 09:54 schreef Bellerophon het volgende:
    Hmm denk erover om gewoon een Bullfrog topic te gaan openen
    Heb ik lekker al gedaan zo'n anderhalf jaar geleden!

    Tenminste, ik zou zweren dat ik dat had gedaan maar blijkbaar niet dus
    Bellerophonwoensdag 6 februari 2008 @ 11:02
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 10:27 schreef RickoKun het volgende:

    [..]

    Heb ik lekker al gedaan zo'n anderhalf jaar geleden!

    Tenminste, ik zou zweren dat ik dat had gedaan maar blijkbaar niet dus
    Bedoel dat is Bullrog waard
    Hanschmaandag 7 april 2008 @ 18:29
    TVP


    waar kun je in godsnaam Dungeon Keeper Gold nog aanschaffen? Ik ben mn origineel kwijt heb de originele (grote) doos nog boekje en cd hoesje behalve de cd

    maja matig dus, ik heb op ebay gekeken en daar gaat ie voor 20+ euro weg :S

    iemand een online shop waar hij nog leverbaar is?
    Bellerophonmaandag 7 april 2008 @ 18:39
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 18:29 schreef Hansch het volgende:
    TVP


    waar kun je in godsnaam Dungeon Keeper Gold nog aanschaffen? Ik ben mn origineel kwijt heb de originele (grote) doos nog boekje en cd hoesje behalve de cd

    maja matig dus, ik heb op ebay gekeken en daar gaat ie voor 20+ euro weg :S

    iemand een online shop waar hij nog leverbaar is?
    Makkelijk antwoord: Eweka
    Moeilijk antwoord: Sorry geen flauw idee, Amazone?
    Hanschmaandag 7 april 2008 @ 18:43
    amazon staat ie nieuw ook op voor 20 engelse ponden :S
    Bartmaandag 7 april 2008 @ 18:45
    Heb je al een lief mailtje gestuurd naar het bedrijf dat nu de rechten op DK in handen heeft, en je verhaal uitgelegd? Misschien sturen ze je wel een nieuwe cd...
    Hanschmaandag 7 april 2008 @ 23:52
    Lijkt me sterk dat verlies wordt vergoed maja
    Bartdinsdag 8 april 2008 @ 09:01
    Het gebeurt wel vaker hoor, is maar net hoe coulant het bedrijf is. Als je zo'n mail stuurt toon je wel aan dat je een echte fan bent, en bereid bent om te betalen. Met dat soort mensen zijn bedrijven (zeker software bedrijven) allang blij.

    Zelf heb ik ook een keer zoiets gehad. Oke niet met software, maar ik had een keer een speciale beker gekocht bij de hema, als cadeau voor iemand. Ik liep 2 meter de winkel uit, en vanwege een onhandige actie viel die beker stuk op de grond. Dus ik weer naar binnen, en dezelfde beker gekocht. Kwam ik bij de kassa aan, vonden ze het zo sneu dat ik gratis een nieuwe meekreeg.

    Je moet maar net de juiste persoon treffen bij wie je aan komt zetten, en geluk hebben. Maar ja, wat voor moeite kost het nou om een mailtje te sturen? Niet geschoten....
    RemCOWwoensdag 9 april 2008 @ 07:55
    Weet nog wel dat het laatste level van Dungeon Keeper zo makkelijk was uit te spelen. Als je de eerste keer de landheer (??) verslaat, moet je hem gevangen nemen. Daarna martelen en zo lang kuikens en weet ik veel wat geven tot hij overloopt .
    Jolly_Reaperdonderdag 10 april 2008 @ 08:33
    Dungeon Keeper forever!

    Dungeon Keeper 2
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 07:55 schreef RemCOW het volgende:
    Weet nog wel dat het laatste level van Dungeon Keeper zo makkelijk was uit te spelen. Als je de eerste keer de landheer (??) verslaat, moet je hem gevangen nemen. Daarna martelen en zo lang kuikens en weet ik veel wat geven tot hij overloopt .
    Niet iedereen zal hem herkennen, maar deze landheer is de Avatar hemzelf, uit de Ultima series. (Voor wie de series niet kent, de Avatar is de goedheid zelf.)

    En als je uitdagingen zoekt, zoek de Deeper Dungeons uitbreiding.
    RemCOWdonderdag 10 april 2008 @ 08:57
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 08:33 schreef Jolly_Reaper het volgende:
    Dungeon Keeper forever!

    Dungeon Keeper 2
    [..]

    Niet iedereen zal hem herkennen, maar deze landheer is de Avatar hemzelf, uit de Ultima series. (Voor wie de series niet kent, de Avatar is de goedheid zelf.)

    En als je uitdagingen zoekt, zoek de Deeper Dungeons uitbreiding.
    Ah nooit gespeeld, maar zal er eens op letten . DK2 vond ik inderdaad weinig aan, ook al waren de graphics veel beter. De sfeer van DK1 was onovertroffen. Echt jammer dat Bullfrog niet meer bestaat...

    Krijg er direct zin in om het te spelen. Draait het onder Vista?
    Paxliedonderdag 10 april 2008 @ 09:30
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 08:57 schreef RemCOW het volgende:

    [..]

    Ah nooit gespeeld, maar zal er eens op letten . DK2 vond ik inderdaad weinig aan, ook al waren de graphics veel beter. De sfeer van DK1 was onovertroffen. Echt jammer dat Bullfrog niet meer bestaat...

    Krijg er direct zin in om het te spelen. Draait het onder Vista?
    het draait uitstekend onder XP dus ik vind dat het je moet lukken onder Vista koe
    mscholzondag 25 mei 2008 @ 21:52
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 08:57 schreef RemCOW het volgende:

    [..]

    Ah nooit gespeeld, maar zal er eens op letten . DK2 vond ik inderdaad weinig aan, ook al waren de graphics veel beter. De sfeer van DK1 was onovertroffen. Echt jammer dat Bullfrog niet meer bestaat...

    Krijg er direct zin in om het te spelen. Draait het onder Vista?
    vast wel, vista ondersteund meer dan op het eerste oog lijkt.
    ook kan je vaak de waarschuwingen links laten liggen (althans, das mijn ervaring )
    SharQueDomaandag 26 mei 2008 @ 09:21
    Anders gewoon DoxBox erop gooien en daar onder draaien. Of '98 VMen.
    Bellerophonmaandag 26 mei 2008 @ 10:27
    Bij mij werkte hij gewoon onder Vista

    DosBox vind ik niet echt een ontzettend fijn programma
    Jolly_Reapermaandag 26 mei 2008 @ 13:28
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 10:27 schreef Bellerophon het volgende:
    DosBox vind ik niet echt een ontzettend fijn programma


    Heiden!
    mscholmaandag 26 mei 2008 @ 14:06
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 13:28 schreef Jolly_Reaper het volgende:

    [..]



    Heiden!
    dosbox is ook geen echt handig programma... je moet je spellen mounten onder C: i.p.v. dattie gewoon uitgaat van je normale c,d,e, en andere vaste schijven

    doe mij maar old skool dos dan
    SharQueDomaandag 26 mei 2008 @ 14:14
    Te lui om een commando meer in te tikken?
    Bellerophonmaandag 26 mei 2008 @ 14:15
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 13:28 schreef Jolly_Reaper het volgende:

    [..]



    Heiden!
    Ja dat kan dan zo zijn Maar een fatsoenlijke beschrijving heb ik nog niet gevonden... Vind het ook vervelend dat ik elke keer opnieuw moet 'mounten'
    Jolly_Reapermaandag 26 mei 2008 @ 14:16
    Kwestie van je dosbox config file 1x editen en je hoeft daarna noooooit meer wat te mounten.
    Bellerophonmaandag 26 mei 2008 @ 17:11
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 14:16 schreef Jolly_Reaper het volgende:
    Kwestie van je dosbox config file 1x editen en je hoeft daarna noooooit meer wat te mounten.
    Please, feel free to share
    ImMaxamaandag 26 mei 2008 @ 17:36
    DK 2
    BarraCupraCudamaandag 26 mei 2008 @ 20:53
    Its goood to be bad

    nog steeds 1 van mijn favo uitspraken

    mscholmaandag 26 mei 2008 @ 21:33
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 14:14 schreef SharQueDo het volgende:
    Te lui om een commando meer in te tikken?
    , ben niet voor niets it'er
    daarnaast: waarom moet zo'n programma zo klote werken als bewezen is (MS-DOS) dat je ook gewoon normaal c,d,e etc kan gebruiken
    Jolly_Reaperdinsdag 27 mei 2008 @ 08:28
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 17:11 schreef Bellerophon het volgende:

    [..]

    Please, feel free to share
    http://www.google.com/search?hl=en&q=dosbox+config&btnG=Google+Search
    Ik zit nu helaas op mijn werk dus kan de meeste websites niet openen, maar wat je zoekt zit volgens mij in de eerste twee gevonden items.
    Ik kan je ook later op de dag mijn config file sturen, aangepast aan waar jij je dos spelletjes hebt staan.
    Jolly_Reaperdinsdag 27 mei 2008 @ 08:29
    @mschol: Tssk tssk.
    Bellerophondinsdag 27 mei 2008 @ 08:56
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 08:28 schreef Jolly_Reaper het volgende:

    [..]

    http://www.google.com/search?hl=en&q=dosbox+config&btnG=Google+Search
    Ik zit nu helaas op mijn werk dus kan de meeste websites niet openen, maar wat je zoekt zit volgens mij in de eerste twee gevonden items.
    Ik kan je ook later op de dag mijn config file sturen, aangepast aan waar jij je dos spelletjes hebt staan.
    Ik zal even gaan kijken, en begrijp mij niet verkeerd. Dosbox vind ik een ontzettend goed programma, alleen de uitvoering laat te wensen over.

    Constructor en Themepark kan ik eindelijk weer onder Vista spelen
    mscholdonderdag 29 mei 2008 @ 13:30
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 08:29 schreef Jolly_Reaper het volgende:
    @mschol: Tssk tssk.
    n.a.v. dit topic heb ik Dungeon keeper gold weer eens geinstalleerd..
    helaas wil hij met geen mogelijkheid em opstarten onder vista..
    ik heb dus idd maar dosbox gebruikt om de dos versie te installeren, dit werkt, maar ik blijf erbij dat ik dosbox een "klote" product vind (voornamelijk de configuratie is een ramp, opzich is het programma best aardig maar het komt gewoon een slag eenvoud tekort..)