FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wederom schade..
LoggedInmaandag 21 januari 2008 @ 20:32
Naar aanleiding van Vandaag is officieel dé kutdag van het jaar Mn vorige schade-topic is amper naar blz 2 in mn mAT geschoven, of ik kan er weer eentje aanmaken

ritsen + file + regen = boem En gezien de dag die het vandaag is, was het iemand met een trekhaak achterop. Resultaat is dat hij een scheurtje in zn bumper had zitten, en dat mijn voorkant de rest van de klap op mocht vangen Ik ga morgen maar regelen dat ie ergens naartoe gesleept wordt (radiator is kapot, dus onder de 80kmh krijgt de motor het heel snel warm -> leuke als je door al het gezeik in de file naar huis moet, mocht dus gezellig een paar keer 10 min in de regen op de vangrail chillen terwijl die afkoelde God wat voel je je dan ellendig..)

Anyway, na een dag die bijzonder kut begon met een half verotte pc en compleet verotte wasmachine, en nog veel bizarder kut eindigde met dit incident kan en wil ik natuurlijk niet aan veel anders denken als "Wat gaat dit grapje kosten?" en "Hoe gaat het verder alstie total loss is?"

Dus hier enkele fotos.. Roep eens wat, en als iemand weet hoe het zit met iets dat total loss is dan hoor ik dat ook graag







Op de foto lijkt het alsof de motorkap ook verbogen is, maar dit is niet zo, hij kan alleen niet meer dicht doordat de balk waar het slot op zit verbogen is.
Alexxxxxmaandag 21 januari 2008 @ 21:12
tof, had ik twee weken geleden... een Visa zit dan heel wat meer in elkaar btw
gatewaymaandag 21 januari 2008 @ 21:33
koeler en grill van de sloop

beun de haas (of zelf klussen)

mwah met 300 euro kom je een eind??? (ligt eraan wat er allemaal vervangen moet worden)
LoggedInmaandag 21 januari 2008 @ 21:34
maar aan de binnenkant is er natuurlijk wel het eea verbogen, + bumper
CoolyBoymaandag 21 januari 2008 @ 21:37
Praat me er alsjeblieft niet van, deze week is een kutweek wat betreft schade.

Mijn auto afgelopen maandag:







Weet ook nog niet wat ik ga doen, repareren kost ronde 550/600 euro, beetje veel voor een auto die dat bedrag misschien net nog waard is.

Het was altijd wel een fijne auto..was....
KinkyGirafmaandag 21 januari 2008 @ 21:48
niet leuk... ik kom qua tips idd ook niet verder dan de sloop helaas. En aangezien je vaker schade hebt gereden, is misschien all risk een optie voor je? Schijnt bij ZLM het goedkoopst te zijn. Maar goed, moet je auto niet ouder zijn dan ik meen 7 jaar... en ik heb 0 kennis van auto's dus kan aan jouw foto niet inschatten hoe oud jouw auto is


Maar mooi dat je alleen wat hoofdpijn hebt (zag ik in het andere topic). Voor de zekerheid misschien wel even telefonisch melden bij de huisarts(assistente)? Dan hebben ze het nu vast geregistreerd mocht je later nog last krijgen van hoofdpijn/ vermoeidheid/ concentratie... Weet niet hoe hard de klap was maar je weet maar nooit.


Sterkte iig. Schade is altijd kut, zeker als je zelf moet dokken!
boegschroefmaandag 21 januari 2008 @ 22:44
Ik heb helaas wel wat ervaring met total loss rijden. (ik lag afgelopen vrijdag nacht op de kop in de sloot met mijn nog geen 2 jaar oude passat). Maar de seat is niet total loss.

Even op de sloop winkelen en je bent voor een 300 a 400 euro al een heel eind.
Nieuwe bumper en radiateur. (ik zie niet of de linker lamp stuk is maar ook dat zijn de kosten niet.)
LoggedInmaandag 21 januari 2008 @ 22:46
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:48 schreef KinkyGiraf het volgende:
Maar mooi dat je alleen wat hoofdpijn hebt (zag ik in het andere topic). Voor de zekerheid misschien wel even telefonisch melden bij de huisarts(assistente)? Dan hebben ze het nu vast geregistreerd mocht je later nog last krijgen van hoofdpijn/ vermoeidheid/ concentratie... Weet niet hoe hard de klap was maar je weet maar nooit.

Sterkte iig. Schade is altijd kut, zeker als je zelf moet dokken!
de keren hiervoor was het niet mijn schuld Mijn auto is 10 jaar, dus allrisk is toch al vrij duur.. En ik moet me nog inschrijven bij de huisarts hier in Utrecht Klap was wel behoorlijk natuurlijk, maar wel te overleven.. Vind dit wel beter dan aangereden worden wat dat betreft
Kanjermaandag 21 januari 2008 @ 22:49
Economisch is ie natuurlijk loss.

Zelf maken met sloopdelen is dan een optie, goed kijken wat er vervangen moet worden en dan eens op de onderdelenlijn gooien , weet je in ieder geval wat je kwijt bent.
LoggedInmaandag 21 januari 2008 @ 22:49
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:44 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb helaas wel wat ervaring met total loss rijden. (ik lag afgelopen vrijdag nacht op de kop in de sloot met mijn nog geen 2 jaar oude passat). Maar de seat is niet total loss.

Even op de sloop winkelen en je bent voor een 300 a 400 euro al een heel eind.
Nieuwe bumper en radiateur. (ik zie niet of de linker lamp stuk is maar ook dat zijn de kosten niet.)
linkerlamp is nog helemaal heel, en de rechterlamp was al gebarsten (alleen nu is het glas er ook uit ), dus die moest toch al vervangen worden

Denk je dat die bumper werkelijk zo goedkoop kan? zou wel beter zijn natuurlijk.. Ik blijf me wel zorgen maken over die zooi achter de bumper tho
LoggedInmaandag 21 januari 2008 @ 22:50
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:49 schreef Kanjer het volgende:
Economisch is ie natuurlijk loss.

Zelf maken met sloopdelen is dan een optie, goed kijken wat er vervangen moet worden en dan eens op de onderdelenlijn gooien , weet je in ieder geval wat je kwijt bent.
denk dat de dagwaarde iets boven de 2000 euro zit, 2300 2500 zoiets
LoggedInmaandag 21 januari 2008 @ 22:51
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:44 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb helaas wel wat ervaring met total loss rijden. (ik lag afgelopen vrijdag nacht op de kop in de sloot met mijn nog geen 2 jaar oude passat). Maar de seat is niet total loss.

Even op de sloop winkelen en je bent voor een 300 a 400 euro al een heel eind.
Nieuwe bumper en radiateur. (ik zie niet of de linker lamp stuk is maar ook dat zijn de kosten niet.)
hoe was het om in de sloot te liggen? hoe ervaar je dat, en hoe reageerde je erop?
Turquaz52maandag 21 januari 2008 @ 22:52
Naar heuts gaan en imitatie onderdelen bestellen.. Vraag na de VDL korting
krijg je echt veel korting.. of Gilde korting.. (mijn school)
StateOfMindmaandag 21 januari 2008 @ 22:58
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:44 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb helaas wel wat ervaring met total loss rijden. (ik lag afgelopen vrijdag nacht op de kop in de sloot met mijn nog geen 2 jaar oude passat). Maar de seat is niet total loss.

Even op de sloop winkelen en je bent voor een 300 a 400 euro al een heel eind.
Nieuwe bumper en radiateur. (ik zie niet of de linker lamp stuk is maar ook dat zijn de kosten niet.)
Ouch!

Nog mazzel dat je niet met je (zeeeer mooie!!!!! ) Mustang was!
Kanjermaandag 21 januari 2008 @ 23:00
Complete bumper in kleur 150 euro
Grille in kleur 50 euro
Koplamp L 35 euro
Front 50 euro?
Radiateur 75 euro?
Nieuwe NL plaat 20 euro

380 zeg 400 euro op de sloop met een beetje mazzel in de goede kleur.

Nieuwe delen moet je ook weer spuiten.

Weet het niet meer zeker , maar volgens mij zit dat voorfront met boutjes vast en kun je dat relatief makkelijk vervangen.
Dingestmaandag 21 januari 2008 @ 23:20
Altijd vervelend, een ongeluk Op een ander forum had iemand z'n Opel C Kadett gecrasht.

Maar volgens mij zijn de twee auto's in dit topic beide toch nog prima te herstellen? Als je 500 of 600 euro aan kwijt bent maar je auto is verder nog in orde, dan is dat toch prima te doen? Het is kut als je dit soort dingen hebt, maar de auto's zijn zeker nog niet afgeschreven. Zelfs niet de Mazda, als die nog goed reed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 22-01-2008 16:11:58 ]
Kanjermaandag 21 januari 2008 @ 23:26
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:20 schreef Dingest het volgende:
Altijd vervelend, een ongeluk Op een ander forum had iemand z'n Opel C Kadett gecrasht.

Maar volgens mij zijn de twee auto's in dit topic beide toch nog prima te herstellen? Als je 500 of 600 euro aan kwijt bent maar je auto is verder nog in orde, dan is dat toch prima te doen? Het is kut als je dit soort dingen hebt, maar de auto's zijn zeker nog niet afgeschreven. Zelfs niet de Starlet, als die nog goed reed.
Nou, bij die rode auto zou ik nog wel even achter mijn oren krabben hoor.

Gelast front, chassisbalk geraakt? (twijfel)
Motorkap 2x schermen, 2 x koplampen, grille, bumper, front, radiateur?

Veel werk, veel onderdelen.
LoggedInmaandag 21 januari 2008 @ 23:43
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:52 schreef Turquaz52 het volgende:
Naar heuts gaan en imitatie onderdelen bestellen.. Vraag na de VDL korting
krijg je echt veel korting.. of Gilde korting.. (mijn school)
VDL korting?
PeuRacmaandag 21 januari 2008 @ 23:43
Met sloop onderdelen kom je een heel eind. Als je het zelf kan (incl de balk weer recht trekken) ben je onder de 400 euro klaar. Anders ergens tussen de 500 en 700 gok ik.
LoggedInmaandag 21 januari 2008 @ 23:44
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:00 schreef Kanjer het volgende:
Complete bumper in kleur 150 euro
Grille in kleur 50 euro
Koplamp L 35 euro
Front 50 euro?
Radiateur 75 euro?
Nieuwe NL plaat 20 euro

380 zeg 400 euro op de sloop met een beetje mazzel in de goede kleur.

Nieuwe delen moet je ook weer spuiten.

Weet het niet meer zeker , maar volgens mij zit dat voorfront met boutjes vast en kun je dat relatief makkelijk vervangen.
de hele voorkant zit met schroefjes vast, het in- en uitbouwen zal het probleem niet zo zijn.. Het vinden van de juiste kleur onderdelen en de zooi erachter zo terugbuigen dat het past daarintegen..
Turquaz52maandag 21 januari 2008 @ 23:46
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:43 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

VDL korting?
Jha.. mijn vader werkt @ VDL.. (welke zustergroep zeg ik lekker niet haha )
Eerste hit op Google
Tot wel 40% korting
Dingestdinsdag 22 januari 2008 @ 00:00
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:26 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nou, bij die rode auto zou ik nog wel even achter mijn oren krabben hoor.

Gelast front, chassisbalk geraakt? (twijfel)
Motorkap 2x schermen, 2 x koplampen, grille, bumper, front, radiateur?

Veel werk, veel onderdelen.
Nou ja, hij zei zelf 500 à 600 euro, ik niet Als dat klopt dan is het een fatsoenlijke prijs ten opzichte van een andere auto waarvan je niet weet wat er nog aan kan mankeren.
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 00:07
als k de mijne voor 700 kan laten maken, doe ik dat bij wijze van spreke lachend
Herr.Flickdinsdag 22 januari 2008 @ 08:49
Ik wil niet ruilen met je no-claim...

Voorlopig toch maar erg, erg rustig aan gaan doen!



Athmozzdinsdag 22 januari 2008 @ 08:56
inderdaad wat hierboven staat; je premie zal leuk worden...

Reken op een stijging van rond de 25% van je premie, dus als hij op jouw naam verzekerd is iets van een 300¤ per jaar erbij. Premie voor wat ik wil rijden is van 1250 naar 1700 per jaar gegaan doordat ik 1 ongelukje gehad heb.

Kijk dus eerst even of je de verzekering daarna nog kan betalen, alvorens je de auto laat herstellen. Het zou een beetje zonde zijn anders.
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 10:13
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:56 schreef Athmozz het volgende:
inderdaad wat hierboven staat; je premie zal leuk worden...

Reken op een stijging van rond de 25% van je premie, dus als hij op jouw naam verzekerd is iets van een 300¤ per jaar erbij. Premie voor wat ik wil rijden is van 1250 naar 1700 per jaar gegaan doordat ik 1 ongelukje gehad heb.

Kijk dus eerst even of je de verzekering daarna nog kan betalen, alvorens je de auto laat herstellen. Het zou een beetje zonde zijn anders.
idd, dat is echt een naaizooi Mn rijbewijs had ik al een paar jaar, maar omdat ik net iets minder dan een jaar een auto + verzekering op mijn naam heb moet ik nu 30% meer gaan betalen, ipv 10% de hele gedachte achter de zaak op mijn naam zetten was juist dat ik toch een keer moest beginnen met schadevrije jaren op te bouwen echt, wat kut allemaal man
boegschroefdinsdag 22 januari 2008 @ 13:00
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:51 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hoe was het om in de sloot te liggen? hoe ervaar je dat, en hoe reageerde je erop?
Wat hoofdpijn en last van mijn nek.... die airbags rondom is wel een hele ervaring.... die knallen best hard. Verder eigenlijk niks..... het is wel een appart gevoel als je merkt dat de auto over de kop gaat.....
Neluhzdinsdag 22 januari 2008 @ 13:41
denk dat de auto nog redelijk te herstellen is, voorbumper, bumpersteuntjes, slotplaat, zijn allemaal schroefdelen.
als het meezit is de bumperbalk nog recht, als die vervangen moet worden moet er gelast worden, is iets meer werk, maar te doen. als je geluk heb en je kan em vinden; voorbumper van de sloop in dezelfde kleur hoef je niet te spuiten, dan kan het nog goedkoop gerepareerd worden reken op 300 euro als je het zelf doet..
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 15:47
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:41 schreef Neluhz het volgende:
denk dat de auto nog redelijk te herstellen is, voorbumper, bumpersteuntjes, slotplaat, zijn allemaal schroefdelen.
als het meezit is de bumperbalk nog recht, als die vervangen moet worden moet er gelast worden, is iets meer werk, maar te doen. als je geluk heb en je kan em vinden; voorbumper van de sloop in dezelfde kleur hoef je niet te spuiten, dan kan het nog goedkoop gerepareerd worden reken op 300 euro als je het zelf doet..
een btje verf zal ook niet heel duur zijn toch? 50 euro mss?
Athmozzdinsdag 22 januari 2008 @ 15:52
meer hoor.

Onze spiegel ligt eraf, en die wordt momenteel geverfd in het koetswerkkleur, en het verven alleen ervan kost bijna 175¤. Logisch ook, het kleur van je auto moet opgenomen worden, er moet verf gemengd worden zodat het die kleur gaat hebben (je auto is nl niet dezelfde kleur meer als dat hij nieuw was), en daarna moeten ze hun gerief allemaal weer opkuisen (die verf gaat er anders ook in opdrogen).
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 16:20
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:52 schreef Athmozz het volgende:
meer hoor.

Onze spiegel ligt eraf, en die wordt momenteel geverfd in het koetswerkkleur, en het verven alleen ervan kost bijna 175¤. Logisch ook, het kleur van je auto moet opgenomen worden, er moet verf gemengd worden zodat het die kleur gaat hebben (je auto is nl niet dezelfde kleur meer als dat hij nieuw was), en daarna moeten ze hun gerief allemaal weer opkuisen (die verf gaat er anders ook in opdrogen).
mr als je het laat spuiten kost het veel idd.. mr denk dat als ik met een stuk bumper bij zon vent komt en vraag om een btje verf om een bumper te spuiten dat het dan geen 175 euro gaan kosten, zo lang zal ie daar geen werk aan hebben lijkt mij?
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 16:22
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:41 schreef Neluhz het volgende:
denk dat de auto nog redelijk te herstellen is, voorbumper, bumpersteuntjes, slotplaat, zijn allemaal schroefdelen.
als het meezit is de bumperbalk nog recht, als die vervangen moet worden moet er gelast worden, is iets meer werk, maar te doen. als je geluk heb en je kan em vinden; voorbumper van de sloop in dezelfde kleur hoef je niet te spuiten, dan kan het nog goedkoop gerepareerd worden reken op 300 euro als je het zelf doet..
Ik heb btw net nog ff staan kijken bij daglicht.. De bovenste balk is ietsje verbogen, maar die is eventueel nog wel terug te buigen met een hamertje, stelt niet zo veel voor. Helemaal onderaan zit ook iets (iets van je stuur mss?), dat is ook nog helemaal intact. Maar die balk ertussenin, ruwweg tussen de bumper en de radiateur zegmaar, die is wel echt verbogen..
Dingestdinsdag 22 januari 2008 @ 16:29
Er zijn zeg maar mensen die voor hun werk aan een auto knutselen. Wellicht dat die er beter zicht op hebben, zowel op de schade als de kosten, als je het graag wil weten
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 16:38
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:29 schreef Dingest het volgende:
Er zijn zeg maar mensen die voor hun werk aan een auto knutselen. Wellicht dat die er beter zicht op hebben, zowel op de schade als de kosten, als je het graag wil weten
lol, ja, maar die komen vast niet gratis hierheen om ff te kijken Anders had ik dat wel ff gedaan natuurlijk
Dingestdinsdag 22 januari 2008 @ 17:37
Hij rijdt toch nog, of is er ook geen garage in de buurt? Want zolang ze niets hoeven te doen (lees, knutselen) zou het je niets moeten kosten Over het algemeen kunnen ze dat soort dingen wel goed overzien zonder er teveel moeite voor hoeven te doen, en voor dat soort dingen brengen ze naar mijn weten niets in rekening

En anders heb ik geluk gehad bij de paar stops bij een garage
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 18:04
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:37 schreef Dingest het volgende:
Hij rijdt toch nog, of is er ook geen garage in de buurt? Want zolang ze niets hoeven te doen (lees, knutselen) zou het je niets moeten kosten Over het algemeen kunnen ze dat soort dingen wel goed overzien zonder er teveel moeite voor hoeven te doen, en voor dat soort dingen brengen ze naar mijn weten niets in rekening

En anders heb ik geluk gehad bij de paar stops bij een garage
nee, de koelvloeistof lekt eruit (staat nu dus ook droog) en de fan doet het niet, dus de motor wordt heel slecht gekoeld. Met als gevolg dat ie dus heel snel oververhit raakt En die garages zitten aan de andere kant van Utrecht als waar ik woon, dus das toch nog best wel een ritje..
Mikkiedinsdag 22 januari 2008 @ 18:50
Op het oog valt de schade mee. Nieuwe koplamp, nieuwe grille + voorbumper en een nieuwe radiateur en je bent een heel eind, voor een paar honderd euro. Mbt je verzekering: ik weet niet hoe duur de schade bij de ander is, maar gooi er eens een berekening tegenaan. Dikke kans dat het goedkoper is om het niet via je verzekering te spelen maar om het uit eigen zak te betalen. Bedenk je dat je niet alleen dit jaar het slachtoffer bent van die premieverhoging, maar dat dat eigenlijk nog doorwerkt tot je de maximale trede hebt bereikt. Nu betaal je 50 ipv 40 bijvoorbeeld, maar volgend jaar betaal je 40 ipv 30 die je had kunnen hebben... zo loopt de premie natuurlijk aardig op.
wouter37dinsdag 22 januari 2008 @ 19:20
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:48 schreef KinkyGiraf het volgende:
niet leuk... ik kom qua tips idd ook niet verder dan de sloop helaas. En aangezien je vaker schade hebt gereden, is misschien all risk een optie voor je? Schijnt bij ZLM het goedkoopst te zijn. Maar goed, moet je auto niet ouder zijn dan ik meen 7 jaar...
Leeftijd maakt volgens mij niks uit

@TS volgende keer meer afstand houden
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 20:26
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:20 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Leeftijd maakt volgens mij niks uit

@TS volgende keer meer afstand houden
leeftijd maakt niks uit, maar bij een auto van 10 jaar heb je binnen 2 jaar de dagwaarde betaald aan premie. Dat is natuurlijk niet echt logisch om te doen

Afstand was eigenlijk het probleem niet echt, het was meer een overwachte situatie voortgekomen uit een opeenstapeling van problemen icm met een inschattingsfoutje op het gebied van snelheid, plus wat externe factoren die er uiteindelijk voor zorgde dat er aan het eind van het verhaal werkelijk wat gebeurde
kabelhaspeldinsdag 22 januari 2008 @ 20:34
Whehe prutsers
Dingestdinsdag 22 januari 2008 @ 21:58
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:50 schreef Mikkie het volgende:
Bedenk je dat je niet alleen dit jaar het slachtoffer bent van die premieverhoging, maar dat dat eigenlijk nog doorwerkt tot je de maximale trede hebt bereikt. Nu betaal je 50 ipv 40 bijvoorbeeld, maar volgend jaar betaal je 40 ipv 30 die je had kunnen hebben... zo loopt de premie natuurlijk aardig op.
Je draaft nu een beetje door
Of sta jij nu helemaal ingesteld op jouw potentiële verzekeringskosten van de komende tien jaar? Op zich gaat TS er alleen op achteruit ten opzichte van de trede die hij had. Ik houd het makkelijk. In mijn boekhouding trek ik altijd de beginpremie van mijn verzekering van het bedrag op mijn rekening af. Mocht ik nu een ongeluk krijgen en ik kom weer in de onderste trede terecht, dan ga ik er financieel niet op achteruit. Alles wat ik daarmee nu uitspaar - en met 1 schadevrij jaar is dat nou ook weer niet zoveel - is een fijne extra. Maar ik heb liever gewoon geen aanrijding. Niet vanwege het geld, maar ik wil gewoon geen aanrijding
LoggedIndinsdag 22 januari 2008 @ 22:24
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je draaft nu een beetje door
Of sta jij nu helemaal ingesteld op jouw potentiële verzekeringskosten van de komende tien jaar? Op zich gaat TS er alleen op achteruit ten opzichte van de trede die hij had. Ik houd het makkelijk. In mijn boekhouding trek ik altijd de beginpremie van mijn verzekering van het bedrag op mijn rekening af. Mocht ik nu een ongeluk krijgen en ik kom weer in de onderste trede terecht, dan ga ik er financieel niet op achteruit. Alles wat ik daarmee nu uitspaar - en met 1 schadevrij jaar is dat nou ook weer niet zoveel - is een fijne extra. Maar ik heb liever gewoon geen aanrijding. Niet vanwege het geld, maar ik wil gewoon geen aanrijding
ik had het zelf voor 3 jaar uitgerekend, daarin scheelt het me ¤1014,92. Voor daarna is niet interessant meer.. Dan ga je toch maar 5% per keer vooruit
Mikkiedinsdag 22 januari 2008 @ 22:35
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je draaft nu een beetje door
Of sta jij nu helemaal ingesteld op jouw potentiële verzekeringskosten van de komende tien jaar? Op zich gaat TS er alleen op achteruit ten opzichte van de trede die hij had. Ik houd het makkelijk. In mijn boekhouding trek ik altijd de beginpremie van mijn verzekering van het bedrag op mijn rekening af. Mocht ik nu een ongeluk krijgen en ik kom weer in de onderste trede terecht, dan ga ik er financieel niet op achteruit. Alles wat ik daarmee nu uitspaar - en met 1 schadevrij jaar is dat nou ook weer niet zoveel - is een fijne extra. Maar ik heb liever gewoon geen aanrijding. Niet vanwege het geld, maar ik wil gewoon geen aanrijding
Ik zou het wel zover mogelijk uitrekenen, of in elk geval tot wanneer het verschil significant en relevant is. Je kunt wel denken: 'het kost me het eerste jaar 500 euro extra premie, de reparatie is 600, dus ik doe het via de verzekering', maar dan doe je jezelf tekort. Als je doorrekent en je bedenkt dat je in de eerste drie jaar per saldo 1.000 euro extra premie betaalt omdat je nu een trede zakt, dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je het toch via de verzekering speelt.
Athmozzdinsdag 22 januari 2008 @ 23:01
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:58 schreef Dingest het volgende:

[..]

Je draaft nu een beetje door
tot een bedrag van rond de 3x je stijging loont het om zelf te betalen ipv de verzekering aan te spreken (heb het zelf ook al eens moeten uitrekenen, helaas vielen bij mij de kosten wel "iets" hoger uit). Je doet er misschien niet direct winst op, maar op een langere termijn ga je daar zeker wel rendement op halen hoor, zeker als je dat tegenkomt als je nog maar begint met rijden.
Dingestwoensdag 23 januari 2008 @ 01:16
Mja, na drie jaar kan er teveel veranderen of gebeuren waardoor die uitsparing gewoon niet gegarandeerd is. Ik zou dat risico niet nemen
Maar ik houd dus altijd het bedrag van mijn onderste trede aan. Op die manier heb ik de garantie dat ik financieel niet verder terug kan vallen en als het mis gaat hoef ik niet te berekenen wat mijn potentiële uitsparing zal zijn, als alles daarna niet (weer) mis gaat of zo. Overigens is mijn auto alleen WA verzekerd, dus dit soort schades zou ik sowieso zelf moeten betalen. Schade bij anderen laat ik liever door de verzekering afhandelen
Athmozzwoensdag 23 januari 2008 @ 19:02
bij een autoverzekering kan je altijd uitrekenen wat je in het optimale geval gaat moeten betalen, het is slechts het aantal ongelukken dat kàn stijgen.

Je kan dus vrij snel een berekening maken wat je voordeliger uitkomt, en het is vaak zo dat zelf betalen het voordeligste is bij kleinere schade. Vraagt misschien iets meer werk, maar het kan je gemakkelijk vrij veel besparen hoor. Dat ene ongeluk dat ik aangegeven heb gaat me in verhoogde verzekeringspremies normaal rond de 1400¤ kosten, maar aangezien de kosten daar echt ruim boven de 25k lagen is het niet de moeite om het zelf te betalen. Als het maar 1200¤ gekost had had ik het zéker zelf betaald. Ten eerste besparing op je verzekering gaat het terug goedmaken. Ten tweede heb je dan de garantie dat als je nog een ongeluk tegenkomt, dat je daarna nog verzekerd kan zijn. Als je -25 jaar bent en 2 ongelukken, dan raak je nergens nog verzekerd...
LoggedInwoensdag 23 januari 2008 @ 19:13
volgens de polisvoorwaarden van mijn verzekering ga ik er niet op achteruit als ik het binnen 12 maanden aan hun betaal.. Zal wel iets duurder zijn dan wanneer ik het helemaal met die vent zelf regel, mr daar heb ik ook helemaal geen zin in mijn eigen schade is nu ff de grootste zorg, die 1000 euro van die man (als het zo "weinig" is) komt later wel dan
Dingestwoensdag 23 januari 2008 @ 20:51
Je kan uiteraard gewoon die gok nemen dat er de komende drie jaar niets zal veranderen, maar ik zou het dan niet doen. Bij geldzaken gok ik nooit op de meest optimale situatie En je moet natuurlijk ook maar net het geld hebben op dat moment om zo'n schade te kunnen betalen.

Dat binnen 12 maanden betalen is dan wel weer handig
LoggedInmaandag 28 januari 2008 @ 17:10
Goed, inmiddels is de voorkant los.. Ik vind het er eigenlijk toch minder mooi uit zien dan dat ik had gehoopt



Ik neem aan dat dit gewoon vervangen moet worden?
Mikkiedinsdag 29 januari 2008 @ 01:52
Ben er bang voor. Stiekem nog best wat krom getrokken, waardoor de stevigheid aan de voorkant aardig heeft ingeboet.
Herr.Flickdinsdag 29 januari 2008 @ 09:34
Valt allemaal nog wel mee, en anders even een ander voorfrontje erin.
LoggedIndinsdag 29 januari 2008 @ 11:00
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:34 schreef Herr.Flick het volgende:
Valt allemaal nog wel mee, en anders even een ander voorfrontje erin.
even een ander voorfrontje? Dit is toch niet een kwestie van even losschroeven (toch? ) Denk dat ik hiervoor toch naar een garage zal moeten gaan..
Dingestdinsdag 29 januari 2008 @ 13:24
Ik denk ook dat dat toch het verstandigste is, als je er zelf niet echt kijk op hebt en andere mensen uit je omgeving ook niet
LoggedIndinsdag 29 januari 2008 @ 13:48
t viel mee, heb net ff staan kijken, en het is gewoon een groot ding.. Het kan wel los, zegmaar

Ik ga zometeen trouwens een nieuwe bumper, grill radiateur en koplamp ophalen, mss dat ik dan ook gelijk maar moet vragen of ze me daarmee kunnen helpen? In dat geval houden we nog maar 1 probleem over, en dat is dat een van die "blokken" waar die balk op zit licht is verbogen morgenochtend dat voorstuk maar loshalen dan, en kijken hoe het erachter uit ziet
tgs.dinsdag 29 januari 2008 @ 16:14
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:37 schreef CoolyBoy het volgende:
Praat me er alsjeblieft niet van, deze week is een kutweek wat betreft schade.

Mijn auto afgelopen maandag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Weet ook nog niet wat ik ga doen, repareren kost ronde 550/600 euro, beetje veel voor een auto die dat bedrag misschien net nog waard is.

Het was altijd wel een fijne auto..was....
ff zomaar een vraag? Wonen jullie allemaal in dorpen e.d.want dit soort huizen zie ik niet in de randstad. Kortom zijn jullie allemaal boeren/paupers?
LoggedIndinsdag 29 januari 2008 @ 17:36
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:14 schreef tgs. het volgende:

[..]

ff zomaar een vraag? Wonen jullie allemaal in dorpen e.d.want dit soort huizen zie ik niet in de randstad. Kortom zijn jullie allemaal boeren/paupers?
de fotos in de post die je quote lijken inderdaad op een wat meer afgelegen plek te zijn genomen. Ik zelf ben puur stadsmens en woon in Utrecht
Herr.Flickdinsdag 29 januari 2008 @ 19:09
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:14 schreef tgs. het volgende:

[..]

ff zomaar een vraag? Wonen jullie allemaal in dorpen e.d.want dit soort huizen zie ik niet in de randstad. Kortom zijn jullie allemaal boeren/paupers?
Ach, we wonen liever langs bertha de koe ipv de moskee van allah!

De een is blij met vierkante meter balkon 12 hoog, de ander heeft 1,5 hectare grond, erg he!
gatewaydinsdag 29 januari 2008 @ 19:54
doe maar maar buitenaf of in een dorp!

Ontopic: de voorbumper en grill enzo kan meestal gewoon losgeschroefd worden
LoggedIndinsdag 29 januari 2008 @ 23:19
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:54 schreef gateway het volgende:
doe maar maar buitenaf of in een dorp!

Ontopic: de voorbumper en grill enzo kan meestal gewoon losgeschroefd worden
dat klopt: Wederom schade..

het deel erachter ook wel. maar ben nog een strategie aan het verzinnen