idd, dat is echt een naaizooiquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:56 schreef Athmozz het volgende:
inderdaad wat hierboven staat; je premie zal leuk worden...
Reken op een stijging van rond de 25% van je premie, dus als hij op jouw naam verzekerd is iets van een 300¤ per jaar erbij. Premie voor wat ik wil rijden is van 1250 naar 1700 per jaar gegaan doordat ik 1 ongelukje gehad heb.
Kijk dus eerst even of je de verzekering daarna nog kan betalen, alvorens je de auto laat herstellen. Het zou een beetje zonde zijn anders.
Wat hoofdpijn en last van mijn nek.... die airbags rondom is wel een hele ervaring.... die knallen best hard. Verder eigenlijk niks..... het is wel een appart gevoel als je merkt dat de auto over de kop gaat.....quote:Op maandag 21 januari 2008 22:51 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hoe was het om in de sloot te liggen? hoe ervaar je dat, en hoe reageerde je erop?
een btje verf zal ook niet heel duur zijn toch? 50 euro mss?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:41 schreef Neluhz het volgende:
denk dat de auto nog redelijk te herstellen is, voorbumper, bumpersteuntjes, slotplaat, zijn allemaal schroefdelen.
als het meezit is de bumperbalk nog recht, als die vervangen moet worden moet er gelast worden, is iets meer werk, maar te doen. als je geluk heb en je kan em vinden; voorbumper van de sloop in dezelfde kleur hoef je niet te spuiten, dan kan het nog goedkoop gerepareerd worden reken op 300 euro als je het zelf doet..
mr als je het laat spuiten kost het veel idd.. mr denk dat als ik met een stuk bumper bij zon vent komt en vraag om een btje verf om een bumper te spuiten dat het dan geen 175 euro gaan kosten, zo lang zal ie daar geen werk aan hebben lijkt mij?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:52 schreef Athmozz het volgende:
meer hoor.
Onze spiegel ligt eraf, en die wordt momenteel geverfd in het koetswerkkleur, en het verven alleen ervan kost bijna 175¤. Logisch ook, het kleur van je auto moet opgenomen worden, er moet verf gemengd worden zodat het die kleur gaat hebben (je auto is nl niet dezelfde kleur meer als dat hij nieuw was), en daarna moeten ze hun gerief allemaal weer opkuisen (die verf gaat er anders ook in opdrogen).
Ik heb btw net nog ff staan kijken bij daglicht.. De bovenste balk is ietsje verbogen, maar die is eventueel nog wel terug te buigen met een hamertje, stelt niet zo veel voor. Helemaal onderaan zit ook iets (iets van je stuur mss?), dat is ook nog helemaal intact. Maar die balk ertussenin, ruwweg tussen de bumper en de radiateur zegmaar, die is wel echt verbogen..quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:41 schreef Neluhz het volgende:
denk dat de auto nog redelijk te herstellen is, voorbumper, bumpersteuntjes, slotplaat, zijn allemaal schroefdelen.
als het meezit is de bumperbalk nog recht, als die vervangen moet worden moet er gelast worden, is iets meer werk, maar te doen. als je geluk heb en je kan em vinden; voorbumper van de sloop in dezelfde kleur hoef je niet te spuiten, dan kan het nog goedkoop gerepareerd worden reken op 300 euro als je het zelf doet..
lol, ja, maar die komen vast niet gratis hierheen om ff te kijkenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:29 schreef Dingest het volgende:
Er zijn zeg maar mensen die voor hun werk aan een auto knutselen. Wellicht dat die er beter zicht op hebben, zowel op de schade als de kosten, als je het graag wil weten
nee, de koelvloeistof lekt eruit (staat nu dus ook droog) en de fan doet het niet, dus de motor wordt heel slecht gekoeld. Met als gevolg dat ie dus heel snel oververhit raaktquote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:37 schreef Dingest het volgende:
Hij rijdt toch nog, of is er ook geen garage in de buurt? Want zolang ze niets hoeven te doen (lees, knutselen) zou het je niets moeten kostenOver het algemeen kunnen ze dat soort dingen wel goed overzien zonder er teveel moeite voor hoeven te doen, en voor dat soort dingen brengen ze naar mijn weten niets in rekening
En anders heb ik geluk gehad bij de paar stops bij een garage
Leeftijd maakt volgens mij niks uitquote:Op maandag 21 januari 2008 21:48 schreef KinkyGiraf het volgende:niet leuk... ik kom qua tips idd ook niet verder dan de sloop helaas. En aangezien je vaker schade hebt gereden, is misschien all risk een optie voor je? Schijnt bij ZLM het goedkoopst te zijn. Maar goed, moet je auto niet ouder zijn dan ik meen 7 jaar...
leeftijd maakt niks uit, maar bij een auto van 10 jaar heb je binnen 2 jaar de dagwaarde betaald aan premie. Dat is natuurlijk niet echt logisch om te doenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:20 schreef wouter37 het volgende:
[..]
Leeftijd maakt volgens mij niks uit
@TS volgende keer meer afstand houden
Je draaft nu een beetje doorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:50 schreef Mikkie het volgende:
Bedenk je dat je niet alleen dit jaar het slachtoffer bent van die premieverhoging, maar dat dat eigenlijk nog doorwerkt tot je de maximale trede hebt bereikt. Nu betaal je 50 ipv 40 bijvoorbeeld, maar volgend jaar betaal je 40 ipv 30 die je had kunnen hebben... zo loopt de premie natuurlijk aardig op.
ik had het zelf voor 3 jaar uitgerekend, daarin scheelt het me ¤1014,92. Voor daarna is niet interessant meer.. Dan ga je toch maar 5% per keer vooruitquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je draaft nu een beetje door![]()
Of sta jij nu helemaal ingesteld op jouw potentiële verzekeringskosten van de komende tien jaar? Op zich gaat TS er alleen op achteruit ten opzichte van de trede die hij had.Ik houd het makkelijk. In mijn boekhouding trek ik altijd de beginpremie van mijn verzekering van het bedrag op mijn rekening af. Mocht ik nu een ongeluk krijgen en ik kom weer in de onderste trede terecht, dan ga ik er financieel niet op achteruit. Alles wat ik daarmee nu uitspaar - en met 1 schadevrij jaar is dat nou ook weer niet zoveel - is een fijne extra. Maar ik heb liever gewoon geen aanrijding. Niet vanwege het geld, maar ik wil gewoon geen aanrijding
Ik zou het wel zover mogelijk uitrekenen, of in elk geval tot wanneer het verschil significant en relevant is. Je kunt wel denken: 'het kost me het eerste jaar 500 euro extra premie, de reparatie is 600, dus ik doe het via de verzekering', maar dan doe je jezelf tekort. Als je doorrekent en je bedenkt dat je in de eerste drie jaar per saldo 1.000 euro extra premie betaalt omdat je nu een trede zakt, dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je het toch via de verzekering speelt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je draaft nu een beetje door![]()
Of sta jij nu helemaal ingesteld op jouw potentiële verzekeringskosten van de komende tien jaar? Op zich gaat TS er alleen op achteruit ten opzichte van de trede die hij had.Ik houd het makkelijk. In mijn boekhouding trek ik altijd de beginpremie van mijn verzekering van het bedrag op mijn rekening af. Mocht ik nu een ongeluk krijgen en ik kom weer in de onderste trede terecht, dan ga ik er financieel niet op achteruit. Alles wat ik daarmee nu uitspaar - en met 1 schadevrij jaar is dat nou ook weer niet zoveel - is een fijne extra. Maar ik heb liever gewoon geen aanrijding. Niet vanwege het geld, maar ik wil gewoon geen aanrijding
tot een bedrag van rond de 3x je stijging loont het om zelf te betalen ipv de verzekering aan te spreken (heb het zelf ook al eens moeten uitrekenen, helaas vielen bij mij de kosten wel "iets" hoger uit). Je doet er misschien niet direct winst op, maar op een langere termijn ga je daar zeker wel rendement op halen hoor, zeker als je dat tegenkomt als je nog maar begint met rijden.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |