Mijn zus weet ervan wat haar vriend uitvoert. M kennende (de vriend van mn zus dus) waait dit dus ECHT niet weer over. En nee, mn ma heeft idd nog steeds de kids niet gezien.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:25 schreef Greys het volgende:
Wat erg Q, dat dit 'gezeik' (mag ik wel zo noemen, toch?) de mooie gebeurtenis van de bevalling zo overstemt. Bah.
Dus als ik het goed begrijp heeft je moeder nu haar kleinkinderen nog niet gezien?
Het beste lijkt het me, hoe belachelijk het ook is dat het zo moet, als iedereen even een dagje of twee diep in en uit ademt. De vermoeidheid en spanning van de bevalling zullen er óók wel wat mee te maken hebben (ook, niet als enige reden dus).
En als ik je moeder en zus was zou ik je zus-die-nu-moeder-is-geworden een lief kaartje of brief sturen om haar te feliciteren, dat ze het heel erg vinden dat het zo moet lopen en dat ze hopen dat ze snel de kindjes kunnen zien.
Sterkte, in elk geval
Nou iddquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:28 schreef Morretje het volgende:
Ai ai.. Ja, bij dat soort emotionele situaties moet je dat niet gaan doen idd..
Hier ook feest. M'n zusje belde, of ik al wist wat er aan de hand was? Ja dus, en wat ik er dan van vond enzo. Ze zit er echt helemaal doorheen, omdat ze vind dat ze moet proberen m'n ouders weer met elkaar te laten praten, wat ze eig al een aantal jaren niet meer doen. (gescheiden he) Ondertussen probeerde ze mij ook weer in het geheel te betrekken door te zeggen dat ze vindt dat ik weer contact met m'n paps moet hebben. Heb me rustig gehouden, maar het raakt me wel dat ze dat soort dingen zegt. Ze bedoelt het goed, dat weet ik heus wel, maar vindt dat ze zich wel wat meer mag inleven in hoe ik dat vind, ipv alleen van m'n vaders kant en haarzelf te kijken..
Jaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:33 schreef Morretje het volgende:
Ik hoor dat trouwens wel vaker, dat tijdens een zwangerschap en bevalling echte familievetes naar boven komen.. Zo zonde, je moet toch samen de geboorte van een nieuw wezen vieren..?
Nee. Mama mag helemaal niet langskomen want dan mept m haar de kamer uit. Ik Quote "Ja F (mn pa) jij mag wel komen, maar je laat dat rotwijf thuis. Die wil ik NOOIT meer in mijn buurt of in de buurt van de kinderen zien"quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Lastig hoor....
Ik geloof dat ik best blij mag zijn met mijn 2 redelijke ouders die elkaar ook nog steeds lief vinden![]()
En daarbij heb ik ook nog es het liefste zusje van de wereld.
Morretje, heb je helemaal geen contact meer met je vader sinds de scheiding?
Q, mag je moeder een dezer dagen wel langs komen dan?
Heeft jouw zus daar ook nog wat over te zeggen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Mama mag helemaal niet langskomen want dan mept m haar de kamer uit. Ik Quote "Ja F (mn pa) jij mag wel komen, maar je laat dat rotwijf thuis. Die wil ik NOOIT meer in mijn buurt of in de buurt van de kinderen zien"
nee. En blijkbaar pikt ze het. Mn ma belde mn zus op om te vertellen dat M zo deed. Kon haar volgens mij niet echt boeienquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft jouw zus daar ook nog wat over te zeggen?
Enneh... mept de kamer uit? Ik neem aan dat je zus niet pikt dat hij je moeder zou slaan of uberhaupt maar zo over haar praat?
Het is nu absoluut niet moeilijk meer. Dat is ook wat mijn zusje niet begrijpt, ik heb ook niet het idee dat ik hem mis.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:52 schreef Greys het volgende:
Jeetje Morretje, dat lijkt me wel heel moeilijk zeg, geen contact meer hebben met je vader
Je hoeft hier natuurlijk niet alles uit de doeken te doen, maar ging het voor de scheiding wel goed tussen jou en je vader?
Ja ik ben er echt helemaal klaar mee. Welke idioten doen dit nou. Allemaal moeten ze opgenomen worden. Stel debielenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:58 schreef Greys het volgende:
Ehm. Ja. Het is voor ons natuurlijk moeilijk om nou goede adviezen te geven zonder dat we de hele situatie kennen. En als je nou je zus de vinkentering gaat toewensen, dan ga je dus meedoen met de hele negatieve bende van elkaar dingen toewensen. Zoals M bij je moeder doet bv. Moet je niet doen. Geef jij dan het goede voorbeeld, zeg maar, aan de rest die er een zootje van maakt.
Had je mijn toevoeging nog gezien?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik ben er echt helemaal klaar mee. Welke idioten doen dit nou. Allemaal moeten ze opgenomen worden. Stel debielen
Nee, ik was er helemaal klaar mee toen. Vond het allerergste nog wel, dat mijn broertje (toen 10 jaar oud) niet begreep waarom ik niet meer met hem en ons zusje heen en weer ging, maar voor altijd bij mama bleef.. (hij doet dat trouwens nog steeds, de ene week bij m'n vader, de andere week bij mams)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:01 schreef Greys het volgende:
Wow Morretje, wat heftig![]()
Dat het rust bracht klinkt aannemelijk, vooral omdat je het over getrek en gepush hebt.
Vond je het aan de andere kant niet heel 'zielig' voor hem dat hij zijn dochter moest missen, vooral in het begin?
gezien hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Had je mijn toevoeging nog gezien?
Want ik snap ECHT dat je je kut voelt hoor! Zo kwam het misschien niet over
Mijn moeder heeft altijd haar waffel wel open tegen alles en iedereen. En dat de voorgeschiedenis meetelt is prima, maar om dan iemand uit te schelden voor kutwijf, rotwijf en weet ik het wat meer, en te zeggen dat ze die kids niet mag zien, en haar ontzettend aan het janken te helpen vind ik wel wat ver gaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:49 schreef Greys het volgende:
Q, zo te horen heeft je moeder een 'voorgeschiedenis' qua lastig doen (lees ik dat goed tussen de regels door?). En dan nu met alle emoties en stress en hormonen - vergeet die niet! - zal de voorgeschiedenis nog wel meetellen. Ik probeer het niet goed te praten hoor, want ik vind het al raar dat je zus bv zelf niet je moeder gebeld heeft, of in elk geval heeft opgedragen dat M je moeder zou bellen na de bevalling.
Ik heb dan eigenlijk best wel een enorme burgermutsenfamilie... thank God!
Broertje? Hm, denk het niet. 't Is meer dattie het geaccepteerd heeft denk ik. Broertje heeft ook veel dingen niet meegekregen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:08 schreef Greys het volgende:
Begrijpt hij het inmiddels een beetje? Of in elk geval, kan hij jouw gedachtengang erover volgen nu?
Dit heeft niks meer met respect te maken. Als die vent van mn zus ook maar enig respect zou hebben voor mn ma of mn andere zus dan had hij zn grote waffel gehouden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:47 schreef nokwanda het volgende:
Je zus ligt bij te komen van een keizersnee EN een bevalling. Die heeft helemaal niet zoveel te vertellen op dit ogenblik. Klote dat dit de blijdschap nou zo moet overschaduwen en dat iedereen tegen mekaar zit te hakketakken.
Ik kom zelf ook niet uit een ideale gezinssituatie. Geen huisje boompje beestje ding. heb ook weleens twee jaar geen contact met mijn moeder gehad toen ik jong was en EW kreeg.
Maar in die tijd heb ik geleerd dat je familie wel je familie blijft. Dat je er zelf familie bij kunt maken uit mensen die je zo na staan ook. Die heb ik ook in Afrika. Maar juist ook daaaaaar heb ik al dat gezeik en gedoe leren relativeren en ben ik de stelling gaan hanteren: hoe dan ook, je hebt ze zelf niet uitgezocht, maar het IS je familie en je bent er niet voor niks in geboren. Hoe de dingen soms ook gaan en hoe moeilijk dingen soms ook kunnen zijn en wat we en ze elkaar ook aandoen..... zij maken mij mede en voor het grootste deel (genetisch en op andere manieren) tot wie ik ben.
EN..... ook slechte voorbeelden zijn voorbeelden. Je bent nooit verplicht hetzelfde te doen als die familieleden doen dat je niet fijn vind.
Je zou het juist om kunnen keren en er af en toe zelfs boven kunnen staan.
Nog een toevoeging..... vaak moet je kezes van familieleden accepteren, of je het er nou wel of niet mee eens bent. Respect. Je hebt maar een echte mamma en pappa/dat broertje/zusje.
Ja maar dat was ook niet het ergste. Maar als B niet welkom is, waarom zijn broer dan wel? Is mijn zus minder dan zijn broer? En mijn ouders waren ook niet welkom. Zijn ouders stonden er binnen 10 min, en mijn ouders konden naar veel wikken en wegen dan toch even komen. En dan godver notabene wel die klote oma de volgende dag laten komen, en mijn zus B laten stikken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:08 schreef Greys het volgende:
Q, hier klinkt misschien gek... maar toen Meneer Greys z'n broer begin dit jaar vader is geworden was ook niet meteen iedereen 'welkom'. Terwijl alle banden met de familie helemaal prima zijn. Zij vonden het erg overweldigend allemaal, dus het bezoek ging echt in fases. Ze hielden het heel erg af. Dat vonden we niet allemaal even leuk, maar aangezien het een drukke bedoening is en het hun keuze was, hebben we ons er bij neergelegd. En gelukkig is er verder geen ruzie om gekomen ofzo. Dus - en ik hoop echt niet dat je me dat kwalijk neemt want zo bedoel ik het niet - dat jouw zus B d'r kind niet direct na de bevalling, op dezelfde dag, welkom was, kan ik me nog wel wat bij voorstellen eigenlijkJe wilt de drukte dan zoveel mogelijk beperken.
Oh god, ik hoop niet dat ik nu tegen schenen schop, want dat is echt niet de bedoeling
Tuurlijk. Dat snap ik best wel. Wat wel een keus is, is hoe erop in te gaan. Zoeentje zou ik in jullie positie op dit moment gewoon totaal negeren. Niks zo rottig voor een grootbek als er niemand naar hem luistert of op hem reageert.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dit heeft niks meer met respect te maken. Als die vent van mn zus ook maar enig respect zou hebben voor mn ma of mn andere zus dan had hij zn grote waffel gehouden.
En dit is geen keuze, dit is pure opnaaierij van hem.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar dat was ook niet het ergste. Maar als B niet welkom is, waarom zijn broer dan wel? Is mijn zus minder dan zijn broer? En mijn ouders waren ook niet welkom. Zijn ouders stonden er binnen 10 min, en mijn ouders konden naar veel wikken en wegen dan toch even komen. En dan godver notabene wel die klote oma de volgende dag laten komen, en mijn zus B laten stikken.
Nou, dan heb je me pissig hoor.
En verontschuldig je niet de hele tijdik ben wel wat gewend
![]()
Meid, wees blij dat je zo kunt klinken. Het is een grote zegening.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:16 schreef Ingetje79 het volgende:
Is ook wel zo. Ik kan me voorstellen dat je niet direct zin hebt aan een polonaise naast je bed.
Maar ik vind persoonlijk dat je ouders/schoonouders/broers/zussen niet kan ontzeggen om langs te komen. Vaak blijven ze de eerste keer ook maar ff. Gewoon ff kijken hoe het met hun kind/kleinkind gaat.
En als je ze na een half uur zat bent, kun je het dan alsnog zeggen "heej, sorry, maar ik ben hartstikke moe, uitgescheurd whatever"
En daarbij zou ik het liefst mijn ouders direct bij m'n bed hebben om te kunnen pronken![]()
Oh god...ik klink wel als het ultieme familie-kindje
Je hebt gelijk jaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Meid, wees blij dat je zo kunt klinken. Het is een grote zegening.
En hebben de behandelingen resultaat?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:20 schreef Greys het volgende:
Sorry!
Had ik al verteld dat ik weer bij de fysio geweest ben vandaag? En ik heb géén sorry gezegd deze keer!![]()
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja![]()
![]()
Toen ik er nog maar net was uitgefloept rond een een uur of half 4 's nachts was paps al hardlopend naar de straat achter ons gerend om z'n oudste zus uit bed te trappen. De laatste hechting zat er bij ma net in en toen stond haar schoonzus al in de pyama naast haar bed. Al had ze het toen niet gewild, ze kon er al niets meer van zeggen![]()
Ik snap gewoon niet dat je het meest grootse "bezit" wat je ooit mss zult krijgen, niet direct wil showen aan de mensen die je het meest na staan.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En hebben de behandelingen resultaat?
Goed zo!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:23 schreef Greys het volgende:
[..]!
Sterker nog, ik heb afscheid van hem genomen vandaag
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:23 schreef Greys het volgende:
[..]!
Sterker nog, ik heb afscheid van hem genomen vandaag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |