abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 14:51:24 #1
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_56199976
quote:
Bulgaria's abandoned children
Bron : DeRedactie.be

De BBC-reportage "Bulgaria's abandoned children" vorige week op Canvas te zien. In Bulgarije leven meer gehandicapte kinderen in instellingen dan waar ook in Europa.

De documentaire schetst een weinig fraai beeld van een van die instellingen en toont hoe ze er aan hun lot worden overgelaten.

Tv-presentator Chris Dusauchoit lanceerde een oproep tot hulp aan politici na het zien van de reportage. Die oproep is niet in dovemansoren gevallen.

De federale regering komt met geld over de brug en zondag gaat ook een team van experts van Volksgezondheid naar Bulgarije om de situatie ter plaatse te onderzoeken.

Dusauchoit en SP.A-parlementslid Bruno Tuybens hadden vanmorgen een gesprek met de Bulgaarse ambassadeur in ons land.

Dat gesprek verliep achter gesloten deuren. De ambassadeur steunt de missie van experts wel, maar relativeert tegelijkertijd ook de wantoestanden in zijn land.

Ook senatoren Pol Van Den Driessche en Els Schelfhout (beiden CD&V) hadden een onderhoud met de Bulgaarse ambassadeur. De ambassadeur wees er op dat de beelden uit de reportage dateren uit 2006. Hij uitte ook zijn bezorgdheid over de impact van de reportage op de relatie tussen België en de EU enerzijds en Bulgarije anderzijds.
dit is een europeese lidstaat

[ Bericht 42% gewijzigd door Drugshond op 31-01-2008 11:39:02 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  maandag 21 januari 2008 @ 15:08:29 #2
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_56200311
Roemeense toestanden daar.
Maar ja, lidstaat of niet, als er geen geld is, gaat niemand voor in de steek gelaten bastaardjes zorgen.
Erg?
Jawel, maar zo was het leven 5000 jaar geleden, zo is het leven nu en zo zal het leven nog zijn tot de dag waarop de mensheid zichzelf vernietigd.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_56200415
Toffe steen woon je over, dit is al lang bekend.
  maandag 21 januari 2008 @ 15:16:31 #4
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_56200465
ik kijk thuis wel even
Tot zover de kwaliteitspost
pi_56200472
En zoals gezegd wordt in een maatschappij meestal eerst voor de "normale" mensen gezorgd en dan komen de wat minder bedeelden...
pi_56200480
Als we ze uit de EU kicken denkt TS dat deze toestanden ophouden? Denk eerder het tegenovergestelde, nu heb je er nog een beetje kijk op.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 januari 2008 @ 15:35:58 #7
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_56200833
In onze snel veranderende wereld is 19 jaar een eeuwigheid, maar het is nog steeds veel te kort om een hele cultuur om te gooien, om een zorgstaat op te zetten en de regering en bevolking hiervan te overtuigen. Ten tijde van het ijzeren gordijn was het nou eenmaal een kwestie van overleven en waren er geen middelen om dergelijke kinderen fatsoenlijk te behandelen, hoe graag je het ook zou willen.

Je kunt hooguit een facade voor de buitenwereld opzetten, maar op de achtergrond zullen praktijken als dit nog steeds gebeuren omdat het hele land nog in een armoedige communistische mindset leeft. Het kost nou eenmaal een paar generaties voordat je dat kunt veranderen.
pi_56200911
Boeiend, ik woon daar niet
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56200970
en wat wil je eraan veranderen?

als je echt wat wilt veranderen dan moet je maatregelen treffen waarbij iedereen begin te zeiken.

neem een dafur.

wil je wat doen:

-militaire macht erheen om einde oorlog te maken en stabiliteit. collateral damage voor het groter goed accepteren.
-een-kind-politiek invoeren
-heel veel geld pompen in de opbouw van het land
-aidspatienten isoleren van de nog gezonde bevolking.

keihard maar het enigste wat werkt.
beetje ontwikkelingshulp of eventuele sancties is de spreekwoordelijke druppel
pi_56201022
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:08 schreef ElectricEye het volgende:
Roemeense toestanden daar.
Dat vond ik ook zo'n kromme vergelijking. "Roemeense toestanden in Bulgarije." Omg, straks krijgen we nog "Nederlandse toestanden in België" of "Canadese toestanden in de Verenigde Staten".

.
pi_56201049
Dit soort landen zijn gewoon veel te snel toegelaten tot de E.U.

Maargoed, nu ze toch lid zijn maar hopen dat dit lidmaatschap bijdraagt tot verbetering van de situatie daar.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56319611
dat zijn wel extra erge beelden, het is niet alleen maar zo erg hoor....
pi_56319694
Denk maar niet dat in het westen alles goed is , in west europa ja.... maar kijk eens naar Amerika 40 mln mensen die geen huis hebben in caravantjes wonen en geen stroom hebben en geen water ( ik heb het een keer gezien bij oprah ) en toch staat in alle schoolboekjes dat de VS het rijkste land van de wereld is ... Luxemburg of Zwitserland ja .... dus denk maar niet dat wat in Bulgarije is zo supererg is.
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:23:05 #14
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_56417144
NU op NETWERK
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_56418426
Ik heb met verbazing en open mond net naar Netwerk zitten kijken. On-ge-loof-lijk . En dan ook die onzin die die 'verzorgers' en directrice uitkramen .

De volledige documentaire (1,5 uur) is hier te bekijken. Schokkende beelden.

.
pi_56418701
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik heb met verbazing en open mond net naar Netwerk zitten kijken. On-ge-loof-lijk [ afbeelding ]. En dan ook die onzin die die 'verzorgers' en directrice uitkramen .

.
Er is toch een topic over. Was een beetje zoeken.
Hartverscheurend. Die kinderen wachten lijdend op de dood. Het is net een concentratiekamp. Dat autistische meisje, jezus joh, als je dat toch vergelijkt met Nederland en zo'n kind wordt daar letterlijk en onnodig gek.

Ik schrok van de reactie van die directrice. Is dat uit angst?
Ze vond dat de regering geen blaam treft, zij zelf ook niet maar het murw gebeukte personeel dat zou het laten afweten.

Wat is eigenlijk de naam van de vrouw die de reportage heeft gemaakt? Weet iemand dat?
Ik kan het niet naluisteren want heb even geen boxen thuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Troubles. op 30-01-2008 21:35:06 ]
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_56418765
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:23 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de naam van de vrouw die de reportage heeft gemaakt? Weet iemand dat?
Ik kan het niet naluisteren want heb even geen boxen thuis.
Kate Blewett.

Zie http://www.bbc.co.uk/bbcf(...)arias-children.shtml voor meer informatie.
pi_56418815
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 14:59 schreef kos5000 het volgende:
dat zijn wel extra erge beelden, het is niet alleen maar zo erg hoor....
Nee vent, stel je toch voor.
Als ik jouw benen met een koevoet bewerk is dat lang zo erg niet als wanneer ik daarmee je hersens insla...

Wat een vreemde manier van denken heb jij.
pi_56419079
Oh en dude als het allemaal toch maar kleinschalig is dan kunnen wij toch makkelijk even een handje helpen he?

Maar ik vrees dat het zo makkelijk niet zal zijn. Roel Jewel, bedankt voor de link.
Wil er toch wat over lezen want ik vermoed ook dat het bv in Griekenland weinig anders zal zijn om Polen nu maar eens niet te noemen.

Zo'n leed, een kind wat ligt te kermen met een gebroken been omdat het geen echte voeding krijgt. Damn, kan je er iets aan doen vraag ik me dan af.
pi_56425118
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik heb met verbazing en open mond net naar Netwerk zitten kijken. On-ge-loof-lijk [ afbeelding ]. En dan ook die onzin die die 'verzorgers' en directrice uitkramen .

.
Heb net de documentaire bekeken, verschrikkelijk . Echt, ik kan nog niet eens normaal reageren. Ben er ondesteboven van. . Ik wist dat het erg was, maar deze beelden komen keihard bij je binnen.
pi_56425247
Waarom zijn die linkse politici toch zoveel bezig met het sponsoren van corrupte regiemes in Afrika en waarom valt deze Europese kwestie hun niet op?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 31 januari 2008 @ 01:42:54 #22
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_56425261
20 jaar een kapitalistische overheid heeft hun geen windeieren gelegd zo te zien...
pi_56425289
Dit is ook wel het bewijs dat dat hele Europa echt nergens over gaat.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56427218
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:41 schreef JohnDope het volgende:
Waarom zijn die linkse politici toch zoveel bezig met het sponsoren van corrupte regiemes in Afrika en waarom valt deze Europese kwestie hun niet op?
Nouja, nu (na deze uitzending) is er in Den Haag wel aandacht voor.
Niet dat dat alle problemen meteen oplost, maar 't is iets .
pi_56427448
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nouja, nu (na deze uitzending) is er in Den Haag wel aandacht voor.
Niet dat dat alle problemen meteen oplost, maar 't is iets .
Nu Dinand Woesthoff zich met de zaak aan het bemoeien is, kan Den Haag het niet meer negeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')