Die kledingquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:53 schreef Coastertommm het volgende:
Nou, deze emo vind ik iedergeval lachwekkend klik
Ik kan het echt helemaal meezingen
Jij was vanmiddag toevallig niet te gast op een event bij de megahamburger tegenover ons kantoor waar ze buiten enorm hard stonden te gillen voor teambuilding of iets dergelijks ?quote:
is Zakje toch helemaal goed voorbereid op Carnaval volgend weekendquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Leuk voor verkleedpartijtjes, dat wel.
Hoeveel janksmileys zie je dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:58 schreef wonderer het volgende:
Seriously. Van homo's verwacht ik toch meer verdraagzaamheid. Wat is het verschil tussen goths en homo's? Hm? Ze voelen zich allebei op een bepaalde manier en uiten dat. Klaar. Je mag het niet mooi vinden, maar die janksmilies etcTreurig.
Oh nee, ik heb die afspraak wijselijk dood laten bloeden, wat als iemand die me kent me zou zien in een belachelijk kostuumquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:25 schreef Stroekie het volgende:
[..]
is Zakje toch helemaal goed voorbereid op Carnaval volgend weekend
Dit is echt niet de eerste keer dat het ter sprake komt en dat een hele groep van de hand wordt gewezen.quote:
Zolang niemand hier een fatwa uitroept of een hooivork en brandende fakkels pakt kan het mij niet zo veel schelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:58 schreef wonderer het volgende:
Seriously. Van homo's verwacht ik toch meer verdraagzaamheid. Wat is het verschil tussen goths en homo's? Hm? Ze voelen zich allebei op een bepaalde manier en uiten dat. Klaar. Je mag het niet mooi vinden, maar die janksmilies etcTreurig.
okay, maar ik dacht dat je 2 a 3 weken terug het toch serieus in overweging had genomen om het in Kruikenzeikersstad toch eens te gaan testenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:28 schreef Zakje het volgende:
[..]
Oh nee, ik heb die afspraak wijselijk dood laten bloeden, wat als iemand die me kent me zou zien in een belachelijk kostuum?Zulke volksfeesten kunnen je reputatie flink ruïneren
.
Ik was het ook wel van plan, maar ik bedacht me opeens dat carnaval iets is waar ik tegen hoor te zijn, dat is compleet logisch. Ik bedoel veel bier zuipen, stampen op domme muziek en als klapper die kostuums, daarmee kan ik echt geen vrede sluiten, ik verafschuw het, verafschuw!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:44 schreef Stroekie het volgende:
[..]
okay, maar ik dacht dat je 2 a 3 weken terug het toch serieus in overweging had genomen om het in Kruikenzeikersstad toch eens te gaan testen
Ik ben hier hier wel enorm mee eens eigenlijkquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:49 schreef Zakje het volgende:
[..]
Ik was het ook wel van plan, maar ik bedacht me opeens dat carnaval iets is waar ik tegen hoor te zijn, dat is compleet logisch. Ik bedoel veel bier zuipen, stampen op domme muziek en als klapper die kostuums, daarmee kan ik echt geen vrede sluiten, ik verafschuw het, verafschuw!![]()
.
'k Vind een geaardheid nogal iets anders dan een kleding-/lifestyle eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:58 schreef wonderer het volgende:
Ja, dat zei ik toch ook? Maar er wordt meteen zo minachtend gedaan vaak. Of besmuikt gelachen, belachelijk gemaakt etc. Alsof mensen neit helemaal lekker zijn als ze zich zo kleden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou ja, je mag toch iets niet mooi vinden.
Gothic is een kleding- en/of lifestyle, en dus een keuze. Homoseksualiteit is dat niet, ook al zijn er bepaalde homo's voor wie hun sexuele voorkeur wel een belangrijk onderdeel van hun lifestyle is gaan uitmaken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:58 schreef wonderer het volgende:
Seriously. Van homo's verwacht ik toch meer verdraagzaamheid. Wat is het verschil tussen goths en homo's? Hm? Ze voelen zich allebei op een bepaalde manier en uiten dat.
je vergeet in het rijtje "vooroordelen" nog de losbandige sexcontactenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:49 schreef Zakje het volgende:
[..]
Ik was het ook wel van plan, maar ik bedacht me opeens dat carnaval iets is waar ik tegen hoor te zijn, dat is compleet logisch. Ik bedoel veel bier zuipen, stampen op domme muziek en als klapper die kostuums, daarmee kan ik echt geen vrede sluiten, ik verafschuw het, verafschuw!![]()
.
Daar ben ik dan weer voorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:02 schreef Stroekie het volgende:
[..]
je vergeet in het rijtje "vooroordelen" nog de losbandige sexcontacten
Maar kleding- en lifestylekeuzes komen niet vanuit het niets, die appeleren aan een bepaald gevoel dat je zelf hebt en waar je ook weinig aan kan doen. Je kunt niet KIEZEN of je zwarte nagellak mooi vindt, net zoals je niet kunt kiezen dat je op mensen van hetzelfde of het andere geslacht valt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:02 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..]
Gothic is een kleding- en/of lifestyle, en dus een keuze. Homoseksualiteit is dat niet, ook al zijn er bepaalde homo's voor wie hun sexuele voorkeur wel een belangrijk onderdeel van hun lifestyle is gaan uitmaken.
Neemt niet weg dat je verder gelijk hebt, waar het gaat om het oppervlakkig veroordelen van een groep, op basis van uiterlijke kenmerken.
Ze zien er allemaal hetzelfde uit, is het niet dezelfde autoquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:06 schreef samjustme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
welke is mooier
ik vind ze allemaal lelijkquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:06 schreef samjustme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
welke is mooier
Nee, sorry. Wat je mooi vindt, is in hoofdzaak cultureel bepaald, waarbij mensen sterk worden beïnvloed door hun omgeving (mode, trends, peer pressure, etc.). Het is niet genetisch bepaald, dit in tegenstelling tot sexuele voorkeur.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar kleding- en lifestylekeuzes komen niet vanuit het niets, die appeleren aan een bepaald gevoel dat je zelf hebt en waar je ook weinig aan kan doen. Je kunt niet KIEZEN of je zwarte nagellak mooi vindt, net zoals je niet kunt kiezen dat je op mensen van hetzelfde of het andere geslacht valt.
Sterker nog, tegenwoordig is "stijlsurfen" heel normaal. De ene week een punker, volgende week een skater. Vandaag was ik strak in het maatpak, waarschijnlijk ga ik morgen in m'n casual hoodie & jeans naar mijn werk. Wat mij betreft is dat van een totaal andere orde dan iets wat genetisch bepaald is.quote:Het is alleen bij veel mensen niet zo permanent als seksuele geaardheid,
Je kunt seksuele lusten onderdrukken, je onthouden, geen relaties aangaan, etc.quote:ook al kun je zelfs daar over twisten, aangezien er ook genoeg mensen zijn die een periode van homoseksualiteit hebben doorlopen in de puberteit en uiteindelijk toch "besloten" hetero te zijn. Het ene is niet treuriger dan het ander.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat ze niet kunnen kiezen, maar wel over het feit dat wij ze niet mogen uitlachen enz. Ja we kunnen het wel niet mooi vinden maar ik respecteer wel het feit dat zich zo durven uiten. En trouwens in sommige gevallen vind ik het nog mooi staan ook.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar kleding- en lifestylekeuzes komen niet vanuit het niets, die appeleren aan een bepaald gevoel dat je zelf hebt en waar je ook weinig aan kan doen. Je kunt niet KIEZEN of je zwarte nagellak mooi vindt, net zoals je niet kunt kiezen dat je op mensen van hetzelfde of het andere geslacht valt.
Het is alleen bij veel mensen niet zo permanent als seksuele geaardheid, ook al kun je zelfs daar over twisten, aangezien er ook genoeg mensen zijn die een periode van homoseksualiteit hebben doorlopen in de puberteit en uiteindelijk toch "besloten" hetero te zijn. Het ene is niet treuriger dan het ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |