abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 11:49:44 #1
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_56195741

Stage SC history:
voor een overzicht van de vorige topics zie: Stage SC-topics (met dank aan ReMcOrE & Kuno_van_dijk...)

Let op!
Dit is geen spam slowchat, graag je aan de regels houden! Hou het netjes en rustig, maak er geen wedstrijd van om z.s.m het topic vol te pompen!!
De OP is hier te vinden. Wil je erbij voeg jezelf dan toe in de OP

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/StageSC"

!!! Let op, sta je nog NIET in de OP of sta je in de verkeerde categorie??? Dan moet je het ZELF aanpassen, het wijst zich allemaal vanzelf wel !!!
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_56195756
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Als ik het niet nodig had, zou ik met mijn opleiding in het achterhoofd, eigenlijk maximaal moeten bijlenen en dit geld tegen een spaarrente weg zetten. Doordat de IBGroep rente zo laag is, is dit rendabel en aangezien je bij ons op de opleiding een centen mierenneuker leert te worden zou je dat moeten doen.

Daarnaast ben ik het met je eens dat ik 'wanneer het niet nodig is' ik liever niet zou lenen. Alleen ik begrijp Dean zijn idee erachter niet. Die jongen heeft gewoon compleet geen cent te besteden, dat kan een mens toch nooit gelukkig maken?

In het Fries zeggen ze 'In lyk man is in ryk man' oftewel 'iemand zonder schulden is rijk', maar ik denk dat Dean om het maar bij spreekwoorden en gezegdes te houden 'de uitzondering is die de regel bevestigd'. Het is natuurlijk een eigen keuze en ik weet dat ik heel gemakkelijk met geld om ga, maar ik kan me die keuze helemaal niet bevatten.
Je zegt het zelf al, 'in lyk man is in ryk man'. Ik heb liever geen geld te besteden dan dat ik hier en daar in de schuld sta. Als ik ergens wat leen is dat uit pure noodzaak. Ga al helemaal niet bij de IBG lenen met het idee dat wanneer ik eindelijk werk heb en lekker verdien dat ik dan de eerste tijd de helft van mijn salaris af moet dragen aan hen, dan zit je weer zonder geld [ivm andere kosten] en kan je weer ergens lenen om dat gat te dichten.

Ik red me zo prima, de enige die zich er druk over lijkt te maken ben jij. Ik ben toch al niet een persoon met een dure levensstijl die zijn geld maar wat rondstrooit en uitgeeft aan vanalles en nogwat en die perse een 'luxe' leven nodig heeft.

Laat mij mijn ding maar doen op de manier die ik wil en maak jij je maar druk over je eigen beurs
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_56195771
To lend our not to lend, that's the question.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:52:09 #4
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_56195798
Ik heb geen lening maar wel altijd een hoop luxe gehad. Heb dan ook geen klagen wat ouders betreft maar heb er zelf ook alt hard voor gewerkt
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_56195811
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Daarnaast ben ik het met je eens dat ik 'wanneer het niet nodig is' ik liever niet zou lenen. Alleen ik begrijp Dean zijn idee erachter niet. Die jongen heeft gewoon compleet geen cent te besteden, dat kan een mens toch nooit gelukkig maken?

[ Bericht 46% gewijzigd door KiwiTjuHh op 21-01-2008 12:39:12 ]
pi_56195852
Ik ga vanaf februari stage lopen, en krijg dan ook een stagevergoeding. Ik vroeg me af (heb geen bijbaantje verder oid) of deze vergoeding belast wordt of niet? Ik zelf dacht namelijk van wel, mijn vriend dacht dat dat alleen zo was als je ook een bijbaantje hebt. Iemand een eenduidig antwoord?

Dit sluit trouwens niet aan op het lenen-onderwerp, maar meende dat ik met deze vraag hier ook terecht kon, zo niet: sorry!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_56195861
-Edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door KiwiTjuHh op 21-01-2008 12:39:24 ]
  Redactie Frontpage maandag 21 januari 2008 @ 11:54:54 #8
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_56195877
ik leen wel ik leen liever dan dat ik me compleet overspannen moet werken om rond te kunnen komen, vandaar

nou moet ik wel zeggen dat ik liever niet zo lenen, maar ik kan op dit moment gewoon niet anders helaas
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_56195939
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:50 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Ik red me zo prima, de enige die zich er druk over lijkt te maken ben jij. Ik ben toch al niet een persoon met een dure levensstijl die zijn geld maar wat rondstrooit en uitgeeft aan vanalles en nogwat en die perse een 'luxe' leven nodig heeft.
Sorry dat het wat kritisch over komt, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen zo te leven. Misschien ben ik het verwende kereltje omdat ik vanaf mijn 15e altijd veel geld om handen heb gehad, ik ben die luxe levenstijl gewend inderdaad. Maar we zijn hierin heel verschillent en dat siert het menselijke ras. Iedereen hetzelfde zou ook maar saai zijn.

Verder ken ik redelijk veel mensen die afgestudeerd zijn en die tijdens hun studie bedragen geleent hebben waar ik niet verwacht aan toe te komen. Door de gunstige regelingen die het IBG ze biedt zie ik dat deze mensen alsnog goed rond kunnen komen en niet hoeven te lenen. Want het verschil tussen student en een leuke baan na de studie is vrij groot.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:50 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Laat mij mijn ding maar doen op de manier die ik wil en maak jij je maar druk over je eigen beurs
Je vergist je hier weer Ik maak me er niet druk om!
pi_56196136
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:54 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik ga vanaf februari stage lopen, en krijg dan ook een stagevergoeding. Ik vroeg me af (heb geen bijbaantje verder oid) of deze vergoeding belast wordt of niet? Ik zelf dacht namelijk van wel, mijn vriend dacht dat dat alleen zo was als je ook een bijbaantje hebt. Iemand een eenduidig antwoord?

Dit sluit trouwens niet aan op het lenen-onderwerp, maar meende dat ik met deze vraag hier ook terecht kon, zo niet: sorry!
Marijke, natuurlijk ben je welkom met je vragen.

De belastingdienst geeft een mens de mogelijkheid om voor 1 loonbetalende instelling loonheffingskorting op te geven, dit gaat als volgt.

Als werknemer heb je recht op kortingen met betrekking tot loonbelasting. Wanneer je niet meer verdient dan een bepaald bedrag is, dan is je maandelijkse loonbelasting kleiner dan de korting die je maandelijks kunt krijgen. Hierdoor komt de belasting te vervallen.

De belastingdienst geeft je de mogelijkheid om dit bij één onderneming te doen, aangezien het anders een moeilijk gereken wordt. Leuker kunnen ze het niet maken, maar zo houden ze het wel gemakkelijk. Deze korting moet aangevraagt worden met een formuliertje en dit is ook bij je stage mogelijk. Vraag de mensen van P&O hier even na en de belastingdienst doet geen heffing over je loon.

Voor de rest moet je natuurlijk van je luie kont komen en een baan zoeken, want dit kan geen kant op!
pi_56196274
Hmm Kaheem, ik heb die verklaring over loonbelasting bij mijn huidige werkgever. Maar tijdens mn stage ga ik daar niet werken (is niet te combineren, beide op dezelfde tijdstippen). Maar mijn contract zeg ik natuurlijk niet op, is er ook een mogelijkheid dat ik deze even omzet naar het geld dat ik van stage krijg en na mijn stage terug laat zetten naar mijn huidige werkgever?
  maandag 21 januari 2008 @ 12:13:32 #12
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56196330
Dankje voor je antwoord Kaheemsaid, daar kan ik iets mee
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Voor de rest moet je natuurlijk van je luie kont komen en een baan zoeken, want dit kan geen kant op!
Blijkbaar weet je precies hoe ik ben, wat ik doe, en wat ik gedaan heb, jammer dat je meteen zo'n oordeel hebt. Ik heb 6 jaar fulltime een baan gehad, en ben weer gaan studeren. Ik heb een prachtig huisje en veel gespaard, helemaal zelf gedaan (en nee, ik hoef geen luxe leventje ). wanneer ik teveel zou bijverdienen gaat dat tenkoste van de toeslagen. daarbij heb ik een eigen webshop waarmee ik wat bijverdien. Daarnaast heb ik de eerste 2 jaar van mijn studie in een jaar gedaan, dus tijd voor een baantje was er niet. Nu heb ik al voldoende gewerkt en verdient, en het laatste jaar ga ik zonder stufie mezelf van een inkomen voorzien door oa mijn spaargeld aan te spreken en lekker wat bij te verdienen.
Zo, hopelijk hou je de volgende keer je rare opmerkingen voor je. Zoals je wellicht begrepen hebt slaat het kant noch wal en ben ik daar niet van gedient...
  maandag 21 januari 2008 @ 12:14:24 #13
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_56196352
Ik leen niet. 235 euro vergoeding, plus 600 euro van mijn bijbaan in de maand is voor mij voldoende
pi_56196425
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:11 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hmm Kaheem, ik heb die verklaring over loonbelasting bij mijn huidige werkgever. Maar tijdens mn stage ga ik daar niet werken (is niet te combineren, beide op dezelfde tijdstippen). Maar mijn contract zeg ik natuurlijk niet op, is er ook een mogelijkheid dat ik deze even omzet naar het geld dat ik van stage krijg en na mijn stage terug laat zetten naar mijn huidige werkgever?
Ik heb deze formulieren wel vaker op een heel vreemde manier door elkaar heen lopen. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan. Volgens mij omdat je geen werk verricht bij je 1e werkgever, is dit gewoon mogelijk. Je kan natuurlijk altijd even navraag doen bij of iemand van P&O, of iemand van de belastingdienst of bij een docent die ook aan belastingrecht doet. Dit vak is voor mij al weer een jaartje ofzo geleden.

Ik had gewoon de gok gemaakt.
pi_56196541
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
Dankje voor je antwoord Kaheemsaid, daar kan ik iets mee
[..]

Zo, hopelijk hou je de volgende keer je rare opmerkingen voor je. Zoals je wellicht begrepen hebt slaat het kant noch wal en ben ik daar niet van gedient...
Alstublieft voor het antwoord. Verder weet ik niet hoe er met inkomsten van een webwinkel om gegaan wordt. Het is al een tijdje geleden dat ik hier zaken in geleerd heb en die wetgevingen veranderen jaarlijkse dus ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken.

Verder moet je niet zo kritisch zijn, want alle opmerkingen die ik hier maak raken zowel kant als wal. Zoals je zelf al aangeeft verdien je bij met een webwinkel, dit zie ik als werken, dus je bent wel aan het werk. In alle andere gevallen was je gewoon te lui geweest

Ik meen niet altijd alles wat ik zeg en ben gek op enigzins overdrijven, trek je er maar niet al te veel van aan. Toch zou ik wel graag willen weten wat voor studie je doet!
  maandag 21 januari 2008 @ 12:29:16 #16
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_56196707
Spierpijn
Gister van 12 uur 's middags tot 9 uur 's avonds geski'd.
Ik heb mijn eerste jaar wel van de stufi geleend.. 2e jaar helemaal niet meer.
Heb nu het geleende geld al terugverdiend en ergens op een bankrekening weggezet, als er ooit een noodgeval is heb ik dan in ieder geval nog geld achter staan, en het maakt het makkelijker om af te betalen.
Veel plezier op stage allemaal..
* Trigalti heeft nog steeds vakantie, een weekje..
------------------
  maandag 21 januari 2008 @ 12:31:33 #17
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_56196761
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:54 schreef Marijkezwolle het volgende:

Ik heb het alleen nog maar zwart gehad, maar komt omdat ik bij kleine bedrijfjes stage gelopen heb
------------------
  maandag 21 januari 2008 @ 12:34:55 #18
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_56196842
Wat zijn jullie rustig zeg
Einde van mijn stage was er voor ik een reactie geplaatst had al weer 2 keer gereageerd..
------------------
pi_56196935
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:34 schreef Trigalti het volgende:
Wat zijn jullie rustig zeg
Einde van mijn stage was er voor ik een reactie geplaatst had al weer 2 keer gereageerd..
Hoiii!

Tja sorry, ik was aan het lunchen en doe ondertussen een poging om te studeren
  maandag 21 januari 2008 @ 12:39:02 #20
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_56196938
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:21 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Alstublieft voor het antwoord. Verder weet ik niet hoe er met inkomsten van een webwinkel om gegaan wordt. Het is al een tijdje geleden dat ik hier zaken in geleerd heb en die wetgevingen veranderen jaarlijkse dus ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken.

Verder moet je niet zo kritisch zijn, want alle opmerkingen die ik hier maak raken zowel kant als wal. Zoals je zelf al aangeeft verdien je bij met een webwinkel, dit zie ik als werken, dus je bent wel aan het werk. In alle andere gevallen was je gewoon te lui geweest
Hahaha, ok!Sorry dan voor mijn reactie Ik heb al zoveel onbegrip gehad omdat ik inderdaad "te lui" zou zijn om bij te gaan werken, omdat mensen zich vaak niet realiseren hoe het werkelijk zit.
quote:
Toch zou ik wel graag willen weten wat voor studie je doet!
Nou, om even heel hard te lachen, ik ga stage lopen op de afdeling P&O, dus die vraag stel ik wel aan mijn collega's straks Ik studeer Personeel en Arbeid, en heb lang getwijfeld welke insteek ik zou kiezen (loopbaan advies of P&O) en nu toch maar P&O als stage gekozen om te kijken of dat bevalt

Wat voor studie volg jij dan?
pi_56196949
Je post ook net onder de lunch Simon
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  Redactie Frontpage maandag 21 januari 2008 @ 12:59:42 #22
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_56197430
wat een rust hier

ik mag volgende week donderdag nog een keertje opdraven hier en moet toch maar eens uitzoeken wanneer ik weer naar school moet
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 21 januari 2008 @ 13:15:20 #23
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_56197838
Goedemorgen
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 21 januari 2008 @ 13:17:14 #24
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_56197895
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:59 schreef Etcetera het volgende:
wat een rust hier
Heerlijk toch
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_56197960
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:39 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Nou, om even heel hard te lachen, ik ga stage lopen op de afdeling P&O, dus die vraag stel ik wel aan mijn collega's straks Ik studeer Personeel en Arbeid, en heb lang getwijfeld welke insteek ik zou kiezen (loopbaan advies of P&O) en nu toch maar P&O als stage gekozen om te kijken of dat bevalt

Wat voor studie volg jij dan?
Is belastingrecht niet een onderdeel van P&O? Want volgens mij moet je als P&O personeelslid daar altijd wel kennis van hebben.

Ik doe Bedrijfs Economie op het HBO.

Ik hoop dat je stage je wat gaat bevallen en dat je er achter komt wat precies hetgeen is wat je wil doen. Ik kom er met deze stage behoorlijk achter dat deze tak van sport mij niet de uitdaging biedt die ik zoek in een werkplek. Jammer dat je hier nu pas achter komt, maar hier was ik vorig jaar ook al een keer voor gewaarschuwt. Kaheem moet maar op zoek naar wat anders, kijken wat het wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')