Je moet even een archief aanmaken, onder een PST bestand, dat je lokaal opslaat. Door gaans (lees, op 2003, die ik hier heb) gaat dat zo:quote:Op maandag 21 januari 2008 10:51 schreef sanger het volgende:
Ow
Het gaat om Outlook 2007 met een exchange account (geloof ik).
Het gaat om mijn werk inbox, maar verder is er niemand die hier iets vanaf weet. En om de externe IT-man in te schakelen voor zoiets is ook een beetje overdone. Het probleem is dat mijn mails nu allemaal op de server worden opgeslagen. Ik wil eigenlijk gewoon mijn mails op de lokale schijf hebben.
Je kunt gewoon de inbox verslepen, met alle submappen. Geen probleem.quote:Op maandag 21 januari 2008 11:03 schreef sanger het volgende:
Ik wil juist voorkomen dat ik al die mappen moet slepenDat kost me iets van twee dagen ben ik bang.
Kan ik niet gewoon mijn hele mailbox lokaal zetten? Dus ook mijn inbox?
Normaal gesproken wel, maar je werkt nu vanuit exchange, en daar heb ik geen hands-on ervaring mee, dus ik zou het niet weten...quote:Op maandag 21 januari 2008 11:42 schreef sanger het volgende:
Kan ik dan niet gewoon de locatie aanpassen in de instellingen (en alleen het .pst bestand verslepen?)?
Dus:quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:11 schreef slaveloos het volgende:
ja, en dan weer koppelen in outlook
je kunt meerdere pst bestanden in outlook koppelen, je hoeft dus niet eens te vervangen. Heeft niks met internet te maken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus:
als ik op de nieuwe pc het account aanmaak (nog geen verbinding met internet heb) en het bestaande .pst vervang door de .pst van de oude pc
werk het?
Nee indd. Ik bedoelde geen verbinding zodat je niet mails binnenhaalt in een ander .pst bestand dan die je er juist op wilt zetten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:35 schreef slaveloos het volgende:
[..]
je kunt meerdere pst bestanden in outlook koppelen, je hoeft dus niet eens te vervangen. Heeft niks met internet te maken.
Die PST is er juist, om de DATA op je LOKALE pc op te slaan. Geen enkele e-mail server zal het leuk vinden dat jij steeds alle data over de lijn naar je pc haalt, vandaar dat je altijd lokaal ook wat wegschrijft. Dat gebeurt in die PST. Probleem is alleen synchronisatie. Zou je op je pc alles bewaren en je gooit het op de server weg, dan kan de synchronisatie ervoor zorgen dat ook het lokale bestand leeg gegooid wordt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:35 schreef slaveloos het volgende:
[..]
je kunt meerdere pst bestanden in outlook koppelen, je hoeft dus niet eens te vervangen. Heeft niks met internet te maken.
Dat is echter wat ik wil, de e-mails lokaal opslaan en van de server verwijderen. Ik heb nog nooit gezien dat ze zowel lokaal als van de server verwijderd worden eigenlijk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:42 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Die PST is er juist, om de DATA op je LOKALE pc op te slaan. Geen enkele e-mail server zal het leuk vinden dat jij steeds alle data over de lijn naar je pc haalt, vandaar dat je altijd lokaal ook wat wegschrijft. Dat gebeurt in die PST. Probleem is alleen synchronisatie. Zou je op je pc alles bewaren en je gooit het op de server weg, dan kan de synchronisatie ervoor zorgen dat ook het lokale bestand leeg gegooid wordt.
Dit ligt echter aan de software die je gebruikt, in combinatie met de instellingen voor synchronisatie.
kopieer je .pst bestand naar een datastick oid.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is echter wat ik wil, de e-mails lokaal opslaan en van de server verwijderen. Ik heb nog nooit gezien dat ze zowel lokaal als van de server verwijderd worden eigenlijk.
Het probleem is alleen dat ik me Outlook op een andere pc wil gaan gebruiken en mijn mailhistorie WEL wil meenemen naar de nieuwe.
In dat geval, kun je die PST file overzetten, en dan bijvoorbeeld oudemail.pst noemen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is echter wat ik wil, de e-mails lokaal opslaan en van de server verwijderen. Ik heb nog nooit gezien dat ze zowel lokaal als van de server verwijderd worden eigenlijk.
Het probleem is alleen dat ik me Outlook op een andere pc wil gaan gebruiken en mijn mailhistorie WEL wil meenemen naar de nieuwe.
Thanksquote:Op woensdag 30 januari 2008 11:50 schreef slaveloos het volgende:
[..]
kopieer je .pst bestand naar een datastick oid.
kopieer naar je nieuwe pc.
volg dan de stappen zoals hier beschreven http://www.computertotaal(...)ntentid=86911/page=4
precies, maak het niet ingewikkelder dan het isquote:
Inderdaadquote:Op woensdag 30 januari 2008 11:54 schreef slaveloos het volgende:
[..]
precies, maak het niet ingewikkelder dan het is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |