abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 09:58:37 #1
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_56193142
quote:
ALMERE - Leaserijders van welke willekeurige maatschappij dan ook kunnen vanaf vandaag de auto van de baas kosteloos inruilen voor een hybride auto van LeasePlan.

De marktleider met 126.000 klanten zegt dat veel Nederlandse leaserijders willen overstappen op zuinige en sinds 1 januari fiscaal aantrekkelijke auto's, maar dat aflossingsboetes van doorlopende contracten die overstap tot nu toe onrendabel maakten. LeasePlan is nu bereid de aflossingsboete van de leaserijder op zich te nemen.

Overstappen

Doorgaans moet een leaserijder eerst het lopende contract bij zijn leasemaatschappij uitrijden voordat deze kan overstappen naar een goedkopere auto van een andere maatschappij.

"Je zult net voor Prinsjesdag een lease-auto hebben aangeschaft, dan moet je daar nu nog vier jaar in rijden, terwijl dat fiscaal onaantrekkelijker is gemaakt. Overstappen betekent namelijk een flinke aflossingsboete, die kan oplopen tot 6000 euro", zegt Rob Keulemans van LeasePlan die 21 procent van de Nederlandse markt in handen heeft. "Rijders van een minder zuinige lease-auto voelen zich daardoor nu gevangen in het belastingklimaat." Sinds 1 januari geldt voor benzineauto's van de baas die minder dan 110 gram CO2 uitstoten per kilometer en diesels die minder dan 95 gram uitstoten een lagere fiscale bijtelling van 14 procent bij het bruto-inkomen. Auto's die meer uitstoten, kennen juist een bijtelling van 25 procent. Uit een recent onderzoek van TNS-NIPO bleek dan ook dat een groot deel van de Nederlandse leaserijders vandaag nog zou overstappen als dat zou kunnen. " Ongelofelijk, de maatregel van de overheid werkt, maar omdat een hybride of zuinige auto voor veel te weinig zakelijke rijders binnen handbereik ligt, is het rendement nihil", aldus Keulemans.

Honda Nederland meldt ondertussen dat ondanks de obstakels steeds meer zakelijke rijders de weg naar de Civic Hybrid weten te vinden.

De Honda heeft een levertijd van minimaal twee maanden. Ook de hybride Toyota Prius, de andere hybride auto die in het fiscaal gunstige segment valt, is populair.
Goede actie van Leaseplan
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 21 januari 2008 @ 10:04:49 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_56193246
quote:
Sinds 1 januari geldt voor benzineauto's van de baas die minder dan 110 gram CO2 uitstoten per kilometer en diesels die minder dan 95 gram uitstoten een lagere fiscale bijtelling van 14 procent bij het bruto-inkomen. Auto's die meer uitstoten, kennen juist een bijtelling van 25 procent.
En over twee jaar als veel mensen in zo'n hok rijden gaat de bijtelling voor die dingen ook naar 25% bijtelling. Want milieu is leuk, maar de centjes moeten natuurlijk wel binnen blijven stromen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 21 januari 2008 @ 10:19:50 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_56193568
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:58 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Goede actie van Leaseplan
Helaas heeft bijna niemand hier wat aan. De grote bedrijven laten berijders echt niet zo maar overstappen. En de kosten die gepaard gaan met beeindiging van het contract worden door leaseplan verdisconteerd.
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan. Kun je net zo goed gewoon zakeijk gaan rijden heb je ook geen bijtelling.
Kost niks, heb je ook niks....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_56193823
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
pi_56194105
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan.
Ik weet niet of je wel eens in zo'n auto gezeten hebt.... De Prius is minstens net zo ruim als een Passat of een Mondeo en beduidend ruimer dan een Focus. Achterin de Prius kun je gerust even je notebook open klappen en een stukje gaan zitten werken terwijl je chauffeur je rond rijdt.
Toegegeven; hij is ook een stuk lelijker maar swah.
De Honda is grofweg zo ruim als een Focus; exact wat je voor zijn prijsklasse kunt verwachten.

Overigens spreken de cijfers voor zich: Honda Hybride: in 2007 totaal zo'n 1500 stuks verkocht in Nederland. In 2008 in de eerste 2 weken 500 stuks verkocht.....
pi_56194566
Rij gewoon alleen nog maar zakelijk

Tuf voor de rest rond in de Corsa van mijn vriendin.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56194679
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Helaas heeft bijna niemand hier wat aan. De grote bedrijven laten berijders echt niet zo maar overstappen. En de kosten die gepaard gaan met beeindiging van het contract worden door leaseplan verdisconteerd.
En denk jij nou echt dat de gemiddelde leaserijder zijn Passat/Mondeo/Focus gaat inruilen voor een Civic-Hybrid of een Prius ?? Die dingen zijn hardstikke klein man, daar heb je prive geen zak aan. Kun je net zo goed gewoon zakeijk gaan rijden heb je ook geen bijtelling.
Kost niks, heb je ook niks....
Leaseplan heeft er dan ook maar 200 van ingekocht vertelde een woordvoerder vanochtend bij BNR.

Leuke gratis reclame dus voor een bedrijf.
pi_56194853
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2008 @ 11:17:20 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56194917
En dan staan ze na 10/15 jaar op de sloop en dan blijkt dat de accu's vele malen vervuilender zijn dan zoveel jaar in een normale benzine auto rijden.

Lang leve de korte termijn visie.
pi_56195010
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Ja als dat mag van je werkgever is dat een slimme keuze maar veel bedrijven geven niet alleen een max leasebedrag op aan hun werknemers maar ook een minimum (of ze bepalen het merk en type) vanwege de representatie. Dan valt de keuze die op 1 hand te tellen is voor de lagere bijtelling snel af.

Overigens blijft het belachelijk dat de schoonste dieselmotor niet in aanmerking komt voor een lagere bijtelling. Het verbruik van de D-cat mag dan hoger zijn maar de uitstoot is zeer laag. Helemaal krom omdat auto's met deze motoren wel in aanmerking komen voor BPM korting.
pi_56195089
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:17 schreef Kreator het volgende:
En dan staan ze na 10/15 jaar op de sloop en dan blijkt dat de accu's vele malen vervuilender zijn dan zoveel jaar in een normale benzine auto rijden.

Lang leve de korte termijn visie.
Zeker in Nederland en andere westerse landen worden die accu's wel apart verwerkt. Dat zal tegen die tijd niet zo'n probleem zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195126
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker in Nederland en andere westerse landen worden die accu's wel apart verwerkt.
In India verwerken is inderdaad appart te noemen
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2008 @ 11:31:53 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56195285
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:24 schreef du_ke het volgende:
Dat zal tegen die tijd niet zo'n probleem zijn.
Dat zeg ik. Korte termijn visie.
pi_56195295
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

In India verwerken is inderdaad appart te noemen
Tegenqwoordig wordt het steeds moeilijker om ons afval naar zulke landen te verschepen. Verder zitten er in het meeste hoogwaardig technisch afval tegenwoordig zoveel waardevolle grondstoffen dat het steeds intressanter wordt om het toch in zijn geheel in het westen te recyclen.
pi_56195333
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Korte termijn visie.
Ook nu al is die verwerking in Nederland niet zo'n probleem . Zeker zolang er voldoende waardevolle materialen in die accu zitten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195345
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

In India verwerken is inderdaad appart te noemen
Meegeven aan de oldiezerboer. 5 euro per accu heb je zo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56195534
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken anders wel een aantal mensen die nu bewust voor een kleine auto (peugeot 107) kiezen vanwege de lage bijtelling. Het scheelt met een corsatje al meer dan 100 euro per maand geloof ik. En veel kleiner is hij niet.
Leuk, maar die kleine auto's mag je hier niet kiezen. en terecht, ga daar maar eens 60k per jaar mee rijden. misschien als je klein bent valt het nog te doen maar als je wat langer bent niet.
pi_56195892
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:42 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Leuk, maar die kleine auto's mag je hier niet kiezen. en terecht, ga daar maar eens 60k per jaar mee rijden. misschien als je klein bent valt het nog te doen maar als je wat langer bent niet.
60.000 wordt iets te gek, heb nu 20.000 in een half jaar gedaan dat wil opzich wel, hij zit niet slecht (ben 1.85). Maar het is een klein blikje en niet superrepresentatief inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 januari 2008 @ 12:00:10 #19
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_56195996
Ik vind het een topactie van Leaseplan.

ok, de hybride's die je nu kan krijgen zijn allemaal lelijk.
maar voordeel is dat je dankzij die lage bijtelling wel genoeg geld overhoudt om nog een leuk wagentje prive erbij te hebben. (2e hands Z3, of een MX-5 ofzo)
pi_56196095
Deze hybride vind ik opzich wel aardig



Zit wel een achterlijk hoge BPM op en valt zo te zien ook niet onder de lagere bijtellings regeling.
pi_56196207
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

60.000 wordt iets te gek, heb nu 20.000 in een half jaar gedaan dat wil opzich wel, hij zit niet slecht (ben 1.85). Maar het is een klein blikje en niet superrepresentatief inderdaad.
2.03m hier daarom is het leasen van kleine auto's door mijn bedrijf verboden. Iets langere mensen kunnen die km's er niet in maken. ze hebben het even toegestaan maar op een gegeven moment hadden ze 3 polo's en 2 lupo's stil staan omdat niemand ze over wou nemen. Nu is de regel dat klasse Golf, Leon, 147 het kleinste is wat je mag halen.
pi_56196870
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
sorry, maar ik ga niet overstappen naar zo'n verschrikkelijk lelijk en traag stuk emotieloos blik

Leuk fabeltje dit onderzoek. van de 20 collega's hier zat er maar eentje te denken om zo'n auto te leasen, en dat had puur met zijn (lage) salaris te maken.
Vroeg of laat stapt iedereen over naar zo'n "lelijk en traag stuk emotieloos blik ".
Hybride en electrische auto's hebben de toekomst.

Heb je de benzineprijsstijging sinds 2002 gemist?
Op 1 januari 2002 betaalde je 1,00 euro voor een liter euro 95 benzine.
Op 1 januari 2008 betaalde je 1,45 euro voor een liter euro 95 benzine.
Trek die trend door en je weet wat je over 15 jaar voor een liter betaalt...

Als bovendien "maar" 1 op de 20 collega's overstappen hebben we het wel over een zéér groot aantal hybride auto's.

700.000 / 20 = 35.000 hybride auto's.

14% of 25% bijtelling; het is maar waar je financiële prioriteiten liggen.
pi_56197275
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:09 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

2.03m hier daarom is het leasen van kleine auto's door mijn bedrijf verboden. Iets langere mensen kunnen die km's er niet in maken. ze hebben het even toegestaan maar op een gegeven moment hadden ze 3 polo's en 2 lupo's stil staan omdat niemand ze over wou nemen. Nu is de regel dat klasse Golf, Leon, 147 het kleinste is wat je mag halen.
Tja ok maar ook bij jullie zal de gemiddelde lengte echt niet boven de 2 meter liggen. Het valt mij persoonlijk echt reuze mee hoe dat bakkie zit. Het ziet er niet echt uit, dat is denk ik een beter argument dan er niet inpassen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56197482
quote:
Op maandag 21 januari 2008 12:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vroeg of laat stapt iedereen over naar zo'n "lelijk en traag stuk emotieloos blik ".
Hybride en electrische auto's hebben de toekomst.

Heb je de benzineprijsstijging sinds 2002 gemist?
Op 1 januari 2002 betaalde je 1,00 euro voor een liter euro 95 benzine.
Op 1 januari 2008 betaalde je 1,45 euro voor een liter euro 95 benzine.
Trek die trend door en je weet wat je over 15 jaar voor een liter betaalt...

Als bovendien "maar" 1 op de 20 collega's overstappen hebben we het wel over een zéér groot aantal hybride auto's.

700.000 / 20 = 35.000 hybride auto's.

14% of 25% bijtelling; het is maar waar je financiële prioriteiten liggen.
Ik zal tot het einde vechten voor een emotie-auto

Denk dat een groot deel van de mensen die zo'n hybride kiezen de mensen zijn die niet echt veel rijden en die al een benzine hebben. de veelrijders blijven lekker dieselen.
pi_56197839
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:01 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Ik zal tot het einde vechten voor een emotie-auto

Denk dat een groot deel van de mensen die zo'n hybride kiezen de mensen zijn die niet echt veel rijden en die al een benzine hebben. de veelrijders blijven lekker dieselen.
Ook op diesel-gebied komen er interessante hybrides. Zo is Volvo bezig met een C30 prototype dat electrisch wordt aangedreven, opgeladen kan worden aan het stopcontact en een kleine dieselmotor heeft als generator.

http://www.autobloggreen.(...)ug-in-hybrid-concept

En als het gaat om emotie-auto's; mijn Volvo 740 is er eentje (al is dat een kwestie van smaak uiteraard).
Maar zakelijk kan het me niet schelen waar ik in rij; als het maar enigzins veilig en comfortabel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')