Nou, dat kun je denk ik wel vergeten. Dat is eens in de tig jaar.quote:Op zondag 20 januari 2008 05:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop trouwens nog zó op een flinke storm. Een echte windkracht 11 langs de hele kust, en windkracht 10 tot ver landinwaarts. Meer helaas, de straalstroom moet dan denk ik nog wat meer op toeren komen.
Statistisch gezien ja, maar dat zegt niet zoveel. Wat telt is de op dat moment geldende synoptische situatie die gunstig is om stormen te laten ontstaan. Wat betreft de circulatie vanaf zee zitten we nu behoorlijk goed. Er is een aardige depressietrein. Maar de straalstroom moet nog wat aantrekken, dan kunnen de depressies sneller uitdiepen dus dan neemt de kans dat wel met een flinke storm te maken krijgen flink toe.quote:Op zondag 20 januari 2008 05:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Nou, dat kun je denk ik wel vergeten. Dat is eens in de tig jaar.
Hmm, net wat recente kaarten bekeken, de situatie is niet zo gunstig als ik dacht. Ideaal zou zijn, een sterk lagedrukgebied (950 hPa) bij IJsland, 1040 hPa boven Zuid-Frankrijk, een zeer strenge koudegolf in de VS, een sterk lagedrukgebied bij Florida die zorgt dat warmte uit die gebieden flink noordwaarts wordt gedreven. Dan is het slechts wachten op het juiste moment eer die 11 Bft. er staat aan de kust. Wat dat betreft juich ik het versterkte broeikaseffect wel toe.quote:Op zondag 20 januari 2008 05:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Een storm (9 Bft) is wat anders als een zeer zware storm (11 Bft) natuurlijk, maar je zal vast wel meer wind zien de komende dagen
Wervelwinden zijn niks inderdaad, veel schade maar weinig lol. Levert wel mooie foto's op van een afstandje.quote:Op zondag 20 januari 2008 06:11 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier hoef ik sowieso niet te rekenen op 11Bft, hoogstens een wervelwind, waar ik dan weer liever niet te dichtbij zit. Er zijn er in het afgelopen jaar al drie geweest hier in de stad
Moet je er wel verdomde snel bij zijn, want erg lang leven die dingen over het algemeen niet. Da's dan wel weer jammer aan de ene kant.quote:Op zondag 20 januari 2008 06:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wervelwinden zijn niks inderdaad, veel schade maar weinig lol. Levert wel mooie foto's op van een afstandje. [afbeelding]
Het lijkt me beter als je je was binnen ophangtquote:Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef daanski82 het volgende:
wat verwachten jullie voor vandaag ? regen, zon wind en wat zegt jullie weer station ?
want ik wil eigenlijk mijn was buiten hangen. harde wind maakt me niet uit maar wel regen (in twente)
Meteorologische winter tot 1 maartquote:Op zondag 20 januari 2008 13:00 schreef -CRASH- het volgende:
De winter duurt nog wel ff hoor
Tot 20 Maart 06:48
Goh.... wist ik nog nietquote:Op zondag 20 januari 2008 13:36 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Meteorologische winter tot 1 maart
December is ook meer een wintermaand dan maart![]()
day heb ik ook gedaan het miezerd hier :-Squote:Op zondag 20 januari 2008 12:03 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Het lijkt me beter als je je was binnen ophangt
Officiëel is het in maart langer winter dan in december hoor.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:36 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Meteorologische winter tot 1 maart
December is ook meer een wintermaand dan maart![]()
Wat bedoel je?quote:Op zondag 20 januari 2008 17:25 schreef Eveli het volgende:
[..]
Officiëel is het in maart langer winter dan in december hoor.
December had er 9 ( 22 tot 31 Dec )quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |